V
vierailija
Vieras
Öö ei ole kyse vain kristityistä, kas kun en ole kuullut sodan jälkeisistä joukkoitsemurhista ja sukupuuttoon kuolemista muissakaan kulttuureissa.
Ja mikä pointti sinulla tässä oli?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Öö ei ole kyse vain kristityistä, kas kun en ole kuullut sodan jälkeisistä joukkoitsemurhista ja sukupuuttoon kuolemista muissakaan kulttuureissa.
Ei houkutus tunnu 99 %:ssa tuskalta. Houkutushan tuntuu kivalta. Eihän porukka olis niin seksin perään muutoin.Eli väität että seksiaddiktien tukiryhmät on tyhjillään?
Sitä paitsi sen alkoholismin tai muun addiktion houkutusten tuskan voi tuntea ihan hyvin ilman sitä aktiivista juomistakin tai muuta käyttämistä. Vaikka olisit ollut koko elämäsi raittiina, voit silti tuntea sen houkutuksen tuskan. Sitä paitsi ihmisen on pakko syödä joskus ja silti hän voi jäädä ruokaankin koukkuun. Ei siinä voi sanoa, että mitäs tartuit haarukkaan. Tai entä seksiaddiktit? Mitä he tekivät väärin, että seksi alkoi houkuttaa?
Niin, sä voit aloittaa jo tänään. Mut kun ei sua kiinnosta.Eli jos vaikka ihan itse lopettaisin ensin niiden syntien tekemisen. Hopi hopi!
Nyt alkaa mulla mennä hermo.Ja mikä pointti sinulla tässä oli?
Ei houkutus tunnu 99 %:ssa tuskalta. Eihän porukka olis niin seksin perään muutoin.
Nyt alkaa mulla mennä hermo.
Itse valitit kristittyjen tekemästä kärsimysten unohtamisista. Sitä on kaikilla, kappas kun ei kaikki halua jäädä märehtimään kärsimyksiään.
Niin, sä voit aloittaa jo tänään. Mut kun ei sua kiinnosta.
AA-ryhmissä on vahvasti jumala läsnä, niillekin jotka eivät jumalan usko/ole vielä löytäneet jumalaa. Jos ihminen on AA-ryhmässä on hän tehnyt jo sen ensimmäisen oikean päätöksen.Ai niin ja aa-ryhmätkin on varmaan myös täysin mielikuvituksen tuotetta?
AA-ryhmissä on vahvasti jumala läsnä, niillekin jotka eivät jumalan usko/ole vielä löytäneet jumalaa. Jos ihminen on AA-ryhmässä on hän tehnyt jo sen ensimmäisen oikean päätöksen.
Itse houkutus ei tunnu tuskaiselta vaan sen vastaantaistelu, jos nyt tarkkoja ollaan.Miten niin? Varmasti addiktiota vastaan taistelu tuntuu tuskaiselta ja ahdistavalta, kun koko elämä on pelissä. Valehtelet taas, jos väität muuta. Eikä ades tarvitse olla suuria saavutuksia vaakakupissa kuten avioliittoa tai terveyttä tai työpaikkaa, että se kamppailu aiheuttaisi tuskaa.
Itse houkutus ei tunnu tuskaiselta vaan sen vastaantaistelu, jos nyt tarkkoja ollaan.
Jos ihminen uskoo itseään vahvempaan niin siitä saa voimaa tuossa vastaantaistelussa. Jos elää kristillisten arvojen mukaan/olet harras uskovainen niin elämä on helpompaa.
Olen joskus käynyt AA-ryhmissä ja siellä tosiaan on paljon kärsiviä addikteja jotka ovat syystä tai toisesta ajautuneet huonoon jamaan.Eli myönnät että on kärsiviä addikteja. Hyvä, tästä vänkäämisen voit siis lopettaa.
Itse houkutus ei tunnu tuskaiselta vaan sen vastaantaistelu, jos nyt tarkkoja ollaan.
Jos ihminen uskoo itseään vahvempaan niin siitä saa voimaa tuossa vastaantaistelussa. Jos elää kristillisten arvojen mukaan/olet harras uskovainen niin elämä on helpompaa.
Tai miten ei voisi muuttua paremmaksi?Miten se on helpompaa?
Mä en usko mutta mun elämä on -pieniä terveydellisiä ongelmia lukuunottamatta mutta niiltä usko mua tuskin pelastaisi- suht täydellistä ja jokaikisen aamun otan ilolla vastaan. Ennemmin tai myöhemmin, riippuen siitä nukuinko hyvin.
Miten tää voisi muuttua uskolla paremmaksi?
