*Jouluvauvat 2014 * <3

Minäkin varovaisesti tänne liityn mukaan. Eilen plussattu. Luottavaisin mielin yritän mennä eteenpäin, ilman suurempia stressaamisia vaikka tämä alkuaika onkin yhtä oireiden kyttäämistä ja tutkailua. :headwall:

15.12/ Nioliina/ 30/ 2.lapsi/ OAS

Ai niin ja sinne FB:n puolelle voisin liittyä myös, mutta miten? :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hippu*
Tiiä häntä mistä johtunee, raskaudesta vai keväästä mutta tänä(kin) aamuna olin ylhäällä viideltä, kun ei todellakaan olisi tarvinnut nousta kuin vasta pari tuntia myöhemmin, niin rasittavaa! Lapset on isällään ja itsellä kiireetön aamu, niin ei ei vaan nukuta! Ja niin alkaa kyrsimään tää joka aamuinen niiskutus ja aivastelu! Vali vali aamu ;)

Ihanaa muuten tässä tän varovaisen onnen keskellä kirjottaa koulutyötä saattohoidosta, vähän on äärilaidasta. Niin oliko muita, joilla aiemmista raskauksista jäänyt koulu kesken tai nyt jäämässä? Jotenkin huolettaa tää asia, että saanahn varmasti käytyä sitten loppuun.. Meillä olis 5-viikon työharjoittelu lokakuun tienoilla, ja mietin jo nyt että uskaltaako sinne mennä, kuitenkin on niin fyysisesti kuin henkisesti raskasta työtä, vai suorittaakko sitten vaan kaikkia mahdollisia kursseja koululla sen aikaa ja ja ja.. Kuitenkaan ei tässä vaiheessa vielä kiinnosta koululla kenellekään kertoa, mutta riittääkö se että syksyllä, kesäloman jälkeen avaudun asiasta (jos ne harjoittelupaikat on silloin jo hommattu).

Ainiin, kävin eilen apteekissa ja kallistuin Lady Vita mama -vitamiinien puoleen, kun siinä oli kaiken tarpeellisen lisäksi myös kalkki. Kalleinhan se loppupeleissä oli, kun 20,50€ / 120tbl ja 3tbl/pvä, mutta hyvän asian puolesta menköön :)
 
Minulla takana 2 keskenmenoa, toisessa loppui raskausoireet joskus 14vk kohdalla ja todettiin viikolle 10 kuollut sikiö ja kaavittiin. 2kk sitten aamulla reippaampi vuoto ja vk 8 todettiin kuollut sikiö, mutta tuo koko raskaus oli pelkkää murhetta ja ei vastannut ultrassa yhtään viikkojaan missään vaiheessa.
Muutoin 3 onnistunutta raskautta on olleet aika oireettomia, aivastaessa vihloo alapäätä, rinnat arat ja vatsa pömppö ja ei paljon muuta. Eli aina epätodellinen ja mitään ei tapahdu-olo.
Hirvittävästi tekisi mieli jo mennä ultraan jonka onneksi saan kaverin tekemänä ihan ilmattex kun menen vaan, en vaan ole vielä uskaltanut kun en tiedä näkyiskö varmaksi mitään. Koitan sinnitellä ensi viikon alkuun.
Ruttu 6+2
 
Mä en muistanutkaan että nämä ensimmäiset viikot on tämmöstä. Jokaista "oiretta" pitää tutkailla ja miettiä onko normaalia vai ei. :O Luulis että osais ottaa rennommin toisella kertaa mutta ei näköjään osaa.

Varhaisultraan aion varata kyllä ajan. Ens viikolla sitten. Jos sen jälkeen osais sitten vaikka huokasta vähän. Neuvolaan en oo vielä soitellu. Jos oottelis nyt viikon ainakin ennekun soittelis. Asun kuitenkin niin pienellä paikkakunnalla että ajan saa kuitenkin aika nopiaan.

