Jumalan kostoa

• Viestiketjun aloittaja Allan
  • Ensimmäinen viesti
tompeli
Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
Ciitos selvennycsestä.
Aikaisemmin nuo tekstist oli fraktuuralla, mutta nyt ymmärtää kaikki ainakin kirjailet. Sanojen ymmärtämiseksi täytyy käsittää vielä lauserakenteita:
http://www.vvks.info/lauseoppi/virkkeista_ja_lauseista/

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Blume:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä voimme. Se on luonnonvalintaa.
Menee inttämiseksi. Emme voi.

Minulle on aivan sama mistä hankitte tietonne luonnonvalinnasta, mutta etsikää nyt ihmeessä siitä se todellinen määritelmä. Vaikka wikipediasta, eiköhän se sieltäkin löydy. :headwall:
Luonnonvalinta ei ole tietoista. Eikä sillä ole myöskään varsinaisesti suuntaa. Kaikki pohjautuu geenien säilymiseen. Geenien, ei organismien.

justiinsa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Luonnonvalinta ei ole tietoista. Eikä sillä ole myöskään varsinaisesti suuntaa. Kaikki pohjautuu geenien säilymiseen. Geenien, ei organismien.
Lapsettomuuskin on luonnonvalintaa: kaikki vaan ei tuu raskaaksi ja moni raskaus päätyy keskenmenoon. On liian paljon syitä, joita ei edes yritetä selvittää. Mut itse voi saada sen selville muuttamalla totaalisesti tapojaan ja tottumuksiaan ja pitämällä päiväkirjaa kaikesta, mitä on: tuntee, haistaa, maistaa tai jos ei niitä mikään tee, missä vika?

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Alkuperäinen kirjoittaja Blume:
Huomasitteko, kuinka kätevästi sain nyt vieritettyä vastuun seuraavasta tekstistäni teidän niskoillenne; tehän tätä kerjäsitte. ;)

Otetaan esimerkiksi jonkin lajin populaatio. Kun populaation kantokyky ylittyy, populaatio alkaa voida pahoin ja näin yksilömäärä saadaan taas sietokyvyn piiriin. Ihminen on (kiistellysti, mutta minun mielestäni) ylittänyt maailman kantokyvyn. Ihminen on tähän asti pystynyt pitkälti vastustamaan ympäristön vastusta, eli ympäristön keinoja rajoittaa populaation kasvua, mutta näemmä ympäristö on ottanut järeämmät aseet käyttöön.

Ja tähänkin uskoo vain, jos yleisesti haluaa pandemialle jonkin selityksen. Minä siis selittäisin sen näin. Anteeksi hieman yksinkertainen ja ynseä vastaus, lähden runoilemaan pidemmältikin, jos se tulee tarpeeseen.
Eli ajatus sama kuin minulla: luonto karsii väkimäärää, aloittaen heikoimmista.
mahdatteko te tuntea mun äidin? juuri sanoi tuota samaa mulle ja jo silloin kun oli se tsunami oli äitini mielipide tuo liikaa ihmisiä täytyy välillä karsia

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja spraitti:
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Eli ajatus sama kuin minulla: luonto karsii väkimäärää, aloittaen heikoimmista.
mahdatteko te tuntea mun äidin? juuri sanoi tuota samaa mulle ja jo silloin kun oli se tsunami oli äitini mielipide tuo liikaa ihmisiä täytyy välillä karsia
Luonto ei karsi heikoimpia, vain epäsopivimmat. Ja epäsopivuus voi johtua myös asuionpaikasta, johon tulee tuho. Kuten tsunamin kanssa.

jäävi sanomaan
Sä se luulet tuntevasi Jumalan, mutta yllätyksenä tulee sinullekin Jumalan vahvuus ja tuntemattomuus. Tutkimattomat ovat herran tiet. Hän voi kuules olla myös rakastava ja salliva, eikä aina niin tuomitseva.

vierailija
Lapsettomuuskin on luonnonvalintaa: kaikki vaan ei tuu raskaaksi ja moni raskaus päätyy keskenmenoon. On liian paljon syitä, joita ei edes yritetä selvittää. Mut itse voi saada sen selville muuttamalla totaalisesti tapojaan ja tottumuksiaan ja pitämällä päiväkirjaa kaikesta, mitä on: tuntee, haistaa, maistaa tai jos ei niitä mikään tee, missä vika?
Niin?

Sikainfuluenssa on jumalan kostoa syntiselle ihmiskunnalle. Tauti koettelee kovimmin synnissä eläviä perheitä ja ihmisiä.
Vain synnittömät säästyvät siltä. Kuolema korjaa syntisiä jälkeläisineen pois.
Just, just 🙄

Katsokaa tämä lyhyt 2 min huumoripläjäys ja miettikää 😅

vierailija
Se on luonnonvalintaa juu. Sanoinko jotain muuta vai? Musta tuokin sopii tähän aikaan, jolloin esim. "väärillä" alueilla asuvat ihmiset joutuvat luonnonkatastrofin jalkoihin vähän väliä tai taudit jylläävät ja tappavat ihmisiä globaalisti. Luonnon kiertokulkua nekin, vaikka ihmisen aiheuttamaa.

Muoks* olinkin kirjoittanut luonnollinen valinta :ashamed: No, miksei sekin, samaa asiaahan tuo periaatteessa tarkoittaa :whistle:
Nythän maa nielaisi mannerlaattojen sauma-alueelle jääneet kuten on tehnyt kautta aikojen!

Yhteistyössä