Juoksettuiko nyt mun kuohukermat? Ihan vettä perunoiden seassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kfkfkf

Vieras
Valkoista nestettä vaan joissa perunat lilluu. Laitoin foliota vuoan päälle jotta ne ei palaisi ja nyt ne ei näytä kypsiltä ollenkaan :(

1,5h olleet uunissa ja kermaperunoita niistä piti tulla.

Onko jotain vielä tehtävissä? IKINÄ ei ole käynyt näin, tosin en ole käyttänyt foliota ennen. Olisko siinä syypää?

blaah, taidetaan mennä mäkkärin kautta ;)

Otsikosta ihmettelin mitä olet tekemässä, yleensä kerma juoksettuu kun sitä vatkaa liikaa... tulee voita ja kaseiinia (muistaakseni).

Laitoitko liikaa kermaa? Perunoista lähtee myös nestettä uunissa, ainakin pakasteperunoista, jos niitä käytit.

Mulla tapahtuu toi nykyään JOKA kerta, kun ylipäänsä käytän kuohukermaa ruuanlaitossa. Ihan sama haudutanko uunissa, teenkö pannulla vai lämmitänkö edellisen päivän ruuan mikrossa, aina se kerma juoksettuu!! Ärsyttää ja raivostuttaa, enkä tajua miksi menee noin kuin aikaisemmassa elämässä onnistui aina kaikki.

[QUOTE="vieras";28983162]Mulla tapahtuu toi nykyään JOKA kerta, kun ylipäänsä käytän kuohukermaa ruuanlaitossa. Ihan sama haudutanko uunissa, teenkö pannulla vai lämmitänkö edellisen päivän ruuan mikrossa, aina se kerma juoksettuu!! Ärsyttää ja raivostuttaa, enkä tajua miksi menee noin kuin aikaisemmassa elämässä onnistui aina kaikki.[/QUOTE]

Tiedätkö minä olen huomannut tämän saman. Mutta olen huomannut sen niin, että jos teen Lidlin Milbonasta, niin se juoksuttuu, mutta Valion kuoharilla ei :D

[QUOTE="vieras";28983162]Mulla tapahtuu toi nykyään JOKA kerta, kun ylipäänsä käytän kuohukermaa ruuanlaitossa. Ihan sama haudutanko uunissa, teenkö pannulla vai lämmitänkö edellisen päivän ruuan mikrossa, aina se kerma juoksettuu!! Ärsyttää ja raivostuttaa, enkä tajua miksi menee noin kuin aikaisemmassa elämässä onnistui aina kaikki.[/QUOTE]

laita se kerma ruokaan ihan viimesenä. ei esim suolausta jälkeenpäin.

heiiii, ongelma selvisi... Kurkkasin liian aikaisin uuniin :D

Ihan tavallisista perunoista tein, joten ei voi olla perunoista tullutta nestettä.

Otin folion pois ja laitoin lämpöä lisää niin johan alkoi menemään kasaan. Pikainen googletus kertoi, että kuohukerma juoksettuu aina ennenkuin se kiehuu kasaan :D

Yhteistyössä