Nioliina 4+3
 
Moikka kaikki! :wave:

Miekin varovaisesti jo kurkkailen tänne. :) Meille tehtiin inseminaatio 28.3. ja omalla oletuksella hedelmöittyminen olis voinu tapahtua 29.3. ...voi myös olla vasta 30.3....mut meen nyt tuolla 29.3. ennen kuin toisin todistetaan! =) Tänään sain siis digitestiin Raskaana 1-2 ja pää on edelleen ku Haminan kaupunki, ei tajua tätä! :D Eilen ja toissapäivänä Pregcheck haamuili aika mukavasti ja tänään siihenkin viiva oli jo vähän vahvistunut! (Klinikalta annettu testipäivä olis 13.4.) Meillä on lapsettomuutta takana 3,5 vuotta ja syynä pco, eli en oo ovuloinu varmaan koko aikana. Ikää miulla on 30v, samoin isännällä! Meille on tehty viime keväänä 2 inssiyritystä, mut ikinä ei päästy loppuun asti ku lääkkeet ei tehonnut, siirryttiin sen 2 jälkeen IVF-jonoon. Nyt helmikuussa alkoi 1. IVF-hoito, mutta ei kasvanut kuin 1 folli ja vaihdettiin sitten inssiin....ja se nyt vihdoin näyttäisi tuottaneen toivotunlaisen tuloksen! :heart:

Uskaltaudun kuitenkin jo listoille:
Ansku83/30v/1.lapsi/EKKS sekä LA olis laskurien mukaan 20.12.

On tää kyllä yhtä toivonpelkäänuskonluotanenuskopelkään (en tajua miks tuo N haluaa eristäytyä tuosta sanahirviöstä, kun kirjottaessa se oli kuitenkin ihan normaalisti matkassa mukana :D ) ja taas sama alusta....huh huh! Viikkoja olis huikeat 3+5 (vissiinki :D )....oireita ei nimeksikään. Mutta, päivittelen sitten taas kun tiedän enemmän! =) Sunnuntaina toki jo kun teen (taas) digin virallisena päivänä! =)

Ja tietenkin, paljon onnea kaikille!! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Mukava huomata, että meistä Lokakuun ketjulaisista on moni muukin plussannut näin pian uudelleen :) Onnea vaan teille ja kaikille muille myös!

Voin kyllä samaistua noihin raskausoireiden tarkkailu ja työ huoliin. Toissa iltana oli alavatsa kipeä ja eilen taas hälveni nuo vähäisetkin oireet. Eli karvat pystyssä, ettei käy kuten viimeksi... Miehelle en edes viitsi sanoa mitään kun Se on asian suhteen muutenkin niin varovainen. Melkein voisi sanoa, ettei tuo ehdi iloita asiasta kaikelta murehtimiseltaan.
Tilannetta ei juuri helpota työ kiireet, joita on ollut vuoden vaihteesta lähtien. Edellisestäkään raskaudesta tai keskenmenosta ei töissä kannattanut huudella ja sama pätee nytkin. Täällä äijien alalla jo lapsen flunssa on kirosana saati, että olisit jäämässä kotiin vuodeksi ;) No onneksi ensi viikolla alkaa loma.

Tänään yritän vielä ehtiä varaamaan neuvolan.
 
Minä näen toistuvasti unia että lapsia tulee enemän kuin 1 kerralla, olisi ihan kauhistus kun tämä lapsi on kyllä takuulla se viimeinen ja ainoa mukaan järkevästi mahtuva ellei aio bussikorttia suorittaa. ( meillä myös 2 sijaislasta)
Viime yönä oli huippu kun unessa odotin 4 lasta.. aamulla tuntui että kylmänhiki valui herätessä päästä.
Ajatellaanpa positiivisesti, kaikki kellä takana keskenmeno niin toinen tai kolmaskin aina paljon epätodennäköisempi kuin se ensimmäinen joten sikäli toivoa on =)
Hassulta tuntuu, että juuri itse testasi ja nyt listalla on jo niitä joilla on LA lähes 20pv myöhemmin.
Ihana että joukossa on myös niitä, joilla lapsen saaminen on ollut tiukassa ja se ensiplussa on tullut. Tieto siitä on kuiten hyvä, seuraava plussa tulee aina todennäköisemmin kun joskus on tullut jos vaikkapa kaveria sitten joskus tekee.
Minuakin nolottaa töissä kertoa että olen raskaana, pomo tokaisi kun vein keskenmenon takia sairaslomalapun, että sehän hyvä.
Ikinä ei ole kukaan mitään noin tökeröä sanonut kyllä...
 
