Juomaongelma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Commander
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Commander

Jäsen
05.07.2005
239
0
16
Mulla on ongelmana limpparit. Juon limua ruokajuomaksi, janojuomaksi, välipalaksi jne. En tykkää vedestä, en voi juoda maitoa, ja olen tosi nirso mehuissa. Vettä kun oppisi juomaan, niin sais painon varmaan aika äkkiä hallintaan. Mutta kun minä oikeasti yökkään aina kun vettä yritän juoda, enkä tiedä miksi. Tolkutan itselleni koko ajan, että vesi on hyvää, mutta kun ei mene niin ei mene. Vichyjä en varsinkaan saa alas, enkä myöskään uutta Frissiä, eli niitä ei kannata suositella.

Onko ketään muita, kellä sama ongelma ja ensisijaisesti ketään, joka olisi keksinyt kikan millä veden saisi alas?

Imetän vielä, joten siksi

Kandee kokeilla et alottaa pikku hiljaa juomaan vettä, niin sit siihen"makuun" tottuu. En tykkää mäkää vedestä erityisemmin et mieluummin jotain muuta kun vettä, jos mahdollista vaan. Laita jää paloja lasiin, on olevinaan parempaa...

Kävipähän tällanenkin mielessäni, että kun limpparissahan on aivan tolkuttomat määrät sokeria, niin ehkäpä se vesi ei ole tarpeeksi makeaa. Eli, laita seuraavaksi vesilasiin vaikka teelusikallinen sokeria, josko sitten maistuis. Sitten, jos tälleen alkaa mennä vesi alas, niin voit vähitellen vähentää sitä sokerin määrää per lasi.

Mulle auttoi myös se, että join sen veden huoneenlämpöisenä. Siellä, missä minä nuoruuteni asuin, kylmä hanavesi maistui tosi pahalle. Siksi en varmaan oppinut sitä juomaan. Sitten tuli tää villitys, että jätettiin vesilasi pöydälle yön yli ja juotiin se aamulla. Kokeilin tätä ja huomasin, että siinä seisoneessa vedessä se maku ei enää tuntunut.

Yhteistyössä