Juhannusautoilijat HUOM!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jybis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jybis

Aktiivinen jäsen
18.12.2006
9 237
0
36
en tiedä onko tää ollu täällä jo mutta kerron kuitenkin.

bensan hinnan nousun johdosta on lähtenyt rekkamiesten keskuudessa liikkeelle tekstivierstihuhu jonka mukaan perjantaista lähtien kehoitetaan raskasta kalustoa ajamaan 20km/h vauhtia.
Viestin alkuperästä ei ole tietoa mutta voi olla että on totta.
jos näin tapahtuu..niin arvatkaa jumiiko koko suomi :kieh:

Onneks mä jään kotiin,saattaa olla että tieliikennelaitoksen kelikameroista seurailen tilannetta :whistle:

Kyllä eilen oli radiossa poliisin haastattelu asiaan liittyen, ja se sano, että asiaan puututaan, rekkoja ja muuta raskasta kalustoa ohjataan sitten tien sivuun, jos aihetta tulee. Ja että asia koskee koko suomea.

meidän iskä on kyllä kotona mutta ei niitä kyllä ketää HUVITA mikään hidastelu vaan homma on Keski -Eeuroopan mallin mukaista päättäjien huomion kiinnittämistä. Polttoaineveroa kun pitäs kiireesti saada alas että kuljetusalan yritykset pysyis pystyssä ja miehille olis TÖITÄ. Ja työ varsinkaan rekkamiehen ei kyllä huvia oo kellekään.

Eikös se ollu keskiviikosta lähtien?

Tosin ne mulgerot alotti sen jo tänään. Tuolla oma ukko yrittää päästä motarilta kotiin vaan siellä rekkoja kymmenen ajelee 20km/h ja motittaa henkilöautot.

Paskaa porukkaa kerrassaan ja luulevat vielä mokomat velliperseet että se auttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Ei ne ala sellaseen. En kyllä usko. Onhan niilläkin aikataulut, ei ne voi myöhästellä tavarantoimituksista vain siksi että huvittaa jumittaa liikennettä..

No onhan nuo jo alkaneet Oulussa ainakin. Ja sitähän ne just haluaa että kuljetukset myöhästyy ja heidät huomataan.

Mietin vaan että mitenkähän me sijaiskärsijät siihen yhtään muutosta saatais? Maksetaan mekin kovaa hintaa polttonaineesta eikä voida vaikuttaa sen hintaan yhtään tippaa. Tuo heidän mielenilmauksensa aiheuttaa vain turhaa hermostumista ja vaaratilanteita liikenteessä.

Perheenisät joilla on taipumus hermostua herkästi niin ohittelevat vaarallisesti ruuhkissa joten onnettomuuksia on taatusti luvassa:(

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Kyllä eilen oli radiossa poliisin haastattelu asiaan liittyen, ja se sano, että asiaan puututaan, rekkoja ja muuta raskasta kalustoa ohjataan sitten tien sivuun, jos aihetta tulee. Ja että asia koskee koko suomea.

Ei poliisit tohon paljoa pysty puuttumaan. Esim. jos letkaa vetää hitaasti rekka, jota seuraa 10 samanlaista, niin ohjaako ne ne kaikki sivuun vaikka ne muut haluiskin ajaa 80. Eihän sitä voi poliisit letkasta tietää ketkä niitä hidastelijoita on. Ja mun mielestä tosi "fiksua" toimintaa poliiseilta, jos sivuun ohjataan nekin jotka tosiaan eivät protestoi. vai mitä itse tykkäisitte körötellä jollain pikkutiellä vaan siks ku satut ajamaan isoa autoa.

Täyden tukeni annan kyllä kaikille protestiin osallistuville kuskeille! :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Ei ne ala sellaseen. En kyllä usko. Onhan niilläkin aikataulut, ei ne voi myöhästellä tavarantoimituksista vain siksi että huvittaa jumittaa liikennettä..

No onhan nuo jo alkaneet Oulussa ainakin. Ja sitähän ne just haluaa että kuljetukset myöhästyy ja heidät huomataan.

Mietin vaan että mitenkähän me sijaiskärsijät siihen yhtään muutosta saatais? Maksetaan mekin kovaa hintaa polttonaineesta eikä voida vaikuttaa sen hintaan yhtään tippaa. Tuo heidän mielenilmauksensa aiheuttaa vain turhaa hermostumista ja vaaratilanteita liikenteessä.

Perheenisät joilla on taipumus hermostua herkästi niin ohittelevat vaarallisesti ruuhkissa joten onnettomuuksia on taatusti luvassa:(

Ketkäs siell rekan ratissa sitt on, ellei perheenisiä nekin... :D

Kunhan pisti vaan silmään.

No, niin tai näin: lapsellista jokseenkin mun mielestä, mutt kyll mä toisaalta ymmärränkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Eikös se ollu keskiviikosta lähtien?

Tosin ne mulgerot alotti sen jo tänään. Tuolla oma ukko yrittää päästä motarilta kotiin vaan siellä rekkoja kymmenen ajelee 20km/h ja motittaa henkilöautot.

Paskaa porukkaa kerrassaan ja luulevat vielä mokomat velliperseet että se auttaa.

Pakko jonkun yrittää jotain kun tyypit tuolla päättävissä elimissä eivät tajua että polttoaineiden hinnannousu kaataa yrityksiä ja hetken päästä lamauttaa liike-elämän, se kun on kuljetuksista riippuvainen.
Vaikka, eipä noita kiinnosta muu kuin omien palkkojensa nostaminen.

me tässä just mietittiin että lähdetään möksälle pikkuteiden kautta. Isoillateillä muutenkin ruuhkaa.... Että varmaan pääsee loppujenlopuksi nopeammin niin.

Mutta tukeni kyllä annan. Hyvä veto. Ja se tuskin on hitaanautoilijan moka jos joku toinen ei osaa ohittaa turvallisesti.

no mä oon ollu sitten uutispimennossa enkä roikkunu täälläkään entiseen malliin kun en oo huomannu että tuosta on ollu juttua :D
ainakin jotkut jakelufirmat aikovat osallistua tähän mielenilmaukseen,

Yhteistyössä