Varovarovasti teen pienen kurkkauksen tähän ketjuun: tänäaamuna PLUSSA tuli testiin ja olo on ihan pökkeröinen vielä.. Onnesta! Meillä yritystä takana jo kauan, ensimmäine inseminaatio takana ja sitä kautta saatu suuresti toivottu ja kauan odotettu plussa raskaustestiin <3

Inseminaation vuoksi viikot ja la oli aika helppo laskeskella ja joulukuun puolivälillä olis meillä laskettuaika mikäli nyt onni jatkuu ja kaikki sujuu hyvin:)

Miekin taidan jo varavasti uskaltautua listoille niin uskomatonta kuin tää itselle vielä onkin eli:
Elisaveta/27v./1.lapsi/18.12/PKSSK

Ps. ihana lukea ettei oo yksin tän panikoinnin ja alun onnensekaisten tunteiden kanssa.. Tosiaan, tuntuu että joka toinen minuutti sitä toivoo ja miettii että oikun oikun oikun tää nyt jatkuis ja saatais pitää tää pikkuinen alku... Ei voi tässä vaiheessa kun toivotella onnea matkaan meille kaikille tän ketjun tuoreeltaan ihanan uutisen kuulleille! <3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: esteri76 ja Ansku83
Elisaveta: Mennäänki sit melkee just samoilla päivillä! :) Kiva juttu! :) Itsellä alko vikat menkat jo 4.3., kun meni pitemmällä kaavalla tuo alotus ja tosiaan oli tarkotus tehä punktio viikolla 13 ja mahd. siirtoon samalla viikolla tai seuraavalla, mut se ei sit just toteutunu! :) Ehkä mielummin näin inssillä kuitenkin! :) Mie soittelen vasta maanantaina lekuriin tuloksista! :) Meinasin jo huomenna soittaa, mut kun on laitettu vasta sunnuntaille testipäivä ni en kehtaa! :D
 
Se oisi sitten tasan 8kk laskettuun :D.
Tänään ollut parempi pv väsymyksen suhteen, en tiedä voiko yksi vitamiinitbl vaikuttaa vai iskikö muhun hormonaalinen adhd... Aamulla tuntui niinkuin ois tissit räjähtänyt, kiristi ja puristi ja ahdisti, mutta iltaa kohden sekin helpottanut tai sitten siihen on päivän aikana tottunut... Repäisykivut on jääneet taakse, aavistus turvotusta ja hillitön jano kokoajan!!!!!! Vihcyä tekee mieli ja tuntuu että se jonkinverran helpottaa siihen ettei edes ehdi tuleen sitä öklö oloa. Tämä vichy-mieliteko oli myös nuorimmaisen kohdalla kun häntä odotin. Muuten tekee mieli kaikkea raikasta, vaikka norm himoitsen nälissäni suklaata ja muuta moskaa :ashamed:. Porkkanaa ja ananasta kuluu ( tänään tonnikalasalaatti oli viedä kielen mennessään..)...
 
Keskenmenonpelosta: Helpottaa taas hetkeksi kun oli äsken vellova olo, sitten on harvinainen ummetus ja vieläpä clear blue testi näytti vahvempaa plussaa kuin maanantaina :). Eli ainakin nyt uskon mauvelon olevan kyydissä .

Rv jotakin 5..
 
Onnea kaikille uusille plussanneille!

Täällä yhä jännitellään, kolme haaleaa plussa testiä tehtynä ja eilen laittoi neuvolasta lähetteen labraan vielä uuteen testiin. Jospa sitä jo huomenna tietäisi ollaanko nyt raskaana vai ei. Ollut kyllä piinavaa viikko. Lisäiloa toi eilen vatsatauti, tosin esikoista odottaessa sairastin sen alkuviikoilla myös joten jospa tässä olisi sama syy.

