**JOULUTONTUT 2008 - kesäkuussa**

Tsempitykset kaikille muillekin valvojille..totean perään, että eipä se viime yö edellistä parempi juuri ollut..aivan huimaa tämä heräilyjen määrä. :eek:
sintzi, täällä on tytyli aika samaa kaliiberia; 5kk mitat oli 69cm ja 9555g.

Aurinko paistaa lupaavasti, siis pihalle!

Ente + Nti Nöttönen
 
Täällä toimi vihdoin sitten lauantaina Oton masu, kun olin antanut torstaista lähtien pelkkää rintamaitoa enkä siis lusikallistakaan soseita / puuroa. Pelkäsin ensin onko yöt pelkän maitopäivän jälkeen vieläkin levottomampia, mutta poika oli todella rauhallinen ja heräsi sen 2-3 kertaa syömään.

Nyt koitan sitten jatkaa vähän rauhaisammin, selvästi pojun masu kaipaa rauhallisempaa totuttelua uusiin juttuihin. Annan nyt pienempiä määriä, mutta siis nyt 1 kasvissose- ja 1 heldelmäsoseannos päivässä, ja illalla ehkä vähän puuroa + sosetta. Eilis-iltana en kuitenkaan puuroa antanutkaan ja taas ihan hyvin meni yö.

Eli koitan nyt pitää paremmin mielessä sen oman periaatteeni että maito on se tärkein ja kaikki muu siihen lisänä. Tytöillä kun ei masut niin herkät olleet, mutta tuntuu että pojalla helpommin sitten vaivaa.

Masuhierontaa olen tehnyt nyt ihan jatkuvasti, ja se selvästi rauhoittaa poikaa.

Täällä on Otto aloittanut yhtäkkiä ihan uudenlaiset juttelut :heart: . Sunnuntaina alkoi yhtäkkiä puhumaan tättättättää jne, kun tähän asti ollut ilman konsonantteja oikeastaan. Ja välillä kiljuu innoissaan kovempaa kuin tähän asti.

Huomaa miten erilainen on heti kun ei masu / väsy vaivaa, jaksaa touhottaa ja höpöttää hassuja. Ihan harmittaa etten heti hoksannut että kiukut johtui masukivuista. Pitäisi vaan löytää kunnon tasapaino, kuitenkin taas välillä niin selvästi kaipaa soseruokaakin kun heti piristyy annoksensa syötyään.

No, rikkonaisiahan nuo yöt on edelleen. Yöunille kyllä käy klo 21 aikaan jo mikä on hyvä. Sitten nyt lähes joka yö hetken päästä kerran pari itkaisee mutta menee ohi tutilla ja ehkä hetken sylittelyllä. Varsinaisia syömiskertoja on sitten yössä sen 2-3. Onneksi aika rauhallinen on syöntien välit, mutta kyllä sitä tosissaan jo kaipaisi kokonaisia yöunia - vaikka sitten edes satunnaisesti. Nukun niin solmussakin aina nykyään, kun osan ajasta poika syömässä / torkkumassa vieressä.

Mutta edelleen olen sitä mieltä että helpollapa olenkin päässyt aiempien kanssa, oli tämä odotettavissa ;) . Ja pääasia ettei mitään jatkuvaa valvomista tai pienen itkukohtauksia öisin ole, pahalta vain tuntuu kun oma uni katkeaa aina kun siihen uneen kunnolla pääsee.

- Terhikki ja Otto 5kk -
 
B-7
Ompa tämä pino hiljennyt kun lähtivät kerhopuolelle :eek: =)

Mutta meidänkin kuulumisia pitkästäaikaa.

Kiinteitä aloiteltiin syömään tuossa 4 päivää ennen kun tuli 6kk.
Mikään kova hinku mulla ei tähän touhuun ole :whistle:

Peruna tulee kaaressa ulos,mutta maissi ja päärynäsose maistuu.
Sormiruokana saa napostella maissinaksuja(niitä suolattomia)
Riisipuuroa oon tarjonnut myös,vaihtelevalla menestyksellä.
Mutta enimmäkseen kuitenkin mennään tissimaidolla vaan!


Kun aloitettiin nää kiinteet,tyttö protestoi yöllisillä heräilyillä.
Mutta nyt nukkuu taas hyvin.
Normaalisti nukahtaa klo 21 ja herää syömään 06-07 ja jatkaa siitä sitten kasiin tai ysiin :heart:
Eli tosi hyvät yöt on!!!

