Joustot tapaamisviikonlopuissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Tapaamisviikonlopuissa olisi mukava joustaa puolin ja toisin vaan eipä tunnu onnistuvan.
Jos exäni kanssa saisin sovittua tapaamiset kuten asian kuuluisi mennä niin hänen uusi avovaimonsa sitten näyttää siitä lapsille nyrpeää naamaa koko viikonlopun ja sanoo että teidän ei tarvi tulla tänne niinä viikonloppuina kun ei ole tapaamisviikonloppu kun meidän lapset haluaa olla täällä niin että te ette ole täällä.
Koska mun lapset saavat olla isänsä kanssa niin että se ämmä menee mukuloineen muualle viikonlopuksi ettei mun lasten tarvi sitä joka kerran siellä katsella?
Kyse oli yhdestä viikonlopusta eikä jatkuvasta käytännöstä.
Typerä ämmä kun lapsille näyttää niin selvästi että ne ei ole trevetulleita.lapsi sanoi jo että pistää isän valitsemaan joko heidät tai se ämmä.

piti lukea oikein moneen kertaan että ymmärsin tuon kirjoituksesi. Siis miehesi uudella kumppanilla on lapsia jotka tapaavat äitiään, niinkö? mutta eivät asu sielä? ja sinun ja ex miehesi lapset käyvät siellä. Toisaalta ymmärrän miehesi kumppania on aika työlästä pedata kaikille pedit laittaa ruuat ym... ja jos on vielä vähän tilaa. Molemmat ovat ilmeisesti työelämässä joten viikonloput on hyvä rauhoittaa pienemmälle sakille. Näissä asioissa kannataa edetä rauhallisesti ja antaa ajan kulua. En tiedä lasten ikää ja senkin vuoksi on aika vaikea sanoa mitään. Kirjoituksestasi päätellen olet aika katkeran oloinen , vihainen? uusperheissä on aika hyvä että on selkeät säännöt ja tapaamiset joista pidetään kiinni. Niin on parempi kaikille osapuolille. Ja joustoa saa neuvottelemalla, kysymällä sopiiko jotenkin muuten.
Kärsivällisyyttä vain näissä asioissa. riidalla ei synny muuta kuin riitaa!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.11.2005 klo 14:18 vieras kirjoitti:
Tapaamisviikonlopuissa olisi mukava joustaa puolin ja toisin vaan eipä tunnu onnistuvan.
Jos exäni kanssa saisin sovittua tapaamiset kuten asian kuuluisi mennä niin hänen uusi avovaimonsa sitten näyttää siitä lapsille nyrpeää naamaa koko viikonlopun ja sanoo että teidän ei tarvi tulla tänne niinä viikonloppuina kun ei ole tapaamisviikonloppu kun meidän lapset haluaa olla täällä niin että te ette ole täällä.
Koska mun lapset saavat olla isänsä kanssa niin että se ämmä menee mukuloineen muualle viikonlopuksi ettei mun lasten tarvi sitä joka kerran siellä katsella?
Kyse oli yhdestä viikonlopusta eikä jatkuvasta käytännöstä.
Typerä ämmä kun lapsille näyttää niin selvästi että ne ei ole trevetulleita.lapsi sanoi jo että pistää isän valitsemaan joko heidät tai se ämmä.

lasten puheisiin kannattaa aina varautua hieman epäillen. Lapset näkevät asiat eritavalla ja käsittävät ne eri tavalla. Et kuitenkaan ole ollut näkemässä että lapsesi eivät ole tervetulleita. Mistä sen voit tietää? jos heillä on oma yhteinen koti niin eikä kai miehesi kummppani sieltä pois lähde eikä tarvitse lähteä. onhan se hänekin kotinsa? ajatteleppa asiaa omalle kohdallesi. miten suhtautuisit?

