Julkipiereskely

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.03.2007 klo 00:28 eiuskoisi kirjoitti:
Oikeasti, on vaikea uskoa, että suomalainen nainen on tällainen kotioloissa. Itselläni on ok. kotitausta, joka saattaa ehkä vaikuttaa siihen, etten voi käsittää Footballers wife ja Janis-tyyppisiä mielipiteitä. Meillä kunnioitettiin hyviä käytöstapoja ja toisia ihmisiä. Ei olisi tullut mieleenkään mikään piereskely.

Joku pöhkö vertasi seksiä ja piereskelyä. Aika sairasta verrata niitä keskenään. Mutta kertoo paljon k.o. henkilön ajatusmaailmasta ja siitä, millaisena seksin kokee. Säälittävää.

Kannattaisi teidän tällaisilla asioilla rehvastelijoiden todella mennä itseenne. Mitä siinä on rehentelemistä, että opettaa lapsilleenkin moukan käytöstä? Ainakaan minä en tällä tasolla ala keskustella. Tämä on ensimmäinen ja viimeinen kerta. Aika säälittävää sekin, että kuvittelette varmaan jotenkin järkyttävänne piereskelyillänne. Ikäänkuin alapään toimintonne ketään kiinnostaisivat. Lähinnä järkyttävää on se, miten alhaisella sivistystasolla liikutte. :x
Eikö se jo mene jakeluun, että olen vapaan kotipiereskelyn vastustaja? Osaatko lukea? En ole koskaan piereskellyt mieheni läsnäollessa enkä kenenkään muunkaan entisen miesystäväni. Kuten myöskään mieheni ei piereskele minun läsnäollessani, röyhtäile tai mitään muutakaan mielestäni yhtä ällöä. Mutta se ei tarkoita sitä, että alkaisin tuomitsemaan niitä, joiden kotona hommat hoidetaan vapaammin. Ymmärrätkö ollenkaan?

Ja jos alat vetämään johtopäätöksiä jostain sivistystasosta ja vapaasta kotipiereskelystä, niin menet kyllä siinä metsään. Sisareni on pörssiyhtiön talousjohtaja ja miehensä pankinjohtaja, ja heillä piereskely on sallittua. Isäni puolestaan oli ison firman toimitusjohtaja ja hänelläkin homma toimi aika vapautuneesti. Itseäni sohvan täräyttely oksettaa enkä voi sallia sitä omassa kotonani, ja mies on samoilla linjoilla. Eiköhön se ole jokaisen perheen oma asia miten menetellään.

Olen ollut niin kauan vakkari tällä palstalla, että otin tietoisen riskin tämän aloituksen tekemisestä. Ketju on myös otsikoitu suoraan niin, että herkkähipiäisimmät osaavat olla sen aukaisematta. Uskon, että useimmat täällä tuntevat minut eivätkä ala teilata yhden vähän ällömmän aloituksen johdosta. Jos ei tämä aihe nyt suoranaisesti askarrattanut mua, niin alkunsa se sai kuitenkin eräästä artikkelista minkä luin. Siinä joku naispuolinen tutkija esitti ihmettelynsä, että miksi nykyään joku niinkin luonnollinen asia kuin ilmojen päästäminen on parisuhteessa salailun ja piiloon menon aihe.

Tämä ketju on alkanut elää ihan omaa elämäänsä, turha sitä on niin vakavasti ottaa. Haloo?
 
