Juhlamokan tilalle

  • Viestiketjun aloittaja köyhän ilo
  • Ensimmäinen viesti
gurmandi
Osta vastapaahdettua tilakahvia kotimaisista pikkupaahtimoista kuten Helsingin kahvipaahtimosta, Kaffa Roasterysta tai Turun kahvipaahtimosta. Itse omalla myllyllä jauhettuna tietenkin. Kilohinta on jossakin 25-35 euron välissä, mutta kahvinautinto on ihan eri luokkaa kuin eltaantuneissa tiiliskiveksi pakatuissa puruissa. Mielihyvän takiahan tuota juodaan.
 
Minulla maistuu Kulta Katriina, Rainbow ja Saludo. Pauligin kahveista en perusta. Costa Ricaa en ole vuosiin maistanut. Kerran aikoinani ostin, ja oli minusta niin pahaa, niin pahaa. Saattoi olla kyllä jossain Latviassa paahdettua tarjouskahvia.
 
taas näitä
Osta vastapaahdettua tilakahvia kotimaisista pikkupaahtimoista kuten Helsingin kahvipaahtimosta, Kaffa Roasterysta tai Turun kahvipaahtimosta. Itse omalla myllyllä jauhettuna tietenkin. Kilohinta on jossakin 25-35 euron välissä, mutta kahvinautinto on ihan eri luokkaa kuin eltaantuneissa tiiliskiveksi pakatuissa puruissa. Mielihyvän takiahan tuota juodaan.
kysyjä etsi halvempaa, onko sulla lukihäiriö
 
Meillä juodaan rainbow- kahvia. On mun mielestä ainakin ihan hyvää, parempaa ainakin, kuin Kulta Katriina tai Costa rica. Vähän aikaa sitten luin myös sokkotestin kahveista, niin presidentti kahvi sai samat pisteet, kuin tuo Rainbow kahvi ja Juhla Mokka tais olla ykkösenä.
 
gurmandi
Alkuperäinen kirjoittaja taas näitä;28433166:
kysyjä etsi halvempaa, onko sulla lukihäiriö
Kiitos palautteestasi. Tässä tapauksessa kysyjän kysymys oli väärä, joten vastasin siihen kysymykseen, joka on aiheen kannalta oleellisempi. Koska kahvia juodaan nautinnon vuoksi, on epäloogista ostaa ehdoin tahdoin huonoa kahvia, kun hyvääkin on saatavilla. Mikä tahansa hyvälaatuinen, oikein paahdettu, tuore, vastajauhettu ja tyydyttävästi uutettu kahvi on ihan eri planeetalta kuin paraskaan tiiliskivikahvi. Kannattaa todella koettaa, jos ei ole vielä kokemusta todella hyvästä kahvista.

Jos minulla ei olisi rahaa hyvään kahviin, joisin mieluummin teetä.
 
Hauska kielijuttu tuossa otsikossa: ajattelin aloittajan mokanneen juhlissa ja pyytävän apua siihen, miten toimisi toisin, eli mitä juhlamokan tilalle. No, mun neuvoni on, että älä mokaa juhlissa vaan tee jotakin sen tilalla:D

Kahvista puhee ollen, Kulta Katriina toimii, mutta mun mielestäni tuo Pirkan Costa Rica on aivan karmeaa, ja myös nämä First Pricet ja Rainbowt:x

Meillä keitetään kotona niin vähän kahvia, eli juodaan töissä, joten ostetaan Brazilia, joka on todella hyvää. Jos joisimme pakettitolkulla viikoittain, olisi ehkä syytä etsiä joku edullisempi merkki.
 
"vieras"
Mun mielestä Kultakatriina on järjettömän kitkerän makuista, ainoa kahvi joka maidonkin kanssa mun mielestä maistuu pahalta. Meillä juodaan Presidenttiä ja Juhlamokkaa, mutta täytyy vissiin kokeilla tota Rainbowta jos se on monen mielstä hyvää.
 
halvempaa
Minusta Juhla Mokkaa on niin usein alessa että se on usein lähes halvinta kahvia ( jos ei mitään First Price tms huomioi). Nytkin oli Tarjoustalo yms vastaavissa paikoissa alle 3e paketti.
 

Yhteistyössä