Päivisin ei nuku kun yhden pidemmän pätkän,sekin vain 1h-2h max.
Loput onkin sitten pieniä muutaman kymmenen minuutin pätkiä!

Lattialla kääntyilee ja kovin yrittää ryömiä,vielä siinä menestymättä!
Ja kinkeää istumaan =)

Hampaista ei ole vielä tietoakaan!

Jokeltaa,"höpöttää"paljon! :heart:

Huomenna meillä 6kk neuvola,voin sitten laittaa mittoja.Mutta varmaan siinä 7kg paikkeilla,ehkä hiukan yli.Katsotaan meneekö oma arvio ihan metsään :whistle:

Olen pinoa lähes päivittäin lukenut mutten saanut aikaan kirjoittaa!

Kovasti kaipaan Aubrietan ja Härkiksen kuulumisia,minne olette kadonneet?

Mutta lyhyestä virsi kaunis ja nyt laittamaan pikkuneiti unille :wave:

B7 kera katraan
 
B-7:aa peesaillen minäkin niin mieluusti jatkaisin vaan tissimaidolla kokonaan :whistle: . On niin kovin helppoa, ja vähemmän sotkevaa :ashamed:

...mutta minkäs teet, tokihan sitä täytyy joskus muuhunkin ruokaan totuttaa. Mutta pienillä määrillä, rauhalliseen tahtiin koitetaan mennä. Ikäähän Otolla on kuitenkin vasta sen 5,5kk kohta eli ei hätiä mitiä vielä. Soseruokien syömisestä tuo kyllä tykkää kovastikin, siitä onneksi ei ole kiinni. Mutta täytyy mennä pojun masun ehdoilla.

Pottu ei edelleenkään mene, ei tarvitse olla kuin vähän perunaa porkkanan seassa niin johan irvistellään. Jätän siis suosiolla perunan vähemmälle, koitetaan ottaa jossain vaiheessa sitten joku muu porkkanan kaveriksi, maissi vaikka.

Haluisin vaan samalla antaa jotain mikä oikeasti pitäisi pienen masun toiminnassa - luumusta tuntuu tulevan vaan ilmaa ja masu kipiäksi. Päärynäkään ei tehoa, eikä ruokaöljykään auttanut. Mutta eiköhän se tässä selviä.
 
B-7
^näinhän se on!Helpommalla pääsee tissitellen :ashamed:
Mutta eipä vauva opi syömään,ellei tarjoa kiinteitä!

Oletko Terhikki koittanut bataattia?
Se ei koveta massua kovin ja on makeahko kuten porkkana?
Monet joilla allergia/masuongelmaisia lapsia,aloitelleet sillä.
Ja maissi tosiaan on myös hyvä!

Meillä kiinteitä tajotaan tyylillä n 2 rkl kasvisoseita.
Hedelmäsosetta hiukan enemmän menee.
Välttämättä en kaikkia tarjoa edes samana päivänä.
Ja ne maissinaksut on olleet kivaa tarjottavaa,haastetta pinielle leuoille ja samalla oppii vähän karkeampaan ruokaan.

Paljon tsemppiä teille pienen masun kanssa ja erityisesti öihin!!
Mulla niin hyvässä muistissa miten kuutonen valvotti 1v ikään asti---heräili 1-2h välein läpi yön.(Maitoallergia löytyi ja korvakierrekin oli,tuubit+kitarisan poisto toivat avun)
Sitä oli kieltämättä aika tsippi siihen aikaan |O

B7
 
Hei bataatin mä olenkin unohtanut kokonaan, kiitos vinkistä! =) Ja maissia täytyy myös heti kokeilla, jotenkin mä olen vaan sellaisen kuvan saanut siitä että sekin koventaa masua.

Toisaalta eihän se ole ihmekään että mahalla menee hetki totutella uusiin juttuihin, kun Otto ei ole näitä ennen ikinä saanut edes pullosta mitään vaan kaiken tissistä.

Maissinaksut vois olla ihan hauska juttu, varsinkin kun nykyään Otto ei enää halua olla sitterissä jos muut on pöydän ääressä, vaan täytyy päästä joko syliin tai hetkeksi syöttötuoliin. Oiskin mukava antaa oma syötävä käteen :) . Meillä kun nuo isommatkin tykkää noista niin täytyypi heti ostaa.

