JOULUTÄHDET 2005 TAMMIKUUSSA

Onnea taivaanvuohen tytölle :flower: :flower:
Nyt on kaikki tähtöset 4 :heart: :heart:

Jäin miettimään Smirgen eskarijuttua. Meillä se taitaa siirtyä vuoden myöhemmälle, sen viiden päivän takia...

Neve tein sen pyynnön, kiitos B) Tsemppiä Neve, itekin yritän taas tuhannen kerran. 3 päivää ollu ilman namia ja nuppi on kireällä

Tervetuloa Sippesirkku mukaan joukkoon Tulehan kertomaan itsestäsi ja perheestäsi!

Meilläkin neuvola tammikuun lopulla, rokote tulee samalla.
 
Heippa.

Viimeisiä lomapäiviä viedään :| Enkä oo saanut tehtyä sitä yhtä etätehtävää, viimeistään maanantain aikana teen se! Vähän jo stressaa.

Meillä on vietetty nyt Joonatanin synttärit. Maanantaina oli mun isä, isän vaimo, mun veli ja täti perheineen. Eilen oli ensin mun suku, tai äiti ja tädit perheineen, serkkuja ja mummu ja pappa. Sit tuli Samin äiti perheineen ja sisko miehensä kanssa + vielä kummeja ja muita kavereita! Porukkaa kävi yhteensä varmaan ainakin 30 :eek: Mut mukavaa oli! Ja ihania, tarpeellisia lahjoja J sai. Boksereita, t-paitoja, paitoja, uimalasit, hamahelmiä, kirjoja, värityspaperia + kyniä, jotain leluja ja kauko-ohjattavan bemarin :D Ja namia, dvd:n ja reino-tossut, muutamat pelitkin (numero ja kirjoituspelejä ) :heart:

Pakko laittaa tännekin tää kuva, Joonatan osaa kirjottaa :heart: Ihan itse ton kirjotti, kirjoittelee joka päivä kirjaimia, tosi monia muistaa :) On tosi kiinnostunut kirjaimista ja numeroista nyt.
:heart: :heart:

Mukava kuulla Nevestäkin :) Ehkä jatkossa useamminkin ;) Tsemppiä laihdutuskuuriin ja muillekin, joilla se on käynnissä, minulla alkaa pian :D Nyt on ollu noita juhlia niin ei oo viitsinyt aloittaa ja tänäänkin niillä vielä mässäsin, hirveesti jäi yli :x :ashamed:

Mut nyt me lähdetään vähän asioille! :wave:
 
Moikka

Täällä on jo varmaankin aika tiivis yhteisö, mutta jos mahtuisi vielä yksi uusi:)
Eli poika synty10.12.05, ja nimekseen sai Viljami Onni Elmeri:)
Poika on vikkelä kintuistaan, harrastaan luistelukoulua, ja aloitteee pian jääkiekon pelaamisen kunhan mittä siin tulee 6.v
Itse olen 34.v, tänä vuonna 35.v nainen Helsingistä, huomenna muutetaan Hyvinkäälle kokonaan:D
Toinen lapsonen pitäis poksahtaa maailmaan 13.2, eli ens kuussa, joten täällä voidaan tällä hetkellä hyvin paksusti:D

Terkuin
SippeSirkku&Viljami
 
Huomenia!

Täällä aikas kova pakkanen vaan jatkuu... oli pakko viedä Lotta aamulla kouluun, kun kuitenkin matkaa vajaa 3km. Eilen aamulla pääsi koulukaverin isän kyydissä ja tänään me haettiin koulukaveri mukaan. Tulin sitten kotiin aamupalalle ja 8.45 takaisin 4v-neuvolaan (lastenneuvola on siis Lotan koululla). Otto oli aika reipas, vaikka rokotuksesta tuli tietenkin itku ja ensin ei meinannu vaatteita riisua punnitusta varten. Mitat oli 15.3kg (1.7kiloa oli tullut vuodessa) ja 102.3cm (8.2cm tullut vuodessa!). Hyvin kasvoi omalla käyrällään, oletuspituudesta vaan aika paljon alempana menee käyrä, mutta pienoinen noususuunta näytti olevan. Terkkarille sanoin, että uutta asiakasta tässä hänelle tehdään :) kun villatakissa ja toppahousuissa ei sitä heti huomannut :D

SippeSirkulle tervetuloa! Kyllä mukaan mahtuu. Sulla on laskettu aika mun mummun synttärinä :heart: ja päivää meidän 10v. hääpäivän jälkeen :heart:

Ollaan suunniteltu Turkuun viikonloppureissua miehen kanssa tuohon 10v. hääpäivän tietämiin, ihan kahden =) Turku on siis mun opiskelukaupunki ja sen takia rakas paikka mulle. Vielä ei ole varattu mitään hotellia, mutta pitäis kyllä. Mun vanhemmat lupas ottaa lapset sinne viikonlopuksi silloin.

