**JOULUVAUVAT** helmikuussa

Te, joiden lapsi elää pää-asiassa korvikkeella, ootteko laskenu, paljonko sitä vuorokaudessa kuluu? Onkos mitään suosituksia, paljonko sitä saisi kulua?
Tämä meidän poika söisi vaikka koko maailman... :eek:
 
enkuli: Mehän vallan eletään korvikkeille Mulle annettiin neuvolasta ohje että hyvä muistisääntö on viides osa painosta antaa korviketta, ettei ylisyötä. Kun meillä poika pitää helposti pulloa tuttina ja sitten syö liikaa ja sitten itketään mahakipristelyjä. Yuun kertoo myöhemmin kuulumisia. Toivottavasti oli ymmärrettävä vastaus.

Maija ja poika 2812
 
Asrai, vaikka seuraava synnytys tuntuisi kuinka kauheelta, mun on lohdutettava sua sillä että kun kerroit että aiotte toista lasta suunnitella pienellä ikäerolla tulee synnytyksestä varmasti helpompi.
Mä aloin odottaa toista lasta kun esikoinen oli 11kk. Toisen tytön syntymä kauhistutti, mutta noin pienellä välillä, paikat antoi kyllä hyvin periksi, eikä värkki siitä sen enempää vaurioitunu.
Mulla kolmannen lapsen saaminen sensijaan tuntui jo ihan atmosfääriseltä kun aikaa oli kulunut niin monta vuotta, ja siinä ajassa paikat niin hyvin palautuneet. (Ei ollut koskaan mitään vaivoja)
Siksi sektioon menin, mutta jos nyt jälkeenpäin olsiin saanut
uudestaan "valita" olisin siihen alatie synnytkseen silti päätynyt.
Aika hurjaa se sektio on verrattuna vaikeaankin synnytykseen..

Myrskynmerkki. Eihän siinä ole mitään pahaa jos käyt muutamalla lasillisella viiniä jonkun ystäväsi kanssa. Sen jälkeen on varmasti kiva taas
tulla vauvantuoksuun, lähtee laakista halut mennä heti uudestaan kun hankkii kunnon päänsäryn.
Mäkään en ole vielä käynyt kun imetän, mutta muutama viikonloppuna
olen kyllä lasin kaks juonut viiniä.
Mä rakastan istua himasohvalla illalla, kynttilän valossa, vällyjen välissä ja naukkailla viiniä yksikseen. :p

Mullakaan niin hyvät välit anopin kanssa ole, kerran ollaan otettu yhteen eräällä lomareissulla. Sen jälkeen meni vuos ettei edes juteltu,
nyt ollaan alotettu ns. puhtaalta pöydältä kun molemmat saatiin
näyttää kyntemme.
 
Asrai: Tuo kilon heitto kuulostaa todella paljolta! Inhottavaa kun vauvan syntymän annettiin mennä niin paljon lasketun ajan ylitse.

Oman vauvan kohdalla painoarviot olivat kyllä oikein, painoa seurattiin tarkkaan (joka toinen viikko) minun raskausajan diabeteksen takia.

Porche: Oliko sinulle se sektio vai se jälkikomplikaatio kamala?

Minä parannuin kyllä nopsaan, leikkaus oli kyllä epämiellyttävä kokemus kun loppui puudutus kesken ja puudutusainekin aiheutti pahan olon. Mutta veikkaan silti että pääsin helpommalla kuin alakautta synnyttäneet. En tiedä uskaltaisinko enää edes alakautta synnyttää, niin rajuja kokemuksia olen täältä lukenut.