mun miehellä on kaks teiniä (poika 15, tyttö 12) edellisestä liitosta, jotka käy meillä joka toinen vkl. yleensä ovat vaan la-su, näin aikanaan sovittu miehen työn vuoksi. nyttemmin työt vähä muuttunut, mut on pidetty samasta kuviosta kiinni. lapset käy myös viikolla, jos on jotain erityistä esim jonku synttärit ja tyttö välillä muutenkin. pidän mieheni lapsista ja voin rehellisesti sanoa, että on kiva kun ovat meillä useammin. lisäksi aina sinä samana vkl:na tulee mun poika (4v, asuu toistaiseksi isänsä luona), on pidennetyn vkl:n to-ma. viime vkl:na miehen tyttö kysyi et voisivatko tulla seuraavalla kerralla jo pe, kun äitillään on pikkujoulu, mikä sopi meille vallan hyvin. myös mulle!
miehen exän kanssa ei olla tekemisissä (eikä haluttaiskaan olla), enkä ko ihmisestä pidä yhtään, MUTTA mielestäni se asia ei kuulu lapsille, kyseessä on kuitenkin heidän äiti!
oho, tais mennä vähän asian vierestä.. :ashamed: sorppa.
pointti kuitenkin oli se et joustamaan pitäis pystyä.. eikä lapsia sais seata näihin asioihin.

Meillä kans joustetaan viikonlopuista mutta pitää tietenkin puolin ja toisin ilmoittaa ajoissa koska meillä on usein suunnitelmia viikon lopuiksi.Ei esim. niin että jos ei tänä viikonloppuna pojan pitäisi tulla niin keskiviikkona kysyttäisi että voisiko tulla niin usein meillä on jo muita suunnitelmia.Mieheni exästä en pidä mutta mielelläni hoidan heidän lastaan kun on ihan tosi kiva lapsi, enkä koskaan puhu lapselle pahaa hänen äidistään. Meillä ei koskaan ämmitellä ketään ja todella toivon ettei ap myöskään lasten kuullen ämmittele äitipuolta niinkuin kirjoituksessaan, se kuullosti ihan kaamealta :\| Ei ollut mielestäni sopivaa kuultavaa lapsille eikä aikuisille.

No johan taas....Älä tuomitse tietämättä asioista sen tarkemmin!Heillä tosiaankin voi olla vaikka niin että ovat molemmat väsyneitä/työelämässä ja sitten on joka viikonlopulle jotain spesiaalia ohjelmaa lapsien takia...no niin tai näin niin kieltämättä on typerää näyttää se lapsille! :kieh:
Mutta voin myöntää että räjähtelen itsekkin omille ja muidenkin muksuille kun olen väsynyt...ylpeä en siitä ole, mutta luulenpa sen olevan aika normaalin käytännön väsyneillä äideillä!?Minä en todellakaan ilahdu lapsipuoliemme kutsumista vieraista ja sen olen kyllä antanut kuuluakkin...en kaipaa 4 muksun lisäksi ja työpäivän päätteeksi enää enempää passattavia! :kieh:
Mutta koittakkee keskustella asioista hyvässä hengessä ja voipihan se olle että miehesi nykyisestä paljastuu sinullekkin se inhimillisempi puoli...ihmisiä myö kaikki ollaan!
Ja älä ainakaan ala aivopestä lapsiasi tätä uutta kohtaan...ajan myötä voi koitua vaikeuksia sinullekkin!Eikä isänkään pidä joutua valitsemaan lapsiensa ja uuden onnensa välillä...Tekstisi oli välillä hieman katkeran sävyinen vai tulkitsinko väärin!?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.11.2005 klo 20:33 Hormooni kirjoitti:
No johan taas....Älä tuomitse tietämättä asioista sen tarkemmin!Heillä tosiaankin voi olla vaikka niin että ovat molemmat väsyneitä/työelämässä ja sitten on joka viikonlopulle jotain spesiaalia ohjelmaa lapsien takia...no niin tai näin niin kieltämättä on typerää näyttää se lapsille! :kieh:
Mutta voin myöntää että räjähtelen itsekkin omille ja muidenkin muksuille kun olen väsynyt...ylpeä en siitä ole, mutta luulenpa sen olevan aika normaalin käytännön väsyneillä äideillä!?Minä en todellakaan ilahdu lapsipuoliemme kutsumista vieraista ja sen olen kyllä antanut kuuluakkin...en kaipaa 4 muksun lisäksi ja työpäivän päätteeksi enää enempää passattavia! :kieh:
Mutta koittakkee keskustella asioista hyvässä hengessä ja voipihan se olle että miehesi nykyisestä paljastuu sinullekkin se inhimillisempi puoli...ihmisiä myö kaikki ollaan!
Ja älä ainakaan ala aivopestä lapsiasi tätä uutta kohtaan...ajan myötä voi koitua vaikeuksia sinullekkin!Eikä isänkään pidä joutua valitsemaan lapsiensa ja uuden onnensa välillä...Tekstisi oli välillä hieman katkeran sävyinen vai tulkitsinko väärin!?
Tulkitsit väärin.Se joka valitsemisesta puhui oli lapsi itse,en minä.