Kiitos tsempeistä, täytyy vaan optimistisesti toivoa että tää kaikki johtuu vaan uusiin juttuihin tottumisesta, ettei löytyisi mitään sen isompaa syytä.

Lähinnä lasten kannalta enemmän toivoisin että saisin paremmin nukuttua: "hyvät unet - parempi äiti" :saint:
 
Heipätiheit!
Täällä ei ole oikein mitään uutta tapahtunut. Samaa rataa mennään, soseita uppoaa ehkä 1-2tl päivässä, joten maitolinjalla ollaan mekin. 6 kk tulee täyteen viikon päästä.

Noista unista ja yösyömisistä. Minulla ei ole tullut mieleenikään, että yösyönnit pitäis jo nyt vähentyä/loppua. Onkohan mulla mennyt joku ohi :whistle: Jotenkin sitä on kuitenkin niin tottunut siihen, että yöllä syödään etten ole kuvitellutkaan, että se vois vähentyä tai peräti loppua jo nyt. Mutta aika kuluu koko ajan, että sitä odotellessa kuitenkin :saint: Luulen kyllä, että ihan nälkäänsä poju syö öisin eikä lohtutissittele. Kun kerran imut on päällä kunnolla ja yleensä sen 15 min. Meille toi ruoka-aika on pitkä. Ei olla koskaan harrastettu sitä, että ollaan tissillä tuntikausia yhteen pötköön.

Mutta sitten vielä tuttijuttu. Meillähän tutti ei ole kelvannut ollenkaan. Alkuun olin tyytyväinen ja ajattelin, että eipähän tarvitse vieroittaa. Nooh, sitten löyty nämä ihanat sormet. Ja kyllä niitä lutkutellessa varmaan jonkun kerran yöllä nukahtais uudelleen, ja varmaan nukahtaakin kun ei sitä yöllä jaksa valvoa ja ottaa niitä sormia myötänään pois suusta. Päivällä tulee aika tarkkaan valvottua ettei sormet suussa nukahda. Olen koettanut tuttiakin väliin tyrkyttää, mutta yökkii vaan sille. Eli kysymys onkin, että miten toi sormista vieroittaminen sitten onnistuu, jos onnistuu ja pitääkö tässä nyt tuon takia sitten valvoa öitä että sormet unohtuis...? Mä olen siis koettanut aloittaa tuon opisormistapois-jutun. Olenko liian aikaisessa? Vai kenties myöhäisessä?

Joo, siinäpä nämä meidän kuulumiset onkin. Itseäni en ole vieläkään saanut oikein "järjestäytymään". Ei oikein mikään huvita, onneksi sentään osaan iloita vielä pikkumiehestä ja jaksan jutella jo höpötellä hänen kanssaan. Muita sosiaalisia tilanteita olen kyllä alkanut kartella. Onneksi on muutamia sellaisia ystäviä, jotka jaksavat potkia liikkeelle tätäkin vätystä ettei pääse ihan mökkiytymään. Itse tulee otettua aika niukasti yhteyttä kehenkään... Onneksi nyt kesällä on asioita, joita on kiva odottaa ja yleensä mullakin pirteys lisääntyy mitä enemmän alkaa touhuilla asioita. Kun vaan pääsisi alkuun.

Jeps, täytyy mennä taas. Kiva oli lueskella uusia kuulumisia monelta eri taholta ja aurinkokin taitaa tuolla ulkona paistella viime viikon myrskyjen jälkeen B)

korpikaisla ja irvistelevä pikkumies vajaa 6kk
 
Terhikki: meillä maissi veti pojalta mahan ihan tukkoon, joten en ole sitä tälle tytölle vielä uskaltanut kokeilla. Mutta sehän on yksilöllistä ja selviää vain kokeilemalla =) . Kiva että teillä se puurojen poisjättö auttoi mahan kanssa.

Korpikaislalle jaksuja vetämättömyyden tunteen kanssa! Kyllä se varmasti siitä jonain päivänä, olet vain itsellesi armollinen, ei pienen vauvan kanssa tarvitsekaan aina niin hirveästi jaksaa :hug:

Joo ja yösyöttöjen poisjääntiä en minäkään vielä hirveästi odottele. Olen kyllä tosin onnekas tämän kakkosen kanssa, kun hän syö vain 2 kertaa yössä ja hyvin vähän muuten heräilee. Esikoinen heräili tunnin välein läpi yön vielä yli vuoden ikäiseksi... Ei tosin hänkään syönyt kuin pari kertaa, se heräily oli jotain muuta. En muista tarkasti minkä ikäisenä hän sitten ihan itse jätti yösyömiset pois, taisi olla siinä 7-8 kk kieppeillä.