Mielestäni hyvät tavat ovat Ok. Ei meillä vieraat tartte säikähtää meidän käytöstapoja, mutta ei sitä oman perheen kesken tartte yli-häveliäs olla. Itseäni vaan huvittaa, että kärpäsestä tehään härkänen ja jotenkin piereskely kertoo perhe-elämän tasosta. Tunnen tosiaan tiukapipo-perheitä keillä ei piereskellä, mutta ei siellä monet muutkaan mielestäni luonnolliset asiat ole sallittuja. Esimerkiksi voitko olla pesuhuoneesa samaan aikaan pissillä ja miehesi ajaa partaansa? Meille luonnollinen asia, mutta monet perheenjäsenet eivät ole nähneet toisensa olevan vessassa. Kuka tekee tyylillään ;) Voin kyllä kertoa olevani korkeasti koulutettu ja niin on miehenikin...joten ei tässä mitään tolloja olla. Kuka häpeää mitäkin :ashamed:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.03.2007 klo 00:28 eiuskoisi kirjoitti:
Oikeasti, on vaikea uskoa, että suomalainen nainen on tällainen kotioloissa. Itselläni on ok. kotitausta, joka saattaa ehkä vaikuttaa siihen, etten voi käsittää Footballers wife ja Janis-tyyppisiä mielipiteitä. Meillä kunnioitettiin hyviä käytöstapoja ja toisia ihmisiä. Ei olisi tullut mieleenkään mikään piereskely.

Joku pöhkö vertasi seksiä ja piereskelyä. Aika sairasta verrata niitä keskenään. Mutta kertoo paljon k.o. henkilön ajatusmaailmasta ja siitä, millaisena seksin kokee. Säälittävää.

Kannattaisi teidän tällaisilla asioilla rehvastelijoiden todella mennä itseenne. Mitä siinä on rehentelemistä, että opettaa lapsilleenkin moukan käytöstä? Ainakaan minä en tällä tasolla ala keskustella. Tämä on ensimmäinen ja viimeinen kerta. Aika säälittävää sekin, että kuvittelette varmaan jotenkin järkyttävänne piereskelyillänne. Ikäänkuin alapään toimintonne ketään kiinnostaisivat. Lähinnä järkyttävää on se, miten alhaisella sivistystasolla liikutte. :x
Mitä kertoo omasta sivistystasostasi se, ettei edes luetun ymmärtämisen tasosi ole riittävän korkealla ymmärtääksesi mm. Footballers Wife:n kantaa tähän asiaan, jonka hän on kerta toisensa jälkeen täällä ilmaissut.

Ai sinäkö et tällä tasolla ala keskustella? Mielestäni sinä osallistuit jo tähän keskusteluun tuolla viestilläsi, vai liekö tosiaan viimeinen kerta... Tämäkö aihe ei sinua kiinnosta? Hmm...olet kuitenkin käyttänyt aikaasi lukemalla koko ketjun läpi (oma kommenttini taisi olla sivulla 5...). Jotain se kertoo sinusta, että ylipäänsä aloit lukea tätä keskustelua, vaikka otsikossa kävi hyvin ilmi, mistä aiheesta täällä keskustellaan.:p

Voin vielä kertoa, että olen korkeasti koulutettu, minulla on paljon ystäviä ja mieheni kanssa meillä on todella hyvä, avoimesti keskusteleva ja lämmin suhde (naimisissa 7 vuotta, yhdessä n. 12 vuotta). Työssä tulen hyvin toimeen kollegojen ja muiden ihmisten kanssa. Esimieheni mm. kertoi, että yksi palkkamiseni peruste oli nimenomaan hyvät sosiaaliset taidot. Kyllä minä tiedän missä sopii piereskellä, enkä tosiaan tee sitä julkisesti saati rehvastele sillä työpaikallani, että kotonani päästän joskus vapautuneesti pierun. Kotona se onkin eri juttu ja tämän opetan myös tyttärelleni. Eivät ole kaverit kaikonneet tai mies lähtenyt. Myös monet ystävistäni ovat korkeasti koulutettuja: lakimies, kauppatieteiden maisteri, tekniikan tohtori, useita diplomi insinöörejä ja heidän kanssaan keskustellaan ihan vapautuneesti vaikkapa tästäkin aiheesta. Toki tiedän, ettei koulutus kerro ainoaa totuutta ihmisen sivistystasosta, mutta yleensä kyllä korkean koulutuksen vaativassa työssä edellytetään myös tiettyjä käytöstapoja. Miten on oman sivistystasosi laita, kun kerran sinun käsityksesi mukaan mm. muiden ihmisten solvaaminen/loukkaminen, ehkä vielä hieman asiattomaan tyyliin, on kerran hyväksyttävää? Meillä kotona toimitaan yhteisestä sopimuksesta, eikä siellä loukata ketään. Entä sinun tuomitseva tyylisi? Oletko koskaan ajatellut, että tuollainen morkkaminen ei ehkä myöskään kuulu hyviin käytöstapoihin? Vai eikö meitä sitten kuulu kunnioittaa? Emmekö me kotonamme paukuttelevat ole sitten samanarvoisia ihmisiä kuin te "paremmat" ja "sivistyneemmät"? Kysympähän vaan!
 
