Juhlitaanko teillä hääpäivää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Miten juhlitte hääpäivää vai juhlitteko? Miten mies muistaa?
Meillä meni viime kuussa toinen hääpäivä eikä mies muistanut sitä ollenkaan. Ohitti vain. Teki saman ensimmäisenä. Silloin sanoi, ettei ole saanut kotona oppia siihen että se päivä olisi jotenkin tärkeä.
Minua harmitti ja harmittaa, koska minulle päivä on tärkeä.
Nyt en muistattanut itse päivänä, aiemmin kyllä. Eikä mies muistanut.

Häät itsessään ovat yleensä naiselle tärkeä juttu, koska siinä toteutetaan pikkutytön prinsessahaaveet ja hankitaan roppakaupalla sosiaalista statusta muiden naisten silmissä. Mies tyypillisesti hengaa mukana ja nyökkäilee. Miten ihmeessä ne häiden jälkeistä aikaa mittaavat hääpäivät jotenkin yhtäkkiä alkaisivat muuttua keskivertomiehen mielessä niin tärkeiksi ja ihmeellisiksi, että pitäisi tehdä tai sanoa jotain erityistä vain siksi, että jaahas, yksi kalenterivuosi on taas kulunut? Toki fiksu mies yleensä tekee tai sanoo jotain, koska sillä saa parisuhdepisteitä naisen silmissä ja se taas helpottaa miehen omaa elämää. Mutta ei sillä hääpäivällä useimmiten miehen mielessä mitään todellista ja erityistä merkitystä ole siinä määrin, että pitäisi jotain helvetin fanfaareja soitella. Se on merkityksellisyydessään verrattavissa korkeintaan nimipäivään.

Vanhojen, kuolemaa lähestyvien ja yhä toistensa rinnalla seisovien pariskuntien 50-60-70-vuotishääpäiviä nyt voi jo ehkä pitääkin merkityksellisinä jossain määrin. Mutta joku toinen tai kymmenes hääpäivä? Juu ei.

Ei kumpikaan muistettu. Ei ekana eikä toisena vuotena. Kolmantena muistettiin molemmat ennen hääpäivää ja unohdettiin sitten ennen itse päivää. Nyt on 10. vuosi, luultavasti menee samoissa merkeissä. Olemme olleet yhdessä yli 10 vuotta ennen vihkiäisiä joten ei se niin tärkeältä tunnu.
Enkä ymmärrä miksi miehen pitää muistaa ja antaa lahjoja. Se tuntuu niin oudolta.

Ei kummemmin juhlita, joskus saatetaan yhdessä laittaa jotain parempaa ruokaa mut ei aina jaksa sitäkään. Ekana vuotena ostettiin toisillemme lahjat mut se tuntu typerältä kun kyse on yhteisestä "juhlapäivästä" sit päätettiin et joko ostetaan/tehdään jotain yhdessä tai sit ei mitään. Ja siitä väkinäisyydestä ja teennäisyydestä mikä useimmilla hääpäivää tuntuu varjostavan, pyrittiin ja päästiin eroon.

Kyllä meillä hieman juhlitaan jopa kihlauksen vuosipäivää - seuraavana vuosipäivänä on tarkoitus viedä vaimo (yllätys)retromatkalle samaan kaupunkiin jossa kihlauduttiin ja syödä siellä hieman juhlavammin.

Juhlitaan jos muistetaan! Meillä on yrityksen työsesonki juuri silloin, joten monesti se unohtuu. Kyllä se usein illalla nukkumaan mennessä muistuu mieleen, silloin voi vähän juslia sängyssä (y) Joskus ollaan käyty syömässä, toissavuonna 20v hääpäivänä oltiin lounastauolla lasten kanssa Hesessä:D

Yhteistyössä