Jumala, Jeesus, usko(t)

hel
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ja tulee päivä, jolloin täällä maan päällä on vain minä ja jehovan todistajat. Voi helvetti.
Olisi siis helvetti sinulle.

Entä jos jeovantodistajat tuossa uskossaaan ovatkin väärässä.

Entä jos ei olekaan enää maata (kuten epäilemättä tulee käymään). Missä silloin olet?

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
heh, kiitti vinkistä, mutta totuutta aion kyllä vastedeskin puhua. Ja totta, sitä ei kestä kuulla, jos asiat Jumalan kanssa ei ole kunnossa, en kestänyt minäkään. Ja taivaassa on tilaa, ei tartte alkaa mua :).
Mä henkilökohtaisesti teen kaikkeni etten ikinä koskaan tapaa sua kasvotusten. Mutta sä teet sen mulle helpoksi. Sä menet kaltaistesi seuraan taivaaseen ja mä pääsen hyvien tyyppien kanssa jonnekin muualle =) Sopii meille molemmille kuin nenä päähän.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja hel:
Ja tulee päivä, jolloin täällä maan päällä on vain minä ja jehovan todistajat. Voi helvetti.
Olisi siis helvetti sinulle.

Entä jos jeovantodistajat tuossa uskossaaan ovatkin väärässä.

Entä jos ei olekaan enää maata (kuten epäilemättä tulee käymään). Missä silloin olet?
Jehovantodistajat ovat oikeassa. Piste.

heh, kiitti vinkistä, mutta totuutta aion kyllä vastedeskin puhua. Ja totta, sitä ei kestä kuulla, jos asiat Jumalan kanssa ei ole kunnossa, en kestänyt minäkään. Ja taivaassa on tilaa, ei tartte alkaa mua :).
Mä henkilökohtaisesti teen kaikkeni etten ikinä koskaan tapaa sua kasvotusten. Mutta sä teet sen mulle helpoksi. Sä menet kaltaistesi seuraan taivaaseen ja mä pääsen hyvien tyyppien kanssa jonnekin muualle =) Sopii meille molemmille kuin nenä päähän.
:wave: Mä tuun sun kanssa.

Sivusta
Tässä keskustelussa olisi kaikki hyvät ainekset mutta taas kerran joku lappusilmä paasaa ja paasaa - ei siis keskustele vaan horisee jotakin valmiita lainauksia jostakin. Mitä keskustelua se sellainen on? Nukkumaan - niinkuin lupasit. Mars!

Alkuperäinen kirjoittaja äijä-69:
Säälin ihmisä, joiden "usko" on toisten mielipiteiden varassa. Parasta on kysyä asiaa suoraan Jumalalta. Sillä kaikkivaltiaana Hän kyllä vastaa ihan suoriin yhteydenottoihin ;).
No ihan olen kuule samaa mieltä =) Mulle ei koskaan Jumala tai Jeesus vastannut, vaikka miten heitä avukseni huusin. Ja mä muuten huusin kauan ja lujaa. Mutta nää muinaissuomalaiset jumalani vastasivat =)
No kun suomalainen jumala on suomessa ja kristittyjen siellä israelissa päin...
Ei ole vaikea päätellä kumpi kuulee paremmin...
Luoja Jumala on kaikkialla sama. Nuo sun tekojumalasi eivät ole sovittaneet syntejäsi eivätkä kuolleet edestäsi jotta sulla olisi iänkaikkinen elämä.
Ei jeesuskaan kuollut sitä varten...
Viimeiseen asti tuo hullu luuli oikeasti jumalan tulevan pelastamaan ja siksi viimeiset sanatkin olivat "jumalani miksi minut hylkäsit"...
Ja kyllä tuo synti on ihmisten keksintöä... valitan...
Minä valitan sitä, että elät pimeydessä ja harhassa :(. Jeesus rakastaa suakin ja niin kauan kuin elät sulla on mahdollisuus kääntyä. Sen jälkeen on liian myöhäistä.
Niin...
Se, kuka tässä on harhainen voidaan olla montaa mieltä...
Suuri osa pitää meitä molempia harhaisina...
Mutta lopulta on kyse siitä, missä vietät iänkaikkisuuden ja se on pitkä aika. Siinä harhaisuudet ei enää paljoa paina ;).
JOS sitä iänkaikkista elämää siis on...
Kyse on kuitenkin uskosta ja jos olet joskus vilkaissut ympärillesi, niin niitä on aika monia...
Jopa kristittyjä on aika kirjava kattaus...
Ne jotka eivät ajattele kuten sinä joutuvat siis helvettiin?..

