Julkisen puolen köpit valittavat ahdinkoaan

vierailija
Leikkurin puremat
"Suomi leikkaa rajusti. Maria Lahtinen-Kaislaniemi, Joel Teixeira Neves ja Mia Koponen maksavat siitä ison henkilökohtaisen hinnan. Ajatus valtionvelan lyhenemisestä ei lohduta."

Äänestäkää jatkossakin kokoomusta ja persuja samaistuen oikeistolaisiin, niin tätä se on jatkossakin YT-neuvotteluiden merkeissä.
 
vierailija

No, nyt on aika etsiä niitä yksityisen puolen oikeita töitä, jotka tuottavat verotuloja.
Jaahas, koksupersutista siis esim. opettajan työ ei tuota lisäeuroja?
 
vierailija
Leikkurin puremat
"Suomi leikkaa rajusti. Maria Lahtinen-Kaislaniemi, Joel Teixeira Neves ja Mia Koponen maksavat siitä ison henkilökohtaisen hinnan. Ajatus valtionvelan lyhenemisestä ei lohduta."

Äänestäkää jatkossakin kokoomusta ja persuja samaistuen oikeistolaisiin, niin tätä se on jatkossakin YT-neuvotteluiden merkeissä.
Julkista sektoria on syytäkin leikata ja isoilla saksilla.
 
vierailija
”Neves sanoo, että hänen on pakko opiskella uusi ammatti. Hän ei tosin tiedä, millä rahalla sen tekee, koska aikuiskoulutustuki lakkautettiin. Siksi seuraavat vuodet menevät todennäköisesti matalapalkka-alojen töissä.”

Kansanedustaja Anna Kontula ei aio asettua vaaleissa ehdolle ensi vaaleissa.
Hän opiskelee sosionomiaa. Hän kirjoittaa uusimmassa kirjassaan terapiayhteiskunnasta.
 
vierailija
”Neves sanoo, että hänen on pakko opiskella uusi ammatti. Hän ei tosin tiedä, millä rahalla sen tekee, koska aikuiskoulutustuki lakkautettiin. Siksi seuraavat vuodet menevät todennäköisesti matalapalkka-alojen töissä.”

Kansanedustaja Anna Kontula ei aio asettua vaaleissa ehdolle ensi vaaleissa.
Hän opiskelee sosionomiaa. Hän kirjoittaa uusimmassa kirjassaan terapiayhteiskunnasta.
Kontula voisi pyhittää loppuelämänsä yhteiskunnalle hyödyksi.
 
Jaahas, koksupersutista siis esim. opettajan työ ei tuota lisäeuroja?
Eihän tuossa jutussa ollut ensimmäistäkään opettajaa - ja kyllä heistäkin jotkut ovat lähes haitaksi yhteiskunnalle, suurin osa toki hyödyksi. Aika moni opettaja on "koksupersu".

Keitä esimerkit sitten olivat? Tutkija, työväenopiston asiakaspalvelija ja "Todellisuuden tutkimuskeskuksen" performance-taiteilija. Tutkijan työ oli varmaan tuloksellista, mutta kuten hän itsekin sanoi, "– Tavallaan ymmärrän, että tutkimuksesta leikkaaminen on helppoa, koska tutkimus on kallista ja sen vaikutukset eivät ole heti näkyvissä. Vaikutukset näkyvät sitten kymmenen vuoden päästä.".

Työväenopiston asikaspalvelijan työt vähenevät, kun opiskelijamäärät pienenvät ja tehtävät automatisoituvat. Normaalia kehitystä.

Ohjaaja-taiteelijan työ on ollut ilmeistä performance-huttua yhteiskunnan rahoilla. Jos taiteilija tekee hyvää taidetta, joka katsojien mielestä on arvokasta, sitä voi esittää/myydä ihan vapailla markkinoilla. Ristiriitaista on se, että herra Neves puhuu alentavasti "matalapalkka-aloista" joihin hänen on ehkä pakko hakeutua ja samaan aikaan kertoo dyykkaavansa ruokaa.
 
