Juonko liikaa alkoholia?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja deeku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Pystytkö olemaan juomatta? Jos et, niin sulla on ongelma.

Pystyn olemaan juomatta, raskausaikana en juonut pisaraakaan. Mutta nyt, kun lapset ovat jo isompia, en HALUA olla juomatta. Se on se ainoa pahe, jonka olen itselleni halunnut sallia.


Et ole alkoholisti.Eikä sulla ole alkoholiongelmaa.Älä noista muista välitä.


Jos joku viitsii vilkaista googlen avulla mikä on naisen juonti suositus viikossa/kk.dessa.
Ap ihan norm.ottaja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jee:
Päättääkö miehesi myös kaiken muun elämässäsi?

Ei todellakaan päätä! Jos päättäisi, en joisi tippaakaan.

Kuulostaa siltä, että miehesi on tiukkis. Eli arvioi itse omaa alkoholinkulutustasi. Rehellisesti. Älä kuuntele miestäsi asiassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja päivien viemää:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Pystytkö olemaan juomatta? Jos et, niin sulla on ongelma.

Pystyn olemaan juomatta, raskausaikana en juonut pisaraakaan. Mutta nyt, kun lapset ovat jo isompia, en HALUA olla juomatta. Se on se ainoa pahe, jonka olen itselleni halunnut sallia.


Et ole alkoholisti.Eikä sulla ole alkoholiongelmaa.Älä noista muista välitä.


Jos joku viitsii vilkaista googlen avulla mikä on naisen juonti suositus viikossa/kk.dessa.
Ap ihan norm.ottaja.

No ei se aivan normaalia ole jos ei halua olla ottamatta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
no eikös toi oo ihan normaalin viikkokulutuksen rajoissa?siis mitä niitä suosituksia on.

naiselle 16 annosta viikossa

Jesus teitä, alan ymmärtää miksi täällä on yh naisia. Kun järjenkäyttö on tätä tasoa! Kun aivot ei toimi naisella, niin lähteehän se mies pois.

Onko 6 annosta liikaa... joo, on, olet alkoholisti, eikun katkolle!

16 annosta on SUURKULUTUKSEN raja. Suurkuluttaja = juoppo. Normaalin kulutuksen raja on yksi annos satunnaisesti. Kohtuukuluttaja juo enemmän, mutta ei riskeeraa vakavasti terveyttään. Ap on siis kohtuukäyttäjä, mutta tissuttaa sietokykyä ylemmäksi ja hankkii itselleen masennusoireita, mikäli juo joka viikonloppu. Ap:n tilanne ei ole vakava, mutta asiasta tuleekin huomattaa silloin, kun tilanne EI ole vielä vakava. Suurkuluttaja on jo pilannut terveytensä, ja perhe-elämänsä myös.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
16 annosta on SUURKULUTUKSEN raja. Suurkuluttaja = juoppo. Normaalin kulutuksen raja on yksi annos satunnaisesti. Kohtuukuluttaja juo enemmän, mutta ei riskeeraa vakavasti terveyttään. Ap on siis kohtuukäyttäjä, mutta tissuttaa sietokykyä ylemmäksi ja hankkii itselleen masennusoireita, mikäli juo joka viikonloppu. Ap:n tilanne ei ole vakava, mutta asiasta tuleekin huomattaa silloin, kun tilanne EI ole vielä vakava. Suurkuluttaja on jo pilannut terveytensä, ja perhe-elämänsä myös.

Tänks, tää kuulostaa järkevältä. Ehkä olen muutaman viikonlopun juomatta ja katson, tuntuuko pahalta. Jos tuntuu, on ehkä syytä olla huolissaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja deeku:
Mulla menee viikonloppuisin normisti noin 6 annosta alkoholia. Yleensä silleen, että perjantaina 2 annosta (pieniä oluita), lauantaina kolme ja sunnuntaina yks. Onko normaalia mielestänne? (Mieheni mielestä ei).

Eihän tuo mitään, otan joka päivä ja enemmänkin.
 
