Jouluvauvat helmikuussa vol 2

Kiitos Riikkuli! Siksi tässä onkin paha mieli kun imetys on juuri tuon mainitsemasi kaltaista
läheisyyden ja yhteekuuluvuuden tunteen jakamista pienen suloisen oman vauvan kanssa..
Nyyh, mun mieskin lohdutti mua että jossain vaiheessa se loppuisi kuitenkin ennemmin tai myöhemmin.. Mutta toi Asrain kommentti pisti vielä kauheemman piston rintaan kun puhuit tosta immuniteetista ja suoliston kehittymisestä. Tottahan se on ja Asrai on oikeassa..
Mun esikoinen sai rintamaitoa ainoastaan viisi viikkoa ja ja ollut tähän päivään asti, todella terve, hyvinvoiva fiksu ja kaunis tyttö! Miksi ton imettämisen pitääkin nostaa niin suuria tunteita mussa just tämän kolmannen lapsen kanssa |O
 
Piti tulla katsoon kuinka pitkään meitin vakio vaunukauppa on auki, ja tietty sit tännekin eksyin. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Riikkuli:
Mitenköhän turkulaisten tapaaminen meni?????? Tulkaahan kertomaan pian...
Siellä oli oikein väenpaljous. :D Mut hyvin meni. ;) Koskas uusiks? Oiskukaan sitten uskaltanut tulla, vai olitkos se sinä joka meni ohi, katsoi pitkään ja jatkoi tyynesti matkaa? (Näin uskallettiin hapikon kanssa vähän epäillä :D)

Meillä opittiin kiljumaan hetki sitten. :D Kaupungista kun kotiin tultiin niin neiti söi ja sitten makoiltiin sängyllä ja höpöteltiin ja sitten tyttö kiljas niin että korvissa soi. Alkoi kyllä häntä itseäänkin ääni naurattaa ja siitä se kiljuminen alkoi. :heart:

Nyrkki tällä meidän tytöllä on vähän väliä suussa ja niin syvällä että itteäänki ihan yököttää... :LOL: Kai se joskus loppuu... :whistle:

Nyt kattamaan pöytää et päästään saman tien syömään kun loput kotiutuu, pitää mennä noita vaunuja liikkeeseen näyttämään... :| Saispa niistä nyt jotain aikaan tai leviäis sit kokonaan niin ei tarttis kenenkään pähkäillä... |O :D
 
Porsche: Mä ymmärrän sua, mutta jos susta itsestäsi tuntuu, ett et jaksa niin ihan hyvällä omallatunnolla vaan korviketta. Mä tiedän tasan miltä susta tuntuu jo ajatuskin siitä. Siksi susta kurjalle tuntuu, koska haluisit imettää ja antaa lapsellesi omaa maitoa, mutta kuten miehesi sanoi, loppuu se kuitenkin joskus... Tärkeimmät maitopisarat olet jo lapsellesi antanut, usko se... Ja meillä neiti on suolistovaivainen, vaikka suuremmalti osin imetyksellä... Sama oli esikoisenkin kohdalla, ett pienestä asti ei vatsa toiminut ja edelleen hankalaa välillä toi kakkiminen ja massuun sattuu... Tottakai korviketta saavat vauvat ovat yhtä fiksuja ja terveitä ja ihania kuin imetysvauvat... =) Kuule, mulla on tuttava jonka lapsi on täysimetyksellä ja saanut kaikki mahdolliset pöpöt jo pieneen ikään mennessä. Ei se rintamaito aina pöpöiltä yms. suojaa, vaikka niin väitetään. Mulla esikoinen oli täydellä rintamaidolla ja sai silti ensin 5-viikkoisena kauhean yskän ja heti sen perään hirveän nuhan... Nyt et ota stressiä, vaan rentoudut. Minulla on ystävä, joka prässää mua koko ajan imetyksen kysynnästä ja tarjonnasta. Enää en ota sitä kuuleviin korviini, koska tiedän ettei tyttö saa tarpeeksi tissistä... Teen tätä osittaisimetystä tasan niin kauan kuin se minulta ja vauvalta onnistuu ja kun se aika tulee, ett se loppuu, niin sitten se loppuu... Esikoisen kohdalla lopetin imettämisen omasta tahdostani, koska yöt oli mahdottomia ja neidillä 4 hammasta, puri mua aina imetyksen päätteeksi ja mulla oli nänni hirveillä ruvilla ja imetys sattui... Kun lopetin imetyksen, siihen loppui myös yösyöminen samalla ja neiti alkoi nukkumaan kokonaisia öitä...
 