vierailija
Kontula voisi pyhittää loppuelämänsä yhteiskunnalle hyödyksi.
Anna sanoi radio-ohjelmassa tai jossain lehtijutussa oivallisesti mitä nykyinen eduskunnassa töissä käyminen on. Annaa ahdistaa kävellä talon ovesta sisään.
Olen jonkin verran katsonut livelähetyksiä eduskunnasta, mutta sen touhun olen jo lopettanut. Samoin Ylen ajankohtaisohjelmissa teen karsintaa.
Kärsin aikoinaan korkeasta verenpaineesta, mutta en saanut lääkitystä. En enää muistaisi koko asiaa ellei hammaslääkärini olisi sitä taas kysynyt vuositarkastuksessa.
Olen melko samanlainen idealisti kuin Anna. Sosionomin opintoja en ole koskaan harkinnut, mutta psykologiaa olen jonkin verran opiskellut.
Jostain luin tytöstä, joka ei selvinnyt esim. liikenteessä jatkuvasti eksymättä. Nyt hänellä on ADHD-lääkitys, ja äiti on riemuissaan. En usko, että lääkitys on paras ratkaisu. Kun yksi ongelma poistui, tilalle marssii uusia ongelmia. Vanha konsti on usein parempi kuin pussillinen uusia. Olen saanut lahjaksi pöytäkoristeen, jossa lukee Let’s find a beautiful place to get lost.
Sain illalla keskusteluryhmäni uuden kotitehtävän. Sen linkistä katsoin videon, jossa mies osti juomaa automaattikaapista vilsuttamalla ovelle kättään, jonka ihon sisällä on mikrosiru. Miten hulluksi maailma vielä menee. Olemmeko täynnä mikrosiruja, joilla on hyvää käyttöä, ja jotka toisaalta saavat toiset laitteet sekoilemaan?
Laitetaanko siruja myös aivoihin korvaamaan lääkkeet? Joku kirjoitusteni vihaaja tällä palstalla kirjoitti parittelevansa mieluummin vuohen kanssa kuin lukevansa viestejäni. Kun mikrosiru asetetaan hänen päähän, jutut voivat heittää kuperkeikkaa. Onko keskustelujen aina oltava älykkäitä? En haluaisi olla Agatha Christie, jonka käsikirjoittama näytelmä pyörii edelleen vuodesta 1952 lähtien.
Hiirenloukku nimen hän keksi pinnistelyn jälkeen, sillä aiempi versio oli jo jonkun toisen kirjoittajan käytössä. Jos kaipaatte älykästä ajateltavaa, katsokaa Yle Areenalta hänestä dokumentti.
 
vierailija
Tiedoksi, että kulttuuriala tuottaa enemmän kuin saa valtiolta tukea. Tukea tarvitaan, jotta projekteja saadaan käyntiin.

"Taideyliopisto on julkaissut tietopaketin taiteiden hyödyllisyydestä Suomessa. Sen mukaan valtion 1,2 miljardin euron tuki kulttuurille tuotti 13 miljardia euroa vuonna 2020. Ala työllistää 123 000 henkilöä.

Kerrannaisvaikutuksineen kulttuurialan palkkasumma kohoaa 5,1 miljardiin euroon vuodessa. Julkinen sektori kerää näistä vero- ja maksutuloja yhteensä 3,3 miljardia. Kotitaloudet puolestaan ostivat kulttuuria 5,7 miljardin euron arvosta vuonna 2020.

WHO suosittelee jäsenvaltioitaan käyttämään kulttuuria osana hyvinvoinnin ja terveyden edistämistä ja terveydenhuoltoa. Suosituksia jakaa myös OECD, joka suosittelee näkemään kulttuurin investointina, ei menoeränä."


 
vierailija
”WHO suosittelee jäsenvaltioitaan käyttämään kulttuuria osana hyvinvoinnin ja terveyden edistämistä ja terveydenhuoltoa. Suosituksia jakaa myös OECD, joka suosittelee näkemään kulttuurin investointina, ei menoeränä."

Tänään klo 10 radiojumalanpalveluksessa rukoiltiin myös niiden puolesta, jotka eivät enää jaksa ja heille rinnallakulkijaa.
En tiedä millaista elämäni olisi ilman kulttuuria. Kulutan sitä joskus liikaa.
Onneksi asun yksin eikä siitä kukaan muu kärsi kuin minä itse.
Kulttuuria on vaikea mitata rahassa. Kulttuurin tuottaja voi vaikuttaa teoksillaan vuosituhansien päähän.
Sellaista pelkoa ei ole minun aikaansaannoksilla. Saan kirjoituksillani tällä palstalla vain outojen ja epäasiallisten nimittelyjen vyöryn niskaani.
 
vierailija
Tiedoksi, että kulttuuriala tuottaa enemmän kuin saa valtiolta tukea. Tukea tarvitaan, jotta projekteja saadaan käyntiin.

"Taideyliopisto on julkaissut tietopaketin taiteiden hyödyllisyydestä Suomessa. Sen mukaan valtion 1,2 miljardin euron tuki kulttuurille tuotti 13 miljardia euroa vuonna 2020. Ala työllistää 123 000 henkilöä.

Kerrannaisvaikutuksineen kulttuurialan palkkasumma kohoaa 5,1 miljardiin euroon vuodessa. Julkinen sektori kerää näistä vero- ja maksutuloja yhteensä 3,3 miljardia. Kotitaloudet puolestaan ostivat kulttuuria 5,7 miljardin euron arvosta vuonna 2020.

WHO suosittelee jäsenvaltioitaan käyttämään kulttuuria osana hyvinvoinnin ja terveyden edistämistä ja terveydenhuoltoa. Suosituksia jakaa myös OECD, joka suosittelee näkemään kulttuurin investointina, ei menoeränä."


"Taideyliopisto on julkaissut tietopaketin taiteiden hyödyllisyydestä Suomessa. Sen mukaan valtion 1,2 miljardin euron tuki kulttuurille tuotti 13 miljardia euroa vuonna 2020."