Voimia vaan myös Sintzille, NeitiKatille, Pipparille ja Entelle tiheisiin yöherätyksiin, tosiaan on tuoreessa muistissa vielä miten hirveää se oli! Väsyttää nytkin kun unet jäävät niin lyhyiksi, mutta parempi sekin kuin jatkuva heräily.

Vauvis: jos vielä tulee sulle tuota ilmoitusta, kirjaudu kokonaan ulos Kaksplussasta (ei vain kerhosta vaan koko sivustolta) ja sitten uudelleen sisään Plussalle ja sitten kerhoon. Auttoi ainakin mulla.

Tosi kiva oli kuulla Joulumasusta ja Babysevenistä pitkästä aikaa! Aubrietaa ja Härkistä olen minäkin täällä aina välillä huhuillut. Harmi kun porukka hajoaa :(

Hyppykiikkua meillä ei ole, tosin hankintaa olen harkinnut, kun on niin innokas pomppija tuo tyttö. Hyppyyttely saa aina suun korviin. Ei vaan oikein ole paikkaa jonne sen laittaisi pienessä kämpässämme.

Vanhempainvapaan jälkeen jään kotiin vielä ainakin loppuvuodeksi. Olen sopinut työnantajan kanssa palaavani töihin 1.1.2010, mutta en haluaisi vielä. Nämä meidän lapset kun ovat tässä, eikä siis enää mahdollisuutta olla heidän kanssaan kotona tämän jälkeen tule. Rahasta on kaikki kiinni, kun miehellä on todella pieni palkka. Tässä kartoittelemme mahdollisuuksia; lokakuussahan mun on viimeistään ilmoitettava jos saamme raha-asiat siihen kuntoon etten palaakaan tammikuussa töihin, tosin sijaiseni takia haluaisin saada tiedotettua asian jo aikaisemmin, jotta hän tietäisi ettei ihan vielä tarvitse alkaa muita töitä hakea.

Jahas, esikoisen iltapuuroaika - palaan taas jossain kurvissa!
Grynna & neitonen 5 kk 4 pv :)
 
Tuosta töihinpaluusta: mullakin oli alunperin suunnitelmissa palata ehkä vuodenvaihteen jälkeen tai alkuvuodesta. Nyt tehtiin kuitenkin se päätös että olen reilusti pidempään kotona =) . Tuskin välttämättä sitä kolmea vuotta, mutta kaksikaan ei olisi mahdottomuus. Tämä lapsiluku kun on nyt täynnä niin on kuitenkin viimeinen mahdollisuus olla kotona lasten ollessa näinkin pieniä... ja esikoisella alkaa ensi vuoden syksyllä koulu, olisi hienoa olla kotona silloin :heart: .

Se tarkoittaa että asuminen tässä ei-niin-tilavassa kodissa jatkuu, ja ylettömästä tuhlailusta on luovuttava. Mutta ei niinkään huonoja juttuja kuitenkaan.

Ja mä olen tyytyväinen tähän päätökseen, eipähän tarvitse katua myöhemmin =)
 
Täällä poika nukkui ensimmäisen yön heräämättä.Omassa sängyssä nukuttiin.Mä kyllä heräsin vähän väliä ja ihmettelin et eikö poika vieläkään oo herännyt.Nyt on nukkunut lähes 2 tuntia sisällä vaunuissa.Sekin on harvinaista,kun yleensä nukkuu sisällä vaan 30 minsan pätkiä.

Kiinteiden maistelu aloitettiin tuossa viikonloppuna porkkanalla.Ihan hyvin upposi pojalle.Pikku hiljaa mennään...
 
Heipsan!

Meillä oli tänään 6 kk neuvola ja esikoisen kouluun lähtö tarkastus.
Mitat olivat 8120 g ja 67 cm. Sopivasti kuulemma kasvaa omalla käyrällään.