Oletko joustanut itsekin? Vai onko jousto sinulle sama kuin että isä ottaa lapset silloinkin kun ei sopimuksen mukaan pitäisi sopimuspäivien lisäksi?

Exäsi avovaimolla on tietyt odotukset siitä milloin lapsesi heille tulevat, ne on sovittu etukäteen ja jos poikkeamista päättävät vain sinä ja exäsi, niin kyllä on aihettakin suuttua. On kuitenkin kyse avovaimon kodista (eikä hänen sieltä tarvitse mihinkään lähteä vieraiden takia). Ei kukaan halua että omaan kotiin änkeää vieraita, ei edes lapsia, ilman itseltä mitään kysymättä.

Itse olen todella kyllästynyt exäni oikkuihin. On kausia kun ehdottelee lisää päiviä ja huomauttelee että meillä on yhteih. yms. Lapsi on useasti enemmän isällään kun on alkujaan sovittu joten en ymmärrä miksi huomauttelee moisia.? Kun vkl on ohi ja aika sanoa heido,niin sitä pitkitetään halaillaan ja joskus on itkenytkin! Musta se ei kyllä ole ok!Puhelutkin on lähinnä että tuut sitte taas ja on kova ikävä yms. En ikinä voisi suostua esim. viikko ja viikko järjestelyyn,musta se ei..ainakaan meidän tapauksessa ole lapsen edun ajattelemista. Ja että on nk. kaksi kotia.. ei me jakeluu,ainakaan pienten lasten kohdalla?
Mulla vaan sellanen pelko että manipuloi lasta/syyllistää ..musta aika legendaarinen juttu.
Varsinkin kun on lapsista kyse aika useasti ollaan itsekkäitä . En luota exääni.Jos annan pikkusormen , vie koko käden!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.11.2005 klo 16:45 Deke kirjoitti:
Oletko joustanut itsekin? Vai onko jousto sinulle sama kuin että isä ottaa lapset silloinkin kun ei sopimuksen mukaan pitäisi sopimuspäivien lisäksi?

Exäsi avovaimolla on tietyt odotukset siitä milloin lapsesi heille tulevat, ne on sovittu etukäteen ja jos poikkeamista päättävät vain sinä ja exäsi, niin kyllä on aihettakin suuttua. On kuitenkin kyse avovaimon kodista (eikä hänen sieltä tarvitse mihinkään lähteä vieraiden takia). Ei kukaan halua että omaan kotiin änkeää vieraita, ei edes lapsia, ilman itseltä mitään kysymättä.
Olen joustanut.Esimerkiksi exä lupasi lapsille että he saavat olla siellä uudenvuoden.Exä halusikin baariin uuden onnensa kanssa joten suostuin vaikka se oli lapsille kova pettymys.
Olen joustanut myös silloin kun exä ei ole sopimuksen mukaan hakenut lapsia vaan on välillä ollut pitkiäkin taukoja.
Sehän ei ole lasten vika jos exä ei uuden avokkinsa kanssa ole keskustellut asiasta etukäteen.Exän avokki kun ilmoittaa että nyt hänen lapsensa tulevat,ei siitäkään keskustella vaan exälle on sovittava jos avokki haluaa omia lapsiaan ottaa vaikka siitä ei ole etukäteen sovittu.
Olen joustanut myös silloin kun siellä on molemmat aikuiset olleet umpijuovuksissa vaikka lapset on olleet siellä.Silloinkaan en ole ilmoitusta lastenvalvojalle tehnyt vaan olen keskustelemalla asiallisesti yrittänyt saada asian hoidettua.Miksi se menee aina niin että minä olen se joka joustaa mutta kenenkään muun ei tarvitse joustaa?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.11.2005 klo 18:27 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.11.2005 klo 16:45 Deke kirjoitti:

