JULMAT TYTÖT, KOLMASLUOKKALAISISTA KYSE!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmistunut äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmistunut äiti

Vieras
Voihan nenä. Lapsemme on ollut koulussa aina samoissa porukoissa. Porukkaan kuuluu myös yksi tyttö jota kiusataan. Kuulemma lapseni ei tiedä miksi. No pikkuhiljaa nämä muut tytöt ovat jotenki erkaantuneet tästä joukosta koska eivät sitten myöskään halua leikkiä tämän kiusatun tytön kanssa. Jotenki vaikuttas siltä että he sitten ovat myös häpeäpilkku poikien joukossa jos leikkivät kiusatun kanssa. Ennen näin ei ollut, mutta kun kiusaaminen on jotenki muuttunu muunlaiseksi ni joukko on erkaantunut.

Nyt on käyny siten, että vain mun tyttöni enää leikkii kiusatun kanssa.. Muut ovat omassa porukassa. Ja syrjivät nyt sit myös meidän tyttöä! Eli nyt meidänkään tytön kans ei leikitä jos tämä kiusattu tyttö on mukana, ja meidän lapsi ei halua jättää ketään ulkopuolelle joten on sitten mielummin kiusatun kans kuin että kiusattu jäis yksin ja hänellä olis se sama vanha kaveriporukka.

Mitä tässä voi thedä? Harmittaa jos nyt meidänki neiti jää sitte ulkopuoliseksi koska vain haluaa kaikille hyvää?

Asiaan on puututtu opettajien taholta, mutta eihän meidän tyttöä kiusata, joten minä en ole periaatteessa se joka voisi ottaa asiaa puheeksi..
Mitä itse tekisitte?

Kyllä mun mielestä kannattais kuitenkin ottaa asia puheeksi opettajien kanssa uudestaan....pitäähän tuollainen loppua. Mahtavaa että sun tyttö ajattelee noin ja pitää kiusatun puolia!

oma tyttöni on usein se kiusattu. jopa 5 lk tytöt ovat kiusanneet...lapset ovat nykyisin niin ilkeitä! koulunvaihtoa tässä sunnitellaan. opettajat eivät tunnu saavan mitään aikaiseks..

Meidän lasten koulussa on sääntö että kaikki leikkii kaikkien kanssa. Eli ketään ei voi jättää leikin ulkopuolelle sanomalla et me ei haluta sua. Eihän se käytännössä aina niin mene mutta jos joku pahoittaa mielen ettei pääse mukaan on siitä oikeus mennä sanomaan opettajille jotka sitte puuttuu tilanteeseen.

Pitäisikö ottaa yhteyttä kiusatun tytön vanhempiin ja sitten yhteisvoimin yrittää. Nythän on paljon erilaisia ohjelmia joilla koulukiusaamista kitketään pois, voisi pyytää että lasten luokalle jotain niistä kokeillaan (opettajan johdolla, ymmärtääkseni). Jos kiusatun tytön vanhemmilla ei voimavarat riitä lapsensa auttamiseen, niin olisi tosi hienoa jos sinä viet asiaa eteenpäin kun kuulostaa että olet vahva, oikeudenmukainen ja välittävä ihminen. Varmasti sille pikku tytölle mikä vain apu olisi aivan korvaamatonta, ja hän olisi siitä kiitollinen lopun elämäänsä. Tuo on niin herkkää aikaa itsetunnon kehitykselle, jälkikäteen vaurioita on vaikea korjata... Toivottavasti tilanne paranee!

Joo, noinhan se menee, mutta käytännössähän se on sitte niin, että toki mukaan ehkä otetaan, mutta tehdään kaikkensa että savustettas se yks silti ulos leikistä, että se muka sitte lähti vapaaehtosesti. Sitte on helppo sanoa, että se ite ei halunnu tulla mukaan.
No ei varmaan jos ilmeet ja sanomiset on tyyliin oo sää koira me leikitään että käydään kaupassa. Seiso sitte koirana siinä koko välitunti ja odota niitä kaupas olevia. Olethan mukana leikissä.. =( =( Tää on siis mun lapsen kertomaa.

Oma lapseni ei näe tytössä mitään vikaa eikä outoa. Tyttö uskaltaa jopa sanoa pojille takasin, ja on rohkea.

Yksi idea mikä tuli mieleen olisi kutsua koko tyttöporukka kiusattu mukana vaikka teille yöksi pyjamabileisiin ja tehdä selväksi että kaikki ovat yhtä ihania ja tärkeitä. Sehän kohottaisi kaveruutta, ja jos toistuisi säännöllisesti (eli tekisivät jotain yhdessä vähän niinkuin vanhempien valvonnassa) niin voi olla että helpottaisi koulussakin sitä tilannetta.

Siis tämä kiusattu tyttö sanoo takasin ja on rohkea. Reipas ikäisekseen. Oman lapseni mukaan se vaan pahentaa tilannetta jos kiusattu sanoo pojille takasin.

Juu, kutsuin koko tyttöporukan meille jo. Ja kaikki oli ku ei mitään. Mutta huomasin, että tämä kiusattu vähän määräilee ja loukkaantuu helposti. Muutoin se kerta meni ihan ku ei mitään.

Muistan itse ala-asteella olleeni kans vähän "väliinputoajana". Yksi parhaista (luojan kiitos vielä nykyäänkin) kavereistani oli koulukiusattu ja sitä kautta myös minäkin. Välillä sitten taas vietin aikaa muidenkin kanssa, ja sehän onnistui sitten vaan syrjimällä itsekin sitä kiusattua kaveria.. Olin sitten aina vähän niinkun vuorotelleen kiusatun ja kiusaajien puolella. Mitään syytä kiusaamiselle ei ollut, se on varmaan vaan aina joku valittava. Hävettää vieläkin kun olin välillä mukana kiusaamisessa mutta onneksi se asia on jo ajat sitten selvitetty ja hyviä kavereita ollaan vieläkin.:)

Kyllä voit puuttua ja ottaa yhteyttä opettajaan tai rehtoriin, jos tiedät jotakuta koulussa kiusattavan, ei sen tarvitse olla oma lapsi. Meidänkin lapsen kiusaamisjuttu lähti purkautumaan sitä kautta, että erään toisen lapsen vanhemmat ottivat yhteyttä kouluun.

Yhteistyössä