No en mä tosta kuudesta olis huolissani, jokaisella omat tapansa. Mut jos mies kovasti valittaa, niin kannattaa sit varmaan loppukuu pitää tipatonta ja kattoo miltä tuntuu.
Jos ittestää tuntuu pahalle, niin kannattaa miettiä tosissaan, onko itselle ongelma, jos on vaan tapa, niin kannattaa miettiä voisko vaihtaa vaik alkoholittomaan.
Ja onko se just pakko saada noi määrät, vai riittääks vähempiki.
Ja joku sano että kuhan jätät sen sunnuntaisen pois, niin ei sillä mun mielestä oo väliä, että mikä viikonpäivä tai mikä kellon aika.
Nimimerkillä: Alkoholistin lapsi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
16 annosta on SUURKULUTUKSEN raja. Suurkuluttaja = juoppo. Normaalin kulutuksen raja on yksi annos satunnaisesti. Kohtuukuluttaja juo enemmän, mutta ei riskeeraa vakavasti terveyttään. Ap on siis kohtuukäyttäjä, mutta tissuttaa sietokykyä ylemmäksi ja hankkii itselleen masennusoireita, mikäli juo joka viikonloppu. Ap:n tilanne ei ole vakava, mutta asiasta tuleekin huomattaa silloin, kun tilanne EI ole vielä vakava. Suurkuluttaja on jo pilannut terveytensä, ja perhe-elämänsä myös.

Tänks, tää kuulostaa järkevältä. Ehkä olen muutaman viikonlopun juomatta ja katson, tuntuuko pahalta. Jos tuntuu, on ehkä syytä olla huolissaan?



Teeppä itsellesi googlen hausta annoslaskuri.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
no eikös toi oo ihan normaalin viikkokulutuksen rajoissa?siis mitä niitä suosituksia on.

Mitä tuo yksinhuoltajuus tähän liittyy?

Siten, että miehet ei jaksa naisia, joiden aivotoiminta on ameeban tasoa, siksi lähtevät ja sitten niistä naisista tulee yksinhuoltajia, tai ainakin eronneita.


 
Alkuperäinen kirjoittaja tietoa:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
no eikös toi oo ihan normaalin viikkokulutuksen rajoissa?siis mitä niitä suosituksia on.

Mitä tuo yksinhuoltajuus tähän liittyy?

Siten, että miehet ei jaksa naisia, joiden aivotoiminta on ameeban tasoa, siksi lähtevät ja sitten niistä naisista tulee yksinhuoltajia, tai ainakin eronneita.

Jaa, se tekee naisesta tyhmän jos ei hyväksy toisen viinan kanssa läträämistä.
 
Rahaa menee ja tulee turhia kaloreita (paljon jo 6:sta juomasta). Siinä mun mielestä on ongelman ydin. Alkoholismista tuskin on kysymys jos humaltuminen ei ole päämäärä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja tietoa:
Siten, että miehet ei jaksa naisia, joiden aivotoiminta on ameeban tasoa, siksi lähtevät ja sitten niistä naisista tulee yksinhuoltajia, tai ainakin eronneita.
Jaa, se tekee naisesta tyhmän jos ei hyväksy toisen viinan kanssa läträämistä.
Kai kyse oli siitä, jos jonkun mielestä kuusi olutta viikossa on ihan liikaa (viinalla läträämistä??), että tarvitsee hoitoa tms. Siis että se olisi hirveän paljon. Toki ongelma voi olla, jos ei voi olla ilman sitä kuutta olutta, mutta ap:n tapauksessa niin ei ollut.
 
No normi skönärillä menee noin koppa A-olutta viikossa niin eipä toi siihen verrattuna ole juuri mitään. Mutta jos tuntuu, että joku määrä on sulle liikaa niin sitten se on. Itse en ole ollut totaallisesti juomata 15 vuoteen, enkä ole edes ajatellut koko asiaa. Tipaton tammikuu on juopoille...
 

Yhteistyössä