"Sisareni on pörssiyhtiön talousjohtaja ja miehensä pankinjohtaja, ja heillä piereskely on sallittua."


Uskomatonta, mitä kommentointia :LOL: Anna vielä tarkemmat tuntomerkit, niin saamme nimetkin tänne :D Kuulostaa tosi hauskalta! Tyyliin mun äiti laittaa teidän äitien ruoat! :LOL:
 
Kevätpörriäinen
Luulin OIKEESTI pienenä, etteivät kuninkaalliset kuten prinsessa-Dianat ja prinssi-Charlesit piere, pissaa, kakkaa, käy ylipäänsä koskaan vessassa!!!! Taisi olla väärä teoria nyt kun sain lukea, että johtoportaissakin kaasutellaan :LOL: :LOL: :LOL:
 
asiaa
Meillä pierrään ihan vapaasti ja missä tilanteessa vaan, tuntuis hölmöltä pidättää ettei oma mies kuulis ja haistais.
Mielestäni suhteessa mättää jokin jos ei puolison läsnäollessa voi pierasta.
Mä en sellasta miestä edes ottaisi joka ei antais mun töräytellä.
Pierun pidättäminen voi sitäpaitsi olla terveydelle vaarallista.
 
dfhfgjhj
Meilläkin piereskellään vapaasti.

Mieheni lapsuuden kodissa piereskely ei ollut suotavaa muualla kuin vessassa. Minun kotonani pierut raikasivat, itse olin nuorwmpana pöyristynyt moisesta käytöksestä, kunnes minulle alkoi tulemaan vaivoja laktoosista.

Senkin jälkeen piereskelin vain omassa huoneessani ja muistan ikuisesti kuinka tuskallista oli ensimmäinen seurustelusuhteeni, jonka 2 ensimmäistä vuotta pidättelin koko ajan pierua... Maha oli tuskallisen kipeä ja koko ajan pelkäsin, että sattuu vahinko. Vahinko olisi silloin tarkoittanut melkein maailman loppua.

Iän ja järjen myötä olen ryhtynyt kotona piereskelyn vakaaksi kannattajaksi ja opettenut miehenikin samaan. Jos näin en olisi ryhtynyt toimimaan olisin koko ajan maha tuskassa ja mieli kireällä :)

Meidän n. 3 kk ikäinen tyttökin on kova rupsuttelemaan, suorastaan tukkimiesten tasoa... Kunhan ikää tulee meillä opetetaan, että piereskely on ok perheen ja hyvien ystävien (jos ystäville se sopii)kesken.
 
voi hyvää päivää
"Joka pierun piättää se tahallaan tauin haalaa" Siinäpä totuuden mukainen sanonta! Mummuni oli viisas nainen :D

Te hienohelmat ette edes taida tietää, että on olemassa suolistosairaita ihmisiä (+suuri määrä allergikkoja), joiden elämä olisi hel...tillisen vaikeaa, jollei edes kotona saisi vapaasti päästellä!

Ja viisaammat lapset yleensä omaavat senverran tilannetajua, että ymmärtävät missä sopii päästellä, eli ei muualla kuin kotosalla..?

Ja siitä miesten vieraissa juoksemisesta, että juma, jos pelkän pieruttelun takia muihin lähtee niin kyllä on heikoissa kantimissa!!! Ja mikä lie brutaali törkimys sitten tuo oma ukko kun kaasuttelusta huolimatta on kokoajan norkumassa ;)
 
Häpeäpieru
Onko kellään paukahtanut vahingossa väärässä paikassa? Tai hiljaisen suhautuksen sijaan päässyt raikuva rupsaus? Mulla on vaikka kuinka monta noloa kokemusta takana :snotty:
 

Yhteistyössä