Olen joustanut.Esimerkiksi exä lupasi lapsille että he saavat olla siellä uudenvuoden.Exä halusikin baariin uuden onnensa kanssa joten suostuin vaikka se oli lapsille kova pettymys.
Olen joustanut myös silloin kun exä ei ole sopimuksen mukaan hakenut lapsia vaan on välillä ollut pitkiäkin taukoja.
Sehän ei ole lasten vika jos exä ei uuden avokkinsa kanssa ole keskustellut asiasta etukäteen.Exän avokki kun ilmoittaa että nyt hänen lapsensa tulevat,ei siitäkään keskustella vaan exälle on sovittava jos avokki haluaa omia lapsiaan ottaa vaikka siitä ei ole etukäteen sovittu.
Olen joustanut myös silloin kun siellä on molemmat aikuiset olleet umpijuovuksissa vaikka lapset on olleet siellä.Silloinkaan en ole ilmoitusta lastenvalvojalle tehnyt vaan olen keskustelemalla asiallisesti yrittänyt saada asian hoidettua.Miksi se menee aina niin että minä olen se joka joustaa mutta kenenkään muun ei tarvitse joustaa?
Lisään vielä että exän avokki on sanonut että hän ei puutu mitenkään siihen miten me sovimme lapsien tapaamisista,asia kun ei hänelle kuulu (kuten ei kuulukkaan)Miksi sitten pitää lapsille näyttää nyreää naamaa,ei aikuinen käyttäydy niin.Olisi sitten sanonut miehelle että minähän en niitä täällä katsele eikä niin että lapsille sen sanoo.

Kuten jo joku aiemmin mainitsikin=Tekstisi on katkeroituneen naisen tekstiä!!
Pisti kovasti silmään kohdat exä uuden onnensa kanssa ja moni muukin mutten jaksa niitä tähän uudelleen kirjotella!
Kyllä uuden puolison tulee myöskin tietää mahdollisista lasten tapaamisten muutteluista vai mitä itse pitäisit jos kotiisi pölähtäisi yllättäin lisää sotkevia lapsukaisia?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.11.2005 klo 20:15 VIERAS kirjoitti:
Pisti kovasti silmään kohdat exä uuden onnensa kanssa ja moni muukin mutten jaksa niitä tähän uudelleen kirjotella!
Kyllä uuden puolison tulee myöskin tietää mahdollisista lasten tapaamisten muutteluista vai mitä itse pitäisit jos kotiisi pölähtäisi yllättäin lisää sotkevia lapsukaisia?

No kyllä lapsia pitäisi kohdella asiallisesti. On se heidän isänsä. lapset eivät siis ole vain "vieraita".

Olen samaa mieltä vieraan kanssa siitä että lapsia pitää kohdella aina asiallisesti (ja myös lapsen pitää kohdella aikuisia asiallisesti)mutta kyllä samassa taloudessa asuvilla ihmisillä on oikeus päättä yhdessä koska lapset heille tulee koska tottakai siihen pitää varautua... niin että kyllähän se avokillekin kuuluu koska ne lapsi puolet tulee heille heidän yhteiseen kotiin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.12.2005 klo 12:35 peuhu kirjoitti:
Olen samaa mieltä vieraan kanssa siitä että lapsia pitää kohdella aina asiallisesti (ja myös lapsen pitää kohdella aikuisia asiallisesti)mutta kyllä samassa taloudessa asuvilla ihmisillä on oikeus päättä yhdessä koska lapset heille tulee koska tottakai siihen pitää varautua... niin että kyllähän se avokillekin kuuluu koska ne lapsi puolet tulee heille heidän yhteiseen kotiin.

Nimenomaan. Muuttuuhan siinä avokinkin elämä sille vkloppua esim, ei hän voi kotona tehdä kaikea mitä voi silloin kun lapset eivät ole heillä tai tulla ja mennä miten vaan.

Meillä minä olen sanonut että passaako koska mieheni on töissä millon mitenkin eli minä hoidan muksut ja lasten äitikin on tästä tietoinen, jos olen sopinut muuta niin silloin lapset eivät tule (siis jos vkloppu vaihtuu).

Ja lomat sovitaan minun ja lasten äidin välillä koska minä ne lapset hoidan kun miehelläni on vain se yksi loma vuodessa, ei mitään hiihtolomia/joululomia jne.

