Juhlissa paskominen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nolona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eikö sitä aukkoaan osaa sen vertaa hallita ettei kaikki räjähdä hirveänä pommina pönttöön.
Vastaan edelleen, että ärtyneen suolen vaivatessa ei todellakaan voi. Itse inhoan kaikkia vessaääniä ja yritän paniikissa tehdä asiani niin äänettömästi kuin mahdollista, mutta usein kaikista pinnistelyistä huolimatta vaan räjähtelee. Sille ei voi yhtään mitään vaikka kuinka pinnistelisi hiki otsalla. Ennen tämän sairauden iskemistä tuota ongelmaa ei ollut, on tullut vasta nyt viime vuosina. Se on todella noloa itsellekin!

Viimeksi muokattu:
Mutta monissa nykyasunnoissa on, ja äänieristys nollan luokkaa. Kuuluu sitten tooooosi hyvin kaikki nuo mainitsemasi äänet!!!!

Btw, miks paskahuusi pitää laittaa makkarin viereen, ja äänieristys tasoa A4-paperi.

Minä olen miettinyt samaa. Itselläkin veski/kylppäri/sauna-systeemi olohuoneen/tupakeittiön ja makkarin välissä ja väliseinät suunnilleen paperia. On tosi hienoa sohvalla juoda aamukahvia ja katsella aamutv:tä kun veskistä kuuluu miehen kaikki lorotukset ja räiskeet :( Saati kun on vieraita ja joku menee sitten veskiin niin muut joutuu kuunteleen sitä lirinää. Ei kiva.
Arkkitehdit ei ilmeisesti nykyään saa kunnollista koulutusta kun uusien asuntojen pohjaratkaisut on niin hanurista. Veski on aina sijoitettu mitä keskeisimmälle paikalle. Tai sitten arkkitehdit on jotenkin pervoja ja nauttii itse kun kaikki vessaäänet kuuluu kilsan päähän.

Viimeksi muokattu:
Ja kyllä ne pahimmatkin kermaperseet syöksyy sukkulan lailla lähimpään vessaan paskalle, jos oikeasti hätä yllättää.
Siinä unohtuu pätemiset ja hienostelut, kun tavara on tulossa housuun. Ollaan sitten muuten kuinka hienoa ja siveää tahansa.

Ja lisäisin tähän, että jos kärsii vaikka pahasta ummetuksesta, niin puoli tuntia vessassa on ihan normi aika. Katsokaas, kun ei se pökäle pyytämällä ulos tule, ja joskus sitä joutuu päivystää pitkän aikaa.

Onko AP oikein ollut sekuntikellon kanssa vessan oven takana päivystämässä, ja todennut että jätkä viettää vessassa puoli tuntia? Tuo ajan kellosta katsominen jos mikä on sairasta. Että kyllä ap:stakin vikoja löytyy.
Hui kamala, miten voit edes seurustella ihmisen kanssa jonka vessatavat ovat noiiiiiiin stressaavia.

Sanoisin sulle yhden pohjalaisen sananparren, mieti ja sisäistä se kunnolla.

SON MYÖHÄSTÄ PYLLISTÄÄ KU PASKA ON HOUSUIS.

Minä olen miettinyt samaa. Itselläkin veski/kylppäri/sauna-systeemi olohuoneen/tupakeittiön ja makkarin välissä ja väliseinät suunnilleen paperia. On tosi hienoa sohvalla juoda aamukahvia ja katsella aamutv:tä kun veskistä kuuluu miehen kaikki lorotukset ja räiskeet :( Saati kun on vieraita ja joku menee sitten veskiin niin muut joutuu kuunteleen sitä lirinää. Ei kiva.
Arkkitehdit ei ilmeisesti nykyään saa kunnollista koulutusta kun uusien asuntojen pohjaratkaisut on niin hanurista. Veski on aina sijoitettu mitä keskeisimmälle paikalle. Tai sitten arkkitehdit on jotenkin pervoja ja nauttii itse kun kaikki vessaäänet kuuluu kilsan päähän.

Toi on totta! Siis jossain kyläpaikassa on tosi noloa käydä veskiasioilla jos on uudehko talo, koska tietää että ovi on kuin silkkipaperia. Kuka neuvois mulle keinon käydä hiljaisella asialla? Tosi noloa siellä räjäytellä pommejaan kun muut tosiaan syö tai juo siinä parin metrin päässä köökissä, johon KAIKKI KUULUU!

Arkkitehdit hoi.. säästäkää jossain muussa, sillä siitähän on kyse. Laittakaa vaikka veskiin ennemmin muovimatto ja sitten vähän äänieristystä lisää, ois vähän enempi tota asumismukavuutta. Mitä hyötyä on varustellusta asunnosta kun kaikki on b-laatua ja luokkaa?