Asrai, äitiys ja se mitä merkitset lapsellesi/lapsillesi ei lakkaa vauva-aikaan, vaan siitä se vasta alkaakin ja voimistuu vaan mitä enemmän lapsi alkaa tiedostamaan maailmaa ympärillään!
Mutta okei, ymmärsin pointin mitä imetykseen tulee ;) Kateeksi käy, ja eikun kaljakauppaan.
Jospa mä vielä yritän jatkaa tätä imetystä kaikin keinoin..
 
Musta imettäminen on ihanaa!
Olisi ihan hirveen kurjaa luopua siitä. Se ihanan lämmin ja rakas vauva siinä tuhisemassa, ihan lähellä. Ja yölläkin vaan saa tökätä tissin suuhun ja tarvi ees sängystä kummemmin nousta,kiskasee vaan tytön pinniksestä. Aina on eväät mukana ja oikean lämpöisenä.
Silloin kun luulin että multa maito loppuu tytön mahavaiva aikana, oli kyllä surkeeta ja surullista kun aattelin että en saa enään imettää. Nykyään oon nostellut parin päivän pumppauksilla tota maidon tuotantoa, kun joskus iskee se patalappu olo.
Ja sitten taas on viikon verran se pamela-efekti, kyllä varmaan muutenki riittäs mutta musta on mukavampi "olla varma" että maito riittää. Ja muutenkin kun on tissit tosi täynnä niin toi nukkuu yöllä pidempää kun saa enemmän maitoa vähemmällä vaivalla.

Ymmärrän kyllä miltä tuntuu, Porsche. Musta tuntuisi varmasti ihan samalta.

Meillä tyttö nukahti jo toisena päivänä ihan itte petiinsä! Rupeekohan siitä tuleen jo iso pimu? :D

Tytär nukkuu meilläkin paljon. yöt 21-8/9 hereillä 1,5 h, nukkuu 2-4 h, hereillä 1,5-2h nukkuu 0,5-1 h, hereillä 2h, nukkuu 0,5 h ja hereillä reilu 2h ja yö unille. Eli on hereillä vuorokaudesta 7-8 h ja päikkärien puute näkyy kiukkuna...

Tuitsu ja Ella 10 vkoa
 
Shamis: En ollut mä.... =) Mä olen nuoruuden ujoudestani päässyt ammatinvalintaa tehdessäni... Kun on päiväkotitätinä niin ammatinkuvaan kuuluu, ett on ulospäinsuuntautunut... Ja jos keskustaan olisin tullut, niin tietty olisin sinne tapaamiseen tullut ihan innoissani... Mä haluun nähdä teidät livenä... TÄYTYYHÄN MUN TIETÄÄ, ETT KENELLE OLEN SISIMPÄNI AUKAISSUT RASKAANA OLLESSANI SEKÄ VAUVAN SYNTYMÄN JÄLKEEN.... Tehän olette ollut mulle henkireikä... :D
 
Shama: Meilläkin tytössä on bulimikon vikaa! Ja kirkuminenki jo onnistuu, ja oikun hassua kun kaikkien huomio kiinnittyy kun kunnolla kirkaisee! Kovaa ja korkealta.
Jokos on mies aivopesty vaunujen suhteen? ;)
 