Te äidit jotka ette ota huomioon ex miestenne avokkeja niin olettepa melko itsekeskeisiä! Ajatelkaapa meidänkin tilannetta, lapset eivät olisi täällä juuri koskaan jos se oli sen varassa että isä hoitaa, pakko se on miehenkin töitä tehdä. Enemmän ne lapset näkevät isäänsäkin vaikka ovatkin minun hoidossani entä kun olisivat vain silloin kun miehelläni on vapaata, se vapaa kun saattaa olla silloin kun lapset ovat koulussa ja he asuvat monen sadan kilometrin päässä täältä.

:hug: Haleja kaikille avokeille ja uusperheellisille ja kivoille ihmisille jotka ajattelevat muutakin kuin itseään :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.11.2005 klo 20:15 VIERAS kirjoitti:
uusi onni eli uo on yleisesti käytetty nimitys mm. eroperhe palstalla joten siellä paljon käyneenä tuli kirjoitettua täällä samaan sanamuotoon.Katkera en ole muuta kuin lasten osalta,ei ole kovin mukavaa joka tapaamisen jälkeen ottaa sitä itkuvyöryä vastaan täällä kotona ja lohdutella ja koittaa sovitella.Kaikki paska kaadetaan aina lähiäidin niskaan.
Ongelmahan tässä oli nyt se että uo näytti ne huonot fiiliksensä lapsille jotka ovat tilanteeseen täysin syyttömiä.
Minusta fiksu aikuinen ei käyttäydy siten että itse tekee mitä haluaa kysymättä toisen mielipidettä mutta kun toinen toimii samoin,kostaa sen sitten syyttömiin lapsiin.
Mieshän se tässä on syyllinen ja typerä kun yrittää miellyttää sekä lapsia että uo:ta mutta sehän on hänen ongelmansa.
Jos uo nimittelee lapsiani apinoiksi,typeryksiksi ym niin minähän voin nimittää häntä akaksi tai ämmäksi netissä niin paljon kuin huvittaa.Lapsille puhun hänestä etunimeltä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.12.2005 klo 13:34 Myrskynsilmä kirjoitti:
\

Nimenomaan. Muuttuuhan siinä avokinkin elämä sille vkloppua esim, ei hän voi kotona tehdä kaikea mitä voi silloin kun lapset eivät ole heillä tai tulla ja mennä miten vaan.

Meillä minä olen sanonut että passaako koska mieheni on töissä millon mitenkin eli minä hoidan muksut ja lasten äitikin on tästä tietoinen, jos olen sopinut muuta niin silloin lapset eivät tule (siis jos vkloppu vaihtuu).

Ja lomat sovitaan minun ja lasten äidin välillä koska minä ne lapset hoidan kun miehelläni on vain se yksi loma vuodessa, ei mitään hiihtolomia/joululomia jne.

Te äidit jotka ette ota huomioon ex miestenne avokkeja niin olettepa melko itsekeskeisiä! Ajatelkaapa meidänkin tilannetta, lapset eivät olisi täällä juuri koskaan jos se oli sen varassa että isä hoitaa, pakko se on miehenkin töitä tehdä. Enemmän ne lapset näkevät isäänsäkin vaikka ovatkin minun hoidossani entä kun olisivat vain silloin kun miehelläni on vapaata, se vapaa kun saattaa olla silloin kun lapset ovat koulussa ja he asuvat monen sadan kilometrin päässä täältä.

:hug: Haleja kaikille avokeille ja uusperheellisille ja kivoille ihmisille jotka ajattelevat muutakin kuin itseään :hug:

