juominen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuumeessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuumeessa

Vieras
Vähän on hölmö kysymys taas,mutta... Meitin pojalla on kova kuume ja olen huolissani riittävästä nesteen saannista. Riittäkö kun poika lipittää korviketta vai onko tärkeää myös juoda vettä??

mä uskon, että tärkeintä on että juo! oli se sitten mitä tahansa, korviketta, vettä... vaikka omatekoista mehua. tai riippuu tietysti, minkä ikäinen vauva on.

musta tuo korvike on siitä hyvä, että se on hieman ""ruokaisampaa"" ja jos ei lusikkaruoka maistu, korvike sentään pitää vähän nälkääkin. jos siis on yleensäkin jo kiinteitä syönyt..

Juu tosiaan poitsu on 11kk:tta. Itsekin ajattelin tuota, että saa edes vähän ravintoakin, kun korviketta juo, sillä ruoka ei maistu/pysy sisällä. Vettä olen kyllä antanut, mutta ottaa sitä vain muutaman hassun siemauksen, maitoa juo 1000-1500ml kerralla.

jos tuo korvikkeen kerta-annos oli 100-150 ml (ei siis yli litraa kerralla =), niin musta se on ihan hyvä. mulla on täällä kotona kipeä 8,5 kk vanha lapsi ja se juo kerralla ehkä 20-30 ml. saakin sit olla tuputtamassa koko ajan sitä maitoa, että sais päivän aikana edes suunnilleen riittävästi.

musta hyvä tarkkailumerkki on pissan määrä. jos pissaa tulee pitkin päivää - nestettä saa riittävästi.

Jeps! Tosiaan pieni virhe tuossa maidon määrässä =) Alkaa nämä yövalvomiset potilaan kanssa tehdä tehtävänsä. Ja kyllä tuota pissaa pitkin päivää tulee, että taitaa nestettä saada tarpeeksi. Kiitos teille!

Yhteistyössä