*Jouluvauvat 2014 * <3

Harmillista tuo Hipun tilanne. Haleja.

Mulla myös uniongelmia. Menen kohtalaisen ajoissa nukkumaan, mutta heräilen vähän väliä pissalle, kunnes noin 5h jälkeen en pissareissun jälkeen saa untakaan enää vaan pyörin sängyssäni tuntikaupalla.

Juu ja eilen oli päänsärkyä ja muutenkin vähän "hontelo" olo. Olen syönyt 10-vuotiaasta lähtien miranaxia päänsärkyyn, nyt en sitten eilen ottanut mitään. Päänsärky ei ollutkaan migreenityyppistä, kun se välillä helpotti ja tuli sitten takaisin. Ja nyt yöunien jälkeen se on poissa! Migreenipäänsärky ei koskaan käyttäydy mulla siten eikä helpota ilman lääkettä. Eli tähän raskauteen kai tämäkin sitten liittyy.

Voi että kun tässä meinaa haljeta liitoksistaa, kun tekisi mieli mennä möläyttään uutinen maailmalle! Mutta ei uskalla vielä. Mitenkäs oletteko te muut kertoneet vielä kellekään?

Metsäläinen ja pikkuolento 5+1
 
Viimeksi muokattu:
Hipulle suuren suuret halit :hug:

Metsäläinen, voi, minä en uskalla tuon helmikuisen keskenmenon takia kertoa kenellekään varmaan ennen kuin vauva sylissä. Uskokaa tai älkää niin en ensin uskaltanut miehellenikään kertoa plussasta testissä!! Hän otti kovin raskaasti sen keskenmenon ja tuntui että tuotan taas pettymyksen jos menee kesken jälleen kerran... No kerroin mä sitten lopulta parin vahvistuneen raskaustestin jälkeen että toimivia uimareita hällä :D Nyt ollaan molemmat vähän enemmän jalat maassa asian suhteen, eli ollaan valmistautuneita pahimpaan.
Eli siis tarkoitus ei ole kertoa vielä pitkään aikaan kenellekään, en tiedä missä vaiheessa maha paljastaa (taas kopkop jos sinne asti päästään), viimeks mulla alkoi maha näkymään n. viikolla 20 ja oli vaikeuksia vetää mahaa sisään viikko ennen rakenneultraa. Silloinkin kerrottiin vasta sitten tutuille kun rakenneultrassa kaikki vaikutti hyvältä. Toisaalta mulla oli aloituspaino 15 kg enemmän silloin kuin nyt niin näkyyköhän se raskauskin aiemmin? :D

Kerroinhan minä tuosta alkuvuoden raskaudesta eräälle hyvälle ystävälleni ja elämäni suurin virhe koska jouduin sitten kertomaan myös keskenmenosta. En usko että minäkään olisin osannut suhtautua keskenmenoon "Oikealla tavalla" ennen omaa kokemusta mutta ystäväni reaktio oli aivan uskomaton :(

Lurtsi voitko lähettää tuota suklaa- ja karkkiyökötystä tännepäin!? :)

Päivitteleekö joku listaa, mulle vois päivittää synnytyssairaalaksi KAKS? :)

Mä en edes tiedä milloin kehtaan neuvolaan soittaa sen viimekertaisen säädön jälkeen... :( Kun yks ja sama terkka siellä aina tuntuu olevan. Ellen sitten soita toisen alueen terkalle mutta käännyttääkö hän mut sitten oikealle terkalle... Plaaaah. Siis oikeasti jo harkitsin meneväni yksityiselle äitiysneuvolaan, hinnastoakin katselin... :D Ei ollu edes paha hinta. ;)
 
Huomenia kaikille!

Olenko mä tällä hetkellä ainoa, jolla on aika loistava ja "normaali" olo? :D väsymystä tietysti on, mutta sitä tuntuu olevan aina! Täällä mennään nukkumaan jo 10 aikaan ja nukun kyllä kuin tukki aamuun asti.