Soseita meillä syödään kaksi kertaa päivässä. Lounaaksi isompi erä ja sitten päivällisen aikoihin muutama lusikallinen jotain mihin ollaan totuttautumassa. nyt menee päärynää, maissia, mustikkaa ja peunaa. Porkkanaa kokeiltiin, mutta laitettiin vähäksi aikaa jäähylle.

Töihin olen luultavasti palaamassa maaliskuun alusta. Siihen asti rahat riittävät. Luultavasti pidän kuitenkin toisenkin hoitovapaa jakson viimeistään siellä ennen kuin täyttää kolme. Siis luultavasti kesä-marraskuu. Silloin keskimmäinen aloittaa koulun ja olisi mukava olla kotosalla auttamassa alkuun. Kovasti haluaisin olla kotona nyt pidempään, mutta pakko lähteä tienaamaan leipärahaa. Miehen yritys, kun ei meitä kaikkia pysty elättämään.

Yöt ovat meillä edelleen ihanan rauhallisia. Esikoinen on vain alkanut kulkemaan unissaan ja sitä saa pelätä, että lähtee ovesta ulos. Tänään tosin väsyttää ankarasti, kun joku ihana puhelinmyyjä soitti klo 6.00 aamulla. Puheluun heräsi koko perhe, joten väsynyttä kitinää on riittänyt tälle päivälle. No josko menisimme kohta kaikki päiväunille.

Jaksamista kaikille risaisiin öihin.

Elviira ja ukko 6 kk
 
Sintzillä ja Entellä onkin potrat typyt! :D Meillä poika oli 5kk neuvolassa 8500g ja 68cm ja anoppi kauhistelee kun poika on niin ISO! Että joko se neuvolantäti käski pistää pojan laihikselle?! (Miten, dieetti ja lenkkeilyä vai?! Hehheh..) No ei käskenyt :kieh: Hyvä se vaan on että on pikkasen pyöreä ja pääasia että kasvaa! Kyllä se varmasti tosta alkaa tasoittua kun alkaa liikkua enemmän.

Yöt palanneet takaisin "normaaliin" eli 20.30-21 nukkumaan ja klo 4-5 tuttia, tänään heräsin itse 8 ja poika jatkoi unia 8.45 asti. Eli ihan jees. Pitäisi alkaa remontoida pojalle omaa huonetta, ihan tavaroiden ja vaatteidenkin takia. Katsotaan sitten kun huone on valmis, meneekö sinne joku nukkumaankin..toisaalta ajatus, että lähden sitä tuttia laittamaan toiseen huoneeseen, ei houkuta. No, jospas sitä tuttia ei joskus hamassa tulevaisuudessa tarvitsisi enää laittaa yöaikaan?? :whistle:

Noista yösyömisistä, monessa neuvolassa kuulemani mukaan tädit on sitä mieltä, ettei 6kk--> enää tarvitse yöllä ruokaa, varsinkin jos kiinteitä syödään jo ihan kunnolla. Että se on silloin vain tapa. Itse en oman neukkutätini mielipidettä ole kysynyt. Joidenkin vauvat syövät öisin sinne 1-vuotiaaseen asti, ja se on aivan jokaisen oma asia. Jotkut aloittavat heti 6-kuiselle ns. unikoulun, toiset kavahtavat koko sanaa.

Tuttavani imetti vauvaansa öisin 8kk asti..kun poika siirtyi pulloon, haki äiti kiltisti pullon 3 kertaakin yössä. Poika siis söi päivällä kiinteitä hyvin ja illalla ison satsin puuroa. Neuvolantäti käski lopettaa sen pullon hakemisen, koska toi oli jo aika ilmiselvää, ei sen lapsen voi olla nälkä!! Tuttavani ei raaskinut huudattaa vauvaa, vaan ajatteli että se on pieni vaan hetken, kyllä hän jaksaa. Sitten hänen oma äitinsä sanoi että se on loppu nyt ja otti pojan kolmeksi yöksi luokseen. Siihen loppui yöllä syöminen. Sen pituinen se. Niinkuin sanottua, oman jaksamisen ja halujen mukaan! ;)

Tsemppiä kaikille väsymykseen, yleiseen ketutukseen ja näihin tylsiin sadepäiviin! :wave:

-Pippari-
 
Pippari: Eikö ookkin ärsyttäviä nuo anopit.Meillä anoppi sanoi poikaa kans lihavaksi.Ei tunnu itsestäkään kivalta,kun tollasta sanotaan.Meillä muuten poika samoissa mitoissa teidän pojan kanssa.
Täällä poika tuntuu olevan koko ajan nälkäinen et ihan hyvä et aloiteltiin kiinteät.Hyvin näyttää uppoavan peruna ja porkkanakin.Tässä vaiheessa en vaan uskalla hirveän isoja annoksia antaa....
 
