Jouluvauvalle haalari - mikä koko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Niin ostaisinko joulukuussa syntyvälle lapselle koon 62 vai 68 talvihaalarin? Tarkoitus on ostaa juuri pientä kokoa eli ei ihan hirveästi kasvuvaraa. Käyttöikää haalarilla olisi varmaan joulu, tammi, helmi, maaliskuut.

Eli kuinka paljon 50 cm (oletan että esikoisen kanssa samaa kokoa, tuskin kovin iso) vauva kasvaa neljän kuukauden aikana?

Haen sellaista makuupussihaalaria, jossa ei ole siis lahkeita ollenkaan, joten varmaan menee aika kauan ennen kuin tulee pieneksi. Siispä kumpi koko? Esikoisen äitiyspakkauksen vermeet tallella, joten isoja kokoja on jo. Esikoisesta harmitti, kun vauva hukkui vaatteisiin aluksi, mutta toisaalta, onhan se aika moista rahan tuhlausta ostaa pieniä paljon... Auttakaa!

Ei ainakaan 68 cm haalaria.

Mun joulukuussa syntyneellä tytöllä (50 cm syntyessään) oli 62 cm haalarit pienimpiä. Pojan syntyessä (tammikuun toinen päivä on syntynyt) tiesin jo paremmin, ja ostin 62-senttisen lisäksi 50-senttisen, joka mahtui mainiosti päälle vaikka pojan syntymäpituus oli 54 cm.

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Mun mielestä on turhaa ostaa mitään pikkuhaalaria parin kk:n käyttöä varten, äitiyspakkauksen haalarilla pärjää ihan hyvin.

No siihenhän hukkuu!

Meillä on nyt 3,5 kk ikäinen lapsi ja se hukkuu vieläkin äp:n haalariin. Ja oli syntyessään 50 cm / 4 kg ja on nyt 6 kiloinen.

56 tai 62cm (jotku merkit on todella reiluja jolloin 56cm saattaa riittää ihan hyvin) ostaisin minäkin,ei missään nimessä 68. Mustakin on kiva että vauvalla on sopivat vaatteet eikä ylisuuret.

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Mulla on la. marraskuun lopussa ja ostin 56cm haalarin, mahtuu varmasti koko talven.

Meillä oli käytössä syyshaalari 60 cm ja on nyt pieni. Lapsi siis 3,5 kk. Eli ei kyllä 56 välttämättä mene koko talven.

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Mun mielestä on turhaa ostaa mitään pikkuhaalaria parin kk:n käyttöä varten, äitiyspakkauksen haalarilla pärjää ihan hyvin.

No siihenhän hukkuu!

Meillä on nyt 3,5 kk ikäinen lapsi ja se hukkuu vieläkin äp:n haalariin. Ja oli syntyessään 50 cm / 4 kg ja on nyt 6 kiloinen.

No ei meillä hukkunut!

Pysyivätpä kädet ja jalat varmasti lämpiminä kun olivat kokonaan hihojen ja lahkeiden sisällä. Mulle tää ei ollut mikään ongelma, mutta näyttää olevan sitä melkein kaikille muille.

meidän pitkällä tammivauvalla oli 68 cm haalari ja se oli liian iso! Huvikseni kokeilin vielä haalaria heinäkuussakin ja silloinkin siihen sopi. Itse ostaisin jouluvauvalle 62-senttisen.

Ihanaa, kun vastaatte!!!

Tosiaan, haluan pienen haalarin, vaikka äitiyspakkaus onkin olemassa. Nyt sitten arvon 56 ja 62 cm välillä.. Kumpihan kannattaisi? Asutaan etelässä eli ei ehkä mene tuo haalari sittenkään ihan neljää kuukautta. Ja toisaalta on heti tarpeen (kunhan vauvan saa ulos viedä), koska esikoisen kanssa pitää kuitenkin lähteä ulos.

Siis 56 vai 62? Laskettu aika joulukuun puolivälissä. Esikoinen oli 50 cm. Haalari on Lindexin lahkeetonta mallia.

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Mulla on la. marraskuun lopussa ja ostin 56cm haalarin, mahtuu varmasti koko talven.

Meillä oli käytössä syyshaalari 60 cm ja on nyt pieni. Lapsi siis 3,5 kk. Eli ei kyllä 56 välttämättä mene koko talven.

Kyllä toi mahtuu. :D On nimittäin aikas reilua kokoa.

Kuopus on syntynytlokakuun lopussa ja meni koko talven 62cm toppis.

No siihenhän hukkuu!

No ei meillä hukkunut!

Pysyivätpä kädet ja jalat varmasti lämpiminä kun olivat kokonaan hihojen ja lahkeiden sisällä. Mulle tää ei ollut mikään ongelma, mutta näyttää olevan sitä melkein kaikille muille.

meillä se äp:n haalari tais olla sopiva joskus kun poika oli vajaan vuoden :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap kysyy 56 vai 62:
Oisko vahvoja mielipiteitä jollakin? 56 vai 62 cm.
Kiitos siitä, että pudotitte tuon 68 cm pois mun ajatuksista! Olis varmaan ollutkin virhe!

Riippuu merkistä.

Itse uskalsin ottaa ton 56cm, kun tiesin että se merkki on reilua kokoa.

No siihenhän hukkuu!

No ei meillä hukkunut!

Miten sait aseteltua 50 cm pituisen vauvan 80 cm haalarin kanssa turvallisesti turvakaukaloon?
Vaunuissa mäkin käytin pakkauksen haalaria jo pienellä vaavilla, mutta kaukalossa se oli mahdotonta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap kysyy 56 vai 62:
Oisko vahvoja mielipiteitä jollakin? 56 vai 62 cm.
Kiitos siitä, että pudotitte tuon 68 cm pois mun ajatuksista! Olis varmaan ollutkin virhe!

62 cm. Sanon tämän yhden joulukuun vauvan ja yhden tammikuun alun vauvan kokemuksella :D

Ja kiitti vaan; nyt mä mietin pieniä haalareita, äitiyspakkausta, turvakaukaloita ja sen sellaisia, ja haluun taas vauvan |O

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Miten sait aseteltua 50 cm pituisen vauvan 80 cm haalarin kanssa turvallisesti turvakaukaloon?
Vaunuissa mäkin käytin pakkauksen haalaria jo pienellä vaavilla, mutta kaukalossa se oli mahdotonta.

Helposti :)

Mein talvivauvalla ( synt tammikuussa )oli 50 cm , kun halusin sopivan. Oli syntyessään 53 cm. Meni sellasen kuukauden, nitä nyt ulkona/ autossa käytiin. 62 oli sit iso, kun kaverilta lainattiin, mut mentiin sillä loppu talvi.