JOULUTÄHDET05 HUHTIKUUSSA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uneton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Terveisiä perhekahvilasta! Meillä olikin tosi vilkasta, varmaan 10 äitiä lapsineen, ja suurin osa oli 3v tai alle. :D

Mitään erityistä asiaa ei ole, paranemisia ja jaksuja Mattelle ja Kaizalle ja Gerbsun perheeseen, onneksi Gerbera se äitisi juttu selvisi parhain päin. Varmasti on ollut rankkaa olla perheen ainoa aikuinen tuollaisessa tilanteessa.

Parturista kukahan jutteli.. :ashamed: Vililtä leikattiin eilen tukka ekan kerran parturissa, ja se istui mun sylissä lelu kädessä ja katseli kirjaa eikä oikeastaan edes huomannut että tukka läks. Oli niin kiva eläinkirja parturilla, piti pienen tarkistaa tunnistiko äiti varmasti kaikki eläimet.. Oli parturillakin naurussa piteleminen kun matkin eläinten ääniä oikein antaumuksella että Vili ei kiinnittäis huomiota leikkaamiseen.. :whistle: :laugh:

Ite pääsen tänään parturiin, ihanaa. Nyt välipalalle, että ehditään ulos vielä ennen mun aikaa. Nyt kun vielä säät sallii..

Keskiviikkoa ja terkut myös perhekahvilasta :wave:

Ulkona on just sellainen ilma että kohta tulee vettä ja lujaa :( Ei taideta lähteä nyt ulos, kai sitä sapuskaakin tarttis alkaa valmistamaan. Yö meni hyvin, vain yksi herätys :D Mä en meinannut millään saada nukahdettua kun menin illalla juomaan kaksi kupillista kahvia...

Peppi: kiitos keitto-ohjeesta :p :hug:

Epeli: kiva kuulla teistäkin :hug:

Gerbera: kiva kuulla myös teistä, jaksuja sinulle ja hienoa että äitisi on ok :) :hug:

Kaikille sairastelijoille yhteisesti pikaista paranemista :hug: :heart:

Eipä muuta tällä erää, se on moro :wave:
Tansku & tytskyt

Kiitos kommenteista! Itse söin Amorion kuurin yläasteiässä. Tänään on oltu varpaillaan tuon Catriinan kanssa. Ihottuma meni pahemmaksi ja me käytettiin tyttöä sitten kuites tk:ssa. Saatiin Ataraxia ihottumaan/allergiaan. Papereihin saatiin merkintä, ja lääkäri vielä sanoi että pitää olla jatkossa tarkka jos lääkekuuria pitää alkaa syömään. Amorion on yleensä hyvin siedetty, mutta sitten on kuitenkin meitä poikkeuksia.

Terveisiä täältä Koivunkävyn luota.

Maanantaina tultiin mun isovanhempien luokse. Ja tänään köröteltiin tänne. Poju nukahti tänne paremmin kuin isovanhempieni luokse :o .

Huomenna olisi tarkoitus lähteä pois, mutta mutta tänne o satanut lunta ja meil on kesärenkaat... Kaippa me päästään pois. Onneksi isäni pystyy tarvittaessa tulemaan hätiin jos tuo lumi ei sula pois.

Tyttö on käyttäytynyt oikein mallikelpoisesti, mutta kestääkö se reissun loppuun asti on arvoitus.

Hyvät yöt kaikille!

Huomenia!

Pikaisesti tulen kertomaan kuulumiset. Eli, oltiin tiistaina Veran kanssa sairaalassa lastenpolilla.Siellä mitattiin ja punnittiin. Punnitusta Vera säikähti ja laitoin Veran liian aikaisin seisomaan vaa`alle. No vaaka näytti 7,7kg :o Olitiin vähän ihmeissämme kun oli laihtunut 4kuukaudessa melkein kilon. Sanoivat vaan että selittyy sairasteluilla. Pituutta oli tullut yli 3cm. Toi paino vaivasi mieltä koko päivän ja ostin kevytmaitoa ja muita vähän "rasvaisempia" ruokia Veralle. Eilen mies laittoi Veran meidän omaan vaakaan ja sehän näytti melkein 10kg. Laitettiin vielä käsipainot punnittaviksi ja oikeassa tuo vaaka on. Varmaan kävi joku moka siinä kun laitoin Veran liian aikaisin seisomaan vaaalle ja vaaka ei ollut ehtinyt latautua kunnolla tms. Nyt pitäis mennä neuvolaan punnitukselle niin huomaavat että on tullut joku punnitusvirhe.

Nyt lähden tästä töihin :wave:

Huomenta!