petra
Valehteletko koskaan? Ajatteletko kenestäkään koskaa pahaa? Oletko ylpeä? Itsekäs? Tavoitteletko koskaan omaa etuasi?
Valheeni ovat aika vähissä ja pahaa en ihmisistä ajattele...
Ylpeä olen ja joissain asioissa itsekäskin...
Omaa etua taidat sinä tavoitella tuolla uskolla...
Koko ajan hoet sitä, miten uskolla voi pelastaa ITSENSÄ etkä sitä mitä pitäisi...
No mitä pitäisi, kerro?? "Uskolla pelastaa itsensä", se usko ei tule meistä, vaan Jumala sen lahjoittaa. Ja se on suurta armoa.
Tarkoitin sitä, että omaa etua eli pelastusta tunnut sinä kovasti ajattelevan...
Luulen myös, että olet ylpeä siitä, että olet löytänyt uskosi...
Itsekäs sanaakaan ei ole vaikea sinuun yhdistää...
Aloittaisitko kiitos puhdistamisen itsestäsi ja tule sitten vasta niitä kiviä viskomaan tänne muiden niskaan...

[/quote]

Älä luule mitään, niin minäkään en luule ;). Puhu sitä mikä on totta. Kiviä muiden niskaan? Kerropas tarkemmin? Jos tiedät jotain, mikä koskee kaikkia ihmisiä ja heidän hyväänsä vastakohtana että he voivat joutua pahaan paikkaan, riippuen päätöksestään, eikö se ole rakkautta varottaa? Vai siis olla hiljaa. Kun ihminen kuolee ja huomaa olevansa kadotuksessa tuleeko mieleen että voi kun joku olisi varottanut?

höpö höpö. Jos junnus tuolla tavalla on asian käsittänyt, niin ei ole ymmärtänyt olennaisinta. Kyse on parannuksen teosta, ja syntien tunnustamisesta ja Jeesus antaa kaiken anteeksi ja kun Pyhä Henki tulle meihin asumaan, ei ihmnen enää tahdo tehdä pahaa, vaan sitä mikä on Jumalan tahto.
Höpöhöpö vaan ittelles =) Siis mitäs toi mun junnuni on nyt sitten tehnyt tai ajatellut niin, ettei sellaista Raamatuista löytyisi? Siis mitä pahaa? Ja tieätkös mitä? Musta junnu ei sovi ollenkaan kristityksi. Jeesus kun antaa anteeksi ihan kaiken, jopa vauvan raiskauksen. Mun junnu ei antaisi.

Kristinusko on niin väärällään epäkohtia ja ristiriitaisuuksia, että ei mun edes tarvitse tehdä yhtään mitään. Luotan siihen, että poikani aikanaan seuraa äitinsä ja siskonsa jalanjälkiä.
Miksi pitäisi seurata, eikö nämä ole kuitenkin hyvin henk.kohtaisia asioita?! Minä en keskustele lasteni kanssa uskonnosta, se tulee heidän elämäänsä jos on tullakseen. En myöskään ymmärrä sitä että näistä uskonnoista täällä puidaan kun niistä ei koskaan keskustella niin että ymmärrettäisiin tai arvostettaisiin sen toisen uskoa, tämä on niin hen.kohtainen aihe, että on tökeröä lähteä väittelemään näistä, enkä nyt tarkoita pelkästään sinua vaan kaikkia jotka alentuvat tähän :|

hell und...
[quote="Keittiönoita] Jehovantodistajat ovat oikeassa. Piste.
[/quote]

Onpa sinulla kova hinku pistää piste asialle, joka ei lainkaan ole niin mustavalkoinen, kuin miksi sinä sitä yrität.