Olisko se ihmiselle joku herätys/kasvun paikka tms.Taas täysin irrelevantteja kommentteja. Vaikka olisi uskossa, voi addiktio silti tuottaa tuskaa. Silläkään ei ole mitään merkitystä että onko tuskan tuottaja se houkutus vai sitä vastaan taistelu, vaan se että sitä tuskaa ylipäätään on. Ja näissä meidän keskusteluissa ollaan nyt jostain syystä pyöritty vain addiktioiden ympärillä, vaikka sitä jumalan aiheuttamaa tuskaa joutuu kokemaan miljoonassa muussakin tilanteessa. Yhtä lailla luonnonmullistus voisi aiheuttaa tuhansille viattomille ihmisille ääretöntä henkistä ja fyysistä tuskaa ja se on vain ja ainoastaan jumalan syytä.
Olisko se ihmiselle joku herätys/kasvun paikka tms.
Mut joo, palstaan.
Kummasti ihmiset vaan puskee sitä houkutusta, eli sun mielestä tuskan yhtä muotoa päin. Masokisteja?Taas täysin irrelevantteja kommentteja. Vaikka olisi uskossa, voi addiktio silti tuottaa tuskaa. Silläkään ei ole mitään merkitystä että onko tuskan tuottaja se houkutus vai sitä vastaan taistelu, vaan se että sitä tuskaa ylipäätään on. Ja näissä meidän keskusteluissa ollaan nyt jostain syystä pyöritty vain addiktioiden ympärillä, vaikka sitä jumalan aiheuttamaa tuskaa joutuu kokemaan miljoonassa muussakin tilanteessa. Yhtä lailla luonnonmullistus voisi aiheuttaa tuhansille viattomille ihmisille ääretöntä henkistä ja fyysistä tuskaa ja se on vain ja ainoastaan jumalan syytä.
Oli mikä tahansa kärsimyksen laji, niin Jumala ja hänen läsnäolonsa on suurempi.Ja jos vielä väännän rautalangasta tämän koko holokausti-jupakan. Echon mielestä holokausti on siis OK, jos tämä hyvän ja pahan balanssi pysyy. Minä olen taas hänen sanojensa mukaan negatiivinen ja masentunut ja ties mitä, jos en hyväksy tätä systeemiä.
Jos kuvitellaan teho-osasto ja sinne pätevä lääkäri, joka saa pelastettua keskimäärin 70% sinne roudatuista potilaista, mutta lääkärin parhaista yrityksistä huolimatta ne loput 30% ei selviä hengissä. Se on täysin ymmärrettävää ja valitettavaa ja se kuuluu valitettavasti osaksi elämää.
Mutta jonkin ajan päästä tämä lääkäri jää eläkkeelle ja hänet korvaa uusi superlääkäri supervoimineen, joka saa aina pelastettua halutessaan 100% teho-osaston potilaista. Silti hän antaa 30% potilaista kuolla, koska hän vain haluaa tehdä niin. Kyllä siinä vaiheessa vähä-älyisinkin tajuaa, että tämän superlääkärin toiminnassa ei ole kaikki kunnossa. Niillä 70 prosentilla selvinneitä potilaita ei ole mitään merkitystä siinä vaiheessa, kun joku muuten vaan jättää ihmiset kuolemaan.
Tämä superlääkäri tietenkin on vertauskuva jumalalle ja sille miten hän ei estänyt holokaustia tapahtumasta, vaikka olisi voinut. Echon mielestä tämä on ihan kiva juttu, koska hyvitykseksi jumala lähettää Echolle ja muille ihmisille päivittäin auringonpaistetta ja hattaraa ja mansikoita ja näin jumalan tekojen balanssi siis säilyy.
Olenko ainut, jonka mielestä tämä logiikka on aivan pielessä ja about kamalinta mitä on vähään aikaan joutunut lukemaan?
Kummasti ihmiset vaan puskee sitä houkutusta, eli sun mielestä tuskan yhtä muotoa päin. Masokisteja?
Ei meikäläisestä tunnu suklaalevyn vetäminen kauheen tuskalliselta. Sit vaan totean että jahas Echo, se on sit pitemmän lenkin paikka
Oli mikä tahansa kärsimyksen laji, niin Jumala ja hänen läsnäolonsa on suurempi.
Maailma ajautuu lähivuosikymmeninä kaaokseen, uskon mä. Uskovillakaan ei tule olemaan helppoa. Meinaanko jättää Jumalan? Ehei. Roikun kahta tiukemmin siinä rytäkässä Hänessä kiinni.
Iso kuva...?Kaikille ei ole edes mahdollisuutta kasvuun tai vahvistumiseen tai mihinkään muuhunkaan hyvään, kun esim. se hurrikaani jyrää ja vie hengen. Ja vaikka jotkut selviytyjät tosissaan yrittäisivätkin löytää luonnonkatastrofin jälkeen jotain kasvunmahdollisuutta siitä kurjuudesta, niin he silti saattavat olla lopullisesti rikki niiden kauhujen ja kipujen vuoksi.