Jumalasta ja vähän muustakin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viblsp-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Viblsp-

Aktiivinen jäsen
11.11.2008
8 146
0
36
Ketkä reagoivat näihin vauvojen ja lasten pahoinpitelytapauksiin voimakkaasti? Jopa niin voimakkaasti, että voisivat omin käsin kiduttaa kuoliaaksi ne, jotka pahoinpitelevät tai antavat pahoinpidellä lapsia, kuten nuo tapaukset Brianna ja Baby P.? Ketkä eivät tuntisi armoa, jos saisivat nuo tekijät käsiinsä?

Ja onko niitä, jotka vielä miettivät, että näiden lapsiraukkojen kuolemalla oli tarkoitus? Että JUMALA on olemassa ja että noiden lapsiraukkojen on ollut tarkoituskin vain kärsiä? Mikä jumala se on? Muutamassa ketjussa olen palstailuni aikana törmännyt siihen perusteluun, kun olen maailman pahuuksista kysynyt, että se on vain se ihminen, ei jumala, kun on tehnyt pahaa. Jos joidenkin mielestä jumala on tehnyt kaiken, miksei tehnyt niin, ettei lapsiin sattuisi? Jos jumala on tehnyt ihmisen omaksi kuvakseen, onko jumala läpipaskamätä, koska sallii tuollaista paskaa tapahtuvan?

Nyt olisi oikeasti kiva kuulla, miksi uskovaiset sallivat lasten pahoinpitelyt? Koska jumala on luonut heidän mielestään kaiken maan päällä olevan, myös ihmisen, jumala sitten myös on luonnut mielenhäiriöt. Vai pistetäänkö se sopivasti saatanan piikkiin? :D

Jees, kun luen väkivallasta niin tekis mieli kostaa pahantekijöille, puhkoa silmät päästä. Jos saisin heidät käsiinsä, en kuitenkaan tekis mitään.

Mä en ajattele et kuolemalla on jokin suurempi tarkoitus. Tai miten sen nyt ottaa, joskus kuolemista syntyy jotain hyvää.

Ihminen tekee valintoja, ei Jumala. Ihmisillä on erilaisia mahdollisuuksia joista jokainen valitsee mieleisensä. Ihminen oli oma kuva kunnes teki syntiä ja joutui pois paratiisista.

Millä tavalla uskovaiset sallivat pahoinpitelyt?

Se millainen ihmisestä tulee riippuu pitkälti siitä millaiseen ympäristöön syntyy. Sairas mieli, sairas lapsuus ja nuoruus.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jees, kun luen väkivallasta niin tekis mieli kostaa pahantekijöille, puhkoa silmät päästä. Jos saisin heidät käsiinsä, en kuitenkaan tekis mitään.

Mä en ajattele et kuolemalla on jokin suurempi tarkoitus. Tai miten sen nyt ottaa, joskus kuolemista syntyy jotain hyvää.

Ihminen tekee valintoja, ei Jumala. Ihmisillä on erilaisia mahdollisuuksia joista jokainen valitsee mieleisensä. Ihminen oli oma kuva kunnes teki syntiä ja joutui pois paratiisista.

Millä tavalla uskovaiset sallivat pahoinpitelyt?

Se millainen ihmisestä tulee riippuu pitkälti siitä millaiseen ympäristöön syntyy. Sairas mieli, sairas lapsuus ja nuoruus.

Jos jumala on luonut ihmisen, on se luonut myös mielenhäiriöt ja luonteenpiirteet. Näin ajateltuna jumala sallii kaikki paskat maailmassa. Ja uskovaiset keksivät mitä ihmeellisimpiä selityksiä näille tapahtumille, jotta voisivat pitää harhansa.

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Jos jumala on luonut ihmisen, on se luonut myös mielenhäiriöt ja luonteenpiirteet. Näin ajateltuna jumala sallii kaikki paskat maailmassa. Ja uskovaiset keksivät mitä ihmeellisimpiä selityksiä näille tapahtumille, jotta voisivat pitää harhansa.

No entäs ne ihmiset jotka ei usko Jumalaan ja tekee sitä kaikkea paskaa? Eli sun mielestä Jumala on luonut kaikki tähän maailmaan, jopa autot ja ydinaseet eli se tarkoittais sitä että jokainen ihminen maapallolla olis Jumala ja Jumala asuis kaikkien päässä koska Jumalahan olis silloin kaikki.

Mä kuulun kirkkoon mutten sen takia että olisin uskovainen se on vaan jäänyt enkä ole nähnyt syytä siitä irtisanoutua vaikken uskovainen ole ikinä ollut eikä vanhempanikaan ole olleet.