🤣🤣
 
vierailija
”WHO suosittelee jäsenvaltioitaan käyttämään kulttuuria osana hyvinvoinnin ja terveyden edistämistä ja terveydenhuoltoa. Suosituksia jakaa myös OECD, joka suosittelee näkemään kulttuurin investointina, ei menoeränä."

Tänään klo 10 radiojumalanpalveluksessa rukoiltiin myös niiden puolesta, jotka eivät enää jaksa ja heille rinnallakulkijaa.
En tiedä millaista elämäni olisi ilman kulttuuria. Kulutan sitä joskus liikaa.
Onneksi asun yksin eikä siitä kukaan muu kärsi kuin minä itse.
Kulttuuria on vaikea mitata rahassa. Kulttuurin tuottaja voi vaikuttaa teoksillaan vuosituhansien päähän.
Sellaista pelkoa ei ole minun aikaansaannoksilla. Saan kirjoituksillani tällä palstalla vain outojen ja epäasiallisten nimittelyjen vyöryn niskaani.
Kulttuuri tosiaan edistää hyvinvointia. Sen huomaa, että moni täällä ei sitä harrasta eikä kuluta.
 
vierailija
Kulttuuri tosiaan edistää hyvinvointia. Sen huomaa, että moni täällä ei sitä harrasta eikä kuluta.
Edesmennyt veljeni kerran tokaisi ettei kirjastoa tarvita, kun ihastelin entiseen lapsuuskaupunkiini valmistunutta monitoimitaloa kirjastoineen.
Kävin kai sillä reissulla Herättäjäjuhlilla.
Hänelle autoilu ja autourheilu oli kaikki kaikessa. Minä olin aina nenä kirjoissa kiinni oleva kirjatoukka. Kun yo-kirjoituksissa äidinkielenaineeni lähti ällänä ja tuli ämmänämm. uusiksi sanan köytön takia, päätin pysyä erossa kirjoittamisesta. Vaikeaa se on, mutta olen jollain tavalla pysynyt kuivilla päivä kerrallaan ohjelman avulla.
Koronakin oli hyvänä tukijana. Joskus ihmettelen miksi ihmeessä kävin teatterissa ja muissa menoissa.
Oikein olin ällikällä lyöty, kun näin kulttuuritalomme elokuvateatterin mainoksen. Julisteessa mainostetaan elokuvaa, johon pohjautuvan kirjan luin hiljattain ruotsiksi. Sain kirjan tyttäreltäni.
En tilaa mitään lehtiä, mutta silti luen jatkuvasti. Olisi kiva tietää mikä diagnoosini on. Miksi veljeni eli täysin lukuvapaata elämää, ja sai kirjahyllyn päällisen täyteen palkintopokaaleja.
Minä saan vain rupeja perseeseeni tämän palstan keljuilijoilta.
 
Jos jostain leikata pitää, niin ekana kulttuurista.

Mutta nykyhallitus on typerä. Massatyöttömyys pistää opiskelemaan uutta alaa - mutta sitten vietiin se mikä sen mahdollistaisi, eli aikuiskoulutustuki.
Sen poistaminen ei ole edes iso säästö.

Ensin ajetaan ahdinkoon ja patistetaan töihin/kouluttautumaan ja sit viedään keino päästä sieltä ahdingosta.
 
vierailija
Jos jostain leikata pitää, niin ekana kulttuurista.

Mutta nykyhallitus on typerä. Massatyöttömyys pistää opiskelemaan uutta alaa - mutta sitten vietiin se mikä sen mahdollistaisi, eli aikuiskoulutustuki.
Sen poistaminen ei ole edes iso säästö.

Ensin ajetaan ahdinkoon ja patistetaan töihin/kouluttautumaan ja sit viedään keino päästä sieltä ahdingosta.
Mitä hyötyä jos kokki kouluttautuu lähäriksi ja lähäri kokiksi?
 
vierailija
Jos jostain leikata pitää, niin ekana kulttuurista.

Mutta nykyhallitus on typerä. Massatyöttömyys pistää opiskelemaan uutta alaa - mutta sitten vietiin se mikä sen mahdollistaisi, eli aikuiskoulutustuki.
Sen poistaminen ei ole edes iso säästö.

Ensin ajetaan ahdinkoon ja patistetaan töihin/kouluttautumaan ja sit viedään keino päästä sieltä ahdingosta.
Se koulutus josta valmistui, on monella hyödyntämättä, kun piti hakeutua muualle ja siellä on sitten vaikka epätevänä. Ei mitään järkeä systeemissä!
 
vierailija
[QUOTE="Echo, post: 34737880, member: 39. Veikkaan että se joka vaihtaa alaa, on kokki. Ravintola-ala alkaa taas olla kriisissä, kun ihmisillä ei ole varaa.
[/QUOTE]
Parempaa ruokaa saa kun tekee itse eikä kukaan pilaa hyviä raaka-aineita seinillä tai muuntogeenisillä aineksilla
 

Yhteistyössä