Huh, mikä ilta ja yö taas :/ Joonatan alkoi pian itkemään, kun mies oli vähän aikaa koittanut nukuttaa, en vieläkään ymmärrä, mikä pojalle tuli, kun niin lohduttomasti reppana itki ja halusi päästä äitin syliin, oikein halasi, kun sylissä oli :heart: Mietin jo, että eikai ole kipeäksi taas tulossa... No, rauhottuihan se melko pian, mutta Rasmuspa ei! Huh, huusi kurkkusuorana ja kaiken mahdollisen olin jo yrittänyt, syöttänyt tisseistä, pullosta, antanut tuttia, jumpannut ja hieronut mahaa ja vaikka mitä! Ei kuitenkaan rauhoittunut millään :/ Mies sai Jontun nukutettua, mutta Rasmus vaan valvoi. Tuntui, että oli jotenkin yliväsynyt, aina kun meinasi nukahtaa niin silmät räpsähtivät auki ja huuto alkoi :( Lopulta, 23 aikaan (oli ollut hereillä ainakin 4-5h, siitä huutanut ainakin 3h..) otin viereen, oli kyllä siis ollut sylissä koko ajan, mutta menin makoilemaan, otin poitsun siihen viekkuun, annoin taas tissiä, rauhottui, muttei kuitenkaan nukahtanut :o Jossain vaiheessa onneksi vihdoin oltiin nukahdettu, ite olin ihan äkyttömän poikki :ashamed: Yö meni niin ja näin, Joonatan heräsi itkien kaksi kertaa, rauhottui kyllä suht nopeasti, Rasmus vääntelehti vähän väliä ja aamuyöstä olin tutuun tapaan pari tuntia hereillä, kun ei väännöstä meinannut loppua tulla :( Rasmus itse kyllä nukkuu, tai ainakin on silmät kiinni, että ei kuitenkaan hereillä ole ainakaan täysin.

Pistin Jontun ja miehen asioille, että olisin saanut levättyä, mutta Rasmus ei rauhoittunut omaan sänkyynsä, niinpä se nukkuu nyt tässä liinassa. Meillä on taas tänään neuvola, lähinnä tuon painon takia, kun ei ollut viimeksi tullut viikossa kuin 100g. Toivottavasti nyt olis tullut enemmän!

Huoh, miehellä alkaa taas tänään työt, toivottavasti selvitään hengissä seuraavat 3 päivää :whistle: Koitan keksiä mulle ja pojille tekemistä...

Niiskuneiti: Ihana lukea masuvauvan kuulumisista :heart: Kiva, että Joonas osaa kävellä hienosti ulkonakin :) Voi, ihana olet :hug: Jos vaan jaksat sen jutun skannata ja lähettää niin olis tosi kiva :hug:

Epeli: Kiva lukea teidänkin kuulumisistanne! Voi, 3 senttiä pituutta teidän pikkukaverilla :D :heart:

Gerbera: Kiva, että kävit ilmoittautumassa! Kauhea viikko oli teillä :/ Paranemisia pojille! Laita kuvaa masusta profiiliin? Yhteisöön ei kait vieläkään saa kuvia lisättyä... Niin, onneksi äitilläsi ei sitten syöpää ollut :hug: Joo, meidän pitäis just soittaa yhteen kehohoitolaan, että tekevätkö tuota vyöhyketerapiaa vauvoille... Tänään soitellaan sinne! Ristiäiset meillä on 12.5. :) Joonatan on ottanut vauvan vastaan tosi kivasti :heart: Tykkää kovasti edelleen silitellä ja paijailla pikkuveikkaa, on tosi hellyyttävä :heart: Välillä tietenkin haluais syliin just, kun vauvakin on sylissä...

Lähti ihan kesken tää viesti...

Kaiza: Ihana kuulla teistäkin :hug: Paranemisia Mattelle!

Smirgelaine: Ethän oo siellä Koivunkävylle kiukutellut :whistle: :laugh:

Neve: Hyvä, että painoasia selvisi :)

No mutta, täytyy alkaa valmistautua neuvolareissuun :wave: <br><br>

"Huomenta" ystävät! :wave:

Joonas heräsi tänään vasta puoli kymmeneltä, eilenkin vasta varttia yli yhdeksän :) Mä en voi kyllä ymmärtää pojan unenlahjoja, kun kuitenkin iltaisin menee aina yhdeksän maissa nukkumaan ;) Tosin mulle kyllä aamu-unisena sopii paremmin kuin hyvin, että aamulla saa nukkua pitkään :D

Illalla pitäisi tehdä mokkapaloja, kun meillä pidetään huomenna meidän pikkutien tiekokous, alle kymmenen henkeä on varmaankin tulossa. Saapa nähdä, että kuinka kova riita täällä oikein kehkeytyy, kun kaksi naapuria ei ole oikein väleissä keskenään, eikä muutkaan naapurit sen toisen naapurin kanssa oikein tekemisissä ole :whistle:

Peppi: Iso :hug: Juttu on nyt skannattu ja lähetetty! Ilmoita sitten vielä, että onnistuiko lähetys ja saitko jutun luettua... :)

Neve: Hienoa, ettei paino ollutkaan niin paljon tippunut, kuin mitä vaaka ensin näytti!

