Juniorisänky

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieraileva äiskä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieraileva äiskä

Vieras
Onko teillä siirrytty suoraan pinnasängystä juniorisänkyyn? Minkä ikäisenä ja minkä kokoinen sänkynne on? En nyt siis tarkoita jatkettavia sänkyjä :)

Meillä siirryttiin pinnasangystä puolitoistavuotiaana Brion Sleep -sänkyyn. Toimii ensin pinnasänkynä ja laidat voi irrottaa myöhemmin. Pituutta sängyllä oli muistaakseni 150 cm. Siitä sitten nuorisosänkyyn.

Brion Sleep menee nollavuotiaasta alle kouluikäiselle. Olisi heti kannattanut ostaa tuo sänky.

Meillä on semmoinen ikean juniorisänky. Nehän on vaihtoehto jatkettaville, toki niihin voi siirtyä suoraan pinnasängystä. Ne on yleensä tosi matalia ettei siitä korkealta tipu. Ja turvalaita on aluks sängyn pääpäädyssä

Esikoinen siirtyi suoraan 200cm pitkään sänkyyn 1-vuotiaana, toinen siirtyi jatkettavaan sänkyyn vähän yli 1-vuotiaana ja nyt kuopus siirtyi 22 kuukauden ikäisenä isosiskon kerrossängyn alapedille (sänky on unipuun kerrossänky eli 200cm pitkä).

[QUOTE="vieras";26652949]Esikoinen siirtyi suoraan 200cm pitkään sänkyyn 1-vuotiaana, toinen siirtyi jatkettavaan sänkyyn vähän yli 1-vuotiaana ja nyt kuopus siirtyi 22 kuukauden ikäisenä isosiskon kerrossängyn alapedille (sänky on unipuun kerrossänky eli 200cm pitkä).[/QUOTE]

Ja toinen siirtyi tuosta jatkettavasta sängystä isoveljen kerrossängyn alapedille 1v7kk ikäisenä kun muutimme uuteen kotiin.

Siis mikä on juniorisänky? Onko siis eri asia kuin jatkettava? Meillä esikoinen siirtyi pinnasängystä 135 cm pitkään kiinteälaitaiseen sänkyyn. Onko se siis juniorisänky?

Esikoinen siirtyi pinniksstä 1 vuotiaana ensin jatkettavaan sänkyyn ja siitä sitten normaali pituiseen (200cm) kerrossängyn yläpedille. Kuopus siirtyi taas suoraan tuon normaali pituiseen alapedille 1 vuotiaana.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieraileva äiskä;26654700:
Kiitos vastauksista!
Harkinnassa nyt on, ostetaanko 160 cm vai 200cm, mielipiteitä? :) Kuinka vanhaksi tuollaisessa 160cm nukkuu?

Riippuu lapsen pituudesta.
Itse olen himpun päälle 150cm, mahtuisin siis hyvin 160cm sänkyyn! :D

No ei, mutta 160cm sänky vois mennä sinne asti, ennenkun kunnon pituuspyrähdykset alkaa 10-13v?
Itse tykkään kyllä, että lapsilla on 160cm sängyt nyt 3 ja 2-vuotiaina, kasvunvaraa löytyy, mutta ei kuitenkaan ihan huku sänkyihinsä.

Yhteistyössä