Hämmentävä hääkutsu:Ei näin

Raitalankakäärme IV

Aktiivinen jäsen
21.06.2005
5 190
1
38
Sain kyllä kaikkien aikojen oudoimman hääkutsun. Äitini soittelu juuri ja sanoi että serkkuni haluaa tietää olemmeko tulossa hänen häihinsä, kun pitäisi varata majoitus jo nyt. Asiasta tekee hämmentävän se, että meille ei ole tullut minkäänlaista kutsua häihin, ei suullista, ei kirjallista, ei mitään. Morsianta näimme viimeksi pari viikkoa sitten, eikä hän silloin sanonut sanaakaan mistään tulevista häistä. Kaiken lisäksi hääpäivä näyttää olevan TIISTAI, ja siis aivan toisella puolella maata, eli pitäisi olla töistä poissa ainakin tiistai ja keskiviikko, mahdollisesti myös maanantai.

Ja nyt en sitten tiedä että onko tuo päivämäärä ollenkaan oikein, ja onko minut ja mies oikeastaan edes kutsuttu (kun äiti saattaa vaan olettaa että tietenkin kutsu koskee myös minua ja miestä ja siskoa ja siskon miestä) ja... jotenkin todella hämmentävä koko juttu. Kuorestakaan ei voi lukea kutsuttujen nimeä, kun ei äitikään ole saanut kirjallista kutsua, pelkästään suullisen.

Nooh, minä aloitan uudessa työpaikassa päivää ennen tuota hääpäivää, niin en kuitenkaan saisi vapaaksi, niin sinänsä ongelma on hoidossa. Mutta onpa taas meidän suvussa kunnon soppa keitetty.

No, jo on outo tapa kutsua--- tai siis mä en ole kuullut että vain suullisesti kutsuttais häihin. Mutta monelle se varmaan on tuttua...
Ootko missä väleissä tyypin kanssa, voisitko kysyä että hei, haluaisitteko että me tullaan ja sitten ne pahoittelut ton työn takia poisjäännistä ym ym...
Mutta tyypit ei vissin muutenkaan kyllä pidä perinteisiä häitä jos on keskellä viikkoa... karsii varmaan monen tulijan. ja vielä kesäaikaa niin mahdotonta lyhyellä varoitusajalla saada asioita hoidettua niin että pääsee juhliin.

Nää hääkutsuasiat on välillä vaikeita.

Meillekin tuli tänään hääkutsu ja kun kuoressa luki vain mun ja mieheni nimet, niin oletan, että lapset eivät siis tule mukaan. Mut pakko varmistaa asia vielä. Onneksi voi aina kysyä :)

Alkuperäinen kirjoittaja aamuntorkku:

Meillekin tuli tänään hääkutsu ja kun kuoressa luki vain mun ja mieheni nimet, niin oletan, että lapset eivät siis tule mukaan. Mut pakko varmistaa asia vielä. Onneksi voi aina kysyä :)

Kyllä tuo tarkoittaa, että vain sinä ja miehesi olette kutsuttuja ei lapset.

Alkuperäinen kirjoittaja .:

Joo, no niin minäkin sen tulkitsen, mutta varmistan vielä kuitenkin =)

Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos ei ole kutsua tullut, niin ei ole kutsuttukaan. Ei kaikkia kutsuta, serkkuni mennessä naimisiin, minä olin ainut serkuista joka kutsuttiin

Siis kukaan ei ole saanut kirjallista kutsua, ei äitinikään, jolle serkku soitti ja kyseli kuka on tulossa.
Melko erikoista hommaa.

Jep, on eri asia jos siinä lukee leena & kaisa möttönen PERHEINEEN.
Lapsia ei yleensä toivota mukaan, jos tila on kortilla ja halutaan pitää riehakasta tunnelmaa yllä.

Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV:
Jos ei ole kutsua tullut, niin ei ole kutsuttukaan. Ei kaikkia kutsuta, serkkuni mennessä naimisiin, minä olin ainut serkuista joka kutsuttiin

Siis kukaan ei ole saanut kirjallista kutsua, ei äitinikään, jolle serkku soitti ja kyseli kuka on tulossa.
Melko erikoista hommaa.