Taivaanvuohi: Catriinalle edelleen pikaista toipumista! :hug:

Gerbera: Onneksi tosiaan äitilläsi ei syöpää ollutkaan! :hug: ja jaksamista!

Meillä on nyt sitten kanssa Joonaksen kanssa uudet lookit, kun mun sisko täällä eilen kävi. Kyllä tuli todella siistit Joonaksen hiuksista, vaikka välillä ei oikein pää meinannutkaan pysyä paikallaan :) Tänään vielä värjään omat hiukseni, niin sitten on taas vähän aikaa hiukset jotenkuten edustuskelpoiset :D

Nyt Joonakselle kohta ruokaa tarjoilemaan. Rattoisaa päivää kaikille! :wave:

heips

Ihan ensin Nevelle meillä kävi kerran kanssa neuvolassa samanlainen kämmi painon kanssa, heitti kilolla. Sekin ihmetytti kamalasti mua kun ei ollut mitään sairasteluita ollut tms et miksi poika painaa vähempi kuin edellisellä käynnillä ja kun mun mielestä oli kasvanutkin ihan. Mutta mekin laitettiin Onni tosi nopsaan vaakaan ja se ei ollutkaan nollalla ollut. Mies huomasi sen sitten jälkeen päin, kun kävi kattoo vaakaa, terkkari ei ees huomannut et lähtöasetus oli -1kg. Uskon kyllä et olit huolissas, mut oisittehan te huomannut jos noin paljon ois tyttönen laihtunut/ei ois kuukausiin kasvanut.

Gerbera, rankkaa teillä ollut. Onneksi ei syöpää äitilläsi!

Peppi sulle silleen yleisesti iso hali :hug: ja jaksamista kahden pikkupoikasen kanssa!

Niisku mielenkiintoista kokousta teille!

Jellona mäkin kyl ihmettelen miten sä jaksat noin vähillä unilla välistään, ei ois musta tohon!

Me ollaan oltu paljon ulkona, pihahommia olen kovasti tehnyt. Siksi olen nyt raapustanutkin harvemmin, lukemassa olen käynyt suht päivittäin jotta tiedän kuulumiset :). Hyvin tavallista arkea kuuluupi. Osallistuin muuten tuollaiseen tutkimukseen, missä pitää kertoa Onnin kehityksestä, se tutkija oli joku aika sit laittanut tänne kaksplussan sivuille aloituksen, että kaipaa alle 2v lapsia. Tutkivat jotain lapsen kuuloon liittyviä asioita. Osallistuiko joku muu?

Haleja, toivoopi Lillukka

Moikka ystävät =)

Pitkästä aikaa...ihana peppi tuossa olikin kaipaillut ;)
Meillä ollut tuhoton määrä kaikenlaista,en ole ehtinyt kirjoittelemaan :ashamed:
Oskari pysynyt onneksi terveenä,lehmänmaito linjaa jatketaan edelleen,just sain sitä lisää pakastimeen :)
Ollaan oltu tässä kotosalla aikasta paljon,tehty näitä kotihommia vaan,niinkuin varmaan arvaatte niin polttopuita väännetty.

Luin kyllä kaikki teidän kirjoitukset,mutten yhtään muista mitä pitikään kommentoida,anteeks :ashamed:
Äsken imuroin ja järjestelin olohuoneen kalut uuteen järjestykseen,ja voi p.aska,tuli ihan typerän näköiseksi :x
En kyllä jaksa enää järjestellä takaisin,katsotaan sitten kuukauden päästä :x

Järjestättekö te muut usein huonekaluja uuteen järjestykseen?
Mä välillä tykkään laitella,mutta nykyään harvemmin kunnei jaksa eikä viitsi :whistle:

Meinasin varata huomenna itselleni lääkäriajan,mulla on noin kolme viikkoa ollut jatkuvasti vatsassa vellova olo,samanlainen kuin vatsataudissakin on :\|
Nyt kun syön niin tulee maha ihan sairaan turvoksiin ja mielettömän ähky ja paha olo,vaikka söisin miten vähän :'(
Onko kellään ollut vastaavaa?
Raskaana en ole :D

