jumppapallo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä löysin aikoinaan Erica Dillmanin Vatsajumppaa-kirjasta kivoja ohjeita. Itse tein niitä raskauden jälkeen, on sellasia "ei liikaa repiviä" liikkeitä. Kyllä ainakin osaa raskaanakin voi tehdä. :)

Mä kävin paikallisella kuntosalilla esittelytunnilla. Oli 2 euron päivä, ja sillä summalla sai kokeilla kaikkia illan ohjelmia ja laitteita vapaasti. Oli aivan mahtava se jumppapallo-tunti, harmi ettei ole aikaa käydä säännöllisesti. Mutta kotona mulla on nyt pallo ja sen kanssa muistelen opittuja liikkeitä.

Selvänä muistissa on punnerrukset pallo nilkkojen alla sekä kävelytys eli ensin ollaan vatsallaan pallon päällä ja siitä käsillä tassutellaan niin että pallo jää kauemmas jalkoihin. Myös vatsallaan tasapainottelu ja pepullaan tasapainottelu on mielessä. Ja sitten oallon päältä istualtaan nousu ja istuutuminen eli sellainen kyykkyliike. Ja tietenkin pallon puristaminen käsivarsien tai reisien välissä vastuksena.

Itse sain ohjatusta tunnista paljon enemmän irti kuin olisin pelkästä kirjasta saanut. Meillä tuo tunti kulki nimellä "Fitball". Kannattaa kysellä salilta kertaluontoista harjoituskertaa.

Yhteistyössä