Alkuperäinen kirjoittaja Herqules:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja DJJ:
HUOH sen vain vaistoaa. En varmasti ole ainut, joka vaostoaa sen!
Mä kuulun myös niihin, joilla on hyvä ihmistuntemus ja vaisto ihmisten suhteen. Mä luulen, että johtuu osittain omasta taustastani, lapsuuden kokemuksista. Kaikilla ihmisillä ei samanlaista vaistoa ole, olen sen huomannut. Vaatetuksen perusteella ei paljoa ihmisista voi kertoa, mutta ilmeet, eleet, puhetyyli, katse, hyvin hyvin pienetkin jutut paljastavat ihmisistä paljon. Havainnoin mielelläni ihmisiä ja kiinnitän huomioni pikku yksityiskohtiin. Se tapahtuu aivan automaattisesti, en mitenkään tietoisesti kyylää ihmisiä.
Ketjua sen enempää kommentoimatta, mutta oletko ajatellut mennä Tuntemattomiin arvailemaan ihmistyyppejä?
Heh, eipä ole tullut mieleen. en itse asiassa ole edes koskaan katsonut kyseistä ohjelmaa, mutta tiedän kyllä mainoksen perusteella mistä on kyse. En varmaan uskaltais, mutta tosiaan muuten kaupoissa, bussissa, kahviloissa jne. tykkään katsella ihmisiä ja "keksiä tarinoita" heistä.
Se positiivinen vaikutus ainakin omaan elämään tuolla havainnointikyvyllä on, että koskaan elämässäni en ole joutunut tekemisiin hankalien ongelmatyyppien kanssa. Osaan erottaa sellaiset tapaukset heti ja pyrin mahdollisimman pian eroon heistä.Siksi välillä on vaikea ymmärtää, kuinka jotkut ajautuvat läheisiin suhteisiin väkivaltaisten ja muuten ongelmallisten ihmisten kanssa, joutuvat hyväksikäytetyiksi tavalla tai toisella tms.