Tarttis tuota pihaa alkaa ruokkoomaan,pikkuisen olis haravoimista ja roskien polttamista,millaiset pihat/tontit teillä muilla on?
Meillä on ihan kiva,iso halli tuossa pihassa,kaksi kasvihuonetta(ne mainattiin kyllä purkaa,kun ei kasvateta mitään) ja leikkimökki ;)
Muuten tälläistä hiekkakangasmaastoa,elikkä pelkäänpä että muutamia käärmeitä voi kesällä olla :o

Nyt pitää jatkaa siivouspuuhia,tulin vaan kertoileen kuulumisia ja yritän taas ehtiä tännekkin enemmän,hauskaa loppuviikkoa kaikille :wave: <br><br>

Nyt on väriä päässä :D

Tinttamooses: :hug: Toivottavasti alkaisi maha pian toimimaan kunnolla! Mulla ei kyllä ole tainnut olla vastaavaa... Meillä ei juurikaan huonekalujen järjestyksen muuttelemista harrasteta :whistle: Meillä on iso tontti, 1,07ha. Talon lisäksi löytyy autotalli ja puuvaja, grillikatoskin kai hankitaan jossain vaiheessa. Piha on soraa, muuten tontti lähinnä metsää, yksi nurmikkoalue juuri kylvettiin. Täällä onneksi on jo puut klapeiksi tehtynä, kesällä sitten vaan enää odottaa niiden puuvajaan raijaaminen :kieh:

Täällä yllättävästi taas tuulee ihan mukavasti, ei siis taideta ulos mennä ainakaan vielä :/ Pitää sitten illemmalla katsoa, että jos tuuli vaikka olisi jo jonkin verran tyyntynyt. Pitäisi päästä vähän hiekkaleluja hiekkalaatikolle testaamaan, kun mies eilen toi sinne sen hiekan :D

Moi taas! :wave:

Päivää ystävät Ihanaiset!

Täälläkin vapaapäivät menneet ulkoilessa ja levätessä+ kaikki kotihommat tietty.

Lillukka ja hannamari ja muutkin mun unia ihmetelleet niin toissa päivänä kun lopetin yövuoron niin nukuinkin sit 5h aamupäivällä. helpotti jo kummasti oloa. olin hiukan väsynyt kylläkin sillo toisena yönä, mut sinänsä ihan hyvin meni. eilen nukuin päikkärit ja tietty yöunet oli ihan hyvän pituiset, kun ei miikkakaan useinkaan möykkää yölllä, niin saa nukkua aika putkeen.
Minä oon perinyt isältäni jonkinlaisen yövalvomisen geenin. Oon kuitenkin melko hyvä nukkumaan milloin vaan ja pärjään välillä suht lyhyilläkin unilla. mut eilenkin oli vielä hiukan krapulaisen olo vähistä unista johtuen, kun ei ole tähän rytmiin viel hirveästi tottunut. :)
Silloin aiemmin tein 4-5 yötä putkeen töissä, kun ne välipäivätkin tuntuivat jotenkin vapaapäiviltä ja ehti olemaan paljon enemmän miehen ja aleksin kanssa silloin.

Toissa päivänä sain myös imuroitua ja järjesteltyä paikkoja. Taas on hiekkaa kertynyt ihan kivasti pitki lattioita.
Tinttamooses, minä aikas harvoin vaihtelen huonekalujen paikkoja, kun ei ole oikein vaihtoehtoja laittaa niitä muullakaan tavoin.
Meillä on tontti 1000neliöö ja talo on 200neliön kokoinen kaikkinensa. meillä on pihalla puuvaja/ulkovarsto sydeemi ja hiekkalaatikko lisäksi noi normaalit pyykki- ja kuivatustelineet. Nurmikkoo on surimmaksi osaksi. tässä kuhan keritään niin tehään etupiha ja osa takapihaa uusiksi, laatat ja sorat yms.

gerbera, Kiva kun kävit ilmoittautumassa. Onneksi äidilläsi oli kaikki hyvin. :hug: jaksamista kovasti arkeen.

Äsken sain lajiteltua aleksin pienet vaatteet pois ja sopivat tilalle. miikan vaatteiden vuoro olis kohta, kuhan poika ensin herää, että viittii mennä kolistelee huoneeseen. illalla olis tarkoitus lähteä käymään prisman asiakasomistajapäivillä ja mammuttimarkkinoilla cm:ssä.

Mitähän muuta piti kommentoida...ei lahopää muista, joten jatkan toisella kertaa. aurinkoista torstaita kaikille. B) <br><br>

Heippa!

Kiitos teille kaikille! Olette oikeasti tosi ihanaisia ja tärkeitä!