Murunen87 Meillä oli myös esikoisen syntyessä melkoisen epävarma tilanne, miehellä ei ollut kirjallista työsopimusta ( idiootti kun ei sitä vaatinut vaikka kuinka hoin :D ) joten isyysloman loputtua ei ollutkaan enää töitä. Mä stressasin siinä sitten yli puoli vuotta ennekuin mies saikin onneksi vakipaikan. Aikamoistahan se välillä oli, mutta onneksi rahallisesti selvittiin ja nyt on molemmilla vakiduunit ainakin tällä hetkellä. Toivotaan että teilläkin asiat selviää! :)
 
Miespomo juu... Olin niin yllämystynyt etten tiennyt mitä olisin kommentoinut. Ja ihan akateemisen koulutuksen saanut kun tuo pomo kuiten on.
Olen alalla jossa kaikki poissaolot on ihan todella epäilyttäviä, vapaata saa mennäkseen muualle töihin, mutta sairaana ei saa olla ja äityislomalta oletetaan tultavan viimeistään kun se loppuu. Minäkään en 3 edellisen kanssa ole päivääkään hoitovapailla ollut eli lapset tissiltä hoitoon... Nyt meinasin kyllä jäädä kotiin edes puoleksi vuodeksi jos mitään mullistavaa ei tapahdu.
Sekin on hassu juttu, että osalla murhe on se että ei ole töitä, toisilla murhe että töistä ei voi olla pois. Itse olen joskun miettinyt, että mitenkä paljosta olen jäänyt paitsi kun en koskaan kerkiä olla tarpeeksi kotona ja työ sitoo liikaa itsestä riippumattomista syistä.
Lapsen iloa kun ei ole rahalla hyvitettävissä, pieni lapsi on ylen iloinen päivästä jolloin äiti onkin kotona ja saa olla pois tarhasta ja esitellä äidille piirustuksia ja käydä leikkipuistossa.
Itsellä vanhin biologinen siis 10v ja jos äitiyslomia ei lasketa niin ikinä en ole ollut yli 2vk putkeen lomalla koko työurallani.
Joitain ammatteja kadehditaan työtulojen takia, moni kakku päältä kaunis. Itse tekisin mielelläni vähemmän työtä ja eläisin pienemmillä tuloilla jos se olisi mahdollista.
Onneksi kuiten tykkään työstäni =)
Välillä mietin, että kumpaa odotan raskauksien aikana enenmän, vauvaa vai äitiyslomaa?
Oletettavasti kumpaakin lähes yhtä paljon, onneksi siitä toisesta on kuiten vuosiksi eteenpäinkin iloa =)
Täällä työmaalla taas ollaan näin 22.40 tikkana pystyssä...
Jotenkin tämä valvominen ja raskaus ei oikein ole minun lempiyhdistelmäni...
 
Esteri76 uskomatonta, että nykypäivänä kukaan kehtaa sanoa tuolla tavalla :O

Täällä on erittäin oireeton olo, joten koko homma kovasti vielä epäilyttää, vaikkakin tänään tuli digiin teksti: Raskaana 1-2 :heart:

Toivotaan, että nää piinailuviikot ois äkkiä ohi ja pääsisi nauttimaan raskaudesta :)
 
  • Tykkää
Reactions: esteri76
Mukkaan liittyy varoen tänään testattu plussa.. (en osannu ollenkaa odottaa menkat vasta 3 päivää myöhässä ja kierto suht pitkä.. ).. vauvahaaveita ei ollut mut iloinen ylläripylläri..
Testiä tehdessä singahti samantien leiskuvat viivat, joten epäselväksi ei jäänyt mitä tuleman pitää..
neuroottinen kun kuitenki olen, täytyy tehhä huomenna toinen...ja varmaan sitte ja sitte ja sitte..
edellis raskaudesta aikaa kuutisen vuotta.

Laskurin mukaan siis olis toi la..mut muuttua varmasti vielä voi..

Lurtsi / 18.12.14/ 25v, / toinen lapsi / OYS
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta vaan kaikille.

Eilen oli kokopäivän etova olo ja piti vähän väliä jotain syyä ettei olo päässyt liian etovaksi. Näyttää jatkuvan etova olo tänäänkin. Viime raskaudessa ei ollu mitään tämmöstä. Toivottavasti ei äidy oksenteluun asti.