Edellispäivänä tilattiin netistä Pingpongin sivuilta kaukalo ja telakka ja sitten mies sai mut ylipuhuttua uusiin kärryihinkin :D Otonkin vanhat tulee kyllä olemaan käytössä, kun ei niissä mitään vikaa ole. Uudet on Gessleinin Vision S- merkkiset kolmipyöräiset. Kaukalo on Britaxin Römer Baby-Safe plus ja siihen easyfix-jalusta. Sitten tilattiin vielä adapteri, minkä kanssa kaukalon saa kärryihin kiinni.

Nyt on kaikki meidän tähtöset 4v :heart:

Peppi ihana tuo Jontun Äiti-kirjoitus :heart: Meillä ei Otto ole kyllä yhtään kiinnostunut kirjaimista, mitä muistan Lotan olleen tän ikäisenä. Erilaisia on lapset. Oman nimen kyllä tunnistaa, jos jossain näkee, esim. Otto-automaateissa :D Hienoja lahjoja Jonttu sai!

Niiskuneiti kiva kuulla sun raskaudesta ja kiva, että tulit tuonne Huhtikuisiinkin, niinku jo siellä kirjoitinkin :)

Katoitteko muuten eilen Satuhäät-ohjelmaa, kun tuli täältä meiltä päin? Siinä oli miehen yks kaveri myös, ei kylläkään sulhasena, vaan tatuointia tekemässä =)

Nyt huilaamaan, että jaksan olla 22 asti töissä... Onneksi on vknlp vapaata! Ihanaa viikonloppua kaikille!

siru h25+0 :heart: Lotan antama vauvan työnimi on AnelmaNestori ja Oton Viivi :heart: (Otto ei kylläkään tiennyt, että se on tytön nimi :LOL: )
 
sairaalasta palattu ja nyt ollaan kädet kyynärpäitä myöten ristissä ettei takas tarvi mennä.
Juho leikattiin eilen kahdesti, ke iltana oltiin 22 jälkeen sairaalassa ja 00 aikaan oli leikkurissa. sillon ei lääkäri viitsinyt kerralla tehdä kunnolla niin päivällä sit otettiin uusiksi.
nivustyrä vähän kummaöllisessa paikassa niin esty kiveksen verenkierto, mutta kives ei ehtinyt mennä kuolioon, kiitos ripeän toiminnan, nyt toivotaan että jatko menee hyvin.
tänään npäästiin kotiin ja mamma on vähän väsynyt.
 
Hyvää iltaa!

Muutto saatiin kokonaan suoritettua tänään, Hesasta Hyvinkäälle ajaa meiltä n. 1h, joten uuessa kodissa ollaan, ite en oo voinu oikee tehdä mitään, koska oon 8kk raskaana, maalaaminen ja raskaitten tavaroitten nostaminen jäi väliin.
Joten puuhastilin keittiöön tavarat esim. ruokailuvälineet ym.., lastenhuoneitten lelut järjestelin ym. pikkusta.
Huomenna tai sunnuntaina ois edessä vaunujen ja turvakaukalon osto! Ei olla päätetty 6 vaunun joukosta mitkä, turvakaukalo on jo luultavammin tiedossa.
Mut Viljami voipi hyvin, ''harkat'' tänään, ''Vilkku'' pitää hirvittävästi ulkona olemisesta, itse kun aloitin äippäloman olen kotona ja voin olla Viljamin kanssa:)

SippeSirkku&''Vilkku''
 
Sunnuntaita!

Se olis huomenna arki taas :eek: Itse meen koululle tekemään sitä yhtä tehtävää, jota en oo vielä edes aloittanut :ashamed: Poikien pitäis 3,5 viikon loman jälkeen palata takas päiväkotiin ja mua ei yhtään huvittais viedä! :( Mä en vaan kertakaikkiaan tykkää niiden päiväkodista. Tuntuu, että vähän väliä kuulee ja näkee siellä jotain inhottavaa. Rasmus aloitti jo tällä viikolla sanomaan, ettei halua päiväkotiin, ei tykkää päiväkodista jne. :/ Huoh.