Miksi jehovantodistajat olisivat oikeassa?

petra
Säälin ihmisä, joiden "usko" on toisten mielipiteiden varassa. Parasta on kysyä asiaa suoraan Jumalalta. Sillä kaikkivaltiaana Hän kyllä vastaa ihan suoriin yhteydenottoihin ;).
No ihan olen kuule samaa mieltä =) Mulle ei koskaan Jumala tai Jeesus vastannut, vaikka miten heitä avukseni huusin. Ja mä muuten huusin kauan ja lujaa. Mutta nää muinaissuomalaiset jumalani vastasivat =)
No kun suomalainen jumala on suomessa ja kristittyjen siellä israelissa päin...
Ei ole vaikea päätellä kumpi kuulee paremmin...
Luoja Jumala on kaikkialla sama. Nuo sun tekojumalasi eivät ole sovittaneet syntejäsi eivätkä kuolleet edestäsi jotta sulla olisi iänkaikkinen elämä.
Ei jeesuskaan kuollut sitä varten...
Viimeiseen asti tuo hullu luuli oikeasti jumalan tulevan pelastamaan ja siksi viimeiset sanatkin olivat "jumalani miksi minut hylkäsit"...
Ja kyllä tuo synti on ihmisten keksintöä... valitan...
Minä valitan sitä, että elät pimeydessä ja harhassa :(. Jeesus rakastaa suakin ja niin kauan kuin elät sulla on mahdollisuus kääntyä. Sen jälkeen on liian myöhäistä.
Niin...
Se, kuka tässä on harhainen voidaan olla montaa mieltä...
Suuri osa pitää meitä molempia harhaisina...
Mutta lopulta on kyse siitä, missä vietät iänkaikkisuuden ja se on pitkä aika. Siinä harhaisuudet ei enää paljoa paina ;).
JOS sitä iänkaikkista elämää siis on...
Kyse on kuitenkin uskosta ja jos olet joskus vilkaissut ympärillesi, niin niitä on aika monia...
Jopa kristittyjä on aika kirjava kattaus...
Ne jotka eivät ajattele kuten sinä joutuvat siis helvettiin?..
Itse asiassa olen tutstunutkin hyvässä hengessä hyvin moniin eri uskontokuntien edustjiin. Heillä jumalakuva vain poikeaa kristillisestä siinä, että taivaaseen pääsystä ei koskaan voi olla takuuta, vaan se perustuu ihmisen hyviin töihin. Kristiuskossa Jumala on täydellisen Pyhä, ja Taivaaseen ei voi mennä mikään synti. Jeesus teki meidän puolestamme suunnattoman teon, kuoli ja sovitti synnit.

petra
Alkuperäinen kirjoittaja Sivusta:
Tässä keskustelussa olisi kaikki hyvät ainekset mutta taas kerran joku lappusilmä paasaa ja paasaa - ei siis keskustele vaan horisee jotakin valmiita lainauksia jostakin. Mitä keskustelua se sellainen on? Nukkumaan - niinkuin lupasit. Mars!
"lainauksia "jostakin"" ;). Päätinkin vielä viipyä hetkisen.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja hell und...:
Onpa sinulla kova hinku pistää piste asialle, joka ei lainkaan ole niin mustavalkoinen, kuin miksi sinä sitä yrität.

Koska jehovantodistajat ovat ainoita, jotka ovat uskottavasti kyenneet selittämään tämän pakanauskontoni. Mutta jos olet eri mieltä, niin selitä itse =) Ja tietenkin uskottavammin kuin jehovantodistajat. Odotan suunnattomalla mielenkiinnolla selitystäsi B)

Valehteletko koskaan? Ajatteletko kenestäkään koskaa pahaa? Oletko ylpeä? Itsekäs? Tavoitteletko koskaan omaa etuasi?
Sä et itse koskaan tee näitä tekoja? Hieno homma jos näin on! :) Nimittäin silloin olet totuuden tiellä.