Mies tuossa just soitteli ja on ajelemassa kotiin päin. Kuudelta pitäisi olla jo kotosalla :heart: Siinä jää jo illastakin mukavasti aikaa olla yhdessä! Ja kolmen päivän vapaat on edessä, niin mikäs tässä on ollessa :D

Mitäs suunnitelmia teillä on viikonlopuksi?
Me lähdetään huomenna Julben päikkäreitten jälkeen kyläilemään poikien tätilään. Lauantaina pitäisi käydä vaihtamassa anoppilassa meidän autoon kesärenkaat ja samalla tehdään kyläilykierrokset sillä suunnalla. Sunnuntaina on Aleksilla jalisturnaus (jos vaan on siinä kunnossa, että pääsee pelaamaan) ja muuten vaan sit ollaan ja öllötetään :D
Ulkoilua koitan tunkea vähän joka väliin! Niin kauan piti sisätiloissa pyöriä!

Tänään käytiin aamupäivästä kirjastossa ja samalla tehtiin pieni kävelylenkki (toooooosi hitaasti kävellen) ja yllättäin alkoi taas nyt iltapäivästä levossa supistelemaan. Alaselkää särkee ja massua kans :/ Kurjaa!!

Kaveri kävi kans kylässä ja kivaa oli! Omakin mieli on virkeämpi kun näkee aikuisia ihmisiä :D

Kohta tulee anoppi ja appiukko kyläilemään. Saan hengähtää, kun leikittävät Juliusta!

Nyt heräsi Julbe päikkäreiltä, joten pisukalle käypi tiemme!

Gerberalle viel vastailen noista viikonloppusuunnitelmista..
Minä yllättäen töissä, huomenna ja sunnuntaina iltavuorossa ja lauantaina aamussa. Aleksi lähtee huomenna mummolaan pitkästä aikaa, joten mies miikan kanssa touhuilee. Lauantai-iltana mennään miehen kanssa teatteriin ja amrilloon syömään. miehen sisko tulee miikan kanssa illaksi.
Kiva kun saat miehen kotiin illalla. nopeesti menee onneksi kolme tuntia. :heart:

Gerbera: Ihanaa, kun saat miehesi kolmeksi päiväksi kotiin! Meidän viikonloppusuunnitelmat: Huomenna on siis se tiekokous. Lauantaina ja sunnuntaina käy varmaan molempina päivinä mun synttärivieraita, kun sunnuntaina tulee täyteen huimat 25 vuotta! :D Alustavasti meillä oli suunnitelmissa mennä mun synttäreiden kunniaksi miehen kanssa kahdestaan ulos syömään, mut enpä tiedä et toteutuuko vielä tänä viikonloppuna, kun on luvannut aika kylmää eikä ole välttämättä edes Joonakselle hoitajaa...<br><br>

:wave: lumisesta korvesta! Smirge oli päässy turvallisesti takaisin mummilaan.
Nukuttiin lasten kans päikkärit ni mulla on hävinny ääni päikkyjen aikaan \|O ja kurkkuun koskee ja tietty pientä lämpöö, en ala. muuten meni oikein kivasti Smirgen ja lasten kans, kiitosta vaan kovasti!

Jellona, mitä on asiakasomistaja päivillä? siois onko hyviä tarjouksia?

Menempäs ettii peiton, nyt tuli vaan omaa napaa, mut mielessä ootte kaikki!

Iltoja!

Huh, molemmat poitsut nukkuvat! Ja Rasmuskin omassa sängyssään :) Pidin ensin kantoliinassa, jonne nukahti heti, niinkuin aina ja siirsin sieltä sänkyyn, ei edes herännyt siirron aikana :D Luulen, että herää kohta kuitenkin :/ Toivottavasti ei...

Oltiin tänään poikien, mun kaverin ja sen tytön kanssa puistossa, oli mukavaa, Joonatan viihtyi kauhean hyvin ja touhusi minkä ehti :heart: Ehdittiin onneksi olemaan ihan hyvän aikaa, ennen kuin alkoi satamaan.

Mies tulee jonkun ajan päästä jo töistä =)

Äiti pyysi Jontun huomenna niille yöksi! Ihanaa. Ei oo pitkään aikaan yökylässä ollutkaan :) Vähän jännittää, että nukkuuko/nukahtaako vieraassa paikassa yhtä hyvin kuin kotona =) Toivottavasti.