Huomenna lähdetään Helsinkiin!
Jännittää matkustaa vauvan kanssa ja miten sitä osaa vaunujen kanssa liikkua. Mutta kylläpä sitä oppii. Pitää käydä esittelemässä lasta vanhoilla työpaikoilla ja tapaamassa tuttuja muutenkin.
Odotan reissua kun kuuta nousevaa. Aikuisia ihmisiä! Paljon ihmisiä! Kauppoja, pikaruokaloita... Tänne korpeen muuttaminen ei enää tunnukaan niin hyvältä ajatukselta. :eek:
 
MM- Ite leikkaus oli kamala, mulla taas puudute nousi liian ylös, keuhkot oli ihan puutuneet ja tuntui etten saa hengitettyä, haukoin henkeä silleen ihan shokissa, sen lisäksi mua oksetti (johtui kuulemma siitä kun lääkäri "siirteli" mun suolia :eek: )ja oksu oli tulla happinaamariin koko ajan. Sitten kun vauva nostettiin vatsasta, en oikeen edes tajunnu sitä, en voinu edes itkeä kun olin niin turta, vesi vaan valu silmistä kun vauva käytettiin mun luona. Sen lisäksi menetin 2000ml verta, olo oli kauhee.
Siten vielä se tulehdus... |O Kun haava avattii ilman puudutusta!
Kyllä vähän jälkeenpäin kadutti, että ryhdyin sektiota penäämään.. Tehty mikä tehty, on tämä mami kovassa
liemessä keitetty, eipä sitä turhista tule hötkyiltyä. =)
 
Huomenta..

Täällä herätty jo kymmeneltä.. No sainkin pojan jo nukkumaan yhdentoista aikaan :D ..
Neuvolassa eilen käytiin. Painoa miehellä on 5080g ja 56,5cm.. Elikkä kaksi kiloa on tullut reilun 7 viikon aikana. Poika sai myös ensimmäisen Rotarokotteenkin. Maidotonta diettiä käski terkkari vielä jatkamaan ja kokeilla sitten vaikka ensi viikon puolella antaa sitä maitomaitoa. Mulla on pakkasessa monta pussia niin sillä sitten testataan. En nyt ala omaa ruokavaliota sotkemaan..

menninkäinen: Pojan kakka on sellaista sinapin keltaista ja jossa ryynejä. Miten sen nyt kuvailisi, ehkä hieman löysääkin se on. Kakkaa noin kerran päivässä.

vesseli kyseli pukemisesta.. No riippuu tieten ilmasta. Yleensä laitan villapuvun, tumput ja sukat, villamyssy ja kevyttoppapuku jos lämmin ilma, eli alla -5 astetta. Vaunuissa lisäksi on paksu lampaantalja niin siksikään en laita paksuatoppapukua kovin herkästi. Autossa yleensä aina on kevyttoppapuku ja alla yleensä fleesepuku. Poika hikoilee autossa paljon, niin en laita villapukua alle.

 
Hmm..mä tuolla iteasiassa tota pukeutumista kysynkin kun meillä puetaan huomattavasti vähemmän...

Alkuun laitoin aika plajonkin ja aina vauvan niska oli TOSI hikinen ja kuuma ja oli sellainen ölaikukas eli oli kuuma..nyt oon löytänyt se miten lapsi on tyytyväinen ja meillä siis jos mennään vaunuttelemaan eikä ole pakkasta, niin päälle body, terälliset potkuhousut, tumput, paksut sukat kypärämyssy ja pipo. Sitte päälle tollanen teddypuku missä on jalat ja kädet umpinaiset.Jos on pakkasta, eli oikeastaan jos joudun itelle laittaan pitkikset housujen alle, laitan pojalle gollegeasun noiden päälle.
Meillä on pehmeä koppa, ja on siis itsessäänkin jo lämpöpussina..peitto on aina mukana vaunuissa jos tulee kylmä..
Poika nukkuu hyvin ulkona ja on tyytyväinen ja lämmin kun otan pois...
Mutta kai lapsissakin on eroja, toinen tykkää lämpimästä ja toinen iihtyy viileemmässä...

MM:punatukkainen tyttö, onko hän Peppi Pitkätossu ;) Ihana :heart:

Kakkasta:Meillä siis täysimetys...se vaihtelee ihan keltaisesta ryynimäisestä sellaiseen vihertävän tummempaan....joskus on tosi nestemäistä muttei siis ripulia kai koska ei imeydy niin vaippaan....
Meillä poika välillä joutu pukkaan kakkaa aika kovasti ulos ni nyt oon kahtena päivänä antanut yhteensä kolme teelusikallista vettä(aamulla, päivällä ja illalla, aina yhden kerralla siis) ja nyt on kyllä kakka tullut aivan moitteetta ja helpommalla huomattavasti!!!
Onko muut huomannut tuollaista????

