juoppo mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -C-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

-C-

Vieras
Olen nyt kolme ja puoli vuotta seurustellut miehen kanssa, joka juo aika lahjakkaasti... Tänään meni taas vaihteeksi hermot, kun ukko ei ollutkaan kotona, vaan juomassa kaverinsa luona kun tulin töistä.. Kyllä ei ollut taas pettymyksellä mittaa... Ja ei siinä muuten mitään, mutta teen itse töitä kuin hullu, rahat menee kaikki, eikä aina omiin tarpeisiin. Ovathan ne tietysti yhteiset rahat, mutta... Mies tekee aina velkaa ja minä hoitelen niitä sitten, mikäli hän ei itse pysty.
Onko kenelläkään muulla tälläisiä samankaltaisia kokemuksia ja auttaako siihen juomisen lopettamiseen mikään?!? Itse rupeen olemaan jo aika rikki, onneksi on edes hyvä ystävä, joka ymmärtää tämän... Rakastan miestäni, mutta rajansa ne on rakkaudellakin!
Kokemuksia/kohtalotovereita?!?!?

Miksi rahanne ovat yhteisiä, tehän vain seurustelette? Ei ne kaikilla avioliitossakaan olevilla ole yhteisiä. Tilanteessa, jossa toinen vain tienaa ja toinen vain törsää rahojen ei missään nimessä kuulukaan olla yhteisiä. Sinulla ei ole mitään velvollisuutta kustantaa miehen juomisia.

Kuten varmasti tiedät, että alkoholismi on sairaus, johon auttaa vain sairaan oma tahto parantua. varmasti olisi aiheellista ottaa keskustelun aiheeksi miehesi hoitoon hakeutuminen ja jos hän siitä aina vain kieltäytyy, niin silloin sinun on paras luovuttaa eli joko jättää mies tai alistua elämään loppuelämäsi alkoholistin siippana.

Kyllä mies sinua varmaan rakastaa, mutta alkoholin suurin rakkaus on alkoholi eikä sitä rakkautta ylitä mikään ellei hän todellakin itse vapaaehtoisesti ja vielä mieluiten oma-aloitteissesti hae siihen apua, jollei ilman apua kykene lopettamaan.

Ei ei ei ei. Ei juoppoa miestä!
Ettekö naiset ikinä opi...?
Mieti elämää kymmenen vuoden päähän. Mies juo edelleen. se on fakta. Sinä olet hermoraunio ja romahduksen partaalla. Jaksaisitko oikeasti sellaista? Haluaisitko co miehen kanssa naimisiin, lapsia? Mieti loppuun asti.
Itse olin juopon kans kolme vuotta. Tulin raskaaksi ja järkiini. Tajusin että tämän miehen kanssa en halua perustaa perhettä enkä yhteistä elämää. Tein abortin ja otin miehestä eron. Kahden kuukauden päästä löysin ihanan miehen johon rakastuin. Ei juo, ei polta. On ihana ja rakastaa minua.
Yhdessä ollaan oltu muutama vuosi ja nyt on perhettä tulossa. Vuoden päästä naimisiin. Ja kumpikin tienaa perheelle rahaa. Ei tarvi maksella juoppo velkoja.
Elämä on ihanaa kun siitä rakentaa ihanan... :)

Otan osaa. Tilanteesi on ikava, enka tieda miten aikuisen miehen saa tapansa muuttamaan. Helpoimman neuvon jo saitkin: Jata se juoppo, maailmassa on raittiitakin miehia. Aivan, niin onkin.

Tosin joka kolmas mies on alkoholin suurkuluttaja (yli 24 annosta alkoholia viikossa), joten tiukalla asenteella joka kolmas suomalainen nainen olisi sinkku. Kun lisaksi lasketaan kaikki naisille kelpaamattomat perakamarin pojat, pettajat, vakivaltaiset ym, luulisin, etta jo yli puolet naisista elaisi yksin ilman miesta. Raadollista.