Mä tein kaksi testiä tosiaan muutaman päivä sitten. Viiva ei ollu yhtä vahva kuin kontrolliviiva mutta ajattelin olla testaamatta enää. Kuitenkin niin selvät plussat tuli. Ehkä voisin vielä neuvolassa käydä pissimässä purkkiin mutta kahtoo ny.

Onko muuten muita tupakoitsijoita? Miten on tupakoimattomuus vaikuttanut oloon? Mä olin ihan kunnon tervakeuhko ennen raskautta ja nyt kun ei polta niin meinaa pääkipu olla aika mahtava. Mutta se onneksi helpottaa.

Tuosta äityislomasta ja hoitovapaasta. Mulla on siis kaksivuotias pikku herra ennestään ja päätin jo odotusaikana että olen kotona niin kauan kuin mahdollista. Oli vakityö ja tiesin että kun hoitovapaalle jään niin tulot tippuu alle puoleen mutta mieluummin niin. Ja niin aion olla tästäkin tulevasta. Haluan nauttia siitä ajasta kun lapset pieniä ja onneksi se on mahdollista kun mies kuitenkin tienaa suhteellisen hyvin. Tietenkin jostain pitää tinkiä ja tiukempaa on välillä mutta se on pieni hinta siitä että saan olla lasten kanssa kotona. Tarkotus olis kyllä opiskella sitten jossain vaiheessa mutta töihin en lähde.

Nioliina 4+4
 
Huomenta!

Minäkin olen hoitovapaalla. Nyt on eka kuukausi sitä sorttia =) Joskin kesäkuussa tulee lomarahat, heinäkuussa palkka (pidän 20 lomapäivää pois, en ehtiny pitää viime ennen tätä äippälomaa, olin töissä vielä pari päivää yliajan :D ) sitte elokuussa, syyskuussa ja lokakuussa kh-tuki ja sit taas alkais mammarahat juoksemaan. Jos kaikki menee niinkuin suunnittelin, meinaan olla kotona ainakin siihen asti, kun tää pienin on vuoden. Sit voi olla jo ihan kytöä töihinkin :p Jännittää myös kertoa työmaalle, että oon pieniin päin, kerron ehkä tossa kesällä tai alkusyksystä. Jos siis kaikki menee niinkuin pitää.

Oksensin aamusta ja voin pahoin aamuyöstä ni en jaksanu sitten sitä digiä tehdä. Teen varmaan illalla.

Tänään poksuu huimat 5 tasan

tuulentyttö ja masumörri (työnimi selkeesti vielä hakusessa)
 
Huomenta kaikille ja tervetuloa uusille!

Enssu: Minä itse uskon, että kaikki kyllä selviää ja kääntyy parhain päin ja minua ei haittaa, vaikka vielä pienemmille tuloille jouduttais, mutta miehelle se on kauhean vaikea paikka. Ymmärtäähän sen. Asiaahan ei auta, että perhekoko kasvaa vielä yhdellä, niin menoja myös enemmän ;) ja tietenkin asia olisi toisenlainen, jos itsellä olisi vakipaikka odottamassa, mutta aikoinaan kun mietittiin, että joko lapset tai sitten muutaman vuoden odottelu, niin lapset valittiin :)

Esteri76: on kyllä ollu niin törkee kommentti!

Nioliina: itse en tupakoi, mutta voin kuvitella miltä tuntuu. Mulla on vähän sama kofeiinin kanssa, vaikka kahvia en juo, niin energiajuomia kyllä ja niiden lopettaminen on myös aika työn takana :D en yhtään ihmettele, miksi kaikilla kahvinjuojilla on pakottava tarve saada se kahviannoksensa :LOL:

Täällä alkanut olemaan välillä tissien arkuutta ja semmosia pahan olon tuulahduksia. Ei kyllä auta jättää ruokailuvälejä liian pitkäks. Muuten kyllä nautin tästä "oireettomuudesta" :)

Pöntiäinen ja pöntsykkä rv 6+3
 

Yhteistyössä