Joo ja anteeksi munkaa ei olisi pitänyt kirjoittaa tota äskeistä!
Mä ymmärrän teidän kommentit ihan hyvällä kunhan ottaa vaan ittee päästä! :ashamed:
Riikkuli kirjoitit osuvasti aiheesta, kiitos. :hug:
 
Porsche: Mä olen ykkösoluen ja alkoholittoman oluen suurkuluttaja.... :D Päivässä menee kaksi olutta just tuon maitotuotannon takia... :D Ei ihma, ettei vanhat housut mene vatsan kohdalta kiinni, kun on kiva kaljareppu tässä edessä... Välillä sen maidonnousun tuntee kauheena nipistelyinä rinnoissa. mä en ole kokenut, ett noista imetysteejutuista olis ollut hyötyä, mutta noista oluista kyllä on... :D
 
moi!
Jos kerkeäis muutama sanan laittaa ennenkuin pihalta kuuluu ääntä! =) Meillä nukutaan edelleen tosi hyvin, ensimmäinen pätkä on n. 6h ja seuraavakin sen 2-3h. Hyvin jaksaa itsekin kun saa nukkua. Kunhan vaan malttaisi mennä itse ajoissa nukkumaan.. :whistle:

Itsekin mietin tuota unen määrää kun musta tuntuu että tuo neiti nukkuu aika paljon, mutta kun luin nuo teidän ajat niin totesin että aika samoissa mennään. Aamupäivällä yhdet pidemmät unet ja iltasella toiset, siinä välissä sitten lyhyitä torkkumisia. Missä teidän lapset makoilee hereillä ollessa, siis jos eivät ole sylissä tms.? Mietin tässä että vielä ollaan pidetty sohvalla pötköttelemässä mutta ei juuri uskalla siihen enää vahtimatta jättää. Ja jos vaikka ruokaa laitan tms. niin en jotenkin raaski lattialle laittaa, vaikka ne lämpimät ovatkin... :ashamed: Siitähän ne lapset tietysti liikkeelle lähtevät parhaiten mutta jotenkin tuo tuntuu niin pieneltä.. :D

Lämmin halaus mammy! :hug: Ihanan reilusti asiasta kerrot ja varmasti positiivisuutesi auttaa muitakin jaksamaan!

Me ollaan oltu yhdessä 7v. joista kihloissa 4 ja naimisissa 2v. :heart: Ihanan miehen olenkin löytänyt! :kieh: Jotenkin tuntuu että toinen lapsi on lujittanut suhdetta vielä enemmän. Tai sitten vaan kuvittelen... :kieh:

Mites te joilla on useampi lapsi, kun itsellä on huono omatunto kun esikoiselle tuli kirjotettua pieni kirjaan tekstiä ja pidettyä päiväkirjaa yms. ja nyt tuntuu ettei mihinkään "ylimääräiseen" ole aikaa... :ashamed: Täytyis yrittää pitää toisellekin kun toisellakin on, vai? :| No ehkä tämä tästä!

Muistakaa, että on pääasia että lapsi saa ruokaa jotenkin, jos imetys ei onnistu niin siitä on turha saada huonoa omaatuntoa! Jaksamista! :hug:

Mutta palataan taas! Kiva että olette siellä jossakin! :heart:

Helkky
 
Porche, ei osata tapella kunnolla ja reilusti, menee silkaksi vittuiluksi koko homma. Minä olen todella huono puhumaankin vielä ja mieltä painavat asiat eivät vain tule suusta ulos. Jonkun tulkin tähän väliin tarvitsisi.

Vauva on nyt isänsä kanssa ja nauttii seuran vaihtelusta selvästi. Isä ehkä leikkii monipuolisesti tai ainakin erilailla kuin minä. Vaipanvaihtokin on hauskemaa iskän kanssa kun se irvistelee pahalle hajulle :)

Tuitsu, bulimia orastaa täälläkin. Olen kyllä kieltänyt jatkamasta tälläista toimintaa enää isona tyttönä!

