jugurttiongelma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kevätkukkanen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kevätkukkanen

Vieras
3 vuotias poika söi n. 1,5 v asti innokkaasti jugurttia, ihan maustamatonta hedelmäsoseen kanssa. Sitten teki lakon. Nyt on jugurtti alkanut pikkuhiljaa uudelleen maistumaan mutta oikeastaan vaan maustetut uppoaa ja niissä on mielestäni liikaa sokeria. Monet tutut syöttävät gefilus kidiusta mutta ei se ole juurikaan terveellisempää eikä yksittäispakatut ole kovin ekologisia. Itse syön rasvatonta maustamatonta ja maustettua vaihtelevasti. Monesti sekoitan näitä että on vähän makua mutta ei niin paljon sokeria. Ainakin valion rasvattomissa on myös se ongelma että ne on makeutettu makeutusaineilla. Mieluummin ainakin annan lapselle vähän oikeaa sokeria kuin kemikaaleja.

Olisko jotain vinkkejä antaa että mikä olisi hyvä jugurtti?

Minä laitan hedelmösokeria vähän jos niikseen tulee..myös pienikin määrä maustamattoman ja soseen seassa mysliä voi auttaa kovasti. Oletko kokeillut vielä antaa puuroa? Jos se on tökkinyt voisihan se mennä pitkän tauon jälkeen taas

Etkö voi maustaa itse luonnonjugurtin hunajalla, hedelmäsoseella tms? Esim monet mangoa ja banaania sisältävät soseet on tosi makeita. Tai miten valion luomumustikkajugu 1/2 l purkissa on makeampaa ja sokeria vain vähän

Kelpaisiko lapselle viili? Mielestäni ei ole ihan niin hapanta kuin jugurtti ja rakenteeltaan erilaista. Vaihtoehtoja on monia maustamaton tai maustamaton, jossa se "hillo" pohjalla. Maustettunakin löytyy, mutta käsittääkseni sokeria on silloin yhtä paljon kuin jugurteissakin.

Tavallisen viilin päälle voi laittaa kanelia ja sokeria tai vaikka kaakaojauhetta (kuitenkin sokerin määrä jää varmasti alle makeutettujen jugurttien (; ) tai hedelmäsosetta.

Voisitko sekoittaa maitorahkaa ja maustettua jugurttia? Mieheni vetelee sellaista sörsseliä aamupalaksi. Oma lapseni (2v3kk) ei onneksi vielä ymmärrä hyvän päälle ja syö kiltisti puuroja ja maustamattomia rahkoja...

Yhteistyössä