Juli; joo onhan se välillä ärsyttävä. Ja se mua ärsyttää eniten kun aina puhuu miten heidän pojat teki silloin ja ei heidän pojat kyllä noin tehny ja blaablaa. Joskus vielä sanon että tää on nyt meidän perhe ja meidän lapsi ja me tehdään sen kanssa niinkuin me halutaan ja parhaaksi nähdään! Ajat on muuttuneet jam lapset on erilaisia, ei aina voi kaikkea vertailla.

Ei tänne kummempia, maanantain metallican keikkaa odotellessa!!!!!! :D

 
Mulla on ihan hyvä tuuri ollut anopin suhteen. Kovasti vaan meinaa olla hankaluuksia uskoa (niinkuin omalla äidillänikin) ettei vauvalle nyt tarvitse antaa vielä muuta kun joko tissimaitoa tai ihan näitä omia ruokiaan! Täysimetyksen aikaan olisi kokoajan pitänyt antaa velliä tai vettä, ja nyt kun on jo vähän syönyt soseita niin pitäisi antaa kahvipöydässä kermavaahtoa tms :kieh: . En jaksa aiheesta enää edes keskustella, kunhan sanon Ei kertaalleen ja se saa riittää.

Viimeksi itse vielä pohti että 'nuo mansikathan on vielä liian vahvoja mutta tuota kermaahan nyt voisi hyvin jo antaa' :eek: . Juu ei, ei meidän vauvalle.
 
Joo ei munkaan anopissa muuten mitään vikaa ole.. :D Sama kuin terhikillä, vettä pitäis olla koko ajan antamassa ja sitte oli se jäätelöepisodi mistä vedinkin herneen nenään!! Vauvoilla on vauvojen ruoat, ne ehtii kyllä tunkee sinne suuhunsa sokeria ja lisäaineita myöhemminkin! Onneksi oma äitini ei ole tuputtamassa neuvojaan yhtä hanakasti kuin anoppi.. :p
 
:wave: Ollaan törmätty myös tähän ihmettelyyn, että " eikö teijän vauva vielä herranjestas syö mitään muuta kuin tissimaitoa!!" On aikoja ja on tapoja, meillä mennään nyt näin, kun kerran on ukkeli hyvin kasvanut.

Mun anoppi taas on turhankin varovainen sanomisissaan, hyvin hennosti jotain saattaa kommentoida, mutta varoo visusti antamasta neuvoja. Ehkä ihan hyväkin, mutta joskus tulee mieleen, että kyllä se kuitenkin jotain aattelee selän takana vaikkei sano :eek: mutta toi on vaan mun päänsisäinen juttu ( ajatuksenkulku vaan joskus outo ) . Oma äiti kyllä jakelee viisauksiaan, muttei mitään tuputa ja ollaan kyllä aika pitkälti samoilla linjoilla niin eipähän ole tullut törmäilyjäkään :heart:

Tänään sai herra käteensä pari maissinaksua ja hyvin rouskutteli niitä kahdella hampaallaan. Hieman piti kakoa sitten kun tuntui varmaan kuivalta, mutta hörpittiin vettä päälle. Poika tykkää vedestä ihan älyttömästi, mutta en ole sitäkään muuten antanut kun "ruokailun" päätteeksi. Ja lusikalla senkin litkii, nokkamukin nokkaa kun on niin kiva vaan pureskella. Meillä taisi tänään upota se n. teelusikallinen taas perunaporkkanaa :D Kyllä se siitä vielä lähtee.

Työhön palaamisesta oli puhe. Ei ole työtä johon palata, vaikka töistä äitiyslomalle jäinkin. En halua/voi jatkaa entisessä, tuli mitta täyteen |O Kait sekin vähän stressaa se työnhaun aloittaminen tässä kaiken muun keskellä. Mielelläni olisin kotona pidempään, mutta taitaa olla mahdotonta. Mutta katotaan nyt kuinka tän emännän käy.

Tänään on parempi mieli, takana pitkä lenkki kivoissa maisemissa. Kaipa se pääkin tuulettui vähän! Eikä tarvinnut koko päivää katella täällä kotona näitä tekemättömiä asioita...

