[QUOTE="vieras";28168577]Hyvin yleistä on, että on hankkinut esim. sukupuolitaudin klamydia on aika yleinen lapsettomuuden aiheuttaja. Ja sitten pitää yhteiskunnan maksaa kalliisti hedelmöityshoitoja. Mielestäni ei pitäisi ja sen on julkisten varojen väärin käyttöä.[/QUOTE]
Mulle tulee mieleen varmaan tuhat tuolla logiikalla "turhempaa" hoitoa mitä julkisilla varoilla kustannetaan enkä niitäkään menisi poistamaan todellakaan.
Lapsettomuuteen syy voi olla aika lailla mikä tahansa, aina ei edes saada tietää.
Ihan mielenkiinnosta, saisiko sinun mielestäsi tutkia julkisilla varoilla jos on esim kuukautishäiriöitä ja ei ole tullut raskaaksi vuoteen. Saako niiden häiriöiden syytä selvittää julkisella puolella? Entä jos epäilee vaikka kuppaa, saako sitä selvittää julkisella puolella? Entä jos vaikka sairastuu kakkostyypin diabetekseen liikalihavuuden takia, saako hoidattaa julkisella puolella vai pitäisikö poistaa?
Entäs teimmeköhän me muuten väärin, kun lähdimme ottamaan labranäytteitä mahd tulehduksista, kun useita keskenmenoja tuli peräkkäin? Toista lasta yrittäessä siis. Löydettiinkin tulehdus ja hoidettiin antibioottikuurilla pois. Äsken tämä samainen toistui ja onneksi ajoissa löydettiin kun olen viimesilläni raskaana. JULKISELLA LÖYDETTIIN.
Ja ei, minulla ei ole koskaan ollut eikä ole mitään sukupuolitautia, ne käytiin varmuuden vuoksi läpi lapsettomuusklinikalla, ei hätää kulta, se oli yksityisellä puolella.
Mites nuo verikokeet, olisimmeko saaneet niissä käydä edes?
Ainiin ja hittovie kyllähän me käytiin esikoistakin yrittäessä verikokeissa julkisella kun oireena oli kaikenlaista mukaan lukien tuo vuoden yritys! :O Löydettiin kilpirauhasen vajaatoiminta johon sain lääkityksen. Se ei btw ole sukupuolitauti.
Että miten on, miten pitkälle olet sitä mieltä vai onko kiellossa ainoastaan itse hedelmöitysHOIDOT? Entä tutkimukset? Muut sairaudet?