Meillä nukuttiin vielä muutama viikko sitten ihan hirveästi! Tunti hereillä aamulla ja 2 tuntia unta, sitten taas tunti hereillä ja 3h unta jne. Yöunet siihen vielä päälle.
Nyt selkeästi ei malta enää nukkua niin paljoa kun pitää harjoitella tarttumista yms. Pitää pakkonukuttaa liinaan ja vaunuihin. (ei ole mikään iloinen seuraneiti näin iltaisin jos ei nuku...)

Osaatko Asrai kommentoida tuohon, että vauva käyttää lähinnä vain vasenta kättään vai tarvitaanko tässä esim fysiterapeuttia tasapainottamaan tilannetta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuitsu:
Shama:
Jokos on mies aivopesty vaunujen suhteen? ;)
|O |O |O Ei oo. Tossa se nyt hikipäässä koittaa väännellä akseleita ties mihin suuntaan et sais kulkeen suorassa. :headwall: :headwall: No, ei ne pahemmaks ainakaan voi mennä... :whistle: Kävin liikkeessä niit näyttämässä, eikä se myyjä tajunnu vaik kuin selitin et runko on vinossa, ei akseli. :headwall: No, rikkokoon insinöörin poika noi nyt lopullisesti niin ei jää vaihtoehtoja. :kieh:

Riikkuli: Juu sinne sankkaan sekaan vaan ens kerralla. :LOL: Ois tosiaan kiva nähä enemmänkin porukkaa. :)

Helkky: Meillä vauva on hereillä ollessaan joko lattialla tai sitterissä, jos ei oo sylissä. Ja mä olen nyt kakkosellekin kirjoittanut vauvakirjaa, vielä kun sais aikaan et esikoisenkin kirjaa jatkais päivittämistä... :whistle: Kausittain tulee kumpaakin kirjaa täytettyä.
 
Helou.. Täällä takana vauhdikas viikonloppu, kun monessa paikassa kyläiltiin. Kerrankin isäntä malttoi olla perheensä kanssa koko viikonlopun. Tätä ihanuutta on viimeksi nautittu tammikuun alussa :eek: ..

Mammylle iso :hug: .. Ihanaa, että osaat olla noin aito ja jaat kokemuksesi kanssamme.. Sinulle paljon voimia vielä toipumiseen. Mukava kuulla kuitenkin kuinka positiivinen jaksat olla..

Unen määrästä: Yöllä syöttöjen kanssa 10-12h. Päivällä nukkuu noin 6-7h yhteensä päikkäreitä.. Ajat vaihtelee, eli rytmistä ei tietoa meillä edelleenkään :whistle: ..

Porsche: Ei se ole huono äiti joka ei imetä, vaan äiti joka pitää lastansa nälässä. Täällä kanssa tuntuu että maito pikku hiljaa hupenee. Enää ei ole ne dollyt ollut aikoihin, illalla ihan tyhjät pussit ja pumpaaminen tuntuu harmaalta kaukaiselta ajatukselta.. En jaksa asiaa stressata, kunhan ajoissa tajuaa alkaa sitten korviketta antamaan.. No se on sen ajan murhe.. No saattaa mieli olla toinen, kun se päivä koittaa, mutta nyt en jaksa asialla vaivata.. Alussahan imetys ahdisti minua kovasti janyt viime viikkoina olen osannut vasta nauttia siitä.. Nyt homma luistaa ja onneksi en silloin lopettanut imettämistä..

No niin.. Josko menisi haastattelemaan miestä kuinka päivä mennyt..

olette todella tärkeitä.. Täällä jumalanselän takana kun ei pahemmin mamma seuraa saa..