Oli poitsun ilme kyllä näkemisen arvoinen ku ekaa kertaa annoin vettä mutta nyt jo maistelee sitä eikä tule ulos mitään eli taitaa tykätä :D
Itsekin kyllä juon vettä paljon ja aina janooni vettä..kun mieheni juo janoonsa mehua ja musta se on tosi outoa, aina ollut!
Mulla ei ees jano mene mehusta ku hetkeksi..en kyl juokaan mehua ku jotai kerran kuussa..

Eilisestä rullaluistelusta ei ole paikat yhtää kipeet..mennäänki siis tänään pojan kaa kaverini luo kävellen..yhteen suuntaan matkaa 5-6km että ihan kiva lenkki=)

Ensi perjantaina lääkärin tekemä jälkitarkastus..onpa kyllä outoo että eka tekee terv hoitaja ja sit lääkäri..eikö niitä vois tehä toinen vaan...??? :eek:

Jos menis syömään....

Mukavaa perjantaita kaikille :wave:
 
porsche hui kauhu kun karvat nousi pystyyn tuosta sun sektiokokemuksesta, mikä ihmeen konitohtori sulla on ollut puuduttamassa :eek: oma synnytys vaikuttaa tosi helpolta tohon verrattuna vaikka kyllä sitä sai tehdä työtä itsekin ja välilihaa leikattiin että lapsi pääsi ulos maailmaan.

shama oletko varma että se oli räjäytys :LOL: edelsikö sitä piip piip piip vai äh äh äh? tänä aamuna heräsin äh äh äh pruut-ääneen ja mietin että kuinka yksi pieru voi tehdä ihmisen noin onnelliseksi.

kenen lapsi kääntyilee selälleen? viime yönä vaikka on hyvin tuettuna oli humpsahtanut kyljeltään selälleen, pelkään että tukehtuu pukluun tms jos jatkaa tätä venkoiluaan :'( ja meillä nukuttiin 5.5h putkeen, pituusennätys tuli rikottua. ihan yhtäkkiä yöt ovat muuttuneet rauhallisemmaksi.

oisku meillä nukkuu kanssa ihan samasta syystä omassa sängyssään kun olen levoton nukkuja ja mies myös. usein öisin herään painajaiseen että lapsi nukkuu välissämme ja retkotan sen päällä :snotty:
anopista, tuntuu kun siinä olisi sisällä 2 ihmistä. eilen oli ihan erilainen ja appiukko myös, luulen että niille oli pidetty puhuttelu kun olin hetken poissa kotoa. haudutettu kaali edelleen jääkaapissa :)

menninkäinen meillä kakan väri ja koostumus vaihtelee ihan hirveästi, välillä keltaista, välillä oranssimpaa ja ryynimäisempää ja välillä sitä vihreää, lähinnä silloin kun piereskelee enemmän.

asrai vai toista sitä ollaan miettimässä. minunkin tekisi mieli, en tiedä miten tuon miehen saisi taivuteltua, oli alkuun ehdottomasti vastaan mutta viime viikolla sanoi 'tarvitaanko' :kieh: ja eilen ei tuntunut olevan vastaan vaan katseli poikaansa ihastuneen näköisenä, jotenkin suloista kun istuvat yhdessä sohvalla ja salaa katselen niitä pesuhuoneen overaosta (kyllä, meillä on kummallinen huonejärjestys)ja mies suukottaa pojua otsalle ja hymyilee sille sellaista hymyä mitä ei pysty sanoin kuvaamaan. ja sitten kun tulen paikalle yrittää työntää kiddon heti mun syliin :/ |O ;)

MM ihanat hennanpunaiset hiukset, tuon värinen kuontalo mulla oli teininä!

t. K&K
 
Asrai Hyvä, että olet noin hyvin parantunut. Tekikö sisätutlimus kipeää? Minulla tosiaan sattui jonkin verran. Oli kuulemma emättimen suulla sellainen kireä alue, johtuen arpeutumisesta. Mulla on lantionpohjan lihakset ihan surkeessa kunnossa, lääkäri juuri ja juuri tunsi, että niitä jännitin. Oli kai lapsi niin alhaalla niin pitkään, että venytti lihakset raskausaikana tosi pahasti. Nyt en ole niin ahkerasti jaksanut enää jumppaillakaan.