Mutta nyt unten maille Zz
 
Heipsan kaikille!! =)

Ja tsemppiä kaikille joilla yöheräilijä! :hug: Täällä myös herätään vähintään 3-4 kertaa yössä edelleen ja väliin mahtuu myös kunnon hulinaöitä ja joskus ihan satunnaisia 1-2 herätyksenkin öitä.
Silloin kun on saanut nukkua vaikka 4-5 tuntia putkeen ja heränyt vain sen 2 kertaa yössä niin olo on kuin uudesti syntyneellä! :LOL: Kyllä noi pitkään jatkuvat heräilyt vaan verottaa.. |O
vaikka siihen tottuukin ajan mittaan..

O:n pisin unipätkä elämänsä aikana on ollut 5,5h ja sitä on tapahtunut yhden kerran! En tiiä olisko :LOL: vai :headwall: .....heh...

Viikko sitten käytiin taysissa ja O:lle tehtiin prick-testit jotka ei siellä nostaneet paukamia. VAsta kotona viljasarjaan tuli kunnon paiseet mutta niitä ei silti lasketa mukaan kun tuli testiajan ulkopuolella.. :| Verikokeet otettiin myös ja siitä tehdään testit. Tulokset pitäis olla valmiit kun mennään 25.6 maitoaltistukseen.
Mutta lääkäri kyllä kirjoitti reseptin erikoiskorvikkeeseen joten maitoallergiaa on vaikka sitä ei vielä "virallisesti" (=kelaa varten) ole vielä todettu.
Nyt jatkan maidottomalla&munattomalla dieetillä ja O pysyy hyvänä.
Nyt vain otin viikko sitten kauran mukaan O: ruokavalioon mutta ihme näppylää tullut nyt pari päivää sitten naamaan mutta tiiä sit mistä johtuu... :|

Mitäs juhannus suunnitelmia teillä muilla on? Me ollaan ihan kotosalla ja varmaan vähän grillailleen ystäväperheen kanssa. Sellanen rauhallinen kotijussi.

Nyt viihdyttään esikoista. O nukkuu! :eek: ;)

*tuisku ja O kohta jo ½v!! *
 
Heipsan

Tuiskulta nopsasti kyselen, että millaisia oireita teillä tuo allergia aiheutti? Meillä kun on epäily allergiasta tai ainakin herkkyydestä maitoon. Itse olin kanssa tuolla imetysdietillä, mutta ihossa ei tapahtunut paranemista, joten lopetettiin dieetti.
Meillä on oireena ihottumaa polvitaipeissa ja poskissa. Suun ympärille nousee kanssa sellaista pientä näppylää, mutta sen olen arvellut johtuvan tuosta jatkuvasta pulauttelusta sekä kiinteästä ruuasta joka väkisin "valuu" hieman naamalle syötettäessä.

Elviira ja poitsukka 6 kk
 
Huh..täällä Jyväskylässä oli kunnon ukkonen viime yönä, poika ja isäntä ei kyllä heränneet :LOL:

En oo pitkään aikaan ehtinyt kirjoittaa tännekään.. Tissittelyä ollaan jättämässä pois ihan pojan halusta, ei oikein ota enää yölläkään. Viimekään yönä ei kertaakaan, pulloa otti kerran. On kyllä mustakin ihan mukava jo lopetella tissittely, niin voi vaikka johonkin lähteä rai rai =) Tosiaan en ole käyny vielä viihteellä ollenkaan, saati edes maistanut mitään alkoholipitoista. Jos juhannuksena maistais taas jotain! En tiedä johtuuko juuri tästä, että olen vain jatkuvasti pojan luona (vaikkakaan en koko aikaa itse joudu hoitamaan), mutta mulla on alkanu menemään pienimmästäkin asiasta hermot. Nukkumaan meillä siis mennään poikkeuksetta huudon päätteekseni. Oon alkanu miettimään, onko normaalia olla melkein koko ajan pinna kireellä ja hermot riekaleina.. Kommentoikaa jos jollain on jotain asiaan sanottavaa.

Miika jaksaa olla kahden tunnin ajan hereillä ja sitten ottaa unet. Sylissä nukutetaan..en ole muutakaan keinoa keksinyt. Jotkut sanoo, että nukahtaa yksin omaan sänkyyn, niin meillä ei olis ikinä mahdollista sellainen. Miika saattaa vähän aikaa siellä viihtyä, mutta sitten alkaa itkeä.

