Vietättekö hääpäivää jotenkin erityisesti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä vaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä vaan"

Vieras
Onko teillä tapana viettää hääpäivää tai juhlia sitä jotenkin?
Meillä on tänään 11. hääpäivä. Yhtäkään hääpäivää ei olla mitenkään juhlittu tai sen kummemmin vietetty, mies ei ole tainnut muistaakaan ennenkuin mie oon maininnu jotain tyyliin "tänään on muuten hääpäivä, onnea vaan sullekin."
Oishan se kiva jos ois jotain pientä erityistä tähän arjen keskelle. Tuntuu että ite oon vaan liian väsynyt laittamaan mitään (tällä hetkellä 7vkoinen vauva ja synnytyksen jälkeinen masennus) ja mies ei taatusti viitsi/muista tms. eikä taida kaivatakaan mitään erityistä samalla tavalla kuin minä.
Mietin vaan että ollaanko me ainoita ihmisiä maailmassa joille hääpäiväkin on vain päivä muiden joukossa? Meillähän on häämatkakin tekemättä (ja niin taitaa jäädäkin, jos ei lasten kanssa lähdetä, jee miten romanttista...) joten siinäkin suhteessa ollaan "omituisia".

Ei kumpikaan muistettu hääpäivää kesällä. Jälkeenpäin tuli vasta viime viikolla mieleen, että olihan se sekin vuosipäivä... Minusta se ei ole mitenkään erikoinen ja muistamisen arvoinen päivä. Naimisissa olemme olleet 4 vuotta, yhdessä 16.

Ei meillä vietetä ja itsekään en yleensä huomaa koko päivää, tänä vuonna tulee 8 vuotta täyteen. Viime vuonna tajuttiin koko hääpäivän olemassaolo kun veljeni onnitteli ;)

Mie taidan olla sitten ihan hassu kun (turhaan...) haaveilen jostain romanttisesta hääpäivän vietosta. Ikään kuin semmoinen täällä vauva-arjen jne. keskellä onnistuisi. Kattellu liikaa siirappisia hömppäleffoja. :/

Ei vietetä mitenkään. Jos muistetaan niin toivotetaan hyvää hääpäivää toisillemme. Viime vuonna 11. hääpäivä unohtui täysin ja muistin sen vasta 5 päivää myöhemmin, kun työkaverilla oli hääpäivä ja siitä mainitsi.

Mies kokkaili pihvit ja muut kun lapset oli pieniä. Nykyään lähdetään yöksi hotelliin johonkin lähi kaupunkiin ja samalla käydään jossain konsertissa tms.

[QUOTE="minä vaan";24379729]Mie taidan olla sitten ihan hassu kun (turhaan...) haaveilen jostain romanttisesta hääpäivän vietosta. Ikään kuin semmoinen täällä vauva-arjen jne. keskellä onnistuisi. Kattellu liikaa siirappisia hömppäleffoja. :/[/QUOTE]

Et ole lainkaan hassu. Meillä aluksi mä tein jotain parempaa ruokaa ja katoin juhlavammin pöydän hääpäivänä, myös lasten syntymän jälkeenkin, mut nyt on pari vuotta menney suhteessakin heikommin en ole tehny mitään ja tänä vuonna tulee 9v naimisissa ja se ilta menee vanheinpanillassa.

Kun teillä on noin pieni vauva, niin voitko ajatella et tilaisitte vaikka ruokaa kotiin ja vaan löhöilisitte lähekkäin. Jos sinulla on masennus niin sinuakin voisi piristää pikkasen, ehdota miehellesi jotain.
Onnea hääpäivänäsi!

Tottakai juhlitaan hääpäivää!
Ei välttämättä juuri kyseisenä päivänä, mutta "niihin aikoihin" käymme kaksin Tallinnassa yö-lomalla tms. Pitäähän niin ihanaa päivää juhlia ;-)

Mieheni on romantikko; saan yleensä jonkun lahjankin (koru tai kello). Hänelle matka oli minun lahjani tällä kertaa.