Meillä neiti on lyhentänyt yöunipätkiään. Jossain vaiheessa nukkui jo sellaisen yhden 5-6 tunnin pätkän melkein joka yö, mutta nyt pisin pätkä on enää 4 tuntia. Toivottavasti oma maidontuotanto tuosta vielä paranee, ja neiti saa itsensä pidemmäksi aikaa kylläiseksi. Eilen sai kyllä pullosta pakastettuja maitoja ja oli tosi tyytyväinen. Nyt olen yrittänyt pari kertaa päivässä vähän lypsää, jotta saisi tosiaan sitä maitomäärää nousemaan. Ykkösolutta olen kokeillut, mutten huomannut ainakaan mitään selvää vaikutusta. Pitäisi sitä teetä jostain etsiä ja kokeilla.
 
Herranjumala!

Mun lapsi nukahti päikkäreille omaan sänkyyn, ilman huutoa ja yksin kymmenessä minuutissa mobilen soidessa ja harso kainalossa!

Paitsi kun hehkutan niin se herää alta kymmenne minuutin! :headwall:

Asrai, se tosiaan oli synnytyksen paras hetki.
Kun tyttö kiskastiin imukupilla ja pyllyä näytettin ja kaikki hoki että tyttö tuli.
Ja ite itkeskelin ja hoin että se on mun tyttö niin mies kysy että ei kai sen pää jää tommoseksi. :LOL:

(jos joku ei tiiä niin imuvedossa tulee semmonen "vappuhattu" joka meillä laski jo seuraavana päivänä)

Mahakivut muuten rauhottu meillä (kops,kops) kun tipat lensi seinään. Kannattaa kokeilla. Pieru kulkee ja laspi on tyytyväinen.
 
MM- ei se ollu tökerösti sanottu. Tottahan se on!
Onpa siellä mukavan näkönen punatukkanen tyttö!
Onko äidiltä vai isältä perityt geenit?

Vesseli-80, oikean tarkastuksenhan tekee lekuri, lääkäriltä saat myös todistuksen Kelalle, että rahan tulo ei katkea.

Kiiuska, meillä kääntyillään kyljeltä vatsalleen. Saa pelätä ettei tuo unissaan käänny ja tukehdu, joutuu asettamaan eteen kauheet barrikaadit siltä varalta että nukkuu itsekin niin sikeästi ettei huomaisi. Meillähän nukutaan edelleen niin että minä vauvan kanssa omassa sängyssä ja mies toisessa huoneessa.
Meillä nimittäin mies on kunnon yösekoilija, milloin se on sodassa milloin missäkin. Sen seuraaminen on yhtä teatteria.
Öisin välillä kuulen kun se täällä alakerrassa etsii vauvaa, kunnes havahtuu ja tajuaa vauvan olevan mun vieressä. :headwall:

Asrai, mä en ollenkaan tiennyt että sulla oli noin paha repeämä.
Just just, sektioon vaan sitten. :ashamed:

Meillä ei ole kertaakaan ollut vielä 4h pidempiä unia,
pisimmät unoset likka veti toissa yönä 23-03.21.
Yleensä se herääö 2-3 tunnin välein, tai ainakin alkaa vispaamaan käsillään ja ähisemään, tissi vaan suuhun, en ole edes kokeillut
nukahtaisiko uudestaan. :whistle:
Jospa sitten jossain vaiheessa tekis vaihtarit ja ottais miehen takaisin viekkuun ja vauvan omaan huoneeseensa, viimestään kun menee kouluun.