Metsäläinen: täällä on kerrottu pikkusiskolle ja parille kaverille, muille ei varmaankaan kerrota vastako on jotain varmuutta, että kaikki kunnossa :)

Murunen ja pöntsykkä? rv 7+0
 
Juuri kun pääsin hölkän makuun lumien lähdettyä , se tyssäsi .. Tissit on niin kipeät että ei pysty yhtään juoksuaskelta ottaa. Onhan se tietysti hyvä merkki, mutta harmittaa kun on koko talven odottanut.. Mulla ei kanssa tee mieli mitään makeeta , kaikki raikas sen sijaan menee. Raskaus pysynyt ja tulee pysymään salassa, kunnes saan täyden varmuuden että ylläri on oikeassa paikassa ja sydän lyö.. Kirppa 5+6
 
Ei minullakaan mitään oloja ole, väsymys ja ajoittainen etominen jos ruokaväli venyy.
Ja kauhistukseksi jo ensimmäinen kysyi olenko raskaana, vatsa on karmean turpea ja ihan turha kuvitella että mahtuu farkkuihin. Kiva ilmiö siis olemassa kun makkaraa puskee housusta turvotuksen tieltä pois, suorastaan odotan, että tulisi kumpu ja piilottaisi makkaran....
Tulee kyllä hienoinen dietti tämän raskauden jälkeen ja takuulla tarjoavat sokerirasitusta, johon en mene.
Sinällään ylipainoa ehkä 5-7kg eli ei mitään kamalaa, mutta kaikki tuossa kessinä keskivatsalla.
Tänään kaivoin äitiyspaidan päälle, sellaisen normimallisen niin kivempi töissä olla. Housuja vielä löytyy onneksi leggari puolelta.
Ruttu 7+0
 
Aamun hyvät uutiset ensin: digiin tuli kuin tulikin pregnant 2-3! :heart: On siis elämäni ensimmäinen digitesti joka näyttää muuta kuin not..., siksi sitä on tuostakin iloittava. :D

Oireista sitten taas lisää: närästys. Röyhtäillyt (yöks) olen jo muutamia päiviä, ihan sama mitä vatsaansa upottaa, mutta eilen illalla tuli kunnolla märehdittyä, sillä jo kertaalleen syöty ruoka nousi uudelleen suuhun -olipas muuten erikoinen ja ällöttävä kokemus! :x Mutta nämä kummallisuudet varmaan kuuluu tähän pakettiin. :) Lisäksi tissit on selkeästi alkaneet aristaa, niitä ei sovi olleenkaan painaa ja etovuus ja ällötys on alkaneet vierailla iltaisin.

Itse nukun ihan hyvin, aina aamuyön pissahätään asti. Sen jälkeen olen usein todella pirteä ja unen päästä on vaikea saada uudelleen kiinni. Ihme unia tulee myös nähtyä, semmoisia seikkailupainotteisia, ja tämä on kyllä varsin viihdyttävää, sillä usein en unia muista nähneeni.

Raskaudesta olen kertonut miehen lisäksi apteekin virkailijalle, kun hain lisää raskausvitskuja. :) Jos äitienpäivään pääsisin tämän lahjan kanssa, niin kertoisin silloin äidilleni ja sen jälkeen varmaankin parhaalle kaverilleni, jonka suloisen tyttären suht tuore kummitäti olen. Muille varmaan kertoisin vasta rakenneultran jälkeen, jos vatsa ei paljasta aiemmin. Töissä ajattelin myös kertoa sitten vasta rakenneultran jälkeen (...edelleen, jos sinne asti pääsemme...)

Nämä aamut on kyllä vielä toistaiseksi olon puolesta sitä parasta aikaa, sillä olo on varsin normaali. :) Istumatyötä kun teen, niin tuo vatsan turvotus alkaa iltapäivällä ahdistamaan jo niin paljon, että pitää nappia avata housuista. Iltaa kohden sitten oireilut lisääntyy, mutta ovat ihan hanskattavissa vielä. :)

Kliffaa päivää kaikille!

Milja & Lahja 4+4
 
Viimeksi muokattu:
Sarasofia onpa kiva, että muitkin kaksissa synnyttäviä tulee mukaan :)

Täällä ollaan kerrottu miehen lisäksi parille hyvälle ystävälle sekä yhdelle minun (kolmesta) sisruksesta. Varmaan ensimmäisen ultran jälkeen kerrotaan lähimmille ja nt ultran jälkeen sitten vähän muillekkin.. saa nyt nähdä, tai sit tehdään niin että annetaan ihmisten vaan aikanaan huomata asia ;)
 
Hippu :hug: onpa tosi surullista. Toivottavasti saatte hyvää hoitoa ja tukea :heart:

