Juoppo isät ja äidit kaupassa

DJJ
lappas taas kaljaa kunnolla hihnalle, ettei vain lopu kesken, kun lomapäivä. Lapsi kysyy kaljahyllyllä: saanko minä Muumi-limukan? Siihen tyly vastaus: et, ei meillä ole rahaa!

Sitten aloitellaan jo hyvissä ajoin juominen kotona ja jätetään lapsi peloissaan nukkumaan yksin.

Kun kesä tulee. Heräävät myös vanhempien terassi-illat. Isä tai äiti mieti ennen kuin otat. Vie lapsi hoitoon. Älä jätä yksin. Olen ÄITI!

Oli pakko purkautua tänne. Pisti niin PIIP kaupassa se kaljan ostamisen katsominen! En käsitä. :headwall:
 
Surullista!
Joo, minä en sitten yhtään kestä näitä! Voi surkeus, miten liian monet lapset joutuvat kärsimään vanhempien juomisen takia. En raaskisi omalle lapselleni... Kaikki vanhemmat ei tosiaankaan ansaitse lapsiaan. Eivätkö yhtään ajattele. :(
 
Minäkin kaljasieppo.
Ostin 24 tölkkiä kaljaa ja lapsi mukana. Tuosta tosin riittääkin sitten kesäkuun loppuun asti olutta.
HUOM! Jotku osaavat nauttia oluesta myös ihan sivistyneesti.

nimim. n.3 olutta/vk.
 
DJJ
Mulla menee ehkä yksi viinilasi vuodessa ruuan kanssa. En ole mikään kyylääjä. Sitä oppii tuntemaan ihmiset. Kaupassa kun kulkee juomahyllyn ohi, niin eipä sitä voi olla huomaamatta kukaan kun lapsiperheen vanhemmat lastaa koreja kärryyn. En käsitä miten jollekkin maistuu niin hyvin... Inhottavaa kun pinet kärsii. Isompana sitten korjataan haavoja.
 
Surullista!
Alkuperäinen kirjoittaja DJJ:
Mulla menee ehkä yksi viinilasi vuodessa ruuan kanssa. En ole mikään kyylääjä. Sitä oppii tuntemaan ihmiset. Kaupassa kun kulkee juomahyllyn ohi, niin eipä sitä voi olla huomaamatta kukaan kun lapsiperheen vanhemmat lastaa koreja kärryyn. En käsitä miten jollekkin maistuu niin hyvin... Inhottavaa kun pinet kärsii. Isompana sitten korjataan haavoja.

Aivan totta! Kyllä nämä ihmiset tosiaan tunnistaa, eikä sen kummemmin tarvitse kyylätä. Ei lapsen tarvitse nähdä vanhempiaan humalassa, se on turvatonta. Kohtuu käyttö ja esim. viini ruuan kanssa on aivan asia erikseen, kuin nämä "päät täyteen"- juomingit. :(
 
Etana Elli
Alkuperäinen kirjoittaja DJJ:
Mulla menee ehkä yksi viinilasi vuodessa ruuan kanssa. En ole mikään kyylääjä. Sitä oppii tuntemaan ihmiset. Kaupassa kun kulkee juomahyllyn ohi, niin eipä sitä voi olla huomaamatta kukaan kun lapsiperheen vanhemmat lastaa koreja kärryyn. En käsitä miten jollekkin maistuu niin hyvin... Inhottavaa kun pinet kärsii. Isompana sitten korjataan haavoja.
Miten sä näet päälle päin että se lapsi kärsii? Sillähän voi olla tiedossa vaikka kuinka kivat pyjamabileet kummitädin luona? Ja muumilimukkaakin litratolkulla?
 
huoh
Alkuperäinen kirjoittaja Surullista!:
Alkuperäinen kirjoittaja DJJ:
Mulla menee ehkä yksi viinilasi vuodessa ruuan kanssa. En ole mikään kyylääjä. Sitä oppii tuntemaan ihmiset. Kaupassa kun kulkee juomahyllyn ohi, niin eipä sitä voi olla huomaamatta kukaan kun lapsiperheen vanhemmat lastaa koreja kärryyn. En käsitä miten jollekkin maistuu niin hyvin... Inhottavaa kun pinet kärsii. Isompana sitten korjataan haavoja.