Uskovaisuus tai mikään muu ei poista tai estä pahuutta mitä jotkut voi tehdä toisille ihmisille. Tänään monta kertaa keravan tytön muistovideota katsellut. Oman tytönkin nimi on Emilia.

mä en henk.koht usko mihenkään ja olen sitä mieltä ,että väkivalta ei ratko ongelmia. mutta sitä en ymmärrä miksi pitää käydä viattomien ja puolustuskyvyttömien päälle!!!??? jos jjotain tekee mieli muksia ,niin hakis oman kokoista "seuraa"!
maailma on paska ja julma paikka! näinkö se jokin tuolla yläkerrassa haluis sen olevan ?? epäilen. yksin on vaikea muuttaa maailmaa. meitä on joka lähtöön.

Mutta täytyy lisätä että Ihminen oli Jumalan oma kuva kunnes synti viekoitteli ihmisen ja tämän mieli saastui. Jumala karkoitti ihmisen paratiisista mutta antoi mahdollisuuden päästä takaisin paratiisiin uskon avulla. Syntinen ihminen ei ole Jumalan oma kuva, ei vaikka tämä olisi joskus sellaiseksi luotu. Tabula rasa on kadonnut.

No entäs ne ihmiset jotka ei usko Jumalaan ja tekee sitä kaikkea paskaa? Eli sun mielestä Jumala on luonut kaikki tähän maailmaan, jopa autot ja ydinaseet eli se tarkoittais sitä että jokainen ihminen maapallolla olis Jumala ja Jumala asuis kaikkien päässä koska Jumalahan olis silloin kaikki.

Ei, vaan näiden uskovaisten mielestä. Puhun heidän puolesta. Ilmeisesti jäi se epäselväksi. Eli aina kun maailmassa tapahtuu jotain hyvää, se laitetaan jumalan piikkiin. Mutta jos jotain paskaa tapahtuu, on heidän jumalallaan joku helvetin hyvä syy ottaa esim. lapsi luokseen (enkelilasta tarvittiin taivaassa enemmän kuin maapallolla) tai ihminen ite on paha, jumala ei. Vaikka uskovaisten mielestä jumala loi ihmisen. Mutta ihmisen luonne ja halut ja persoona on erikseen jumalasta, jos uskovaisilta kysytään.

Sori jos olen sekava. Ehkä joku ymmärtää.

Ei, vaan näiden uskovaisten mielestä. Puhun heidän puolesta. Ilmeisesti jäi se epäselväksi. Eli aina kun maailmassa tapahtuu jotain hyvää, se laitetaan jumalan piikkiin. Mutta jos jotain paskaa tapahtuu, on heidän jumalallaan joku helvetin hyvä syy ottaa esim. lapsi luokseen (enkelilasta tarvittiin taivaassa enemmän kuin maapallolla) tai ihminen ite on paha, jumala ei. Vaikka uskovaisten mielestä jumala loi ihmisen. Mutta ihmisen luonne ja halut ja persoona on erikseen jumalasta, jos uskovaisilta kysytään.

mä en usko tohon enään.

http://www.youtube.com/watch?v=lVO8QoJ3tvY

No kannattaa varmaan lukea se raamattu niin ei tulis niin mustavalkoisia ajatuksia, etenkin mitä tulee raamatun vertaukseen ihmisestä omana kuvana. Ei pidä ajatella et ihminen olis suora kopio jumalasta.

Jotenkin ristiriitaista yrittää puhua uskovien suulla varsinkaan jos itse ei ole koskaan uskonut. Sitä paitsi uskovaiset on niin laaja käsite että se kattaa kaiken maailman uskonnot joten hirveä ruveta tekemään jotain stereotyyppisiä vetoja miten kukin asiat näkee.

Se että ihmiset sanovat toisilleen, "Mirja pääsi enkeliksi" tai että "Taivaassa tarvittiin enkeliä", "Hänen tehtävänsä tuli täytettyä" ovat empatian ilmaisukeinoja. Totta kai uskovaiset haluavat uskoa että liian aikaisin riistetty pääsee paratiisiin ja on onnellinen taivaan enkeli. Ja että ne pahat ihmiset joutuvat helvettiin koska saatana viekoitteli.

Ei pidä unohtaa että jos ihminen uskoo Jumalaa uskoon he myös Helvettiin ja saatanaan. Ne edustavat länsimaissa Jingiä ja Jangia.