Shamandalielle, piti siitä teestä vielä sanoa. Se yrtti tee on kuiteski hyvää yrttiteetä mitä niitä nyt on maistellut. Ei maistu sillätavalla yrttiselle... you know :D Osta ihmeessä, jos et tykkää laitat sen pussin vaikka mulle postiin niin maksan sulle sen.

Niin ja Asraille onnea illan petipuuhiin, toivotaan että saat hyvät kyydit... ;)
Vois sitä ehkä itekin innostuu, liian kauan tota miestä tullut kiusattua..
 
Aha, nyt täällä on päästy jo seksiaiheisiin. Pitää heti työntää päänsä sanomalla, että nyt vajaa 10 vk synnytyksestä sex tuntuu jo ihan yhtä ihanalta kuin ennenkin. 6 viikon kohdalla kokeiltiin eikä vielä tuntunut missään (kuten arveltiinkin), 8 vk kohdalla oli kohtalaista. Että tällaiset "tulokset" täällä. Ja eka kertaa uskaltauduin seksiin ennen jälkitarkastusta, koska sain tarkastusajan vasta 9 vk synnytyksen jälkeen, mitään oireita ei ole ollut eikä mulle tullut mitään repeämiä. Eli näin nopeesti ei varmaan paikat toivu, jos on repeämiä. Esikon kohdalla kun tehtiin eppari, niin se tuntui inhottavan kiristävältä varmaan 3 kk. Haa, mutta tulipas viesti, jossa en puhunut vauvasta mitään!

No pakkohan vauvastakin on puhua, tuolla se pikku-ukko koisaa taas kevyttoppapuvussaan avoimen ikkunan ääressä olkkarissa. Saa raitista ilmaa eikä tarvi lähteä enää ulos :D

Polka ja poika pian 10 vk
 
Nukuttamisesta; meillä nukutaan selällään, ei enää saa kyljellään pysymään mitenkään. Tämmöisen tuotteen löysin jos haluaisi kylkinukuttaa vauvan: http://www.pikkupingviini.fi/index.php?id=2&products_action=view&products_id=903

Vesi on vauvan mielestä pahaa, mutta ei niin pahaa kuin Rela- tipat. Pitää kyllä joku aamu ikuistaa tippojen antaminen, niin ihania ilmeitä kasvoilla käy. Mutta Jekovit on sitten hyvää. (Vauvan aamunäkäräiset)

Kiiuska, saappa nähdä jääkö tyttö noin punatukkaiseksi vai muuttuuko kenties blondiksi. Vesseli, ei muutettu nimeä Pepiksi, vaikka ehkä luonnekin on melko Peppimäinen :) Nimi oli jo päätetty etukäteen, vauvaa näkemättä.
Porche, punatukkageenit tuli molemmilta puolilta, isällänsä ei ole enää kyllä kuin parta punainen ja minulla on perussuomalaisen värinen tukka. Synnyin punapäisenä.

Meillä mies nukkuu sohvalla. Tytön pidän ihan mielelläni vieressä, vaikka sitten siihen kouluikään asti! Yllättävän paljon vie tilaa tuollainen 60cm pötkylä sängystä.

Alkuun vauva nukkui pinnasängyssä sivuvaunussa ja muutaman kerran tuli herättyä paniikissa peittoja kaivelemaan kun luulin vauvan unohtuneen viereen ja hautautuneen petivaatteisiin.

Olipas mukavaa käydä lenkillä taas koirien kanssa. Mielenterveyden kannalta olisi paras jos heti aamusta saisin hien pintaa. Jaksaisi olla koko päivän paremmalla tuulella. Mutta kyllä iltapäivälenkkikin piristää.

 
Ha haa, tääkin pistää lusikkansa soppaan seksijuttuihin!
Ekaa kertaa kokeiltiin seksiä kaks ja puol viikkoo synnytyksestä. Hyvin, hyvin varovaisesti ja hitaasti runsaasti liukkaria käyttäen. Olo oli kuin olisi neitsyys ollut menossa... jännitti pirusti alkuun. Hienosti kuitenkin meni eikä edes sattunut. Reilu kolme viikkoa synnytyksen jälkeen uskals jo hiukka rajumminkin... ja tuntu oikeesti vilpittömästi hyvälle! Sen jälkeen kyllä on tuon epparin ompeleet hiukka vihotelleet... tikkejä kun vielki jäljellä. Mutta, halut ne on hiirilläkin.