Aivan totta! Kyllä nämä ihmiset tosiaan tunnistaa, eikä sen kummemmin tarvitse kyylätä. Ei lapsen tarvitse nähdä vanhempiaan humalassa, se on turvatonta. Kohtuu käyttö ja esim. viini ruuan kanssa on aivan asia erikseen, kuin nämä "päät täyteen"- juomingit. :(
Miten ne tunnistaa?! Minä ostan tosiaan 24 tölkkiä kerralla ja humalahakuisesti juon ehkä 2 krt vuodessa ja silloinkin lapsi hoidossa. Muuten säilytän aina ajokuntoni, kun otan ja otan yleensä kahdesti viikossa sen yhden saunaoluen. Ulkonäöllisesti varmasti näytän pahimman luokan rokkarijuopolta.
 
peesi
Mä inhoon kanssa tota lausetta ei oo varaa ja se on niin kallista kun lapset pyytää sitä limua tai mehua. Ja tosiaan kaljaa ladataan kärryyn kori kaupalla. En ole erityisesti kyylännyt mutta usein nuo "ilkeät sanat" lapselle ottaa korvaan ja väkisinkin kääntyy katsomaan. Ja en ole katsonut aiheeksi kysyä meneekö ne kaljat itselle vai naapurin jupolle aivan sama mulle.
*
Toisaalta olen ollut puolestaan iloinen niistä kerroista kun olen kuullut vastauksen, että otetaan vaan sulle saunalimu kun äiti/ isä ottaa saunakaljan. reilu meininki!
 
DJJ
huoli lapsista vain. juokoot juopot itsensä hengiltä vaikka mua ei kiinnosta, mutta mua kiinnostaa lasten hyvinvointi. minun naapuriin ei kannata juoppojen muuttaa, koska en ole hällä väliä-ihminen... :|
 
:headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
Voi elämä.
Mistä sä tiedät kenelle ne sitä kaljaa osti?
Ja ihanko itse teit päätelmät miten jättävät lapset yksin??? Siis ootko sä nyt ihan tosissasi?
mistä sä tiedät missä ne lapset on kun vanhemmat juo?
mikä sä olet puuttumaan tai moralisoimaan ketään vaan sen takia et itse siemailet lasin viiniä silloin tällöin?
Joo ei, mulle juominen ei ole elämänehto eikä me lastata kaljaa kärryjä täyteen, mua vaan todenteolla rassaa nää sädekehän kiillottajat jotka vaan tykkää niin kauheesti aina arvostella ja päivitellä muiden elämää tietämättä siitä yhtään mitään!
 
Olenko mä ainoa joka ajattelee, että ap tekee vähän turhiakin johtopäätöksiä? Siis kyllähän tuollaasia tapauksia on, mutta nyt sai kuvan, että kaikki usemman kuin yhden kaljan ostavat on täysin hunningolla.
 
huoh
Alkuperäinen kirjoittaja peesi:
Mä inhoon kanssa tota lausetta ei oo varaa ja se on niin kallista kun lapset pyytää sitä limua tai mehua. Ja tosiaan kaljaa ladataan kärryyn kori kaupalla. En ole erityisesti kyylännyt mutta usein nuo "ilkeät sanat" lapselle ottaa korvaan ja väkisinkin kääntyy katsomaan. Ja en ole katsonut aiheeksi kysyä meneekö ne kaljat itselle vai naapurin jupolle aivan sama mulle.
*
Toisaalta olen ollut puolestaan iloinen niistä kerroista kun olen kuullut vastauksen, että otetaan vaan sulle saunalimu kun äiti/ isä ottaa saunakaljan. reilu meininki![/quote

Tästä olen samaa mieltä. Kyllä lapsellekkin pitää oma saunajuoma ostaa!
 
