Jumaliste,100e rahaa ylioppilas lahjoihin!!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 09:09 vieras kirjoitti:
5 läheistä nyt yo:ksi selvinny ja laskin jos jokaselle sen 20e laitan niin on muuten aikas iso raha tuo 100e mun kotih.tuesta. :( Kehtaako laittaa vaikka 10e per yo? :ashamed:
Minä en kehtaisi laittaa 10?, 20 on aika vähän läheiselle ihmiselle!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 09:12 vieras kirjoitti:
\
5 läheistä nyt yo:ksi selvinny ja laskin jos jokaselle sen 20e laitan niin on muuten aikas iso raha tuo 100e mun kotih.tuesta. :( Kehtaako laittaa vaikka 10e per yo? :ashamed:
Minä en kehtaisi laittaa 10?, 20 on aika vähän läheiselle ihmiselle!
Ja sitte joutuu sen takia laskemaan pennejä ite. :( Taidan vaan sen 10e laittaa,ainakin oon ees muistanu,eikö se oo tärkein. :heart:

\
Mä olen aina ollut sitä mieltä, että jokainen voi antaa lahjaksi juuri sen summan mihin itsellä on varaa. Eli ihan hyvin voit antaa 10e. Tarviihan sitä itsekin saada esim. ruokaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 09:13 nytkypylly kirjoitti:
jos et mee juhliin, niin musta 30euroa olisi ihan minimi, jos taas menet juhliin, niin laittaisin 40e.... mieti millaisia lahjoja olet itse saanut, tai lapsesi?? =)

Miusta tuommonen ajattelutapa, et mieti millaisia lahjoja olet itse saanut tai lapsesi...on aikas huono...jos on todella hyvätuloinen perhe, joka miulle ostelee kalliita lahjoja ja itse todella huonotuloinen, niin en mie rupea kituuttelemaan ja laskemaan jokaista penniä elääkseni, vain sen takia, että voisin antaa jollekin kalliita lahjoja vain siksi, että hekin ovat miulle antaneet...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 09:17 Greeata kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 09:13 nytkypylly kirjoitti:
jos et mee juhliin, niin musta 30euroa olisi ihan minimi, jos taas menet juhliin, niin laittaisin 40e.... mieti millaisia lahjoja olet itse saanut, tai lapsesi?? =)

Miusta tuommonen ajattelutapa, et mieti millaisia lahjoja olet itse saanut tai lapsesi...on aikas huono...jos on todella hyvätuloinen perhe, joka miulle ostelee kalliita lahjoja ja itse todella huonotuloinen, niin en mie rupea kituuttelemaan ja laskemaan jokaista penniä elääkseni, vain sen takia, että voisin antaa jollekin kalliita lahjoja vain siksi, että hekin ovat miulle antaneet...
no mulla ei oo pokkaa siihen, että, kuvitteellinen tilanne, lapseni saa nimpparilahjaksi vaikka marimekon paidan ja sukat, ja sitten vastavuoroisesti minä kun menen tämän samaisen lahjanantajan lapsen nimipäiville, niin vien vaikka karkkipussin, tai 3euron lelun... =) mutta kaikkihan ajattelevat näistä asioista niin eri tavalla, minä vain kerroin oman ajattelutapani =) ja etenkin jos menee juhliin, niin mä aina mietin sitä, että niitä juhliakaan ei ihan ilmaiseksi järjestetä, en kehtaisi viedä meidän nelihenkistä perhettä kenenkään kotiin syömään ja juomaan ja juhlimaan ihan 10euron lahjalla......

Pystytkö itse tekemään jotain?

Vien valmistujaisiin ruskea-fanille itse tekemäni hatun kesäksi (löysä myssy), itse tekemäni taulun (kehykset Tiimarista, kuvia ammattiin liittyen ja ruskealle silkkipaperille laitan), voi olla että käyn jonkun ruskean liinan ostamassa vielä esim. Hemtexistä ja arviolta rahaa menee n. 15 euroa, mutta sydäntä mukana vieläkin enemmän. Kukkasena ajattelin viedä onnenbambun, niitä ruusuja on valmistuneilla ihan tarpeeksi. Kortinkin väsään itse.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 09:28 melle kirjoitti:
Pystytkö itse tekemään jotain?

Vien valmistujaisiin ruskea-fanille itse tekemäni hatun kesäksi (löysä myssy), itse tekemäni taulun (kehykset Tiimarista, kuvia ammattiin liittyen ja ruskealle silkkipaperille laitan), voi olla että käyn jonkun ruskean liinan ostamassa vielä esim. Hemtexistä ja arviolta rahaa menee n. 15 euroa, mutta sydäntä mukana vieläkin enemmän. Kukkasena ajattelin viedä onnenbambun, niitä ruusuja on valmistuneilla ihan tarpeeksi. Kortinkin väsään itse.
juuri näin!!! hienoa!! joku lahja on aina parempi kuin raha, ja jos vielä noin mietitty ja henkilökohtainen, niin voiko olla parempaa!!! =)