Tää päätti repästä ja irrottaa ittensä illaksi kotoota pois. Lähetään kohta koko poppoo työkaverin luo, josta sitte Mies saa pojan kanssa heittää meiät baariin. Hurrjaa! Ehkä mulla on tuon pojan lisäksi myös oma elämä... :)
 
Heippa pitkästä aikaa.

En suoraan sanottuna tiedä onko meillä minkäänlaista rytmiä kun en oikeen tuota kelloa seuraa päivän mittaan mutta päivällä neiti nukkuu vaihtelevasti kuten myös yöllä :) Iltaitkeskelyt ovat jääneet pois, uskokaa vaan että kun täällä hehkuttaa niin ens yönä huudetaan :D Eilen illalla syötin neidin sängyssä puol ysin aikaan ja ajattelin ettei se vielä nuku, kömmin sitte itekin viereen ja kas kummaa, nukuttiin aamuyhdeksään molemmat :) Söi tuo siinä välissä jonkun kerran mutta oon nukkunu niin hyvin etten kyllä tiedä montako kertaa, ei pysty muistamaan..

Seksi palannut kuvioihin pikkuhiljaa.. tuntuu vaan että ei tuo ikinä nuku silloin kun itellä vielä haluttaisi ja jaksaisi. Kun vauva vihdoin nukkuu on äitikin nukahtamispisteessä :D onhan se mukavaa mutta ei nuo paikat kyllä entisellään vielä ole... toivottavasti palautuu pian :)

Imetys sujuu hyvin, jopa paremmin nyt kun rintakumista päästiin eroon. Nänneihin käy kipeämpää mutta tuntuu että neiti saa maitoa ulos ihan eri tavalla. Hyvä niin. Ensi viikolla neuvola niin pääsee näkemään taas miten pikkuinen kasvaa.

Kestovaippailu sujuu mukavasti, päiväsaikaan ainakin. Oon yökestoiluakin harkinnut mutta se on vielä harkinnan asteella :) Nuo kertiksetkin kyllä falskaa siihen malliin ettei se yökestoilu ainakaan tilannetta pahenna...

oon ajatellut lähteä kotona käymään vauvan kanssa ja lentokoneella tarkotus mennä, nyt jo jännittää miten tuo pieni pärjää lenskarissa...

Mutta nyt tuntuu törähtelevän siihen malliin että vaipanvaihtoon!
 
Huomenta.

Enkulilla on elämä. Vau. Mistä niitä saa? Tuntuu että itellä ei sitä ole, lähikaupassa käynti kuuluu päivän koho kohtiin... :|
Tosi kiva että pääset juhlimaan! :)

Kakasta oli puhe. Meillä on kiisseliä jossa ryynejä, väsiltään sinapin keltaista.

Seksi. Mikä seksi. Tuntuu että meillä sitä ei varmaan ole enään koskaan. Kun lapsi nukkuu ja sänkyyn pääsee on kyllä joku ihan muu mielessä...

Ja nukutaan meilläkin selällään, ei toi pysy kyljellään. Pää on yleensä sivulle että jos yrjö tulee niin ei kai tukehdu. Ei kyllä oo ikinä eees puklannu unissaan.

Mistäköhän johtuu että toi tyttö on taantunut taas kolmen tunnin syöttöväleille öisin. Joskus saattaa olla just just neljä tuntia. Harmittaa kun oli jo viikon verran viittä tuntia ja ei tarvinnut syöttää kun kahdesti. Nyt saattaa tulla neljäkin kertaa jos on kiukku-ilta ja nukahtaminen viivästyy.
Ja päivälläkin haluaa kahdentunnin välein. Ja mahavaivaakaan ei kauheesti oo, joskus pieru vaan hukassa. että ei mitään lohtusyömistä vissiin ole.
Oon nyt yrittäny päivällä pidentää kahteen ja puoleen tuntiin, pitää vaan viihdyttää että jaksaa odotella. Tosin usein nukuttaa jo hirveesti kahden tunnin hereillä olon jälkeen ja sit o kiva kun o väsynyt ja nälkänen lapsi.