Niiskuneiti: Ihana olet, kiitos tosi kovasti, juttu tuli perille :hug: Aivan ihana, kun viitsit ja kun edes mieleesi tuli juttu meille lähettää :hug: Onpa Joonaksella tosiaan unenlahjat!! *Kade* :whistle: :D

Lillukka: Kiitos :hug:

Tinttamooses: Me ei usein vaihdella järjestystä, mut itseasiassa just viime viikolla vaihdettiin makuuhuoneen järjestystä vähän ja sai poikien huonekin vähän uutta järjestystä samalla :) Jaksamisia mahanvellomiskipuihin! Mulla oli ehkä vähän samantapaista joku vuosi sitten... Tai sellasta pahanolontunnetta koko ajan ja mahassa kiersi, sit mulla todettiinkin laktoosi-intoleranssi...

Gerbera: Viikonlopun suunnitelmia... No, Joonatan näköjään menee huomenna yökylään, miehellä on huominen ja lauantai töitä, sunnuntaista en vielä tiedä :)

Nyt meen kattomaan Teho-osaston lopun! Oli vaan niin harvinaista päästä koneelle näin iltasella, että oli pakko tähän tulla ja tässä olla :whistle: :laugh:

Hyvät yöt!

Huomenia =)

Voi kilin kellit,täällä on ihan kamalasti lunta ja lisää tuleepi kokoajan :/ :x
Tarttis kymmeneksi mennä kylään tuonne alastarolle,saapi nähdä miten renkaat pitää ;) On meinaan suvikumit alla jo.

Eilen oltiin illalla kyläilemässä Oskarin kummeilla,tultiin vasta kahdeksan jälkeen kotiin,joten en jaksanut tulla enää kirjoittelemaan,katselin sitten saunan jälkeen vaan telkkua =)
Tosin sieltä ei taaskaan tullut mitään järkevää :(

Joku kyseli viikonloppusuunnitelmista,meillä ei ole mitään suunnitelmia,kotosalla ollaan vaan ainakin alustavasti ;)
Ei onneksi tartte siivotakaan sen enempiä kun eilen pesin sitten lattiatkin.

Tarttis varata kissalle leikkausaikakin tänään tai jos siirrän ensi viikkoon,eipä sillä niin kiire ole.
Mulla on kaksi karvakasaa(pyhä birma-rotuisia kissoja)joista toinen leikattu tyttö ja toinen vielä leikkaamaton kolli,tätä kollia piti alkaa käyttään siitokseen mutta sillä onkin sellainen vika ettei voi,joten aion sitten sen leikkauttaa,on helpompaa sille ja mulle :D
Joko olette ostaneet paljon kesävaatteita lapsille?
Mä olen ostanut pikkuisen jokaiselle,keskimmäiselle jääkin tosi paljon vaatteita esikolta,joten hälle ei paljon tartte ostella vaatteita.
Oskarillakin on paljon kesäksi vaatteita valmiina,olen saanut aika paljon ja tytöiltäkin on joitain poikamaisia shortseja jäänyt

;)

Nyt menen ottamaan kahvetta ja herätän kohta mukelot :D
Hauskaa viikonloppua kaikille :wave:

täällä kökkö yö takana..

Lunta tulee, ihanasti, ihan normaalia kun ei viel olla ees vapussa :whistle:

Tintalle piti vastata et meillä on vaihdettu kalujen paikkaa vähän sen jälkee ku tänne muutettiin, olkkarissa sohvat vaihto paikkaa kun saatiin uus kirjahylly, keittiössä ruokapöydät vaihtojärjestystä, ja tietty makkarit on muuttanu huoneesta toiseen :D
Pihamaasta kyselit, meillä on tommoin pikkunen piha, tonttia on pientilallisen verran josta suurin osa on puustoa, tänä vuonna alkaa harvennukset..

Vkl suunnitelmista, tänää pitäs käydä kaupassa, että jaksaa kiinnostaa, huomenna pitäs hakee uudet sohvat, pääsee repii toisesta sohvasta nahkoja irti kun on aitoa nahkaaa ja ne on kunnossa, nakhat siis, runko meinaa levitä.. Sit huomenna pitäs ukon laittaa kaverin auto loppuun, onneks ei oo sen isompi homma kun laturin paikalleen laitto, mikä toki osaa viedä aikaa jos hihnat ei haluu mennä kerralla kohilleen, sunnuntaina pojat softaa, riippuu mun kunnosta, en kehtaa kieltääkkään jos ei ihan pashaolo ole, kun yks kaveri on toiseltapuolen suomee käymässä..

Missäs uneton on?

Nyt kattoo mitä sitä tänää jaksas, kaupassa ainaki on pakko käydä, jääkaapissa on valo... :whistle:

Perjantaita!

