Jumalaa tuskin on olemassa...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
...lopeta siis murehtiminen ja nauti elämästäsi! :D
täh? Nytkö sinä tuon keksit? Meillä esikoista kuljetettu seurakuunnan kerhot ja koulun uskontotunneilla käy, ja ihan eka luokalla päätti, että Jumalaa ei ole. Kuulemma isänsä evoluutiousko kuulostaa fiksummalta.

Kuopus uskoo Jumalaan.
Minä uskon että meissä kaikissa ihmisissä on Jumala.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja sinihammas:
Tää kampanja on Briteistä. Sieltäkin siis kuuluu joskus jotain hyvää. :eek:
Ja on tulossa Suomeenkin. Jonkun hihhulin mielestä "hyvien tapojen vastaista"... :whistle:
Juu. Turun kaupunki tai kukalie olikaan ilmoitti jo etukäteen, että kampanjaa ei tulla näkemään Turun bussien kyljissä.
Nössöt :snotty:
 
Sanna
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
...lopeta siis murehtiminen ja nauti elämästäsi! :D
Huuu.
Eikö ole aika riskaabeli ajattelutapa.

Ei ole todistettu, että olisi, mutta ei ole todistettu etteikö olisi.

Miten sitten suu pannaan kun kuolet ja joudut kasvokkain ja mietitään, että meneekö Timppa alakertaan vai yläkertaan.

Joten eikö olisi turvallisempaa uskoa, kun ei siitä sen suurempaa vaivaakaan ole.
Kirkossa ei tarvi hypätä eikä muutakaan.
Kun vain sydämessä uskot.
 
ajattelija
Näin kirkollisten pyhien aikaan keskustelu näyttää kiivastuvan joka vuosi. Miksi en usko / pitäisikö kuitenkin?... varmuudeksi... Mutta onhan jumala puhunut ihmisille... unissa... Itse olen osannut lentää, pudonnut tyhjyyteen ja ottanut osaa tiesjavaikka mihin aktiviteettiin... ja nimenomaan unessa... Miksi siis jumala joka tulee uniimme olisi enempää kuin uni jossa osaamme lentää?... Itse en ole herätessäni päässyt hyppyä korkeammalle, enkä taida kokeilla korkeammaltakaan jos lentotaito täytyy perustaa unelle... Vapaa-ajattelijat kuitenkin vievät vapaat ajatuksensa hieman liian pitkälle. Uskonnolla on perinteitä jotka hyödyttävät meitä kaikkia. Kirkko työllistää ihmisiä (näiden ihmisten työtä on myös kuunnella, olla lohtuna hädän hetkellä. Ei vain jumalan sanan julistaminen sokeasti) ja järjestää avustus toimintaa. Ihminen tarvitsee lohtua, vaikka ei jumalaan uskoisikaan, kirkko on monelle paikka jonne voi mennä suuren surun tullen. Henkilökohtaisesti en usko jumalaan, en tahdo ikuista elämää pilven päällä. Minulle kelpaa sama tyhjyys kuin ennen syntymääni...
 

Yhteistyössä