Kauan teijän muksut valvoo kerralla?


Vesseli, meillä on kanssa toi vesi kikka käytössä. Äitiltä kuulin. Syömisen perään huikka vettä pullosta menee meillä aina. Ja rela-tippojen jälkeen kanssa.

yöllä on ollu jotenki levotonta, vauva ei herää mutta vispaa ja kääntyilee. Liittysköhän siihen että hereillä ollessa on jo niin paljon ohjelmaa, leikkiä ja muuta että tulevat sitten uniin?

Pukemisesta. Plussa keleillä on sisävaatteet (sukkikset, alupaita,body,housut) ja kypärämyssy, myssy, tumput ja töppöset ja sit toppapuku. Mulla on reiman aika paksu. Ja jos on pakkasta pistän villatakin vielä. (semmonen pitkä, peittää pyllynki) ja sit vaunujen toppapussiin. Ja jos on tosi kylmä laitan vielä fleese-peiton haalarin ympärille.

Viikonloppuja.

Tuitsu ja Ella- ihan kohta 8 vkoa
 
moikka!!

nyt on miro nähnyt mumminsa :) ja toisen isomummin ja vaarin ja hetken päästä toinen mummi tulee katsomaan miroa.. :) ja ennenkaikkea isoveikat näkevät pikkuveljen tänää :heart: :heart: :heart:

nyt siis ollaa reissun päällä täällä etelässä.. :)
eilen ajettiin etelää ja matka kesti 7,5tuntia.. hirveen hyvin miro ei jaksanu matkustaa...

mitähän sitä oli kyselty... ainaki valvomisesta, miro ei kovin pitkiä pätkiä jaksa olla hereillä, varmaa0,5-2tuntii.. :) mut sit saattaa ottaa välil 15min tirsat ja taas jaksaa...

jälkitarkastuksesta: mä luulin et se sattuu ku kuullu juttuja mut yllättävän kivuton juttu oli.. ja täällä myös lantionpohjalihaksia pitäis muistaa harjoitella, on jääny aika vähälle :ashamed: :ashamed:

olispa itselläkin kiva kommentoida aiheeseen seksi!! voi voi.. hmm... vois kyllä kysyä et mitä se on? :LOL: eipä oo nii moneen kuukauteen ollut eikä taida olla tulossakaan... :LOL: no huumorilla tsätä selvitää ja ku oon vielä nii nuori.. :p

pukeutumisesta: meil tuossa auton istuimessa lämpöpussi, joten siellä yleensä sisävaatteet ja kypärälakki ja lakki ja sit pakkasesta riippuen ohuet tai paksut tumput ja jos paljo pakkasta nii villapuku.. vaunuihin yleensä toppapuku ja jos pakkasta nii alle villapuku.. sit vaunuissa on vielä lämpöpussin sisällä ja meil kovakoppa.

 
Meillä puetaan suurinpiirtein saman verran kun Vesseli 80. Neuvolassakin sanoivat että näillä ilmoilla riittää hyvin kun pukee bodyn,sukalliset pitkikset,pipon ja perus ulkohaalarin,meillä se ei ees oo kovinkaan paksu. Vaunuissa on sitten viä makuupussi. Hyvin on vauva lämpösenä pysyny! :) En nyt taaskaan kerkee enempää kommentoimaan. On tää palstailu jääny kun tyttö vaatii niin paljon ja jäljelle jäävää aikaa en viitsi "tuhlata" täällä...oon sitten mieluummin koirien kanssa ja teen kotitöitä tai nukun. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppi07:
Ei ne näistä ois älynnyt jutella, kun ei älyy toisil soittaakkaan vaan tiedot menee toisen veljen kautta... :LOL: :LOL:

Pelkäsin et oltais samaan aikaan synnyttääs ni miehet ois kuiteskin jättänyt meijät yksin synnyttää ja itse olis ollut vaan kahvil...... :LOL:
Ja sit ois taas sanottu et naiset juoruaa... :LOL: :D