Rillukka ja Jussi tasan 10 viikkoa
 
Iltaa!

mm-:lle kommentti tosta toisen käden käyttämättömyydestä. Meidän vauva ei kääntänyt päätä ollenkaan vasemmalle tai siis tosi huonosti ja me saatiin fysioterapeutilta voimistelu- ja venyttelyohjeita. Niitä ollaan nyt tehty ja pää on ruennut kääntymään. Tietysti jos ei liikuta kättä ollenkaan, niin siellähän voi olla jokin rakenteellinen vika...mut kannattaa varmaan jutella neuvolassa.

Me ollaan miehen kanssa oltu yhdessä 12 vuotta josta kihloissa 8 ja naimisissa 7. Tosin seurusteltiin 15 vuotta sitten 3 kuukautta...

Vauva nukkuu paljon, mutta omassa sängyssä ei yhtään. Päivisin vaunuissa ulkona ja öisin meidän sängyssä. Rytmi on suurinpiirtein seuraavanlainen nukkumaan mennään klo 22-23, herää syömään 02-03 jatoisen kerran 06-07 ja sit herätään klo09-10. Vaunuihin joskus puolen päivän aikaan ja sit herää klo15-16. Sit ilta menee joko vaunuissa nukkuessa tai seurusteltaessa.Välillä saattaa nukahtaa syliin. Vähän vaihtelevasti päivät kuluvat. Mut väsymyksen tietää siitä, kun rupee kitiseen ja silmät näyttääväsyneiltä
Valveilla ollessaan vauva on sylissä, sohvalla, sängyllä tai lattialla.

Mut nyt kuulostaa siltä, että vauva vaatii tissiä ja sit nukkumaan. Joten lähden avaamaan maitobaarin.

 
|O :headwall: |O :headwall: Siinä aika tarkkaan tän aamun ja eilisen illan tunnelmat... Edelleen siis kinaa vaunuasiassa, joten en tän enempää täällä pilaa teidän muiden päivää, eikö se riitä et mä olen aamusta kuin persiiseen ammuttu karhu... :headwall:

Tää lähtee ny ja palaa jos joskus olis vaikka paremmalla tuulella...

:wave: (Mut kuitenki piti tänne vähän päästä narisemaan. :kieh: :kieh: :headwall: )
 
Vaipoista oli puhetta. Meillä kestoillaan ja kertiksiä käytetään yöllä ja matkoilla. Riinuskalle piti kommentoida, että kun oot huovuttanut niitä villiksiä, niin kerro kuinka kävi. Mulla on kans parit uudet sellaiset ja läpi tulee. Yks päivä "huovuttelin", mut musta ne ei huopunut. Käytin saippuaa ja kylmää ja lämmintä vettä. Voi tietysti olla, että olin liian hätäinen. Mutta kerro kuinka sulla onnistui ja miten teit sen.

Sit oli anopeista puhetta. oma anoppi ärsyttää ihan hirveesti. Mä en voi sietää, kun hän pitää vauvaa sylissä. Kuka muu tahansa saa pitää vauvaa, mutta ei hän. Mä en tiedä mistä toi johtuu..

Joo mut onko kellään tilannetta, että asutte etäällä (yli 100km) vanhemmistanne, ja miehen ja sun vanhemmat asuvat samalla paikkakunnalla. Mitentoimitte, kun meette sinne? Kene luona ootte ja ootteko jotenkin tasapuolisesti öitä molemmissa mummoloissa. Mulle toi on hirvee ongelma.Mä haluisin tietysti olla mun lapsuudenkodissa, koka toimiminen siellä on mulle tuttua ja helpompaa, mut anoppi vaatii, että pitää olla yhtä paljon myös heillä. Onks kellään mitään ratkaisua tällaiseen?