Me nähtiin pikkuinen uudelleen, kun hoitava klinikka teki tarkastuksen ja juteltiin tukilääkityksen lopettamiset ym. Siellä se :heart: sykki edelleen, ja pituuttakin jo huikeasti yli 10mm :D taitaa pikkuruinen olla pari päivää edellä, lääkäri laski että eilen olis ollu 7+2 (7+0 menkoista) eli meidän laskettu aika saattaa muuttua marraskuun lopulle. Mutta täällä oon ja pysyn :heart:

Täällä on kyllä huomannut miten aineenvaihdunta hidastuu ja turvottaa siksikin niin pirusti :whistle: purkki ananasta aamuisin tuntuu onneksi auttavan, ja liikunta tietysti. Mulla on jo äippäpöksyt käytössä, sen verran mahaa ahdistaa :) huomenna eka neuvola, jaiks!

LilyAlice 7+1
 
Kävin tunnin hölkän, matkaa tuli noin 8,5km. Tuntui kohtalaisen hyvältä, röörit vaan vähän tukossa. Tänään on ollut tosi hyvävointinen päivä tähän asti. Ei oo kuvottanut yhtään, päätä ei oo särkeny tms. Nivusia vähän lievästi vihlaisee välillä. Aivastaessa on syytä olla hyvässä asennossa. =) Nännit edelleen kovan ja aran tuntoiset. Aika helppoa siis tuntuu olevan.
 
Murunen87, mullakaan ei ole mitään kummempia oireita, ja sekös sitten pelottaakin, että onko sekään ihan normaalia? :O Turvoksissa olen 24/7, ja iltapäivisin tilanne on kaikkein pahin. Oon itseasiassa jo lihonutkin 2kg, naureskelin että oon varmaan juurikin sellainen mutsi joka lihoaa 30kg raskauden aikana, sikäli mikäli loppuun saakka päästään :) Mutta hyvä jos muutkin on kaivaneet mammahousuja esiin, vois varmaan itsekin jo pikkuhiljaa käydä ostamassa, tuntuu että kaikki omat housut kiristää... Parin viikon päästä ei todellakaan mahdu enää! :) Kysymys teille, jotka olette ennen olleet raskaana, kuinka paljon lihoitte viimeksi? Ja kuinka pian lihominen alkoi? Ymmärrän kyllä tuon oman painonnousun, sillä olen kyllä syönytkin koko ajan, ihan tajuton nälkä enkä oo ikinä täynnä... :D

Muoks. nyt siis menossa vasta 6 + 4 :)
 
Viimeksi muokattu:
Minä painoin esikoisen odotuksen alkaessa 68, lihoin noin 15kg jotka oli poissa jälkitarkistukseen mennessä. Toisen alussa 71 kg, tuli 16-17kg, 13 jäi ja laihdutin painonvartioissa imetysaikana (oma ohjelma oli imettäville) kaikki pois 8kk aikana.
Kolmannen alussa paino 74 ja taisi tulla 16kg, joista 14 lähti äitiyslomalla pois ja loputkin myöhemmin. Nyt lähtöpaino vaatimattomat 84 eli satakeijuna synnärille....
Ja yhtään en meinaa dietata silti, varsinkin kun koko aika nälkä. Tosin koitan syödä terveellisesti, nytkin ruokatunnilla mussutan näkkileipää keittokinkulla ja juon omenapuristemehua. Luotan siihen että imetys laihduttaa kuten on aina tehnyt, toisen kanssa ongelmana oli lähinnä äidin kuolema ja surusyöminen.
Vaakaa en meinaa edes koittaa ennen neuvolaa, masentuisin vain. Äitiyshousut on pakko ottaa huomenna käytöön, koko päivän olen vyötärökuminauhaa leggareissa korjaillut suuntaan ja toiseen kun painaa. Ensimmäisen kanssa taisin iloisesti mennä farkuissa vielä pitkään, seuraavissa raskauksissa ei mitään mahdollisuutta moiseen.
 
Huoh, ei sais varmaan ikinä iloita, eikä mitään näin alkuvaiheessa, kun tänään tuli ihan veristä vuotoa. Siis sen ihan tunsi kun lirahti pöksyyn :( raskaustestin tein äsken ja näyttää haaleaa viivaa, eli edelleen kait raskaana ollaan, ellei tämä nyt ole sitten tuulimuna tai jotain muuta? Enempää tuota vuotoa ei ole tullut..vielä, mutta ei nyt tiedä mitä tästä pitäisi ajatella. Masentaa..