Oisku: Sen ku tietäs. :D :LOL: Ois kivampi salakuunnella ku tietäs mitä salakuuntelee.. :LOL:

vesseli: Hienot nimet teidän poika saa. =) Ja sukkisten pukemisesta, se riippuu. Jos on body, sukkikset ja collegehousut niin sitten body sukkisten päälle ettei sukkikset näy vyötäröltä (Ihan niinku sillä väliä ois...) ja jos on vaan body ja sukkikset niin sukkikset on päällä. :) Ja jos autolla mennään johonkin, niin päällä on ollut sisävaatteet ja paksu vanupuku, ja sillon kun on ollut pakkasen puolella niin sitten on ollut kaukalon päällä fleecepeitto. Meillä autossa sisätilanlämmitin, joten lähdetään aina lämpimällä autolla.

Lisään menninkäisen. :)

MM-: Ihana kuva. :heart: Tosi suloinen tyttö! :)

Kiiuska: Joo, olen varma et oli räjäytys kun ikkunat helisi. :LOL:

Porsche: No sitten vois ehkä uskaltaa kokeilla, jos ei tarvii loppuja pois heittää jos ei saakkaan juotua... :)

Tuitsulla kans ihanat kuvat. :heart:

Täällä on nukuttu yöt cuplatonin aloittamisen jälkeen. :) Miehekkäästi pieree, mut ei ährää. :) Ihanaa. Ja kai tavallaan vauvankin unta häiritsi, koska nyt on parina iltana mennyt yöunille omaan sänkyyn n. 20.30, herännyt syömään n. 03 ja nukkunut siitä 8-9 asti aamulla. :) Loistavaa... Nyt katsomaan huumaa...

:wave:
 
Elämästä en tiiä, mutta tuli kyllä tarpeeseen ja oli ihan paikallaan päästä eilen hieman viihteelle... Ja siinä kun joku mieskin yritti piirittää ja osotti kiinnostuksen merkkejä ni tuli vallan olo, että vaikka kuukaus sitte oonki synnyttäny ja elämä kovasti lapsen kanssa yövalvomistakin ollu, ni markkina-arvo on yhä säilyny! :p
Hienosti oli mieski pojan kanssa pärjänny. En kyllä epäillykkään...

Ootteko huomannu, että raskausaikana olisi tullu ostettua jotain oikeasti turhaa tms.? Täällä ainaski hamstrattiin aivan liikaa vaatteita. Eihän noita ehi käyttään. Etenki ku kotioloissa poika kulkee pelkkä vaippa päällä. Itkuhälyttimiäkään ei toistaseks oo käytetty, mut eipä tuo poitsu liiemmin ulkona tai omassa huoneessaankaan vielä oo nukkunu.

Cuplatoneja ei oo keskiviikon vyöhyketerapian jälkeen käytetty. Pieru lentää, röyhtäyksiä kuuluu ja kakkakin on alkanut tulla!
 
iltaa!!
on se nii kiva ku on läppäri ja otin sen dna mokkulan nii kulkee netti ja kone aina mukana :)

tänään siis isoveikat näki miron :heart: isompi veikka 7vee piti ihan tohkeissaan , pienempi isoveikka 4vee ei halunnu pitää sylis, tais vähä vierastaa.. mut maanantaina taas nähdään niin josko sitten.. kyllähän toi pienenpi kysyi et koska ne pääsee meille..:) ihanaa et ei hylkää meitä ja haluaa tulla meille ´vaik iskä ei ole siellä.. toivottavasti niiden äiskä päästää sit kesällä meillekkin..

vesselille piti kommentoida et ihana nimi teillä :heart: meillä oli pojalle toinen vaihtoehto jimi :heart:

huomenna mennää haudalla käymään, hui et pelottaa ja jännittää... muutenki ahdistaa olla täällä mummilassa.. nii paljo kaikkia muistoja, kotoa kun ne jo läpikäyny eritavalla...

nyt alkoi c.s.i sitä sis vahtaan, moikka!!!
 

Yhteistyössä