Alkuperäinen kirjoittaja paskaa:
Koko ihmiskunta on paha.
Jos jumala on niin se on pahal

Ihmisessä asuu pahuus ja hyvyys. Se millainen ihmisestä tulee riippuu siitä mitä tämä on saanut kokea elämässään. Joskus kyseessä on silkka valinta.

Koko ihmiskunta on paha.
Jos jumala on niin se on pahal

Ihmisessä asuu pahuus ja hyvyys. Se millainen ihmisestä tulee riippuu siitä mitä tämä on saanut kokea elämässään. Joskus kyseessä on silkka valinta.

Mutta jos jumala on niin paha se on. Ei kukaan hyvä olento kehittäsi lajia joka on näin paska. Silkkoa sisältä. Ei hyvällä riittäisi edes mielikuvitus luoda jotain näin perverssiä.

Mutta jos jumala on niin paha se on. Ei kukaan hyvä olento kehittäsi lajia joka on näin paska. Silkkoa sisältä. Ei hyvällä riittäisi edes mielikuvitus luoda jotain näin perverssiä.

Huoh. Mites se Saatana joka tuli puutarhaan ja teki ihmisestä pahan?

Huoh. Mites se Saatana joka tuli puutarhaan ja teki ihmisestä pahan?

Mikä vitun saatana, taas joku uskovaisten taruolento, niinkö?
Jos joku perkele on luonu tämän maapallon, on tullu siinä vaiheessa joku aivoverenvuoto tms vamma, kun on ihmisen luonut. JOS ei muka ole paha. Vammanen vähintään jumalauta.

Mikä vitun saatana, taas joku uskovaisten taruolento, niinkö?
Jos joku perkele on luonu tämän maapallon, on tullu siinä vaiheessa joku aivoverenvuoto tms vamma, kun on ihmisen luonut. JOS ei muka ole paha. Vammanen vähintään jumalauta.

Reps. Sen siitä saa kun ei jaksa käydä koulua. Ei opi perusasioita valtion uskonnosta. Sitten pitää tulla vineemään johonkin ketjuun josta ei ymmärrä paskan vertaa.

Ketkä reagoivat näihin vauvojen ja lasten pahoinpitelytapauksiin voimakkaasti? Jopa niin voimakkaasti, että voisivat omin käsin kiduttaa kuoliaaksi ne, jotka pahoinpitelevät tai antavat pahoinpidellä lapsia, kuten nuo tapaukset Brianna ja Baby P.? Ketkä eivät tuntisi armoa, jos saisivat nuo tekijät käsiinsä?

Ja onko niitä, jotka vielä miettivät, että näiden lapsiraukkojen kuolemalla oli tarkoitus? Että JUMALA on olemassa ja että noiden lapsiraukkojen on ollut tarkoituskin vain kärsiä?

Tästä ei voi vetää suoraa yhteyttä, eli että Jumalan olemassaolosta seuraisi se, että noiden lapsiraukkojen oli tarkoitus kärsiä. En ole sikäli fatalisti, että uskoisin tämän maailman olevan vain joku ennalta määrätty näytelmä, joka sitten näytellään Jumalan mielen mukaan. Jos uskoisin niin, olisi minustakin Jumalalla paljon selitettävää. Jo Isä Meidän rukouksessa sanotaan Tapahtukoon Sinun tahtosi, eli Jumalan tahdon tapahtuminen maailmassa ei ole itsestäänselvyys. Myös ihmisellä on vapaa tahto (tietysti ympäröivät olosuhteet vaikuttavat, mutta kaikki meistä tekevät silti valintoja hyvän ja pahan, Jeesuksen seuraamisen ja pooiskääntymisen välillä.)

Mikä jumala se on? Muutamassa ketjussa olen palstailuni aikana törmännyt siihen perusteluun, kun olen maailman pahuuksista kysynyt, että se on vain se ihminen, ei jumala, kun on tehnyt pahaa. Jos joidenkin mielestä jumala on tehnyt kaiken, miksei tehnyt niin, ettei lapsiin sattuisi? Jos jumala on tehnyt ihmisen omaksi kuvakseen, onko jumala läpipaskamätä, koska sallii tuollaista paskaa tapahtuvan?
Jumala teki ihmisen omaksi kuvakseen, eli Jumalan kaltaiseksi, mutta ei täysin samanlaiseksi kuin Jumala, niinkuin joku tuossa jo sanoikin. Lisäksi tämä kuva turmeltui syntiinlankeamuksessa, jossa ihminen Saatanan hienoisella myötävaikutuksella, mutta ei mitenkään pelkästään Saatanan takia, päätti valita oman tien Jumalan tien sijasta. Uskon, että Jumala kyllä puuttuu myös maailman menoon (niistähän ei lue otsikoissa jos Jumala puoleastaan varjelee), mutta antaa toisaalta myös ihmiselle kohtuu vapaat kädet, jotta ihminen itsekin näkisi millainen on.

