jukka-talosta

  • Viestiketjun aloittaja kuminauha
  • Ensimmäinen viesti
kuminauha
Olen vierestä seurannut kahden ystäväni avaimet-käteen taloprojektia. Itse mietimme eri vaihtoehtoja ja hankalalta vaikuttaa. Millaisia kokemuksia muilla on Jukka-taloista? Molemmilla ystävilläni muutto viivästyi, toisella yli 2kk. Urakoitsijat eivät maksa ajoissa aliurakoitsijoille, edustajat eivät tule toimeen keskenään. Tarkkana saa olla sanktioiden ja laskujen kanssa. Ovat saaneet heille kuulumattomia laskuja! Materiaalit eivät ole olleet sovittuja, eivätkä saapuneet sovittuina aikoina. Toisella eteiseen ei tullut sovittua kaappia koska seinä olikin liian lyhyt!? Tarkastajalla on huomautettavaa... Sitten Jukka-talon edustajan kanssa sovitut palaverit eivät toteudu, edustaja ei ilmesty paikalle eikä vastaa puheluihin. Hauskaa kun lapsetkin on saatava neuvottelujen aikana hoitoon. Todella "helppoa" avaimet-käteen!!!
 
kuminauha
Pohjanmaalta.
Moni tuttava on tilannut Jukka-talon, toivottavasti jollain menee helpommin.
Aikaisemmin uskoin että urakoitsijat olivat se pahin "ongelma", ottivat liikaa töitä. Mutta edustajaa eivät tuttavat kehu myöskään.
Talot kuitenkin ilmeisen hyviä, katsotaan sitten vuosien päästä.
 
pakettia odottava
Meidän edellinen talo oli Jukka-talo ja nyt uusi tulee samasta osoitteesta. Eka talo oli suoraan kuvastosta valittu mutta tämä uusi on itse suunnittelema, mutta Jukka-talojen tekemä suurelementti talo. Paketti tulee tontille toukokuussa ja siitä alkaa sitten aherrus. Eli meille ei tule avaimet käteen toimitusta vaan olemme palkanneet kirvesmiehen. Talopaketin tulee pystyttämään Jukka-talojen oma porukka. Edellisessä talossa porukan kanssa ei ollut mitään ongelmia vaan pystytys tapahtui nopeasti ja mitään isompaa ongelmaa ei esiintynyt. Toivottavasti kaikki sujuu yhtä hyvin myös tällä toisella kertaa.

Syy miksi jälleen valitsimme Jukka-talon on ehdottomasti heidän paikallinen edustajansa. Siinä on mies paikallaan :flower: Hänen kanssan asiointi on todella helppoa ja kaikki ongelmakohdat on saatu helposti selvitettyä.

Mielestäni talotehtaiden edustajilla on suuri vaikutus siihen, minkä talon itselleni valitsen. Kävimme läpi muutaman muunkin edustajan mutta heidän kanssan homma ei vaan synkannut.
 

Yhteistyössä