Juhannus- ja kaveriärsytystä (turhaa purkamista, mutta helpottaa oloa!)

Mulla on kouluaikainen kaveri, aikoinaan jopa ystävä, joka on asunut vuosia ulkomailla. Parin vuoden välein tulee käymään Suomessa, ja silloin tietysti haluaa tavata vanhoja kavereita. Ihan kivaa tähän asti. Mutta kun tämä kaveri asuu maassa jossa ei vietetä juhannusta, niin ihan joka ainoalla visiittikerralla hän yrittää järkätä kaveritapaamista just juhannusviikonlopulle. Ei siis mitään juhannusviettotyyppistä, vaan peruskahvittelua. Ja joka kerta menee iso herne nenään, kun melkein kaikki ovat muualla juhannuksenvietossa... :(

Tämän systeemin oppineenä muistutin kaveria hyvissä ajoin juhannuksen olemassaolosta, ja sovimmekin kaveritapaamisen ensi viikolle... Vaan ei, tänään tuli viesti että ennalta sovittu aika ei sovikaan, tavataan nyt juhannuslauantaina. Yllättäen ei tällä varoitusajalla sopinut kenellekään kaveripiiristä... joten nyt tuo ihminen on taas meille vihainen :headwall: En ymmärrä miten se ei ikinä "muista" juhannusta, vaikka monta kertaa muistutetaan, ja joka visiitillä tulee samasta asiasta ongelmaa. Ja kun kaverilla on vielä Suomessa aika paljon sukulaisia ja perhettä, niin luulisi muutenkin että heidän kanssaan haluaisi viettää juhannusta, tai että muistuttaisivat juhannuksesen olemassaolosta, mutta ei... taas pitää kiukutella.

:headwall: :headwall: :headwall:
 
Hopping
Aika mielenkiintoinen ystävä - sanelee vaan yhden päivän, jolloin teille muille on pakko sopia... Ja tyyppi on kuitenkin täällä Suomessa lomailemassa, joten aikaa luulisi löytyvän useampana päivänä, toisin kuin esim. työssäkäyvillä ihmisillä! Mikä siinä jo sovitussa tapaamispäivässä oli vikana........? Ei voi kuin pyöritellä päätään...
 
VIERAS
Mä kyllä tajusin kirjoituksesta, ettei tyyppi olisi tulossa ap:n luokse kylään, vaan isolla porukalla kahviteltaisiin ulkomailla asuvan kaverin valitsemana päivänä...? Ei minusta oikein sovi kuvaan nuo letkautukset "voi voi, ei meille saa tulla" jne. jos kuitenkin olisi kyse useamman ihmisen yhteistapaamisesta.. Juhannus on tosiaan hiton huono päivä kehitellä jotain "nähdään kaikki naiset kahvittelun merkeissä Elsan luona kello 14"......
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
No miks se ei suostu tulemaan vaikka jonkun mökille saunomaan ja grillaamaan juhannuksena? Ja kai sielläki voi kahvit tarjota.
Ideana oli siis tavata koko vanha kaveriporukka kerralla, ja kun ihmiset on mökeillä ja muualla ympäri koko maata, osa Ruotsin puolella, niin ei onnistu tuo hänen suunnitelmansa, ja sehän on sitten kiukuttelun syy...
 
vieras
Mulle ainakin juhannus on perhe- ja mökkijuhla. Mennään aina lähisuvun kanssa mökille juhannuksena enkä välitä tapaa muuttaa, koska se on tärkeä asia minulle. Se vaan kuuluu juhannukseen - mökki, grillaus ja ne läheiset ihmiset.... Sanoisin siis ystävällesi, että "sori, ei sovi" ja vähän välittäisin siitä, että hän suuttuu... Kesässä on monta muuta päivää, jolloin olen valmis vaikka seisomaan päälläni kavereiden vuoksi, mutta ei juhannuksena.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV:
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
No miks se ei suostu tulemaan vaikka jonkun mökille saunomaan ja grillaamaan juhannuksena? Ja kai sielläki voi kahvit tarjota.
Ideana oli siis tavata koko vanha kaveriporukka kerralla, ja kun ihmiset on mökeillä ja muualla ympäri koko maata, osa Ruotsin puolella, niin ei onnistu tuo hänen suunnitelmansa, ja sehän on sitten kiukuttelun syy...
Okei.
No sitten mä sanoisin vaan sille ulkomaanihmeelle, et oi voi. Ei yhden ihmisen pillin mukaan kukaan tanssi ja muuta juhannussuunnitelmiaan näin viime tipassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hopping:
Aika mielenkiintoinen ystävä - sanelee vaan yhden päivän, jolloin teille muille on pakko sopia... Ja tyyppi on kuitenkin täällä Suomessa lomailemassa, joten aikaa luulisi löytyvän useampana päivänä, toisin kuin esim. työssäkäyvillä ihmisillä! Mikä siinä jo sovitussa tapaamispäivässä oli vikana........? Ei voi kuin pyöritellä päätään...
No juu, kyllä mä ymmärrän sinänsä että tällaisilla harvoilla Suomen-visiiteillä tulee kova kiire, kun pitäisi tehdä paljon juttuja ja nähdä ihmisiä, ja jossain vaiheessa rentoutuakin, ja ehkä vähän tutustuttaa miestä ja lapsia Suomeen... mutta kun muutenkin on vaikeaa löytää päivää, joka sopii 5-6:lle perheelle, tai edes suurimmalle osalle, niin... Vähän helpompaa oli silloin, kun oltiin vaan kuusi iloista sinkkutyttöä.

Pitäisi kai jo tässä vaiheessa alkaa ehdotella yhteistä juhannuksenviettoa kesälle 2012, että vältyttäisiin tältä ongelmalta :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Ootko varma, et se sopisi sille "ulkomaanihmeelle"? Ettei se vaan alkais perumaan just paria päivää ennen... ;)
Se tässä on tietenkin vaarana :D Mutta kunhan tuon kaverin saa paikan päälle yhdessä sovittuna ajankohtana, sitten hän onkin todella mukavaa seuraa... ei kai tässä muuten vuodesta toiseen jaksaisi näitä aikataulukiukutteluja.
 

Yhteistyössä