Julkisella sektorilla ja yliopistossa työskentelevät ovat suojatöissä

• Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti
"a.p"
Naiset menevät julkiselle sektorille töihin, koska sieltä on niin helppoa jäädä äitiyslomalle. Ja sitten valitetaan pienistä palkoista. Yliopistolle taas päädytään töihin, kun ei ole saatu alan töitä.

Helppoa? mitähän sää silläkin tarkotat. Ainakin mulle työt julkisella sektorilla on tarkoittaneet ainoastaan pätkätöitä ja huonoa palkkaa. Joo, onhan se "helppoa" jäädä äippälomalle, kun ei tarvii työnantajaa asialla vaivata. Sopimus loppuu kivasti sitä ennen.

"xXx"
Täytys tehdä oikeasti sellainen testi, että kuukaudeksi lopetetaan kaikki kunnan "suojatyöpaikat". Kukaan ei tekis niitä töitä, ei kukaan. Voi olla että tuon kuukauden jälkeen ap:nkin mieli hiukan muuttuisi.

Rollolainen
[QUOTE="eee";26038846]Yliopistolla ei nykyään useinkaan tehdä eikä palkkakan ole kuin proffilla hyvä. Tavis työntekijällä ei ole huippupalkat ainakin mun miehellä oli vain 2000e, mikä on todellakin alle keskitason. Miesten keskitulon raja on 3000 ja naisella 2500. Tuosta 2 tonnista kun ottaa verot pois niin käteen jäi noin puolitoista tonnia josta piti sit maksaa KAIKKI 6 henkisen perheen menot, josta vuokra vei suurima osan, melkein 1200e. Onneksi sain itte edes palkkatuella käteen 800, mikä on naurettava summa. kahdessa pätkässä hän oli siellä vuoden ja voi sitä aikalaila suojatyöski sanoa. Kesällä ei ylioistola olut edes opppilaita joita olis pitänyt vahtia ja häne piti silelä vaan istua tekemättä mitään. HÄnet oli palkattu sinne toukokuusta -maraskuuhun.
Kun ei ollut oppilaita ,tekemistä ei ollut koska hän ei sanut yliopistolla edes OMIA töitään tehdä. EI saanut työpaikan koneita käyttää ja OMIA puita, levyjä maaleja jne. kone hienot koneet seisoivat tyhjnpantteina ja mies vaan meni työpaikalle istuskelemaan. Posikaan ei voinut olla koska oli kellokortti joka leimattiin.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
kuntatöissä
kun ei itse ole saanut sellaista työpaikkaa tai edes töitä, josta voisi jäädä äitiyslomalle. Jotta sua vituttaisi vielä enemmän kerron, että minä sain täyttä palkka 3 ensimmäistä äitiyslomakuukautta =)

Kunnalla olen ollut töissä kohta 20 vuotta ja sanotaan näin, että ei siellä helpolla pääse. Voidaan tosiaan lakkauttaa esim. terveydenhuolto ja sitä myöten nämä suojatyöpaikat, niin katsotaan miten käy.

Valtion elätti
Näin puhuu selvä perusduunari, jonka lapset ei peruskoulun jälkeen tuu etenemään. Kyllä siellä yliopistolla ja muissakin kouluissa tarvitaan henkilökuntaa, että ees osa kansasta pääsee junttiudesta eroon kunnon koulutuksella. Vai pitäskö alottajan mielestä laittaa mukulat kaatopaikalta roskia keräämään heti kun kynnelle kykenevät, niin kuin osassa maailman maista tehdään?

Yhteistyössä