Mulla oli lähtöpaino esikosta 57 ja lihoin 19kg, kakkosta kun aloin odottaan lähtöpaino oli 61kg ja lihoin n.16kg. Ihan karmeeta! No nyt olen 55kg ja en todellakaan aio lihoa noin paljon!

Paitsi,jos tämä menee kesken, niin eipä nuitakaan tartte murehtia..
 
PURKKIRUOKA: Koitan välttää paljoa käyttöä raskausaikaan ftalaattien takia. Se aiheuttaa sukupuolisia muutoksia ja muita vastaavia sikiöillä jos oikein muistan.

OIREET: Taas hävinneet. Taas totaalinen keskenmeno olo. Tarkkailen..

KAIKILLE KERROTTU : Tietysti..

TERVETULOA uudet ryhmäläiset! Kiva lukea myös vanhojen juttuja. Jotkut antaa toivoa ja joitakin kadehdin suurista oireista :D

minä ja nimetön vielä vk 5+3
 
Viimeksi muokattu:
Huoh. Täällä täysin oireetonta. Lukuunottamatta eilistä vihlontaa vasemmalla alavatsalla. Muuten ei mitään oireita. Etova olo hävinnyt ja tissitkään ei enää arista. Huolettaa mutta eipä tässä auta kun ootella.

Mä olen juuri saanut laihdutettua hurjat 38kiloa. 28 niistä oli edelliessä raskaudessa hankittuja. Enkä todellakaan aio tässä raskaudessa lihoa niin hurjasti. Olo oli nimittäin niiiiiin tukala ja ne kilot oli tiukassa sitten kun niitä lähdin laihduttaan. Viime raskaudessa söin mitä vaan teki mieli enkä hirveästi liikkunut kun selkä ei antanut. Nyt on jo alkukuntokin paljon parempi ja lihaskunto kohillaan joten toivotaan että pystyn liikkumaan jollain tapaa loppuun asti ja kilot pysyy minimissä.

Nioliina ja sintti 5+ jotain....
 
Murunen87, muitten sanoin toivottavasti oli kyseessä ihan alkuraskauteen kuuluva vuotelu vaikka uskon että pelästyttää ja kovasti! :hug: Itsekin saa kyllä jännityksellä käydä joka kerta vessassa, vaikka uskonkin että jos kesken menee niin ei tälläkään kertaa tule itsekseen ulos eikä anna merkkejä vuotelulla tms.

CirsiJanita no niimpäs olikin, nopealla vilkaisulla katsoin ettei ollut yhtään kaksilaista :)
 
Heips!!! Mä haluun jo tänne :D haamuillu testit jo muutaman päivän... tänään tuli päiväpissasta selkee punanen haamu ja en malta olla kirjottelematta. Kuvaa löytyy himotestaajista :D

tämä pienokainen on meille viides ja LA menee 25.12 ;) Tyks;) rv tällä hetkellä niinkin pieni kuin 3+5 mutta olkoot... testeissä kuitenkin näkyy ja tänään oksentelin aamulla. Monta km ja yksi kkm ollut ennen esikoista ja sen jälkeen kaksi tärppiä tokasta yrityskierrosta kuten nytkin... rakentelen itselleni pilvilinnoja mutta olkoot... luulin ettei tätä päivää enää ikinä tulisi koska lapsiluku "täynnä" mutta niin se mieli muuttuu!

Muoks: Nyt kun pääsin taas koneelle eli:) Niisku-rouva/25/5./TYKS/LA 25.12
 
Viimeksi muokattu:
Murunen Voi ei...toivon myös että on ihan harmitonta!! :heart: :hug:

raparperitaivas Käsittäisin ettei pääse mitenkään! :/ Vaan pystyy ns. lainaamaan sen ja laittamaan uuteen kommenttikenttään...vai mikä tää nyt virallisesti täällä onkaan! :D Tai sitten vaan alotettava uus keskustelu! Mut jos se vaihetaa kuitenki ens kuussa tyyliin: Jouluvauvat toukokuussa! niiku noilla muillakii on :D ni sithän esim. just sie pääset sen alottamaan! =) Et jos vaan otat tuolta nyt lainauksen ja liität sen tänne myöhemmille sivuille ja laitat noi päivitykset siihen ni ei tartte ens kuussa kaikkee ettii sit! =) Ymmärskö tästä sekasotkusta mitää? :D