Juhlimme hääpäivää, tosin meillä vasta 4 takana, mutta eiköhän me jatkossakin juhlita. Noudattelee sellaista shamppanjaa, illallinen, seksi, ja kukkapuska- kaavaa.
Kyllä sitä hääpäivää voi kotonakin juhlia, viime vuonna vauvalla oli juuri joku eroahdistuskausi hääpäivänämme, emmekä halunneet viedä häntä hoitoon. Nautimme siis shamppanjaillallisen kotona vauvan nukkuessa.
Ehdota itse miehellesi hääpäivän juhlimista, onhan se teidän yhteinen juhla.

Meillä oli just maanantaina häpäivä ja tällä kertaa jäi juhlimatta, viime vuonna juhlittiin mutta nyt oli tytöt kipeenä ja rahat loppu joten ei ostettu edes lahjoja. Ensi vuonna sitten, kyllä se hyvä liitto on lahja itsessään :)

[QUOTE="minä vaan";24380152]Enpä kummoisia kaipaisikaan, jotain pientä huomionosoitusta tms. mutta ikäväkseni niitä on turha odottaa kun ei tuo mies ole koskaan esim. kukkia tuonut.[/QUOTE]

Ootko kertonut miehelle että kaipaat? Jos hän ei itse kaipaa eikä osaa ymmärtää että sinä kaipaat?

Meinattiin itse jotain hyvää piffiä kokkailla ja varmaan vietetään kivaa aikaa yhdessä, eli luultavammin pelaillaan ja hassutellaan ja semmosta. Eka hääpäivä siis kyseessä. :)

Höh, näin harvako viettää? :/ meillä oli eka hääpäivä ( 11 vuotta yhdessä) ja oltiin viikonloppu kylpylässä kahdestaan. Toivon että tästä tulee meille perinne :)

Juhlitaan joka vuosi, hääpäivä on meille molemmille tärkeä päivä, jota halutaan juhlia. Heinäkuussa oli kuudes hääpäivä. :)
Mies ostaa hääpäivälahjaksi sormuksen, hän halusi tehdä perinteen sormuksen ostamisesta, mie ostan jotain muuta.

Tehdään hyvää ruokaa yhdessä, ostettaan samaa kuohuviiniä mitä oli häissä ja suklaata, kermavaahtoa ja mansikoita.
Herkutellaan ja nautitaan toistemme seurasta ja toisistamme.

Viimeksi muokattu:
Me ollaan kohta oltu 1 vuosi naimisissa ja ajattelimme mennä romanttiseen hotelliin yöksi, samaan missä vietimme hääyötäkin. :)
Käymme syömässä ja nautimme toisistamme.

Minusta on kiva juhlistaa hääpäivää.

Eipä mitenkää erikoisesti, kyl ite haluisin jotai yltiöromanttista mutta haaveeksi se jää. Aamulla, jos muistetaan, annetaan ylimääräisiä suukkoja. Joskus mies on ostanu korviksia lahjaksi, tänä vuonna osti paistinpannun yhteiseksi :D Tuli muute tarpeeseen ;)

Oon kyl pyytäny, et sit ku ollaan oltu naimisissa 10v niin haluisin uuden sormuksen, oikein bling blingin. Ja tos yks päivä sanoi, et voidaan joskus järjestää iha häätilaisuuskin (mentiin maistraatissa plus todistajien kans syömäää).

Totta kai juhlitaan. Sehän symboloi meidän suhteen virallistamista ja on sellaisenaan romanttinen juhla. Sampanjaa ja lapset hoitoon kun painutaan hotelliin. Hyvää ruokaa, juotavaa, yhdessä oloa.

Hämmästynyt olen miten vähän ihmiset tässä ketjussa juhlii. Mitä te sitten juhlitte, lasten synttäreitä? Pitäkää huolta parisuhteesta. Pieni juhlahetki kerran vuodessa ei tee pahaa.

Yhteistyössä