Kovasti lattialla ollaan ja konttausasentoa jo otetaan ja siinä heilutellaan, hauskaa katsottavaa tosiaan =) Kiinteitä meillä syödään niin, että 12 aikaa hedelmäsose ja 17aikaan kasvis, illalla pikkuhiljaa alettu puuro antamaan, ja jos ei puuroa niin velliä. Puoli purkkia menee soseita (en siis tee itse :ashamed: ).

Eipä tällä kertaa muuta, sunnuntaipäivän jatkoja kaikille mammoille :wave:
Milja ja Miika 5,5kk :heart:
 
Nopsaan Miljalle; Kyllä mä huomaan että jos olen esim koko viikon pojan kanssa 24/7 (mies päivät töissä ja usein illatkin poissa kotoa, olen siis aika paljon yksin vauvan kanssa) niin kyllä on loppuviikosta viimeistään niiiiiiiiin pinna kireellä!! Äyskin ja tiuskin pojalle ja miehelle kummallekkin ja marttyyroin ja napisen. :/ Ollaan sovittu että koittaisin ainakin yhden illan viikosta tehdä omia juttuja, mutta se vaan jotenkin usein jää..Pitäis vaan pitää siitä kiinni että saa välillä omaa aikaa, jaksaa paljon paremmin!! :wave:
 
Heissan piiiiiitkästä aikaa kaikille!!!

En ole aikoihin käynyt palstailemassa ja ajattelinpa nyt päivitellä vähän kuulumisia!

Meillä ukkoa käytettiin yksityisellä lääkärillä toukokuussa, kun neuvolassa ihmettelivät pään muotoa ja epäilivät jotakin kehitysviivästymääkin. No, yksityisellä puolella oli pätevä lastenlääkäri, joka totesi että pojan päässä ei ole mitään vikaa ja on jopa kehityksessä hitusen edellä ikäänsä nähden :) Että, enpä enää ota kauheita paineita siitä mitä neuvolassa sanovat!

Viimeiset neuvolamitat oli :
8210g ja 67,7 cm, elikkä oikein mukavasti kasvaa :)

Ruokaa meillä syödään 5 ateriaa päivässä ja aikalailla samaan aikaan joka päivä, eli
klo 8 puuro
klo 11 peruna, kasvis, liha tms sose
klo 14 hedelmä-, marjasose
klo 17 peruna, kasvis tms sose
klo 19 puuro
+ maitoa jonkin verran aterioiden kanssa ja ennen yöunia. Yöt menee melko levottomasti nykyään, johtuen varmaan liikkumaan opettelusta. Monesti saa olla tuttia laittamassa suuhun. Kerran yössä vielä maitopulloa tarjotaan. Eli vielä odotellaan niitä öitä että saa koko yön nukkua putkeen :)

Poitsu on kääntynyt mahalleen jo parin kk ajan ja nyt on oppinut myös kääntymään takaisin selälleen. Kovasti yrittää eteenpäin möngertää ja istumaankin pungeta, mutta ei ihan vielä kuitenkaan :)

Hyppykiikkua kokeiltiin eilen ekan kerran ja pojun mielestä se on ihan huippu juttu!! :D Ei tosin kovin pitkiä aikoja siinä viitsi pitää..

Työhön palaamisesta. Mulla on vähän sama tilanne kuin korpikaislallakin , eli ei ole työtä johon palata. En tiedä vielä mitä tekisin.. Pitää katsella miten pärjätään kun tuet pienenee ja kuinka paljon ylipäätään ne tuet sitten syksyllä tulee olemaan.. Hoitoon en poikaa kuitenkaan vielä haluaisi laittaa.

Juhannuksena mennään koko porukka mun vanhempien luo mökille! Juuri tein listaa mitä pitää ottaa mukaan :D Vaikka vain yksi yö ollaan, niin yllättävän pitkä lista tuli! :D

Tässä pikaisesti meitin kuulumisia! Kauhee, ku oon ihan pudonnut kelkasta pitkän tauon jälkeen, mutta yritän taas tulla useammin moikkailemaan! :)

Mukavaa viikon alkua kaikille!

Sapis ja pojunen tiistaina 6 kk
 

Yhteistyössä