Eipä ollut viime yökään hyvä, vaan ihan syvältä :( Rasmus aloitti ennen puolta yötä ähisemisen, otin viereen, imetin ja nukuttiin jonkun aikaa, kunnes alkoi ihan mahdoton vääntelehtiminen... Joskus kahden aikoihin katsoin kelloa, olin ollut jo jonkun aikaa hereillä, vähän ennen neöjää katsoin taas kelloa, en ollut nukkunut ollenkaan :\| Pystyykö joku oikeasti nukkumaan, kun vauvalla vääntä masussa ja vääntelehtiminen ja hyöriminen on jatkuvaa?? Mä oon aina kuvitellut, että ei tietenkään, mutta neuvolassa eilen kysyi, että enkö sit itse pysty silloin nukkua... No en kyllä :/ Vaikka poika nukkuu, eikä huuda, mut en mä kyllä silloin itse pysty nukkua!

Joonatan heräs pari kertaa taas itkien, en tiiä, että mikä taas on, kun pitkän aikaa nukkui heräämättä koko yön. Heräsi aamulla vasta 07.35! Joka on tooosi myöhään meille :) Mä olin jo jonkun aikaa hereillä kun Rasmuksella yllättäen masusta väänsi :/

Meille tulee kohta kaveri, Rasmuksen tuleva kummi, tyttöineen, ihanaa! Saatiin siivottuakin jo nyt aamulla :)

Tinttamooses: Mä en ole kesävaatteita vielä pojille ostanut, Rasmukselle toivottavasti menis Joonatanin viime kesäisiä vaatteita =)

Koivunkäpy: Jaksamisia :hug:

Missä tosiaan Uneton? Eikö oo malttanut vielä koneelle tulla :D

Nyt mentävä :wave:

Eilinen meni taas tk:ssa. Catriinan ihottuma vain paheni ja taas siis jouduttiin vierailemaan tk:sssa. Nyt vihdoin lääkäri määräsi vasta lääkettä ja arvatkaa mitä, vastalääkkeeksi määräsi käärmepakkauksen. Ensimmäisen tapletin kun oli tytölle soseen seassa antanut niin jo 10 min alkoin poskien ihottuma helpottamaan. No yön aikana ihottuma taas peheni mutta kun aamulla taas annoin tapletin niin taas on paremman näköinen. Tyttö on vielä hailakoilla läiskillä päästä varpaisiin, mutta eiliseen verrattuna näyttää jo tosi hyvältä. Koitan laittaa tuonne yhteisöön kuvan pahimmasta vaiheesta kun ensin saan siirrettyä kuvat koneelle.
Olin muuten valmis lähtemään tytön kanssa jo keskussairaalaan, sillä mulla pelotti että allergia aiheuttaa hengitysvaikeuksia.
Mutta nyt ollaan menossa parempaan ja tyttö on jo oma pirteä toimelias itsensä. :)

Perstaita B)

Kökkö, Valtterilla on taas poskiontelotulehdus :( Pari kuukautta sitten sillä oli eka sellainen ja nyt taas... No, olihan tuossa sellaiset 10 vuotta ettei poika syönyt yhtään lääkekuuria joten nyt kai sitä syödään sitten vuosien edestä... Onneksi vein pojan lekuriin. Eka ajattelin etten vie mutta mietin tulevaa viikonloppua kun olen poissa ja onneksi varasin ja sain ajan.

Niiskuneiti: meillä onkin synttärit peräkkäin -mulla on huomenna juhlapäivä :) Mä tosin olen vähän sua nuorempi, täytän 21v :whistle: :laugh: Säälittävää, ei kukaan tota usko... Täytän siis 32v :/ Etukäteen ei saa onnitella joten palaan maanantaina onnittelulaulujen kera :D

Viikonloppusuunnitelmista: mun äiti ja anoppi tulevat huomenna kahdeksalta lastenhoitoremmiin ja me lähdetään ukon kanssa puoli 9 satamaan. En edes tiedä mihin satamaan mennään, hui kun jänskää! Sen tiedän että Tallinnaan mennään mutta en tiedä millä laivalla tai mihin hotelliin :D Palataan kotiin kuulemma sunnuntai-iltana yhdeksän maissa.

Tinttamooses: mä en koskaan muuta huonekalujen järjestystä, en kertakaikkiaan jaksa ryhtyä siihen hommaan... Me asutaan kerrostalossa joten omaa pihaa/tonttia ei ole. Taloyhtiöllä on aika iso piha, sitä sitten haravoidaan toukokuun 6. päivä :D En ole ostanut vielä yhtään kesävaatteita, en pojille enkä tytöille. Pojille taitaa mahtua viimekesäiset shortsit ja T-paitoja, tytöille pitää ostaa ihan kaikki vaatteet. Saaran viimekesäiset vaatteet ei mahdu enää Veeralle. Ostin mun työkaverilta isot kasat tyttöjen vaatteita, täytyy katsoa ne läpi, muistelisin että joukossa oli joitain kesämekkoja ja uimapukuja yms.