 
Huomenta

Hula tekstisi anopista oli kuin minun suustani :whistle: Eli en voi sietää minäkään, kun anoppi pitää neitiä. Varsinkin kun hän ei usko minua yhtään -hän saattaa kaapata neidin just kun toinen on syönyt, mutta ei pidä neitiä sitten pystyssä (vaikka alussa painotti minulle, että pitää aina pitää pystyssä) :headwall: Ja jos olen häntä syöttämässä, saattaa anoppi tulla vahtimaan touhua, jota en todellakaan voi sietää :kieh: Ja arvatkaa sattuuko äitiin, kun anoppi levertelee neidille, että sinähän olet mummin tyttö et äidin :'( :headwall: :kieh: Onneksi olen oppinut vihdoin sanomaan asioista takaisin ja miehenikin hyväksyy minun vastalauseet äitiään vastaan :D
Meilläkin matkaa tulee yli 100 kilsaa molempien vanhempien luokse ja asuvat samalla paikkakunnalla. Me ollaan yleensä puolet ja puolet heillä, mutta anopin luona ollessa kehitän aina shoppailureissuja, näen ystäviä yms... :D eli nappaan aina tytön kainaloon ja lähdetään jonnekin muualle :D Kesä tuottaa hieman ongelmia, kun anoppi puhuu jo nyt kuinka mennään heidän mökilleen :kieh: mökin piha ei todellakaan ole lapsiystävällinen, mökillä ei ole sähköjä, ei tule vettä (lähin kaivo kilsan päässä) ja se on keskellä korpea :headwall: Apua! Noh, ehkä se tajuaa kun sanon, että ei tulla kun käymään... tai sitten ei :whistle:

Nyt tuli purettua sitten kiukkua anoppiin heti aamusta :D Enempää en ehdi nyt kommetoida, mutta koetan tulla pian kommentoimaan lisää :)

Hula koettakaamme jaksaa :hug:
 
Huomenta.. Huah.. Täällä venyi yöpuulle meno sitten tuonne kahteen.. Poika kyllä nukahti 23:00, mutta heräsi puolen tunnin päästä ja unta ei sitten millään konstilla.. |O ..
Nyt vielä koisaa tuolla.. Toivottavasti ei tänään valvo niin myöhään, kun nyt vielä nukkuu..

Anopista.. Niin siitä rakkaasta anopista. Meillä on ollut ennen todella hyvät ja lämpimät välit, mutta pojan synnyttyä alkaa rakoilla kummasti..Anopin mielestä se on niin kummallista kun tuota poikaa pitää nukuttaa, eikä se nukahda omaan sänkyynsä kun se sinne vie.. Siitä se jaksaa napista aina... Mulla ei sinäänsä ärsytä jos se on pojan kanssa, enemmän meid'n välit alkaa olla aika heikkona.. No täytyy joskus ottaa asiat esille ja puhua. Ei jaksa tätä touhua kauaa aikaa.. Tai sitten ne paranee kun pojan nukahtaminenkin on helpompaa :LOL: .. No kun hänen pojat ovat olleet niin helppoja nukkujia, niin on se kumma kun lasta nyt täytyy nukuttaa.. Joopa joo.. Ärsy ämmä toisinaan :kieh: ..

Onko muilla tuo yöunille meno vielä semmosta hulinaa?? Vai onko meillä vaan tällaista? Tulee niin onneton olo kun ei saa väsynyttä lastaan nukkumaan :ashamed: .. Päivällä homma kyllä luistaa.. No aikanaan.. Pakkohan sen on onnistua.

Mutta täytyy mennä laittamaan naamaa kuntoon, kun jälkitarkastus tänään.. Ja takapuoli vuotaa kun seula.. Ihanat cerazette pillerit :kieh: ..

Rillukka ja Jussi
 
Anoppi- efekti on siis ihan luonnollista. Ihan kuin olisi murrosikä ja anoppi olisi äiti.

Hula, kyllä vauva käyttää oikeata kättäänkin, mutta ihan niinkuin se olisi muutaman viikon jäljessä vasemman kehityksestä.

