Juoko miehesi kaljaa joka ilta?

  • Viestiketjun aloittaja Pari olutta
  • Ensimmäinen viesti
vieras
ei juo ja lääkärille kertoi olevansa alkoholin väärinkäyttäjä.....meinaa et kun ostaa sen kuusi kaljaa niin niistä menee aina päiväykset umpeen ja kippaa ne viemäristä alas. Lääkäri oli hurtilla huumorilla tuumannut että niin olet ja paha sellainen...
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja sidu:
Iskä ottaa ja äitikin joskus siiderin. Tuskinpa kuitenkaan mielenterveysongelmaisia...vai miten se joku ilmaisi,huh....
No äläs nyt vähättele. Ilman muuta perheessä on ongelmia, jos ottaa yhden oluen tai siiderin. Heh.
 
kaljaa aina kaapissa
Munkin mies juo pari kaljaa/siideriä joka ilta. Hän itse ei koe sen olevan ongelma, koska ei juo enempää tai humalahakuisesti. Väittää, että kalja on maidon korvike (jota ei voi juoda) ja vettä ei jaksa aina juoda. Itse en oikein tiedä, mitä tosta ajattelisin. Juon kyllä itsekin silloin tällöin yhden siiderin per ilta, mutta tosiaan vain yhden.
 
no muun mies juo tyyliin 4-5 kertaa vuodesa. näihin lasketaan myös ne 1-2 kaljan lipitys.

Minä saatan juooda PERÄTI kerran kaksi vuodessa, siihen lasketaan ne yhden kahden kaljan lipittämiset myös.

Joitakn ei vaan ykinkertaisesti kiinnosta
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaljaa aina kaapissa:
Munkin mies juo pari kaljaa/siideriä joka ilta. Hän itse ei koe sen olevan ongelma, koska ei juo enempää tai humalahakuisesti. Väittää, että kalja on maidon korvike (jota ei voi juoda) ja vettä ei jaksa aina juoda. Itse en oikein tiedä, mitä tosta ajattelisin. Juon kyllä itsekin silloin tällöin yhden siiderin per ilta, mutta tosiaan vain yhden.
Meillä mies selitti asian kanssa niin, että juo sen pari, koska se maistuu hyvälle, eikä muuten mitään limsoja juo.
Selitys menee kyllä läpi, mutta ei se 2-3 kaljaa illassa kuitenkaan elimistölle hyväksi voi olla. Siksipä tehtiin kompromissi ja sovittiin, että arkena ei oteta =)
 
äiskä
Alkuperäinen kirjoittaja eip:
Ei . Meillä ei kärsitä mielenterveysongelmista niin ei tarvitse "rentouttajaa" kun ei kiristä päätäkään :D

Taloudet joissa kaljaa juodaan joka ilta. tuntuvat olevan vähän hajanaisia tai äksyjä.. ja entä kun ei sitä viina-annosta joskus saisikaan...
nyt puhuttiin oluesta/siideristä , eikä viinasta. ja ei me olla äksyjä! taijat ite olla hajanainen
 
Minttu
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja sidu:
Iskä ottaa ja äitikin joskus siiderin. Tuskinpa kuitenkaan mielenterveysongelmaisia...vai miten se joku ilmaisi,huh....
No äläs nyt vähättele. Ilman muuta perheessä on ongelmia, jos ottaa yhden oluen tai siiderin. Heh.
No jos sen ottaa joka ilta niin kyllä mun mielestä on ongelma. Jos ottaa silloin tällöin arkena pari niin ei kai se mikään ongelma ole mutta tässä olikin puhe jokailtaisesta oluesta. Jos joka ilta on saatava ne pari tai päivä on pilalla on kyseessa riippuvuus alkoholista ja siis ongelma.
 
vieras
No joi vielä alkusyksystä päivittäin ainakin sen six-päkin ellei enemmänkin päivässä ja tätä oli kestänyt useamman vuoden mut seurauksena maksa sit sanoikin poks ja nyt ei ota mitään. Tai jos ottaa niin se on menoa sit. Tämä niinkuin varottavana esimerkkinä mihin tuo päivittäinen kaljan lipitys voi pitemmän päälle johtaa.
 

Yhteistyössä