Juhlatarjoilusta -mitä kasvissyöjille?

  • Viestiketjun aloittaja "Ansa"
  • Ensimmäinen viesti
Herkullinen ohje
Henkilökohtainen suosikkini (ja maistuu hyvin kylmänäkin)

Leikkaa kesäkurpitsa pituussuunnassa halki ja koverra sisus
Paista sipuli, herkkusieni
Lisää 3rkl tomaattipyrettä, paloiteltu aurinkokuivattua tomaattia ja ruokakermaa
Täytä kurpitsa täytteellä ja laita uuniin
Laita n 180 asteiseen uuniin 10 minuutiksi
Lisää pinnalle vuohenjuustoviipaleita (tai tavallista juustoraastetta) ja laita takaisin uuniin.

Mutta varaudu siihen että näitä menee muillekin kuin kasvissyöjille. On ne sen verran herkullisia :)
 
"Tikru"
Hyviä ideoita nuo täytetyt paprikat ja kesäkurpitsa. Myös täytetyt tomaatit ovat herkullisia. Minä tekisn ehkä kaikille sopivaksi lisuukkeksi uunikasviksia (porkkana, bataatti, sipuli, valkosipuli, lanttu).
 
"vieras"
[QUOTE="Hmm";23837071]No jos salaattiin laittaa jotain ruokaisaa sekaan (esim fetajuustoa) niin en minä ainakaan välttämättä tarvitsisi mitään muuta. Toki erittäin mielelläni söisin kasvispihvejä, täytettyjä paprikoita, täytettyjä kesäkurpitsoita tai muuta vastaavaa[/QUOTE]

kylhän se käy jos voivat juustoa syödä..
 
"poks"
Kasvislasagne, taivaallista; paprikaa, porkkanaa, herkkusieniä, palsternakkaa, kesäkurpitsaa, sipulia ja valkosipulia, kastikkeeksi tomaattisose & koskenlaskij, juusto & vesi. Uuniin 175c/50min ja juustoraastetta päälle.
 
"hipp"
[QUOTE="hmm";23837393]No joo, itse syön juustoa, mutta eihän kaikki kasvissyöjät välttämättä näin tee[/QUOTE]

silloin puhutaan vegaaneista,ei vegetaristeista eli kasvissyöjistä.
 
.........
[QUOTE="kokki";23836583]sekavihanneksia keitettynä.[/QUOTE]

Mikään ei ole tylsempi vaihtoehto kuin tällainen. Ei sekavihannekset sellaisenaan ole mitään ruokaa, se on lisuke. Esim. kasvisgratiini on jo huomattavasti parempi ja maistuvampi vaihtoehto.
 
"jytky"
[QUOTE="vieras";23837592]Jättäisin kutsumatta kokonaan tuommoset nirppanokat.[/QUOTE]

Minä taas kutsuisin, mutta en laittaisi heille erikseen mitään ja saattaisin vaikka sekoittaa siihen salaattiinkin kinkkusuikaleita. Katselkoot sitten nälissään vierestä, kun muut narskuttelee paahtopaistia ja muita herkkuja, vai ajaisiko nälkä tikanpojan puuhun niinsanotusti. :D
 
"vieras"
[QUOTE="jytky";23837928]Minä taas kutsuisin, mutta en laittaisi heille erikseen mitään ja saattaisin vaikka sekoittaa siihen salaattiinkin kinkkusuikaleita. Katselkoot sitten nälissään vierestä, kun muut narskuttelee paahtopaistia ja muita herkkuja, vai ajaisiko nälkä tikanpojan puuhun niinsanotusti. :D[/QUOTE]
Ei sinun vajakkijuhliisi kukaan fiksu kasvissyöjä osallistuisikaan.
 
"Ansa"
kasvispihvejä, papupihvejä, tofupihvejä, soijapihvejä tai soijapyöryköitä, kikhernepyöryköitä (ei mielellään tarjoilla kylmänä) tässä on jotain ohjeita Kasvisruokaa

tässä on soijaleikkeleitä: Kettuterroristit

miksi sen tarjottavan pitäisi olla kylmää? Kuka haluaa syödä ruuan kylmänä? ;o ei tuu muuta mieleen ku kasvisvoileipäkakku, joka tarjoillaan kylmänä.

Tässä on ohje seitaniin: Mausteinen seitan | Chocochili

voi tehdä esimerkiksi seitanmurekkeen tai seitanpaistin: Pähkinäinen mureke | Chocochili
Kiitos :) Siis kaikki tarjottavat ruoat on kylmiä. Uusista perunoistakin teen kylmänä syötävän "salaatin".
 

Yhteistyössä