Uusille tervetuloa ja ONNEA!!!! :heart: :wave:

ON: Ultra vaihtui 6.5. tehtäväksi ja silloin olisi 7+3 suunnilleen! =) Huomenna aamulla pitää soitella labraan aikaa ja sitten veret putkeen ja jännäämään paljonko on hcg....voi apua!! :D
 
Oukei! Tehdääs sit niin että otan toukokuun listan hoitaakseni ja kopsaan tuolta ton alotuksen ja yritän ympätä sinne myös nyt mukaan tuleet. Sikäli mikäli itse olen mukana vielä toukokuussa. Jotenkin epätodellinen olo. Viikkoja on nyt joku 4+3 eikä mitään oireita jos ei repäisykipuja lasketa ja muita nipistyksiä. Flunssan pukkasi joten juoksemaankaan ei nyt pääse.

Muruselle tsempit matkaan, ehkäpä olisi ihan harmitonta.

Niiskulle tervetuloa!
 
  • Tykkää
Reactions: Ansku83
Pitäis lähteä kauppaan ostaan uutta testiä, onko viiva mahd saanut vahvistusväriä..Ulkona sataa kaatmalla eikä kyllä yhtään innostas lähteä muutakuin peiton alle|O. Toisaalta nämä oireet on kyl sen verran vahvoja että uskon kaiken olevan ok, toisaalta taas kun on kokenut tuulimunan jossa oli tod voimakkaat oireet vklle 10 asti, en luota pelkkiin oireisiin. Tuulimunissa mulla on ollut haaleammat viivat kuin norm raskauksissa. Ei ne nytkään ihan hirveän haaleat olleet, mutta tuloksen tuleminen kesti yllättävän kauan.. Joten eikun kauppaa kohti ja testaileen...

Metalli maistuu ed suussa :x. Kahvi ei ole vielä alkanut öklöttää, mutta töissä kun joutuu pissan tuoksua välillä haisteleen, se saa sellaiset tuntemukset että voisi yrjötä juuri siihen paikkaan. Sama juttu oli kuopusta odottaessa. Juusto alkoi tänä aamuna maistumaan " ei millekkään" eli hyi :x. Pullan tuoksu aamulla kaupassa käydessä sai puistatukset aikaan, yök.. Muistan poikaa odottaessani kun jouduin joka aamu meneen leipomon ohi ja se tuoreen pullan tuoksu oli sanoinkuvaamattoman hirveä! Piti ottaa aina nenästä kiinni kun ohi käveli. Pystyin kyllä syömään pullaa,kunhan se tuoreus oli sen verran hävinnyt ettei enää millekkään tuoksunut, mutta leipomon ohi kulkeminen oli työn ja tuskan takana.
Turvotus tisseistä kadonnut johonkin päivän aikana! :O. Kipeet ne on ed ja nännit arat, mutta se siitä sitten.. Muuten ei pahempia turvotuksia ole ollut, enkä usko painonkaan nousevan järjettömästi. Kaikissa kolmessa raskaudessa olen lihonut 6-8kg vaikka olen ollut lähtötilanteessa alipainoinen. Imetys on vienyt sitten ihan kaiken lopunkin mitä luiden ympärillä ollut :|. Aina oon raskausaikana kuitenki syönyt kuin hevonen ja ihan mitä sattuu.
Väsymys painaa edelleen,voisi nukkua aamusta iltaan jos olisi mahd :ashamed:.
 
Heippa. Pääseekö mukaan?
Menkkojen mukaan LA 16.12 mutta mulle tehdään suuniteltu sektio joten varmaan aikasemmin syntyy vauva jos sinne asti päästää.

MILTSU76 / 38V/ 16.12/ 2 Miehelle siis eka mut itselle toka vaikka esikko täyttää jo 18v kesällä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kirppa 79
Miten toi verestä raskaushormoonin mittaaminen menee? Siis ootteko saaneet sen vaan ku ootta pyytäny? Mietin että voisin itekkin huomenna soitella ja kysellä olisko se mahdollista. Ehkä se hieman rauhottais tätä epäilevää mieltä. En tiedä miksi nyt jotenkin niin epätoivoinen olo kokoajan.

Nioliina ja sintti 5+jotain...
 

Yhteistyössä