Heipä hei taas täältä anopin suojista huudellaan :wave:
Ekaksi tuohon
yösyömiseen.. Meillä neuvolan täti käytti nyt erilaista keinoa lopettaa yösyönnit, siis kertoi että tän ikäinen tarvitsee jo katkeamattoman yöunen, että jaksaa sitten päivällä touhuta. Viimeksi oli sanomana, että yli puolivuotias ei enää tarvitse yösyöntejä kasvakseen... Kaipa ne on kaikki totta, mutta ei meillä olla vielä päästy yösyönnistä eroon, eikä edelleenkään oteta stressiä asiasta. Kuten
Pumpulilla, meilläkään ei tuttia syödä, joten aika hankala on joskus tuo yöllä rauhoittelu muulla kuin tissillä (joo, itsepähän olen opettanut nukahtamaan tissi suussa...) Välillä palattiin taas kahden syönnin öihin mutta nyt ollaan taas yhden syönnin öissä. Poju ei kyllä edes itke yleensä sängyssä, mutta kun meno alkaa kuulostaa siltä että pian sieltä noustaan ylös niin olen sitten tarjonnut mukisematta tissiä. Sitten luputtelee jonkin aikaa, välillä kyllä vaan maistelee ja jatkaa uuniaan...eli ei ole nälissään, mutta ei vaan saa unta ilman tisua :heart: Pakko kait se siis on koettaa siis jotenkin lopettaa nuo yösyönnit. Iltaisin on myös välillä ollut hieman rauhattomampaa, siis ei meinaa malttaa sitä nukkumatouhua, tissillä tai ilman tissiä. Nousee vaan sinne pinnasängyn laitoja vasten seisoskelemaan
Niin ja yön pituus meillä on n. 11h yhdellä syönnillä. Aamupäivällä otetaan n. tunnin tirsat ja iltapäivällä 1-2h , riippuu miten reissataan päivän mittaan. Olen myös huomannut että ei kannata nukkua enää juurikaan viiden jälkeen... Nukkumaanmenoaika meillä edelleen n. puoli kahdeksan.
Vielä
tutittomuudesta: Meillä kyllä sitten luputetaan sormia tutinkin edestä, oikean käden etu ja keskisormi ovat yleensä yhtä aikaa suussa ja antaumuksella niitä sitten lutkutellaan. Huoh, niiden kanssa kyllä aina nukahtaakin välillä, ei vaan voi aina olla nyhtämässä sormia pois suusta .EI oikeastaan muulloin luputa kuin just tuossa nukahtamis vaiheessa ja jos on nälkä. Kysymys kuuluukin: pitääkö mun opettaa poika tutille, että saadaan vieroitettua sormista?
Rokotuksista joku kyseli. Meillä on otettu ne mitkä kuuluivat siihen rokotuspakettiin, mikä on ilmainen. Tutkimuksiin emme osallistuneet, katotaan sitten oliko viisasta vai ei. Kaikki taudithan on tämmöisille pikkuisille vaarallisia, eikä niitä kaikkia vastaan kuitenkaan ole rokotteita. Sikainfluenssankin otti terkkari puheeksi, kun kysyi mitä mieltä ollaan asiasta, oltiin kuulemma ekat jotka ei siitä heti ovelta kyselleet... :ashamed: En mä osaa pelätä ja panikoida etukäteen tauteja. Päivä kerrallaan ja maalaisjärki mukaan ihmisvilinään ja käsien pesua
Niin noi strategiset mitat jäivät vielä kertomatta,
painoa 8680grammaa ja pituutta 70,5 senttiä. Ikää oli tuolloin pari viikkoa yli 7kk. Poju oli hieman solakoitunut pituuteensä verrataen, mutta normaalia tässä vaiheessa kun alkaa toi liikuntapuoli kiinnostaa kovin.
Puuroista. Onko teillä mennyt kauan kun on tottunut syömään aamu/iltapuuroa? Meillä aloitettiin kaurapuurolla eikä alku ollut kovin lupaavaa, viikon ajan koetettiin eikä alkanut upota yhtään enempää, n. teelusikallinen kerrallaan runsaan soseen/maidon kera. Nyt testissä talkkunapuuro, vähän parempi onni on ollut eikä mahanväännettäkään sen kanssa. Mutta ajattelin vaan, että kauankohan tuo ottaa että puurot menee alas. Kasvisjuuressoseet lihan kera kyllä menevät alas ihan hyvin, vaikkeivat nyt niin hienoa sosetta enää olekaan.
Jep, mutta nyt helteeseen B)
korpikaisla ja pikkumies viikkoa vajaa 8kk :heart: