**JOULUTONTUT 2008 - heinä-SYYSKUUSSA**

Moi!


Meilläkin poika on syntynyt viime joulukuussa. Onko moni lopetellut tarkoituksella yösyöttöjä? Ilmeisesti vois lähiaikoina alkaa vähentämään. Alkavat olla sen verran isoja vauvoja.

Meillä syötän aina kun herää, sillä ei syö tuttia, ja muilla keinoin (lähinnä kantamalla - pelkkä sänkyyn rauhoittelu tai syli vain suututtavat lisää ) rauhoittelu on suuren vaivan takana. Herää ja syö nykyisin 3 kertaa yössä, kun nukkuu n. 9 h mittaisen yön. Luulen että 1-2 ruokailua riittäisi pojalle.
 
Heipä hei taas täältä anopin suojista huudellaan :wave:

Ekaksi tuohon yösyömiseen.. Meillä neuvolan täti käytti nyt erilaista keinoa lopettaa yösyönnit, siis kertoi että tän ikäinen tarvitsee jo katkeamattoman yöunen, että jaksaa sitten päivällä touhuta. Viimeksi oli sanomana, että yli puolivuotias ei enää tarvitse yösyöntejä kasvakseen... Kaipa ne on kaikki totta, mutta ei meillä olla vielä päästy yösyönnistä eroon, eikä edelleenkään oteta stressiä asiasta. Kuten Pumpulilla, meilläkään ei tuttia syödä, joten aika hankala on joskus tuo yöllä rauhoittelu muulla kuin tissillä (joo, itsepähän olen opettanut nukahtamaan tissi suussa...) Välillä palattiin taas kahden syönnin öihin mutta nyt ollaan taas yhden syönnin öissä. Poju ei kyllä edes itke yleensä sängyssä, mutta kun meno alkaa kuulostaa siltä että pian sieltä noustaan ylös niin olen sitten tarjonnut mukisematta tissiä. Sitten luputtelee jonkin aikaa, välillä kyllä vaan maistelee ja jatkaa uuniaan...eli ei ole nälissään, mutta ei vaan saa unta ilman tisua :heart: Pakko kait se siis on koettaa siis jotenkin lopettaa nuo yösyönnit. Iltaisin on myös välillä ollut hieman rauhattomampaa, siis ei meinaa malttaa sitä nukkumatouhua, tissillä tai ilman tissiä. Nousee vaan sinne pinnasängyn laitoja vasten seisoskelemaan :eek: Niin ja yön pituus meillä on n. 11h yhdellä syönnillä. Aamupäivällä otetaan n. tunnin tirsat ja iltapäivällä 1-2h , riippuu miten reissataan päivän mittaan. Olen myös huomannut että ei kannata nukkua enää juurikaan viiden jälkeen... Nukkumaanmenoaika meillä edelleen n. puoli kahdeksan.

Vielä tutittomuudesta: Meillä kyllä sitten luputetaan sormia tutinkin edestä, oikean käden etu ja keskisormi ovat yleensä yhtä aikaa suussa ja antaumuksella niitä sitten lutkutellaan. Huoh, niiden kanssa kyllä aina nukahtaakin välillä, ei vaan voi aina olla nyhtämässä sormia pois suusta .EI oikeastaan muulloin luputa kuin just tuossa nukahtamis vaiheessa ja jos on nälkä. Kysymys kuuluukin: pitääkö mun opettaa poika tutille, että saadaan vieroitettua sormista?

Rokotuksista joku kyseli. Meillä on otettu ne mitkä kuuluivat siihen rokotuspakettiin, mikä on ilmainen. Tutkimuksiin emme osallistuneet, katotaan sitten oliko viisasta vai ei. Kaikki taudithan on tämmöisille pikkuisille vaarallisia, eikä niitä kaikkia vastaan kuitenkaan ole rokotteita. Sikainfluenssankin otti terkkari puheeksi, kun kysyi mitä mieltä ollaan asiasta, oltiin kuulemma ekat jotka ei siitä heti ovelta kyselleet... :ashamed: En mä osaa pelätä ja panikoida etukäteen tauteja. Päivä kerrallaan ja maalaisjärki mukaan ihmisvilinään ja käsien pesua :)

Niin noi strategiset mitat jäivät vielä kertomatta, painoa 8680grammaa ja pituutta 70,5 senttiä. Ikää oli tuolloin pari viikkoa yli 7kk. Poju oli hieman solakoitunut pituuteensä verrataen, mutta normaalia tässä vaiheessa kun alkaa toi liikuntapuoli kiinnostaa kovin.

Puuroista. Onko teillä mennyt kauan kun on tottunut syömään aamu/iltapuuroa? Meillä aloitettiin kaurapuurolla eikä alku ollut kovin lupaavaa, viikon ajan koetettiin eikä alkanut upota yhtään enempää, n. teelusikallinen kerrallaan runsaan soseen/maidon kera. Nyt testissä talkkunapuuro, vähän parempi onni on ollut eikä mahanväännettäkään sen kanssa. Mutta ajattelin vaan, että kauankohan tuo ottaa että puurot menee alas. Kasvisjuuressoseet lihan kera kyllä menevät alas ihan hyvin, vaikkeivat nyt niin hienoa sosetta enää olekaan.

Jep, mutta nyt helteeseen B)

korpikaisla ja pikkumies viikkoa vajaa 8kk :heart:
 
Nyt on maitoaltistus meneillään. Toista poskea on hieman raapinut, mutta muuten ei vielä mitään selventävää merkkiä ole tullut. Soittoaika ensi to, siihen asti siis seurataan!

Sairaalassa ottivat mitat. Neiti on nyt 70cm ja 7200g. Solakka on kuten isosiskonsakin (ja vanhemmat vauvoina). Liikkuu hirveesti ja nyt olen huomannut, että saattaa yksinäänkin mennä tyttöjen huoneeseen leikkimään! =) Isosisko nimittäin aloitti päiväkerhossa, joten leikkikaveri (ja kiusankappale) on välillä pois.

Sitten tällainen "kauhea/hyvä" asia.. Mä sain aika hyvän työtarjouksen.. Ja vielä tältä tuppukylältä! Ja työ alkaisi jo keskiviikkona. Olen jo pari päivää pähkäilly, et mitä mä teen!!! Anoppi tai isä olisi lapsenvahtina mielellään, kun ei perhepäivähoitoon saa ennen kuin vanhempainrahakausi on ohi. Ja se päättyy 23.9. Ärsyttävää pohtia ja kyseenalaistaa omia periaatteita ja ajatuksia. Haluaisin olla kotona siihen, että neiti on vuoden, mutta talous ei salli sitä. Mutta en ajatellut ihan näin aikaisin töihin meneväni! =/

Kommentoikaa!!
 
Nostelen

Kaikki päivät menevät niin "naimisissa" näiden pienten kanssa ettei oikein nettiin ehdi. Oikeastaan vain illalla myöhään tai yöllä, jos jaksaa valvoa.

Ei meille kyllä mitään ihmeitä kuulu. Tyttösellä ikää nyt 7 kk ja hampaita kuusi, ei muuta uutta. Tai en kyllä muistakaan, mitä ja koska viimeksi olen kirjoitellut, ainakin istualta seisomaan on oppinut neiti nousemaan ja jotain muita juttuja tullut tässä jokin aika sitten, mutta ei ihan viime aikoina.

Äippeliinille on tosi vaikea sanoa mitään, kun nuo ovat aina niin yksilöllisiä ratkaisuja jokaisessa perheessä. Toivottavasti olet saanut asiat ratkeamaan!

Meilläkään puuro ei aluksi kelvannut, mutta nyt on pikkuhiljaa alkanut mennä sitkeän yrittämisen jälkeen. Minä en tosin ole antanut kaura- ja muita tavallisia puuroja vaan ihan niitä vauvapuuroja. Ovathan ne kalliimpia mutta arkailen, kun esikoisellakin viljat pistivät mahan aluksi niin sekaisin, ja nuo vauvapuurot ovat vähän lempeämpiä. Tosin kohta varmaan siirrymme tavalliseen puuroon. Saa nähdä miten se sujuu, kun meillä tyttö ei hedelmäsoseista välitä, eli niillä ei saa houkutelluksi mitään alas. Vaikka saattaahan tuo maistua ihan sellaisenaankin, mistäs sitä tietää :) . Kalasose on meidän typykkäisemme herkkua, sitä hän syö parhaiten. Vaikka ylipäätään meillä sosemäärät ovat edelleen aika pieniä, max puoli desiä kerralla.

Yösyömisistä en stressaa Korpikaislan tavoin minäkään. Esikoinenkin lopetti ne itse joskus muistaakseni 8 kk iän kieppeillä, en halunnut ruveta huudattamaan ja eipä sitten olisi tarvinnutkaan. Ei se puoli vuotta minun mielestäni ole mikään sellainen raja, että sen jälkeen olisi pakko heti yösyönnistä luopua. Tämäkin neiti syö vielä kerran yössä enkä hätäile sitä ruokailua pois, se onkin siirtynyt yhä pidemmälle aamuyöhön tai oikeastaan aamuun (tänäänkin söi kuudelta) että jää varmaan kohta ihan itsekseen pois.

Mutta nyt laittamaan typyä yöpuulle, esikoispoika onneksi nukkuu jo.
 
Täällä ryömitään ympäri taloa, konttausasentoa hakee mutta ei vielä (varmaan pitkään aikaan) konttaa. Kaiken yli pitää kiivetä. Yleensä koiran, joka nukkuu omalla pedillään olkkarissa xD

Päiväuniasiaa: Jätkä jaksaa valvoa yhtäkkiä pidempään, joten unille meno on myöhäistynyt. Myöskin yöunille meno, mistä en tykkää yhtään!!

Herää n. klo 8
Ekoille unille 11.30-->nukkuu yleensä 1h 15min.
Toisille unille ei saa ennenkuin 16.30-17 aikaan. Nukkuu mitä nukkuu, nyt olen alkanut raa`asti herättää viimeistään 17.30. Tämäkin on jo liian lähellä yöunia, menee nykyään 21.30 ennenkuin nukahtaa. Tästä syystähän sitä jossain vaiheessa siirrytään yksiin päikkäreihin, mutta ei tää vielä 8kk ikäsenä jaksa koko päivää yksillä unilla! 10kk monet jo siirtyykin, ja todennäköisesti myös meillä. Mutta kai tää pari kuukautta sitten mennään näin, toisilta unilta kesken herättäen =/

Kaverini 1-vee oli eilen ollut tutustumassa päiväkotiin. On siinä monta juttua mitä pitää ajatella, kun pienen vie hoitoon. Esimerkiksi just noi yhdet unet; harvassa hoitopaikassa nukutaan monia unia, joten siihen mennessä olisi hyvä tottua yksiin uniin. Samoin sisällä nukkumiseen! Onneksi meillä nukutaan myös sisällä välillä, ei ongelmaa siinä. Meillä ei myöskään ole kauheita nukkumisrutiineja, jotka myös voivat hankaloittaa hoidossa aloittamista. Tädit olivat kertoneet esimerkkejä, kun joku lapsi ei nukkunut muualla kuin vaunuissa, niin sitä sitten sisällä nukuteltiin vauhuihin ja kärräiltiin ympäriinsä Jollain taas piti olla aina tuulihousut kun meni nukkumaan! Hauskoja juttuja. Joita ei ole kyllä kovin hauska nyt itse miettiä. Mutta pakko se on! Tarvii alotella päivähoitohakemuksen täyttämistä..

Syöminen on täällä pientä taistoa useimmiten, ei vaan kiinnostaisi syödä. Yleensä juuri puuro menee parhaiten, toisinaan ei sekään. Aamulla syödään ihan tavallista 4-viljan puuroa, illalla usein riisipuuroa. Annoin eilen ekaa kertaa 8kk-purkkiruokaa, vähän pisti kakomaan.. :D Tänään ei kyllä kakonut enää. On se huima hyppäys täysin sileestä soseesta noihin 8kk ruokiin, kokonaisia maissinkönttejä ja ISOJA riisinjyviä.

8-kk neukku maanantaina, saas nähdä joko on 11kg mennyt rikki :p

-Pippari ja K kohta 8kk-
 
Täytynee kokeilla noita vauvapuuroja nyt alkuun sitten, koetin vaan köyhäillä ja tehdä samalla kertaa puurot äidille ja pojalle... Laitoin sentään vähän hiutaleita hienommaksi sauvasekoittimella, että olis tullut sileämpää puuroa. Me kun siis vasta nyt ollaan aloittelemassa tuota puuron syöntiä.

Meillä myös on seuraava neuvola vasta yhdeksänkuukautisena, on se lekurillakin käynti siinä samalla kertaa.

äippeliini, mitäs teit töiden suhteen? Vaikea paikka tosiaan, itse en ole nyt yhtään orientoitunut että menisin edes tämän vuoden puolella töihin, joita ei kyllä olekaan tiedossa, enkä ole edes mihinkään hakenut. :ashamed: Pakko kait se on alettava kahtelemaan tässä syksyn mittaan... ei olisi talaoudellisesti oikein mitenkään mahdollista että olen pitkään kotona, siis jos niinku näyttää, että miehelläkin on noita töitä vähän niukalti. Pakko myydä asunto pois jos ei muu auta :eek:

Söpö tytsy vauviksella :heart:
 
Karpaasin mitat 8kk-neuvolassa 11kg ja 73cm. Kasvaa tasaisen hyvin :LOL:

Unet taas järkevöityneet, nyt toisille unille mennään 15.15-16.45 ja nukutaan about tunti, joka on aivan passeli aika. Yöunille saa siis n. 20.30.

Toivottavasti yö ei mene rokotteen takia ihan plörinäksi.

-Pippari ja K tänään 8kk :heart: -
 
Niin joo, meilläkin oli vajaa kaks viikkoa sitten 8kk-lääkärineuvola ja pojan mitat oli 73,3cm ja 8600g. Kasvaa siis tasasesti miinus kymppikäyrällä painossa ja pituudessa keskikäyrän tietämissä =) Kaikki oli muutenkin kunnossa.

Meillä on alettui nousee nyt viikonlopun aikana ahkerasti pystyyn ja sitä pitääkin tehdä ihan koko ajan :p Kopsahduksiakin sattuu siis nyt useammin.

Meillä on Pipparin kanssa aika sama, pienellä vaihtelulla tosin, iltapäiväpäikkäri aika. Ja yöunille meilläkin mennään puol ysin maissa. Aamulla sitten päikkäreille joskus puol kymmenen maissa (jos herää normaaliin aikaan puol seitsemän-seitsemän maissa). Yöunet nukkuu nykyään melkein aina sillain ettei tarvitse edes tuttia välttämättä käydä antamassa yön aikana =)

Eilen oli eka muskarikerta meillä ja poitsu oli ryhmän nuorin B) Loppua kohden mentäessä ei pojua enää niin kamalasti hirvittänyt ja uskalsi jo kontata moikkaamaan muitakin. Musiikki siis lähinnä poitsua vähän jännitti, ei niinkään toiset lapset, kun on tottunut niihin kun käydään yhdillä vauvatreffeillä joka viikko...

Sellasta täs nopeasti kuuluupi meille...

vaimo ja poitsu kohta 8,5kk
 
Hellou pitkästä aikaa!

Nyt ollaan kotiuduttu vihdoin uuteen asuntoon! Tosin vieläkään ei olla saatu kaikkia tavaroita paikoilleen ja elellään pahvilaatikoiden keskellä... huoh! Pojun kanssa ollaan nukuttu yhdessä sohvalla muutosta lähtien, koska on ollu ihan mahdottoman levottomia öitä! En tiedä reagoiko sitten muuttoon, tekeekö hampaita vai mitä, mutta kovasti pätkittäisiä öitä on!

yösyötöt lopetettiin puolen vuoden iässä. Lopettaminen sujui oikein helposti. Jätettiin vaan pullo antamatta ja tarjottiin tuttia sen sijaan.

puuroja ollaan syöty jo monta kuukautta. Ilokseni olen todennut että poju on reipas syömäri, ja kaikkien uusien ruokien aloittaminen on mennyt tosi helposti! Mekin syömme noita kaupan puuroja, koska äidin tekemä kaurapuuro tai muu puuro ei ole vielä kelvannut. Sen verran rakeisempaa se on kuin kaupan puuro. Muutenkin poika syö tosi hyvin ja paljon! Ollaan myös siirrytty noihin kaupan 8 kk ikäisten soseisiin ja on todellakin isoja paloja niissä!! Ihmeen hyvin poika niitä kuitenkin syö, vaikka pienempänä oli melkoinen sihtikurkku!

liikkumisessa meillä ei olla kauheesti edistytty. Edelleen vaan nytkyttää konttausasennossa, mutta ei pääse eteenpäin! Ei myöskään nouse vielä istumaan tai saati seisomaan... Selvästi poikaa itseään turhauttaa kun ei pääse eteenpäin ja esim. kissan perään porhaltamaan! Kissa tosin on varmasti ihan tyytyväinen siitä :)

hampaita pojalla on edelleen vain yksi alhaalla. Kovasti kuolaa tulee ja ikenet selvästi kutiavat, mutta ei vaan lisää hampaita puhkea!!! Kumpa pian nyt puhkeaisi, niin jospa se olo siitä helpottuisi.

Viimeisimmät mitat olivat viime viikolla 8 kk neuvolassa. Painoa oli 8750g ja pituutta 70.5 cm. Seuraava neuvola onkin vasta vuoden iässä!!

Muuten meillä siis sujuu ihan mukavasti, kunhan vaan nuo yöt joskus rauhottuisivat! Meillä on 8 kk aikana nukuttu tasan 1 kokonainen yö!! Poju menee kyllä nukkumaan ihan hyvin ilman nukutteluja siinä 9 aikaan, eikä tosiaan syöttöjä enää yöllä tarvita, mutta yö on kauhean levotonta pyörimistä ja tuttia laitetaan suuhun monta kertaa yössä.. Välillä saattaa yöllä olla tunnin hereillä ja itkeskellä, eikä siihen auta mikään.. Aamulla herätään sitten siinä 7 aikaan.

Ajattelin alkaa käymään poitsun kanssa muskarissa! :) Kunhan vaan löytyisi joku kiva paikka jostain läheltä. Sitten itse ajattelin aloittaa uuden harrastuksen, BodyCombatin!!! :p Onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä lajista??

Nyt kahvin keittoon!!

Mukavaa syksyn alkua kaikille!!

Sapis ja pojunen 8kk
 
Kyselyä: Mitä välikausi/ talvivaatteita olette hankkimassa/ hankkineet vauvoillenne? Entä kengät? Täällä koon valinta tuottaa päänvaivaa, poika nyt 73cm, kai mä sitten 80cm talvihaalarin hankin..

-Pippari-
 
Pippari: Meil on käytös viel 68cm keväthaalari,joka näyttäs menevän vielä.Oon kyl ajatellut ostaa syksyksi 74cm haalarin jos löydän kohtuuhintasen.
Miehen isä osti alkuvuodesta tarjous talvihaalarin 74cm myöskin ja toivon et menis edes vähän aikaa pojalle.Alkuvuodesta pitänee ostaa 80cm haalari.
Ajattelin ostaa sit vasta talveksi kengät.Poika ei vielä seiso ja ajattelin et syksy kengät menis aika vähän aikaa kuitenkin.
Mies osti eilen pojalle hanskat,jotka käy nyt syksyllä ja varmasti alku talven,kun ovat vähän paksummat.Sit talveksi pitää ostaa töppöset jos poika nukkuu ulkona päikkärit...
Varmasti kannataa ostaa tuo 80cm haalari.Menee sit pidempään ja haalarit on yleensä kyllä reilun kokoisia.
Meillä on ens vkol neuvola et pojan pituudesta ei oo mitään hajua.Reilu 70cm luulisin olevan.
 
Kyselyyn: Mulla on kirppikseltä ostettu Cirafin 80 cm kevyttoppapuku, jota ajattelin nyt alkuun käyttää. Meillä käytössä 74 senttiset vaatteet ja 80 cm on kyl viel tosi reilun kokoisia, mutta tänään kokeilin kuinka iso tuo puku olis meidän pojalle ja totesin, että just sopiva :eek: Jaloista jää jopa nopeasti varmaan lyhyeksikin. Hihoissa sitten taas reilummin kasvuvaraa... samalla tavalla oli tuossa äitiyspakkauksen kevyttopparissakin viime keväänä :kieh: Mutta ajattelin kyllä ostaa sitten myös jonkun 80 senttisen toppapuvunkin, missä olis edes vähän vettä hylkivä pinta.

-vaimo ja poju 8,5 kk-
 
Vaatekyselyyn: Just kokeiltiin kaapin kätköjä. Äitiyspakkauksen toppapuku näyttää mahtuvan ihan hyvin, se siis nyt syksyllä päälle jos on semmosia kelejä. Viime kevään tutan 68 senttinen kevytvanupuku (saatu käytettynä kaverilta) näytti kanssa mahtuvan. Keväällä jalat jäi vielä lahkeiden sisään, nyt tulevat ulos, mutta töppösten/kenkien kanssa ihan ok. Kirpparilta ostettu välikausipuku (tosin kaksiosainen joten ei ihan kaikista käytännölisin) ciraf 68cm on vieläkin iso :eek: , sillä siis syksy myös. Ajattelin sitten ehkä joulunjälki alesta tai jos löytyy käytettynä, niin ostaa kanssa jonkun 80 senttisen vettä hylkivän toppapuvun keväälle, sitten varmaan on kaverillakin enemmän haluja möyriä lumessa/loskassa...

Kenkiäkin pitäis lähteä kahtelemaan, ukkeli on nyt noussut pystyyn n. kolmisen viikkoa ja tykkää kavelytyksestä kovasti, vois siis sitä ulkonakin varmaan harrastaa. Mutta ei oikein nappais mitään kesäkenkiä enää ostaa kun käyttö jäis aika pieneksi, että mitähän sitä sitten. Kovasti olen koettanut kirppareilta syynätä kenkiä, muttei ole sattunut kohdalle. Tuon ikäisen kengät kun ei yleensä ole paljoa linttaan astuttu, että ihan hyvin huolisin käytetytkin :D Kaupan sovitusten mukaan nyt olis käypä koko n.19. En tiiä sitten talvikengistä, pitäiskö se olla sitten 20 vai mikä.

By the way, kokeiltiin sitten muksun puhtipuuroa, hyvin on alkanut upota alas soseen kera :) Testataan tässä sitten taas noita tavan puuroja kunhan ollaan päästy syönnin makuun kunnolla. Ruoka-aikatauluna tällä hetkellä: aamupuuro n. klo 9.00, lounas n. klo 12.00 päivällinen n. klo 16-17 ja iltapuuro n. klo 19. Maitoa sitten vähän silloin tällöin, yleensä kun aamulla herää niin ottaa huikat ja aina ruuan jälkeen tai ennen unia. Välillä meillä jää jokin kiinteä ateria väliin ja mennään pelkälllä maidolla. Nyt on mennyt yksi yökin ilman maitoa, mutta yön pituus oli vaan 9 tuntia. Yhden tankkauksen öille tulee mittaa yleensä se 11 tuntia. No päivällä on sitten otettu takaisin mitä yöltä jää... Ollaan muuten vasta nyt alettu syömään noita tuoreraasteita, laiska mamma kun ei tajua tarjota aiemmin :ashamed: , uppoavat nimittäin tosi hyvin. Ainakin kurkku ja porkkana, muita ei olla ees ehditty kokeilla vielä, ehdotuksia?

Jeps, mutta siivouspuuhiin |O Ei vois vähempää kiinnostaa mutta minkäs teet :/
 
Täälläkin metsästetään noita kenkiä kirppikseltä,mut uutena en aio syksyksi hankkia.Korpikaislan tavoin täälläkään ei oo hirveesti annettu noita tuore raasteita.
Käytiin puistossa ekaa kertaa pojan kanssa.Hiekkiksellä tuo ihmetteli ja istui.
 
Pikainen hengissäoloilmoitus! Kello jo sata (mutta kun ei omaa aikaa ikinä ole kuin yöllä, nytkin makselin laskuja ym.; Kelaankin lähti hoitorahahakemus mielenkiintoiseen kellonaikaan :p ).

Meillä tyttö täyttää tällä viikolla 8 kk, neuvola tosin oli jo jokin aika sitten yhdessä esikoisen 2-vuotiskäynnin kanssa. Mitat silloin 73 cm ja 9,1 kg. Mukavasti neito kasvaa ja kehittyy, vauhdilla tutkii maailmaa jne.

Mulla on esikoiselta tallessa jos jonkin sortin vk- ja talvihaalaria ja niillä aion tytön kanssa pärjätä, vaikka poikavärisiä ovatkin :). Maksavat kunnon haalarit sen verran että en raaski investoida uusiin, etenkin kun tiedän, että enää ei kolmatta tule jolle niitä sitten säästelisi. Mulla on siis Reiman ohutvuorinen vettä pitävä vk-haalari ja vuorillinen vettä pitävä talvihaalari, kumpikin kokoa 80. Reimalla on tosi reilut koot mutta saavat nuo silti luvan käydä, koska uusia en tosiaan rupea ostelemaan. Kyllä meillä onkin jo 74-80 käytössä valmistajasta riippuen, että eivät ne varmasti ihan pahasti päällä roiku :).

Kelin mukaan sitten valikoin muun vaatetuksen. Mä olen suuri kerrospukeutumisen ystävä =). Laitan noiden haalareiden alle villaa tai fleeceä tai jotain muuta (tai en mitään sisävaatteiden lisäksi) lämpötilan ja kosteuden mukaan.

Kenkäpuoli onkin sitten enemmän kysymysmerkki, pitääkin ihan penkoa varastoja. Me kun olemme saaneet (onneksi!) aika paljon vaatetta tutuilta, jalkineita myös, ja sieltä varmaan jotkut sopivat löytyvät. Esikoisella meillä oli välikeliaikaan vuorotellen kumpparit tai goretex-lenkkarit käytössä ja hyvin pärjättiin.

Ei mutta, nyt on pakko poistua. Sori, aika hintsusti kuulumisia eikä lainkaan kommentteja kellekään - ja varmaan vähän sekavaa tekstiäkin tähän aikaan vuorokaudesta :x Jos sitten seuraavassa elämässä kirjoittelisin ihan kunnolla tänne :kieh:
 
Hei Grynna ja muutkin, vaikka taitaa olla niin että on ihmiset hyljänneet tänne kirjoittamisen ihan kokonaan...? Noh, aikansa kutakin ja kyllähän nämä meidän kullannuput ovat jo niin "isoja" ja vaativat perään katsomista aika paljon, aika menee ihan muuhun kuin palstoilla roikkumiseen.

Vaihdoinpa taas vaan osoitetta tälle pinolle kun ei täältä reissun päältä oikein jaksa alkaa mitään säätämään :ashamed: En ainakaan huomannut, että kukaan olisi tehnyt aloitusta syyskuulle. Poistellaan tää jos olin hajamielinen.

Ukkeli nukkuu tyytyväisenä tuolla ikkunan alla, ois se niin kiva kun kotonakin olis oma piha jossa nukkua, kerrostalossa asuessa tulee noi ulkoilutukset hoidettua sisällä tai sitten kävelylenkin aikaan. Parveketta ei oikein olla osattu valjastaa unikäyttöön.

Jeps, mutta kivan aurinkoisesti ja lämpimästi lähti syyskuu ainakin täällä meillä käyntiin :) Kaikille :hug: jotka on halin tarpeessa!
 
Moikka :wave: :wave:

Kyllä alkaa olemaan "vauvat" jo sen verran vilkkaalla päällä, että saa olla perässä kattomassa...ainaki täällä :D

Meillä olis seuraava neuvola 9kk, edellinen oli 6kk....3kk ollu tässä väliä.... :/

Kovasti noustaan jo tukea vasten seisomaan!! Ensikengätki on jo mummu ostanu :D

vauvis ja Miia kohta 8kk :heart:

..Ja vauvakuumetta pukkaa... :whistle: :whistle:
 
vauvahaaveita: Lievästi mullakin alkais jo kutittelemaan seuraava vauva-ajatus :whistle: Mut ajattelin kyl ootella reilusti ens vuoden puolelle :p

Meidän poika on nyt viikon ajan ollut aika rasittava kun pitää mennä just niihin paikkoihin vuoroperään minne äiti kieltää menemästä, kun yhdestä nostaa pois ni mennään sinne seuraavaan minne ei saanut mennä :kieh: Mut söpöä on taas, että poitsu on oppinut ojentelemaan kaikkea :heart: Välillä tarjotaan tuttia tai tuttipulloa äidin suuhun, välillä näytetään et "hei, mul on tällanen!" ja sit johtojen ja paperikasojen luota noutaessa (on siis kiellettyjä paikkoja) ojennetaan jo heti äidille tavara sillein söpösti et "enhän mä täs mitään pahaa tee..." :LOL: Lasten tyynyn ostin myös jo pojan sänkyyn kun tykkää nykyään painaa päänsä sohvatyynyille ja keikelle pehmeälle :heart: Seisomalta istualteen laskukin menee nykyään jo pääsääntösesti kyykyn kautta eikä peppu maahan mätkähdys -tyylillä :p Taputus on myös in -juttu. Vilkuttaa ei vielä osaa.


Muuten ei meillä mitään erityistä kuulu. Näin lyhykäisesti pojan kehitys -kuulumisia :) Kiva kuulla missä vaiheessa muidenkin lapset menee ja mitä muille kuuluu.

Illan jatkoja!

vaimo ja poitsu kohta 9 kk
 
vaimo85 Kyllä täälläki odotellaan ens vuoden puolelle :D ...Jospa sitä nähdään samassa odotuspinossa :LOL: :LOL:

Täällä kans mennään paikkoihin mihin ei sais mennä :kieh: ...Ja kontataan kokoajan perässä =)
Istumaan ei vielä täällä osata mennä, vaikka kaikki muu kyllä osataan :/

vauvis ja Miia kohta 8kk :heart:
 
Hei! On tääkin kuu jo puolessa välissä. Pikkumies saavutti kolmannesvuoden iän ja mitat neuvolassa: 72,5cm ja 9220g Tasaisesti kasvelee -2 käyrällä omaan tahtiinsa. Seuraava neuvola sitten vuoden ikäisenä ellei mitään ihmeitä tule.

Vauhti on edelleen kova, vai sanotaanko että vauhti on vaan kiihtynyt jatkuvasti... Oma tahto on löytynyt jo pari kuukautta sitten ja aika temperamenttinen tapaus taitaa olla touhuissansa. Noh, kaipa sitä joskus opitaan myös noudattamaan sanaa ei...toistaiseksi saa olla perässä kyttäämässä kuinka isoja paloja niistä sanomalehdistä onkaan syöty ja minne sitä seuraavaksi kiipeillään ja könytään :D

Siitä omasta masennus ym. keväisestä/kesäisestä/nykyisestä olosta sen verran, että löytyipä tämänkin emännän saamattomuuteen joku muukin "vika" kuin korvien väli. Katotaan miten alkaa puhti palautumaan lääkkeillä. Jospa sitä tässä syksyn mittaan jotain sais vaikka aikaiseksi.

Mutta tässäpä nämä tällä kertaa, näkemisiin :wave:

korpikaisla ja kamu 9kk
 
Öinen tervehdys (taas - mä en tosiaan paljon koneelle ehdi kuin yöllä; no tänään on kyllä tullut valvottua poikkeuksellisen myöhään, mutta viikonloppu tulossa ja mies silloin kotona, joten on varaa ottaa riskejä :p ).

Kiva juttu Korpikaisla kun jaksat nostella pinoa. Ja tuo uudelleennimeäminen oli hyvä myös. Varmaan lokakuussa (tai jossain välissä ) voi tehdä loppuvuodelle pinoa, tai sitten jatkaa tässä loppuvuosi, kun on niin harmillisen paljon keskustelu hiljentynyt :(

Hienoa Korpikaisla että uupumukseen on löytynyt hoidettava syy! Kovasti tsemppiä ja toipumista toivotan.

Meillä ei ihmeeempää uutta. Neiti tosiaan nousee istumaan ja seisomaan ja konttaa ym., mutta ne eivät ole nyt tässä ihan uusia juttuja. Puhetta ei vielä tule. Yrittää ihan selvästi myös ruveta seisomaan ilman tukea, koko ajan yrittää erilaisilla tekniikoilla kammeta itseään seisomaan ilman että ottaa mistään kiinni. Vielä ei onnistu, mutta yritystä on hurjasti.

Hampaita on 8, aterioita (kiinteitä siis) päivässä edelleen 4, yösyömisen tyttö jätti itse pois nyt tässä 8 kk iässä. Aika levottomia ovat muuten kuitenkin yöt välillä, johtuisiko hampaista sitten, kun tuntuisi, että taas olisi yksi tulossa. Saisi kyllä tulla pieni tauko tähän hammasrumbaan, niitä on tosiaan tullut kolmessa kuukaudessa 8, ja ihan hirveällä tuskalla ja kiukulla jokainen :/

Mutta nyt sinne nukkumaan, oikeasti vihdoinkin! Tulkaahan muutkin langoille, herätellään keskustelua taas henkiin :wave:
 
aaaargh!!! |O |O Katos koko teksti!!!

Miia kävelee jo tukea vasten, pitää varmaan kohtapuolin osta se taaperokärry =) 2 hammasta on alhaalla.
Seuraava neuvola on ens kuussa (9kk), Saa nähä miten on tttö kasvanu ku edellinen neuvola oli 6kk iässä =)

Sunnuntaina olis Me&i-kutsut, en tiiä viel meenkö...

Ja tosiaan tää mamma lähtee enskuusta alkaen keikkaileen töihin...tosin olen hoitovapaalla ainaki ens syksyyn :D

vauvis ja Miia 8kk+ :heart:
 

Yhteistyössä