Jaahas, nyt tisuttelemaan että pääsee ulkoilemaankin tästä!
 
rillukka:
Meillä oli hulinaa vielä kaksi viikkoa sitten. sit kehitin aina samat unirituaalit eli tyttö tietää että pian on unelle menon aika. Tuntia ennen käydään vaihtamassa vaipat ja laitetaan yökkäri. Sitten istutaan isin sylissä siihen asti kun vien hämärään makkariin ja rupeen syöttään sängyssä makoillen. Ja saa lutkutella niin kauan kuin on ihan koomassa jolloin siirrän sänkyyn ja riepu kainaloon. siellä sit nukahtaa, joskus nopeemmin ja joskus pitää ottaa vielä vähän tissille rauhottumaan.
Muutenki kun on melkeen sama rytmi joka pvä niin auttaa, että tietää että on nukkuma aika jo.
Päikkärit on kyllä oma lukunsa sitten... :/ oon nyt yrittänyt että luen väsyneelle lapselle vähän kirjaa ja sit petiin nukahtaan. kahdesti olen kolmen pvän sisällä onnistunut...

Anopista. mulla on ihan neutraali anoppi, mutta silti en tunne oloa mukavaksi siellä. Ja kun on täällä ollut joskus auttamassa niin on semmonen kiusaantunut olo kun on vieras nurkissa.

Pierujen yö taas takana. pieree kun porsas ja kitisee. Ja sit söi taas kahen tunnin välein aamuyöstä. Heräs seiskalta, minä en ja sain simahtaman taas kasilta ite ihan koomasena ja nukuttiin puolitoista tuntia...

Aiheuttaakohan suklaa noita pieruja tolle, on tullut vähä vedettyä...

Miehen kkanssa kitkaa täälläkin. Väsynyt ei saa olla, tai ainakaan valittaa tai pyytää apua kun iteppä oon lapsen halunnut.

:headwall:
 
Moikka!!!!

Anopeista näköjään ollut puhetta... ;) Mun täytyy kyllä sanoa, ett mulla on maailman paras anoppi... :D Ei tuputa koskaan itseään tai neuvojaan ja kunnioittaa mun päätöksiä ja tekemisiä äitinä. Sitten kun ovat olleet esim. esikoisen kanssa kaksin, niin en minäkään puutu heidän tekemisiin ja juttuihin. Nyt lauantaina anoppi tulee tyttöjä kotiin vahtimaan, kun me lähdetään vähän tuulettumaan... Ainut hoitaja ketä meillä on, kun mun äiti asuu 500 kilometrin päässä, samoin sisko ja veli... Mua ei ärsytä yhtään, jos pienempi anopin sylissä tms, esikoista se kyllä ärsyttää ja kovasti. Hän on niin mustis tuosta mammastaan... :D

VCiime yönä valvoin taas ekaan syöttöön asti.... Kauhiaa, kun ei tuo uni tuu, kun koko ajan pelkään koska pieni herää... No, heräsikin jo 2 ja 1/2 tunnin päästä nukahtamisesta ja tasaisesti syötiin taas yöllä 1-2 tunnin välein. Onneksi osaan nukahtaa ainakin vielä tällä hetkellä noitten syöttöjen välissä... |O Tosin d-vitamiineilla saattaa olla vaikutuksensa, samoin sillä, ettei neiti enää mahtunut äippälaatikon koppaan nukkumaan, vaan petasin hänelle pinnikseen pedin. Tosin ei hän nuku siinä kuin siihen ekaan syöttöön asti... Milloinkahan sitä pitäisi opettaa nukahtamaan tuo neiti yksin tuonne pinnikseen? Esikoinen nukahti aina tissille ja sitten myöhemmin maitopullolle... Meillä kun on nyt ns. rytmi se, että iltasyötön jälkeen kiedomme hänet peittoon ja hän nukahtaa 5-10 minuutissa syliin josta siirrämme hänet sitten omaan sänkyyn...

