petra
yhteys katosi, kun ihmnen lankesi syntiin.Alkuperäinen kirjoittaja Orion:Jos ihan pilkkua viilataan, niin missäkö vaiheessa se yhteys sitten katosi? Kun kuitenki monen monen monen vuoden päästä Jumala puhui esim Noalle. (Sen pitemmälle en vielä raamattua ole lukenutkaan..) Monta sataa vuotta sen jälkeen kun Eeva otti omenan hyvän ja pahan tiedon puusta.Alkuperäinen kirjoittaja petra:ok. siispä vastaan LUVAN KANSSA . Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Alussa ihmine eli Jumalan kanssa tiiviissä yhteydessä, kunnes ihminen lankesi syntin ja karkotettiin paratiisista. Tässä yhteydessä ihminen kadotti yhteyden Jumalaan. Ihmisellä on sisällään tarve uskoa korkeampaan voimaan ja jos ihminen ei tunne elävää Jumalaa, hän tekee sen. Muut uskonnot korostavat ihmisen hyvyyttä ja kykyä itse päästä taivaaseen/paratiisiin tai vaikkapa nirvanaan. Kaikki kuitenkin on kiinni ihmisestä. Uskonto myös on sidoksissa kulttuuriin. Elävä Jumala kuitenkin haluaa pelastaa jokaisen ja kyse ei siitä, että ihminen muuttuisi jotenkin vaikkapa "länsimaisemaksi" . Esim Kiinassa on käynnissä suuri herätys, monet muslimit kertovat kohdannensa elävän Jeesuksen ja siten ovat päässet yhteyteen elävän Jumalan kanssa, eli "tulleet uskoon".Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:Ei kun mä en tiedä. Siis miksi sinun mielestäsi on olemassa uskontoja?Alkuperäinen kirjoittaja petra:jospa nyt jättäydyn taka-alalle, mun käsityksenhän jo tiedätte. etten toistaisi itseäni . toki voin kertoa, mutta sitten tulee taas noottia että yksi vain paasaa .Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:Vastaisitko itsekin? Siis miksi sinun mielestäsi on olemassa uskonnot (huom. monikko) ja usko jumaliin?Alkuperäinen kirjoittaja petra:jos mietittäisiin hetki, minkä takia on olemassa uskonnot ja usko johonkin korkeampaan? Mitä tarpeita sinun uskosi täyttää sun elämässä?