Itsekin tahdon pyrkiä siihen, mutta ajatuksia on hirmu vaikea hallita, ainaki vielä. Teot on huomattavasti helpompia. Enköhän minäkin sen vielä opi joskus, en tiedä millainen polku minun on vielä kuljettava. Aika näyttää. Luotan tulevaan. :)

Koko ajan hoet sitä, miten uskolla voi pelastaa ITSENSÄ etkä sitä mitä pitäisi...
No mitä pitäisi, kerro?? "Uskolla pelastaa itsensä", se usko ei tule meistä, vaan Jumala sen lahjoittaa. Ja se on suurta armoa.
Tarkoitin sitä, että omaa etua eli pelastusta tunnut sinä kovasti ajattelevan...
Aloittaisitko kiitos puhdistamisen itsestäsi ja tule sitten vasta niitä kiviä viskomaan tänne muiden niskaan...
Älä luule mitään, niin minäkään en luule ;). Puhu sitä mikä on totta. Kiviä muiden niskaan? Kerropas tarkemmin? Jos tiedät jotain, mikä koskee kaikkia ihmisiä ja heidän hyväänsä vastakohtana että he voivat joutua pahaan paikkaan, riippuen päätöksestään, eikö se ole rakkautta varottaa? Vai siis olla hiljaa. Kun ihminen kuolee ja huomaa olevansa kadotuksessa tuleeko mieleen että voi kun joku olisi varottanut?[/quote]

Rivien välistä on helppo lukea, että luulet...
Rakkaus vai itsekkyys?..
Kannattaa tutkia tarkkaan, sillä itseäänkin on liian helppo huijata...

petra

Koska jehovantodistajat ovat ainoita, jotka ovat uskottavasti kyenneet selittämään tämän pakanauskontoni. Mutta jos olet eri mieltä, niin selitä itse =) Ja tietenkin uskottavammin kuin jehovantodistajat. Odotan suunnattomalla mielenkiinnolla selitystäsi B)
musta tämä on aika outoa. Kyse on uskosta. Usko syntyy Jumalan sanan kuulemisesta. Ja kyse on samalla myös tietyllä tapaa suuresta mysteeristä, koska Jumalaa ei kukaan voi koskaan selittää eikä ymmärtää täydellisesti. Miten sä sitten vaadit selittämään? Itse en ymmärtänyt kristinuskosta mitään ennekuin tulin uskoon jolloin Jumala antoi Pyhän Henkensä ja aukaisi esiin Raamatun salaisuudet, joita en aiemmin ymmärtänyt lainkaan.

Itse asiassa olen tutstunutkin hyvässä hengessä hyvin moniin eri uskontokuntien edustjiin. Heillä jumalakuva vain poikeaa kristillisestä siinä, että taivaaseen pääsystä ei koskaan voi olla takuuta, vaan se perustuu ihmisen hyviin töihin. Kristiuskossa Jumala on täydellisen Pyhä, ja Taivaaseen ei voi mennä mikään synti. Jeesus teki meidän puolestamme suunnattoman teon, kuoli ja sovitti synnit.
Entäs minun uskoni, jossa on takuu taivaaseen pääsystä. Kaikille, teoista riippumatta, mutta teot vaikuttaa kuitenkin maailmankaikkeuden mittakaavassa, ja sielun "elämässä". :)

hell und..

Et taida yleensäkään ajatella mitään asoita loogisesti tai älyllisesti.

Jos kerta olet vankasti sitä mieltä että jehovantodistajat ovat oikeassa, olet pelkästään jo siksikin omien perustelujesi kautta siis itse uskomustesi kanssa täysin pielessä.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja hell und..:
MItä selitystä. Olenko luvannut selittää sinulle jotakin?
Et ole luvannut enkä oikeasti sitä odottanutkaan. Jos olisit selittänyt kuten jehovan todistajat osaavat selittää, olisin tarjonnut perheellesi viiden ruokalajin päivällisen paikkakuntasi parhaimmassa ravintolassa. Helppo lupaus, koska arvasin, ettet siihen pysty. Kuten et pystynytkään =)

Älä luule mitään, niin minäkään en luule ;). Puhu sitä mikä on totta. Kiviä muiden niskaan? Kerropas tarkemmin? Jos tiedät jotain, mikä koskee kaikkia ihmisiä ja heidän hyväänsä vastakohtana että he voivat joutua pahaan paikkaan, riippuen päätöksestään, eikö se ole rakkautta varottaa? Vai siis olla hiljaa. Kun ihminen kuolee ja huomaa olevansa kadotuksessa tuleeko mieleen että voi kun joku olisi varottanut?[/quote]

Rivien välistä voi lukea, että luulet...
Rakkaus vai itsekkyys?..
Kannattaa tutkia tarkkaan, sillä itseäänkin on liian helppo huijata...

Yhteistyössä