Nyt olisi oikeasti kiva kuulla, miksi uskovaiset sallivat lasten pahoinpitelyt?
No ei salli.

Koska jumala on luonut heidän mielestään kaiken maan päällä olevan, myös ihmisen, jumala sitten myös on luonnut mielenhäiriöt. Vai pistetäänkö se sopivasti saatanan piikkiin? :D

Tämä on muuten mielenkiintoinen kysymys, mistä mielenhäiriöt kumpuavat. En usko, että kaikki mielenhäiriöt olisivat pahan hengen aiheuttamia (vaikka tällaisiakin tapauksia uskon olevan olemassa), mutta itse henk. koht epäilen, että vain/lähinnä sellaisissa tapauksissa on pahoista hengistä kysymys, jossa ihminen itse on ensin lähtenyt leikkimään henkivaltojen kanssa. Luultavasti siis suurin osa mielenhäiriöistä on ihmiseen synnin eli (jatkuvan) Jumalasta loittonemisen seurauksena tullutta rappeumaa, kuten muutkin sairaudet.

Kristityillä ei ole lupaa tuomita, mutta muistutan, että Jumala on varannut rangaistuksen pahantekijöille.

Ainahan Jumalaa syytetään kun jotain pahaa tapahtuu, ja kuinka väärässä ollaan. Mulle on selvinny alle vuodessa nämä asiat , lukekaa raamattua ajatuksella ja ottakaa selvää ennenkuin kirjoitatte kauheuksianne . Se on äärettömän yksinkertaista ymmärtää tahtoa ja uskoa se kyllä vaatii. Toisaalta te jotka tuomitsette jumalan tahdotte tehdä niin ja uskotte sen olevan oikein. Kuinka ette voisi yrittää uskoa ja tahtoa ymmärtää asiaa toisenlailla, ja kun se on vielä selkeesti meille ilmoitettu.Lopuksi vielä lisäisin että miksi ihmiset jotka eivät usko Jumalaan ja Jeesukseen kuitenkin syyttävät heitä mailman pahuuksista?Harvemmin näkee että joku arvelisi Jumalan aiheuttaneen hyvän mitä ihmisille tapahtuu, varsinkaan niissä piireissä missä ei olla uskovaisia.

Mä oon joskus miettinyt, että mikäli mitään Jumalaa on olemassa, niin se on joku sadistinen äijä, joka on pistänyt meidät tälle pallolle ihan vaan kokeillakseen, kuinka nopeesti me tuhotaan tää ja toisemme. Kattelee vaan puuttumatta yhtään mihinkään kauheuksiin.

Nämä nyt ei koskaan ole hedelmällisiä keskusteluja.

Ei, en hyväksy lasten pahoinpitelyitä tai muutakaan heihin kohdistuvaa pahaa. Jumalan lisäksi täällä on muitakin voimia ja ihmisellä vapaa tahto, joku tekee sitten todella vääriä valintoja. :/

Itse en vain tajua miksi jotakuta niin hirveästi häiritsee toisen uskominen, ei minuakaan häiritse se ettei joku toinen usko tai sattuu uskomaan erilailla. Jos minä tai joku muu kokee saavansa Jumalalta apua ja tukea vaikeissa tilanteissa, onko se sitten toiselta pois vai miksi siitä pitää ärsyyntyä? (ja kun siis olena saanut vaikeissa tilanteissa apua niin toki sitten myös kiitän silloin kun asiat on hyvin, onko siinäkin jotain vikaa?)

Aina kun sattuu jotain hyvää, on Jumalalla sormensa pelissä. Syntyy vauva, pelastuu kolarista, parantuu syövästä jne.

Annas olla kun sattuu jotain pahaa, vika on ihmisissä.

en ole uskovainen mutta jollain tapaa ymmärrän sen selityksen että Jumala on antanut ihmiselle vapaan tahdon ja valitettavasti pahat ihmiset käyttävät sitä väärin. (siis itse en usko Jumalaan mutta ymmärrän tämän ajatusmallin) sitä taas en todellakaan ymmärrä, samoin kuin ap, että jos ihminen on Jumalan kuva, niin miksi niin monet ihmiset on niin pahoja ja tekevät sellaisia hirveyksiä jotka ei normaali-ihmiselle juolahda mieleenkään että joku voisi sellaista tehdä.

Yhteistyössä