Sitten voisi päätellä että sinne on kutsuttu ihan kaikki mahdolliset, jos kerran noin kutsutaan, että pelkästään kysellään et keitähän olisi tulossa. Itse en tiistaina lähtisi yhtään mihinkään, ei serkku niin tärkeä ole.

Alkuperäinen kirjoittaja sunflower20:
No, jo on outo tapa kutsua--- tai siis mä en ole kuullut että vain suullisesti kutsuttais häihin. Mutta monelle se varmaan on tuttua...
Ootko missä väleissä tyypin kanssa, voisitko kysyä että hei, haluaisitteko että me tullaan ja sitten ne pahoittelut ton työn takia poisjäännistä ym ym...
Mutta tyypit ei vissin muutenkaan kyllä pidä perinteisiä häitä jos on keskellä viikkoa... karsii varmaan monen tulijan. ja vielä kesäaikaa niin mahdotonta lyhyellä varoitusajalla saada asioita hoidettua niin että pääsee juhliin.

Joo, oli outoa. Serkku on ihan mukava, ei olla kovin läheisiä, mutta aina välillä Facebookissa jutellaan ja kyläillään pari kertaa vuodessa. En kyllä mitenkään vedä hernettä nenään jos meitä ei kutsuta, ymmärrän hyvin tilarajoitukset ja muut. En vaan nyt tiedä että kehtaanko soittaa ja kysyä ja pahoitella, kun minulle ei ole suoraan mitään puhuttu, vaan koko ajan menty äitini kautta. Olen sentään asunut omillani jo kohta 15 vuotta, niin tuntuu hassulta :)

Harvempi sitä nykyään tarkoittaa. Aina kannattaa kysyä.

No meillä oli kans viime keväänä lähes yhtä outo kutsu nuoremman lapsen kummin valmistujaisiin. Kutsu tuli lasten nimellä, siis kuoressa luki "Minna ja Matti Möttönen" eli koska minua ei mainittu niin tulkitsin niin ettei minua oltu kutsuttu. No ei siinä sinänsä mitään koska ollaan erottu ja kyseessä exän veljentyttö, mutta kun exää eli lasten isääkään ei oltu kutsuttu ko juhliin. Vähän outoa että jos olettivat että silloin 6 ja 7 vuotiaat lapset menevät keskenään "aikuisen juhliin".

Lapsia ei yleensä toivota mukaan, jos tila on kortilla ja halutaan pitää riehakasta tunnelmaa yllä.
Mä tiedän tuon, mutta en oo läheskään varma, että hääpari tietää. Kun kutsu oli muutenkin, sanoisinko, "vapaamuotoinen". Ja heillläkin niitä lapsia on eli tuli semmonen olo, että haluan varmistaa vielä.

Noinhan se sääntöjen mukaan menee, mutta edelleenkään kaikki eivät ole tästä selvillä. Jotkut tietävät, ja silloin kutsu on todellakin osoitettu VAIN niille joiden nimi on kuoreen kirjoitettu. Ne jotka eivät tiedä, voivat kirjoittaa kuoreen ihan mitä tahansa, ja tarkoittavat silti koko perhettä. Ei parasta varmistella.

heh,outoo on..mutta outo on munkin serkku joka oli vanhemmilleni laittanut tekstiviestin samana aamuna,jolloin hänen lapsi pääsi ripille..et tervetuloa rippijuhliin..eivät kylläkään menneet.

Alkuperäinen kirjoittaja r:

Noinhan se sääntöjen mukaan menee, mutta edelleenkään kaikki eivät ole tästä selvillä. Jotkut tietävät, ja silloin kutsu on todellakin osoitettu VAIN niille joiden nimi on kuoreen kirjoitettu. Ne jotka eivät tiedä, voivat kirjoittaa kuoreen ihan mitä tahansa, ja tarkoittavat silti koko perhettä. Ei parasta varmistella.

Joo kannattaa varmistaa... sain yhden hääkutsun viime kesänä missä luki vain mieheni ja mun nimet, onneksi tiesin että koskee lapsiakin kun häistä oli ollut morsion kanssa etukäteen puhetta. Osa vieraista oli järkännyt lapset hoitoon ja olivat aika ihmeissään.

Yhteistyössä