jugurteista

• Viestiketjun aloittaja minttupallo harmaana
  • Ensimmäinen viesti
minttupallo harmaana
Syökö teidän päälle 1-vuotiaanne mitään jugurtteja? Meillä on syöty viiliä ja bulgarian jugurttia, ja mietin että voinko antaa mitään muuta jugua? Kun niissähän on sokeria ja vaikka mitä muuta... Onko parempi antaa tavallista jugurttia vai esim. asidofilus bifidus jugurttia, kun siinä näytti olevan vain fruktoosia. Onko hedelmäsokeri yhtä pahaa hampaille kuin tav. sokeri? :ashamed: Mä en ole yhtään selvillä näistä jugurteista ja aattelin jos joku osais vähän neuvoa! Maalaisjärjellä kyllä pärjätään mutta en kuitenkaan haluaisi poikaa totuttaa sokeriin, kun sitä saa tarpeeksi sitten myöhemminkin. Että en mitään saarnaa kaipaa! Kiitos!

No meidän 1veen herkkua on jogurtti! Ja kyllä mä olen ihan tavallista jugua antanut (valion, a-jogurttia, ja sitte niitä lasten jogurtteja). Mäkin vähän kyllä mietin sitä sokeri määrää aluksi mutta en jaksa siitä nyt hirveen huolissaan olla. Toi jogurtin sokeri kun on melkein ainut sokeri mitä poika saa ja tietty rahka ja kiisseli joskus (mut esim. mehua tai mitää piparia tai muuta makeeta ei ole vielä saanut). Enkä nyt ihan joka päivä sitä jogurttia anna, vaikka poika varmaan eläis sillä :)
Ja sitte olen just kiisseliin laittanu sitä hedelmäsokeria.

Meidän 1v. poika syö välipalalla aina yhden jogurtin. Olen antanut joko Asidofilus- tai Gefilus kidius-jogurttia, eli maitohappobakteeripohjaisen.
Samaa mieltä olen sokerista kuin edellinenkin. Poikamme ei saa sokeria juuri ollenkaan mitenkään muuten, joten olen ihan hyvällä omallatunnolla antanut tavallista makeaa jogurttia.
Täältä kun olen lukenut, että jotkut antavat suklaavanukkaita tämän ikäiselle...

emiiro
Mä ainakin annan tytölle 1v3kk ihan tavallisia jogurtteja ja kyllä meillä joskus syödään suklaavanukkaitakin.Mun mielestä niistä ei ole mitään haittaa ku eihän niitä nyt jatkuvasti syödä.

Jourtiti ja viilikset menee kaikki, toi kidius oli aika hyvää ja sokeria vähemmän. Meillä ainakin annetaan ihan kaikkea, suklaakeksiä myöten. Ei joka päivä mutta sillon tällön. Kohtuus se on kaikessa, myös hysterisoinnissa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.04.2006 klo 18:28 vieras kirjoitti:
Jourtiti ja viilikset menee kaikki, toi kidius oli aika hyvää ja sokeria vähemmän. Meillä ainakin annetaan ihan kaikkea, suklaakeksiä myöten. Ei joka päivä mutta sillon tällön. Kohtuus se on kaikessa, myös hysterisoinnissa.
Kuin myös meillä juuri näin.

Meilläkö ainoo kaksvee (kohta) joka ei syö tavisjugurtteja?? Mie annan vaan maustamatonta marjojen, hedelmäsoseen tahi hedelmän kera aamupalana lähes joka päivä. Tuo likka ei suostu leipää syömään ja puuro on iltapalana ni ollaan iät ja ajat syöty sitä jugurttia. Poikkeuksen tein sillon massutautiaikana, annoin gefiluskidiusjugurttia, mut pitemmän päälle tulee kalliiksi niitä antaa. En kaipaa saarnaa pihiydestä kuitenkaan. Olen vaan tottunut noihin halvempiin tuotteisiin... :ashamed:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2006 klo 20:54 pirpiz kirjoitti:
Meilläkö ainoo kaksvee (kohta) joka ei syö tavisjugurtteja?? Mie annan vaan maustamatonta marjojen, hedelmäsoseen tahi hedelmän kera aamupalana lähes joka päivä. Tuo likka ei suostu leipää syömään ja puuro on iltapalana ni ollaan iät ja ajat syöty sitä jugurttia. Poikkeuksen tein sillon massutautiaikana, annoin gefiluskidiusjugurttia, mut pitemmän päälle tulee kalliiksi niitä antaa. En kaipaa saarnaa pihiydestä kuitenkaan. Olen vaan tottunut noihin halvempiin tuotteisiin... :ashamed:
no mä ainakin kadehdin sinua, koska itse olen niin laiska etten viittisi mitään marjoja alkaa jugurttiin sotkemaan. meillä syödään kaiken laisia jugurtteja. aika usein tuota kidiusta.
ole ylpeä itsestäsi että jaksat laittaa erittäin terveellisesti jugurttia lapsellesi =)

Yhteistyössä