Aleksille tsemppiä jalisturnaukseen, toivottavasti poika pääsee pelaamaan!

Catriinalle ja äiteelle jaksuja :hug:

Pepille myös jaksuja :hug: Täytyypä tuossa katsella jos joku päivä tulisin tyttöjen kanssa teitä moikkaamaan :)

Tänään pitäis tehdä 5l lohikeittoa kotijoukoille viikonlopuksi ja siivota ettei mummojen tarttea tarttua imurin varteen joten en ehkä ehdi enää koneelle. Oikein mukavaa viikonloppua kaikille, Niiskikselle mukavaa synttäripäivää sunnuntaille! Palailen maanantaina taas vuotta vanhempana, nyyh...

Tansku & tytskyt

Hiphei ja sateista päivää täältäkin! Täällä on satanut koko päivän vettä. Meillä oli aamupäivän kaksi kaveria lapsineen, lapset 1v 3kk joten samoja ikiä kaikki. Touhua siis piisasi. =)

Tansku ihanaa matkaa! =) :heart:

Niisku ONNEA!!!!

Missä tosiaan Uneton? Jemma ja Kristiina, olisi kiva kuulla teistä ja lasten kuulumisista ja kuinka Jemma voit? Ja muutkin jotka ei kirjoitelleet aikoihin, niin hopihopi kuulumisia ootellaan!

Tinttamooses harvoin vaihdellaan järjestystä, tosin nyt ollaan joissain huoneissa vaihdettu... kesävaatetta olen ostanut muutamia t-paitoja ja parit sortsit.

Viikonloppusuunnitelmista huomenna vissiin kotona kun luvattu huonoa säätä mutta su:na jos sää ok, lähdetään käymään Kiteen eläinpuistossa :). Onko kukaan esim. Käpynen käynyt?

Kuka kysyi tontista... Niiskuneitikö? Meillä on 1700 neliön tontti, suurin osa nurmella, meiltä on rantaan reilut 50m (ei ole omarantainen tontti) ja sinne viettävä rinne on mäntykangasta, niinkuin muutenkin tässä lähiympäristö. Mulla on kasvimaa, kasvihuone, marjapensaita, jonkin verran istutuksia ja jokunen kukkapenkki, pihalla on myös autotalli-varasto-puuliiteri-rakennus sekä grillikatos. Ja yksi patio ja tuossa rinteessä portaat alas siis järvelle päin. Ollaan "rakennettu" tuota pihaa pari kesää itse talon rakentamisen jälkeen ja nyt on eka kesä, ettei ole hirmuisia pihanrakennusurakoita edessä :).

Nyt lähden siivoamaan!

Lillukka

ps. Ai niin, mua puras vissiin eilen käärme! Tietääkö kukaan pureeko rantakäärmeet vai ainoastaan kyyt? Sellainen punoittava jälki, syvät hampaan jäljet on jalassa. kuumotti, kutitti. Ja jos ihmettelette että enkö huomannut, niin en, juoksin päivällä sydän kurkussa pojan perässä pitkin tuota rinnettä. Ja mua on kerran aiemminkin pistänyt kyy, ja se ei ainaskaan hirmusesti sattunut. Eniten oon ollut huolissani siitä että miten suojaan Onnin ettei moinen luikero iske siihen hampaitaan kun tuolla metsässä mennään....

Heippati taas =)

Kotiuduttu kylästä...
Hyvin pääsin loskassa kotterollani eteenpäin ;)
Tarttis alkaa laittaan jotakin syömistä ja sit lähdetään kyläileen yhdelle ystävälle,heh aikasta kyläilypäivä tästäkin sitten tuli :whistle: :ashamed: ;)

Koivunkäpy:Asutko ihan maatilalla?
Onko teillä eläimiä?(En mitenkään utelias ole :ashamed: )
Jokos on koni hankittu?Mulla se jää haaveeks,ainakin toistaiseksi =)

Täällä edelleen ihan talvinen tunnelma pihalla,kamalaa kun piha taas ihan märkä ja kurainen.
Just se kuivu ja oli mukava olla lenkkareissa pihalla :/

Mutta nyt pitää mennä hellaa moikkaamaan ja ruokkia eläimet sisällä ja pihalla,palaillaan ;) :wave:

Tintta, ei meil oo ku tuo koira, koni jää haaveeks viel muutamaks vuotta..
Ja ei oo siis mitään tilatoimintaa enää, on täs joskus ollu kantturoita ja peltoa. eihän tässä oo ku 5hehtaaria tuota maata ni eipä semmosta toinna alkaa viljelemään, varsinkaa ku peltoa ei oo ku pikkuläntit..

Yhteistyössä