Pruits!

Viimeksi muokattu:

Ja toinen asia, jos joku arkkitehtiopiskelija lukee näitä.

Kun suunnittelette niitä uusia asuntoja, älkää tehkö niin hiton suuria käytäviä (tyhjää tilaa jota ei voi käyttää mitenkään selvästi hyödyksi) ja isoja saniteettitiloja, vaan satsatkaa huoneiden kokoon. Nykyasunnoissa makkaritkin on kuin ruotsinlaivanhyttejä!

Ottakaa mallia vanhoista asunnoista niin ei tarvii pyörää keksiä uudelleen.

Viimeksi muokattu:
Onhan se joskus nautinnollistakin vessassa istuminen ja odotella sen tulemista. Kai se sitten painaa jotain tiettyä paikkaa, vai mistälie nautinto tulee. Sitten antaa tulla, kun ei pysty enää pidättämään.

En kuitenkaan sano, että kylässä pitäisi noita ylipitkiä vessakäyntejä suorittaa.

Onhan se joskus nautinnollistakin vessassa istuminen ja odotella sen tulemista. Kai se sitten painaa jotain tiettyä paikkaa, vai mistälie nautinto tulee. Sitten antaa tulla, kun ei pysty enää pidättämään.

En kuitenkaan sano, että kylässä pitäisi noita ylipitkiä vessakäyntejä suorittaa.

Jep, kouluvuosiltani muistan kun kaveri sanoi että paskan kehrääminen on maailman hienoimpia tunteita. Olen samaa mieltä.
Tuosta muusta paskomisesta sen verran, että suolensa saa terve ihminen toimimaan kellom tarkkuudella, jos haluaa sen siihen opettaa. Hätä tulee aina samaan aikaan. Onhan tuohon jo tieteellistäkin todistetta.

Viimeksi muokattu:
Ja toinen asia, jos joku arkkitehtiopiskelija lukee näitä.

Kun suunnittelette niitä uusia asuntoja, älkää tehkö niin hiton suuria käytäviä (tyhjää tilaa jota ei voi käyttää mitenkään selvästi hyödyksi) ja isoja saniteettitiloja, vaan satsatkaa huoneiden kokoon. Nykyasunnoissa makkaritkin on kuin ruotsinlaivanhyttejä!

Ottakaa mallia vanhoista asunnoista niin ei tarvii pyörää keksiä uudelleen.

Nykyään käytävät ja saniteettitilat ovat niin suuria, koska uusissa rakennettavissa taloissa täytyy huomioida esteettömyys, eli asunto on pystyttävä muuttamaan pyörätuolilla tai rollaattorilla kulkijalle sopivaksi....ihan älytöntä kyllä minusta, että sen vuoksi ihan liikuntakykyisetkin ihmiset joutuvat maksamaan hukkaneliöistä mm. valtavassa kylppärissä ja käytävissä. Ja tosiaan itse huoneet ovat sitten pieniä koppeja.

Viimeksi muokattu:
Jep, kouluvuosiltani muistan kun kaveri sanoi että paskan kehrääminen on maailman hienoimpia tunteita. Olen samaa mieltä.
Tuosta muusta paskomisesta sen verran, että suolensa saa terve ihminen toimimaan kellom tarkkuudella, jos haluaa sen siihen opettaa. Hätä tulee aina samaan aikaan. Onhan tuohon jo tieteellistäkin todistetta.

Ei mulla ainakaan tule kellon tarkkuudella pökäleet. Joskus tulee aamuisin, joskus ei. Joskus taas tulee iltapäivällä ihan yllättäin, joskus saattaa tulla kolmekin kertaa päivässä. Joskus saattaa mennä parikin päivää ilman täysistuntoa.

Ei pyllyssä oo mitään sisäistä kelloa, että milloin pitää pyllistää.

Eli höpönlöpöä tuo että hätä tulee aina samaan aikaan. En sinun suolen toimintaasi sen kummemmin tiedä tai edes halua tietää, mutta eniveis.

Viimeksi muokattu:
Nykyään käytävät ja saniteettitilat ovat niin suuria, koska uusissa rakennettavissa taloissa täytyy huomioida esteettömyys, eli asunto on pystyttävä muuttamaan pyörätuolilla tai rollaattorilla kulkijalle sopivaksi....ihan älytöntä kyllä minusta, että sen vuoksi ihan liikuntakykyisetkin ihmiset joutuvat maksamaan hukkaneliöistä mm. valtavassa kylppärissä ja käytävissä. Ja tosiaan itse huoneet ovat sitten pieniä koppeja.

No just. Onneksi on myynnissä vanhoja tilavia asuntoja, eikä tarvi ostaa ylikallista hikikoppia siihen pakko-ostona (sauna).

Viimeksi muokattu: