Turhat kevyt-tuotteet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kalamama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kalamama

Aktiivinen jäsen
17.02.2006
1 874
1
36
Muistatteko kun oli muistaakseni Vauva-lehdessä ravitsemusterapeutilta kysytty että kumpi on terveellisempää ja laihdutukseen sopivampaa, 0%rasvaa-jugurtti vai tavallinen jugurtti. Terapeutti sanoi että kevytjugurtteihin on lisätty niin paljon sokeria, että tavallinen jugurtti on parempi, elimistö kun voi sen rasvan käyttää hyväkseen, mutta sokeri palaa hitaammin eikä siitä ole ole mitään käyttöä elimistölle, toisin kuin rasvasta.

Mä ainakin olen ton jutun jälkeen lakannut syömästä oikeastaan mitään makeita kevyt-juttuja, ellei ne ole makeutettu muulla kuin sokerilla.

no nykyäänhän noihin rasvattomiin jogurtteihin on lisätty makeutusaineita.. tavallisissa jogurteissa on tavallista sokeria ja paljon onki. valiollahan on muutama maku missä 30 % vähemmän sokeria mut ihan sairaasti niissäki on..
et oikeestaan ne rasvattomat makeutusaineella makeutetut on energiapitosuudeltaan parhaita jos laihduttaa. makeutusaineista voi sit kiistellä vaik kuin paljon miten epäterveellisiä ne onjne..
jos sit ei rasvattomia halajaa syödä ni pitäs ostaa maustamatonta jogurttia ja sekottaa esim marjonja sekaan jne..on vaan "vaivalloista" sekottaa ite ku helpompi olis valmis purkki...sellasta mä haluisin et olis marjajogurttia mut ei sokerita eikä makeutusaneita.. ei oo vaan tullu vastaan.. sehän olis vähän kirpeetä mut siihen vois vaik lisätä ite vähän sokeria jos tykkää..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.03.2006 klo 19:12 miimu3 harm kirjoitti:
jos sit ei rasvattomia halajaa syödä ni pitäs ostaa maustamatonta jogurttia ja sekottaa esim marjonja sekaan jne..on vaan "vaivalloista" sekottaa ite ku helpompi olis valmis purkki...

=) Mun mielestä marjojen sotkeminen maustamattomaan jogurttiin ei ole temppu eikä mikään... Minulla on jääkaapissa aina ämpäri turkkilaista jogurttia ja sulatettuja marjoja. Pitäähän se pakastin saada tyhjäksi viime vuotisista marjoista uusia varten. Vaihdellen mustikoita, puolukoita, viinimarjoja, hillaa, vadelmia. Nami.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.03.2006 klo 10:20 Selenicereus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.03.2006 klo 19:12 miimu3 harm kirjoitti:
jos sit ei rasvattomia halajaa syödä ni pitäs ostaa maustamatonta jogurttia ja sekottaa esim marjonja sekaan jne..on vaan "vaivalloista" sekottaa ite ku helpompi olis valmis purkki...

=) Mun mielestä marjojen sotkeminen maustamattomaan jogurttiin ei ole temppu eikä mikään... Minulla on jääkaapissa aina ämpäri turkkilaista jogurttia ja sulatettuja marjoja. Pitäähän se pakastin saada tyhjäksi viime vuotisista marjoista uusia varten. Vaihdellen mustikoita, puolukoita, viinimarjoja, hillaa, vadelmia. Nami.

ei oo mut mä oon aina ni laiska muistamaan et mul on niitä marjoja siellä ja sit ne jää homehtumaan jääkaapin takaosaan :ashamed:
jossain vaiheessa kyl jaksoin niit syyä, sekotin rahkaa ja maust jogurttia... kaipa sitä pitäs vähän useemmin jaksaa =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.03.2006 klo 11:26 MiiMu3 kirjoitti:
ei oo mut mä oon aina ni laiska muistamaan et mul on niitä marjoja siellä ja sit ne jää homehtumaan jääkaapin takaosaan :ashamed:
jossain vaiheessa kyl jaksoin niit syyä, sekotin rahkaa ja maust jogurttia... kaipa sitä pitäs vähän useemmin jaksaa =)

Toi unohtaminen oli mullakin ongelma "edellisessä elämässä". Mutta kun nyt niitä valmiiksi maustettua jogurtteja ei jääkaapissa yksinkertaisesti enää ole, niin kyllä sitä muistaa heittää aina pari marjaa oman jugun sekaan. Ja joskus kun tekee mieli vielä rouskuttaa jotain, niin laitan pari lusikallista pähkinöitä sattumiksi :D

Yhteistyössä