Rillukka: Onko nuo pillerit aiheuttanut pahojakin vuotoja. Mul on toi sama pilsuresepti, mutta päätettiin miehen kanssa, ett niin kauan kuin imetän käytetään kondomia, koska mulle ei ole koskaan sopinut mitkään pillerit. Ja sitten kun lopetan imetyksen, niin otan varmaan sen käsivarteen ihon alle laitettavan kapselin... Olen kuullut siitä nyt ihan positiivisiakin juttuja. Hormonikierukkaa en aio koskaan enää ottaa. Mulle se ei sopinut ja poisottamsien jälkee aiheutti pahoja vuotohäiriöitä...

Shamis: Sitä vartenhan me ollaan, ett jaetaan ne ilot kuin surutkin sekä veetutukset.... :D

Riikkuli ja pikku-neiti 9 vkoa ja 6 päivää
 
Tuitsu: Olet oikeassa noitten rutiinien suhteen... Meillä on päivässä samat rutiinit yleensä... Vauvat ja lapset rakastavat rutiineja... :D

Aamu alkaa aina loikoilulla sängyssä heräämisen jälkeen. Noin 15-20 minuuttia. Tänäänkin esikoinen luki kuopukselle lumikki satua... :D Sitten mennään kasvojen ja käsien ja pyllyn pesulle... Leikitään lattialla, syödään ja sit hetken päästä nukkumaan terassille ulos. Sitten kun heräillään niin vaipanvaihtoa, syömistä, leikkiä, taas nukkumaan jne....Iltapuuhat meillä aina myös saman kaavan mukaan. Eli iltapesut, yökkäri päälle, maitoa... sammutellaan valoja, kiedotaan siihen peittoon, luetaan iltarukous ( tapa, joka jäänyt omasta lapsuudestani) suukotellaan ja sit kävellään se hetki ja neiti yleensä simahtaa melkein heti... Ja klo on melkein aina se 21.30... Eli jotain rytmiä täällä tullut, mutta ehtiihän se muuttumaan miljoona kertaa varsinkin kun kiinteät aloitetaan joskus... :)
 
Riikkuli uskon et cerazetteista tuo vuoto johtuu, kun niissä pitäis olla se taika et kuukautisia ei tulis!! Luin pakkausselosteen ja siinä mainittiin vuodosta, joka saattaa tulla kun aloittaa pillerit. No täällä vuodettu jo kolme päivää..

Tuitsu: Olen yrittänyt että samaan aikaan mentäis syömään ja just töi yöppärin vauhto. No syönti meillä tapahtuukin hämärässä makkarissa. Täytyy vaan olla sinnikkö ja jatkaa tätä mun "unikoulua".. Yölläkin poika höpötteli meidän välissä jonku tunnin, ennen kun alkoi kunnolla nukuttamaan :headwall: ..
 
Hohhoijjaa kaikille tasapuolisesti (silmät ristissä hymiö), pistän galluppia: paljonko teidän kaksikuiset nukkuvat jos lasketaan pelkkä nukkumisaika ja syötöt ja sellaset otetaan pois? Meillä on nyt ollut hyvin hyvin katkonaista. Vuorokaudessa nukutaan vain 10h ja sekin pätkissä, vähän aikaa sitten nukuttiin niin hyvin ja nyt ei mitään, ehkä poju on ollut yliväsynyt kun ei nuku. Loppuaika nauretaan ja pierrään. e-kupin tissini ovat kuin patalaput iltaisin.Mietin jo pitääkö antaa korviketta jos se auttaisi nukkumattia.

huomio turkulaiset :attn: turussa asuva kaverini sai vuoden alussa vauvan ja sillä on ollut kauheita vatsavaivoja, koliikki diagnosoitu viime viikolla. onko joku turkulainen äiti täällä saanut vyöhyketerapiasta avun koliikkivauvalleen ja jos on voiko ystävällisesti kertoa terapeutin nimen niin pistän sen kaverilleni eteenpäin.
 

Yhteistyössä