Surullista!
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja Surullista!:
Alkuperäinen kirjoittaja DJJ:
Mulla menee ehkä yksi viinilasi vuodessa ruuan kanssa. En ole mikään kyylääjä. Sitä oppii tuntemaan ihmiset. Kaupassa kun kulkee juomahyllyn ohi, niin eipä sitä voi olla huomaamatta kukaan kun lapsiperheen vanhemmat lastaa koreja kärryyn. En käsitä miten jollekkin maistuu niin hyvin... Inhottavaa kun pinet kärsii. Isompana sitten korjataan haavoja.

Aivan totta! Kyllä nämä ihmiset tosiaan tunnistaa, eikä sen kummemmin tarvitse kyylätä. Ei lapsen tarvitse nähdä vanhempiaan humalassa, se on turvatonta. Kohtuu käyttö ja esim. viini ruuan kanssa on aivan asia erikseen, kuin nämä "päät täyteen"- juomingit. :(
Miten ne tunnistaa?! Minä ostan tosiaan 24 tölkkiä kerralla ja humalahakuisesti juon ehkä 2 krt vuodessa ja silloinkin lapsi hoidossa. Muuten säilytän aina ajokuntoni, kun otan ja otan yleensä kahdesti viikossa sen yhden saunaoluen. Ulkonäöllisesti varmasti näytän pahimman luokan rokkarijuopolta.
Ei kai näitä tapauksia nyt aivan aukottomasti pystykään tunnistamaan, mutta jotenkin minulla on hyvä ihmistuntemus ja aistin herkästi asioita. Jotenkin lapsistakin voi joskus aistia varautuneisuutta kaljahyllyillä, jos alkoholi on ongelma kotona. En osaa selittää, mutta jotenkin vain "näen" ja saattaapi joskus mennä pieleenkin. ;) Mutta ulkonäkö ei koskaan ole mikään kriteeri arvioida ketään.

 
Alkuperäinen kirjoittaja DJJ:
kyllä sen vaan tunnistaa niistä ihmisistä. kun on nähnyt kaikenlaista elämässä, niin huomaa heti kuka on kukakin.. ei ole mtn ulkoisia piirteitä. ihmistuntemusta se on.
Ei sitä kyllä päälle päin aina nää, ja joskus näkee ihmisen joka näyttää juopolta ja ei kuitenkaan sitä ole. Miltä he näyttivät kun noin hyvin pystyit päättelemään?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanni76:
:attn: Vaikka olis mitkä juhlat tulossa niin kyllähän kaikki tervejärkiset ihmiset taipuisi tuohon muumilimppari pyyntöön?Enhän mä voi olla näin väärässä???
Ehkä heidän lapsi ei saa juoda ylettömästi limpparia ja oli helpompi sanoa että ei ole rahaa kuin selittää että tekee huonoa hampaille jne? En tiedä, kunhan arvailen...
 
nuita tapauksia on valitettavan paljon :'( ... pari kolme viikkoa kuukaudesta käytetään rahaa omiin hömpötyksiin ja neljännellä viikolla ihmetellään missä rahat ja syötetään lapsille puuroa ja makaronia.... aatellaan et kyl se pärjää MUTTA ei mietitä miltä lapsesta tuntuu .... mennä jääkaapille jossa palaa valo
 
huoh
Alkuperäinen kirjoittaja Sanni76:
:attn: Vaikka olis mitkä juhlat tulossa niin kyllähän kaikki tervejärkiset ihmiset taipuisi tuohon muumilimppari pyyntöön?Enhän mä voi olla näin väärässä???
Kyllä pitäs siihen olla varaa, jos olueenkin.
 

Yhteistyössä