mulla pari vuotta sitte kirjotti 3 serkkua. minun lahjat makso varmaan jotain 8e/yo. :whistle: netistä kopsasin ja tulostin valokuvapaperille kaverini tekemän taiteellisen lyyra-kuvan kolmena kappaleena. ostin jokaiselle erilaiset kehykset ja sit vielä kortit. eipä kukaan valittanu. enpä mie kyllä mennykään yksiinkään juhliin kun en jaksanu matkustaa. laitoin äitini mukana menemään.. :whistle: :whistle:

http://portfolio.tsv2k.net/index.php?p=graph&w=007

tuossa vielä linkki tuohon kaverin kuvaan.. :D <br><br>

mä en edes kehtais laittaa jotain kahtakymmentä euroa, jos juhliin menen, niin vähintään sen 50 euroa vien ja ruusukimpun jos en juhliin mene, niin sitten laitan postissa tuon 50 euroa. ja jos ei olis sitä laittaa, niin sit ostaisin jonkun lahjan, se olis mukavampi kuin se kymmenen euroa kortin mukana, vaikka ei oliskaan kovin kallis.<br><br>

WTF
käly kirjotti kans ja hänen lahjaan meni 55?... tytär lopettaa koulunsa ja hänelle ostin kirjan (29.90?) ja sit annetaan 50? palkaks+kukat päälle hurahti kans 150? hujaukses...

luojan kiitos EI ole muita juhlia 2. pvä ku noi kaks... jos olis vähän vieraanpien en sijoittais lahjaan ku korkeintaa 20?... kyllä noi juhlat on kalliita...

Miun mielestä jokainen antaa sen, minkä oma budjetti antaa myöten. Ite ainakin olin vallan tyytyväinen 50 MARKKAAN, tosin aikaa omista yo-juhlista on 9 vuotta. Tuntuu, että nykynuorilla ja monilla aikuisillakin on tuo rahan arvo vähän hämärtynyt mielessä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 09:40 HelmenTyttö kirjoitti:
Miun mielestä jokainen antaa sen, minkä oma budjetti antaa myöten. Ite ainakin olin vallan tyytyväinen 50 MARKKAAN, tosin aikaa omista yo-juhlista on 9 vuotta. Tuntuu, että nykynuorilla ja monilla aikuisillakin on tuo rahan arvo vähän hämärtynyt mielessä.
no mä en kyllä saanutkaan keneltäkään 50markkaa, olen kirjoittanut -94.. silloin jo perheet antoi lahjaksi 200-300markkaa... joltain yksinäiseltä vanhalta tädiltä taisin saada 100markkaa... mutta asiasta olen samaa mieltä, että rahan arvohan on hämärtynyt todella monilta!!! eli siis 50euroahan on paljon rahaa, mutta menepäs sen kanssa kauppaan :eek:

En mä ainakaan rupea tekemään konkurssia kenenkään ylioppilaslahjojen tai valmistujaislahjojen sun muiden takia. Eikä muuten ole edes kohteliasta olettaa että joku pienituloinen laittaisi lahjaan kuudesosan kuukauden tuloista esimerkiksi joten jos joku siitä vetää herneen nenään niin oma häpeänsä.

Sitä paitsi todennäköisesti se valmistuva saa kuitenkin sellaisen rahakasan ettei se hirveästi merkitse, antaako joku kympin vai viisikymppiä kun lahjojen yhteissumma on joka tapauksessa useimmilla valmistuvilla sadoissa tai jopa tuhansissa euroissa.

Sinä vuonna, kun oma ikäluokkani pääsi ylioppilaaksi, mulla oli 7:t juhlat. Siis oikeesti seitsemät!!!

Kaikki ne juhlasankarit sanoi mulle jo etukäteen,et älä sit vaan tuo lahjaa, kun sulla on niin monet juhlat tiedossa.

En kuitenkaan kehdannut mennä tyhjin käsin, vein kaikillle pienen muiston. Summaa en muista, mutta olisko ollut noin 10 MARKKAA /juhlija.

Musta siis pienikin lahja on ok, eikä se rahasumma perässä...

tosiasia on
että nykynuoret saa tänäpäivänä niin paljon ja niin aikaisin. Itse olen vienyt nyt kaksiin rippijuhliin arvo tavaraa, sellaista jotka olen itse vasta aikuisiällä itse omilla työpalkoilla ostanut. Jokseenkin harmittaa että sukulaislapset vaan toivovat ilman tajua siitä mitä kaikki maksaa aterinsettejä, astiasarjoja ym. eikä mitään anttilan tarjouspakkauksia vaan merkkiä tietysti. Oma lompakko antaa tällä hetkellä myöden ostaa kalliimpaa, muutama vuosi sitten ei olisi onnistunut. Jokainen vie mahdollisuuksiensa mukaan, itse en veisi sitä 10 euroa vaan ostaisin sitten jotain pientä, ongelma on vain se ettei mitään pientäkään saa sillä kympillä.

Yhteistyössä