Hei!!!
Kirjoituksesi oli niin ihanan järkevä että pakko kommentoida.. :hug:
Usein näissä erotilanteissa/ihmissuhdesopassa unohtuu täysin maalaisjärki!
Meilläkin kaksi "vierailevaa tähtöstä"omamme lisäksi ja paljon on koettu ja nähty..Meillä tilanne myös sellainen että mieheni vuorotyön takia lapset eivät voisi vierailla meillä muulloin kuin kesällä, JOS minä en taloudessa vaikuttaisi!
Elikkä hitto soikoon kyllä minulle KUULUU milloin lapset tulevat ja lähtevät!Minä heistä kannan vierailujen ajan lähes kaiken vastuun ja joskus kyllä se ärsyttääkin...Isäänsähän he tapaamaan tulivat eikä minua, mutta silti minä saan vain "lisähommaa"!
Aika on auttanut meitä kaikkia kasvamaan tähän uusperhe-arkeen vaikka on tilanteita joissa vieläkin ajoittain purraan hammasta..Kuten esim.kasvatus-periaatteet ovat kovin erit lähillä kuin etällä!
Silti mieltäni lämmitti kovin kun tässä jokin aika sitten kuskasin mieheni lapsia äidilleen monen sadan kilometrin päähän(mieheni oli töissä!)..Hän jopa kiitti minua siitä! =)
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan! =)
Voimia kaikille kaikenkestäville äitipuolille! :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.12.2005 klo 16:53 Justiinax kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.12.2005 klo 13:34 Myrskynsilmä kirjoitti:
\

Hei!!!
Kirjoituksesi oli niin ihanan järkevä että pakko kommentoida.. :hug:
Usein näissä erotilanteissa/ihmissuhdesopassa unohtuu täysin maalaisjärki!
Meilläkin kaksi "vierailevaa tähtöstä"omamme lisäksi ja paljon on koettu ja nähty..Meillä tilanne myös sellainen että mieheni vuorotyön takia lapset eivät voisi vierailla meillä muulloin kuin kesällä, JOS minä en taloudessa vaikuttaisi!
Elikkä hitto soikoon kyllä minulle KUULUU milloin lapset tulevat ja lähtevät!Minä heistä kannan vierailujen ajan lähes kaiken vastuun ja joskus kyllä se ärsyttääkin...Isäänsähän he tapaamaan tulivat eikä minua, mutta silti minä saan vain "lisähommaa"!
Aika on auttanut meitä kaikkia kasvamaan tähän uusperhe-arkeen vaikka on tilanteita joissa vieläkin ajoittain purraan hammasta..Kuten esim.kasvatus-periaatteet ovat kovin erit lähillä kuin etällä!
Silti mieltäni lämmitti kovin kun tässä jokin aika sitten kuskasin mieheni lapsia äidilleen monen sadan kilometrin päähän(mieheni oli töissä!)..Hän jopa kiitti minua siitä! =)
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan! =)
Voimia kaikille kaikenkestäville äitipuolille! :hug:
Asiahan on niin että minä hoidan omat lapseni ja mies omansa,jos hän on töissä niin ei lapset tänne tule minun riesakseni vaan he tulevat silloin kun isä heidät hoitaa.En myöskään hoidata omia lapsiani uudella miehelläni vaan hoidan heidät itse.Se kumman lapset ovat,huolehtii heistä.Toki ruuan laitan mutta en ole mikään ilmainen lastenhoitaja ja lapsethan tulevat tapaamaan isäänsä joten hän saa luvan olla paikalla silloin kun lapset tulevat.

Meillä myös mies on vuorotyössä ja siitä johtuen ei hänen poikansa ei pääsisi meille juuri koskaan koska mieheni on usenmiten vkl töissä JOS minä en häntä hoitaisi. Mielelläni häntä hoidan ja meidän yhteinen lapsemme kaipaa veljeään kovasti, ei hänestä minulle mitään riesaa ole päin vastoin leikkivät aina keskenään niin että saan ruoatkin laittaa rauhassa.Kiitosta en koskaan hänen äidiltään saa, päinvastoin haukut tulee aina milloin mistäkin... se ei minua kyllä juurikaan kiristele, poika on sanonut tykkäävänsä minusta ja se on pääasia.Niin että kyllä minustakin tuntuu että minulle kuuluu milloin miehen poika meille tulee. =)

tapaamiset sovitaan aikusten kesken niin että kumpikin hoitaa oman osuutensa parhaalla mahdollisella tavalla. Lapsia ei saa syyttää ja haukkua, vaan oikea osoite olisi ollut mies.

Niin se vaan on että jos on perheellisen miehen valinnut, niin joutuu myös hänen lapsiaan tapaamaan ja vuorotyöläisillä myös kaitsemaan. Kuulunee pakettiin ja hienoa, jos viitsitte tehdä sen hyvin. Mutta kyllä miehellä on se päävastuu.

Yhteistyössä