Sippesirkulle tervetuloa mukaan porukkaan! :) Onnea uuteen kotiin!

siru, etkö sä käy neuvolassa? Vai onko teillä eri neuvolantädit odotusaikana ku lapsineuvolassa?

koivunkäpy, onhan teillä ollu kaikki nyt ton sairaalareissun jälkeen ok? :hug:

Eipä tässä kummempia. Ahdistaa toi huominen :ashamed:
 
Ihana viikonloppu takana =)

Ystävä tuli tyttöjensä kanssa meille eilen puoliltapäivin, näin pitkästä aikaa kummityttöäkin :heart: Ja ystävä on samalla siis Pepin kummi :D
Sitten iltapäivästä tuli muutama ystäväperhe vielä kylään, meidän tuvassa oli 9 lasta ja 6 aikuista :whistle: =)

Tänään ystäväni leikkaa lasten ja ukkelin hiukset, saa kutrit kuosiin =)

Pakkanen saisi hellittää, junat ei kulje, ei kärsi oikein olla ulkona jne :|
Ensi viikko on aika tiukka töiden suhteen, toivottavasti saisin edes nukuttua...

Peppi85 :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: meilläki oli reilu kuukausi taukoa hoidossa ja Peppi reagoi heti ekana iltana... haleja ja jaksuja kovasti, kurja tilanne :/

Käpyyyy, mitä teille kuuluu?
 
Täällä menee muuten hyvin, mut pienellä käy panadoli mahaan.. :/ tosin kivut vissiin alkaa helpottaa pikkuhiljaa, ainakin pallit alkaa olee kohta normaalikokoiset kun turvotus on laskenut lähes kokonaan. särkylääkettä menee 2*burana ja 3-4 kertaa panadol.

Anoppi ja appiukko tekee muuttoa ja sen huomaa..

Muoks, jos lapsi ei viihdy hoidossa niin suosittelen ihan oikeasti miettimään paikan vaihtoa jos mahdollista. Meilähän poika oli sillon keväällä siellä eripaikassa ja viimeiks eilen selitti kun siitä ohi ajettiin että tuolla oli se tyhmä/tuhma hoitotäti ja oli huolissaan että eihän hän joudu sinne takas ikinä.
samoin kaverin poika joka siel oli on huolissaan samasta asiasta.
 
Meillä vietetään tänää Jasminin 3v synttäreitä pienimuotoisesti.

Huomenna on Jennan 5v ja Juliuksen 2kk neuvola ja innollaa ootan kun kuulee pojan mitat.Eilen ku kokeilin 68cm kokosia vaatteita mutta ne ei enää meinaa sopia pojalle..miten nuo kasvaa noin nopeasti..en ymmärrä en..
 
Heippa!

Täällä ollut tosi ihana ilma tänään. Lenkkeiltiin eka kaverin ja hänen pojan (mun kummipoika :heart: ) kanssa pitkä lenkki. Iltapäivällä lähdettiin vielä luistelemaan lasten kanssa. Itse en tosin luistellu, kun pelkään, että kaadun, kun vartalon painopiste muuttunut :) Tykkään kyllä luistelusta, että siinä mielessä vähän harmittaa.

Peppi juu, kyllä mä neuvolassa käyn, en niin hankala ole :D eri neuvola on tosiaan äitiysneuvola ja lastenneuvola, eri paikassakin. Oton neuvola on Lotan koulun yhteydessä, Lotalla oli sama th vielä 1-2 luokalla, nyt kolmosella vaihtui. Otollakin siis luultavasti tulee olemaan sama tokaluokkaan asti. Tosi kiva se th on, että siinä mielessä hyvä. Ja samoilla linjoilla mun kanssa monessa asiassa, mikä kanssa hyvä. Esim. imetyksen suhteen ei tullut niitä kommentteja, että kiinteät pitäis aloittaa aiemmin, kun vauva niin iso, paitsi sijainen kun oli muistaakseni 4kk neuvolassa, niin se kyllä sanoi. Sanoin vaan, että jos se vauva on näihin mittoihin kasvanut rintamaidolla, niin ei yhtäkkiä lakkaa kasvamasta rintamaidolla =) toivottavasti poikien hoitoon meno sujuu hyvin huomenna :hug: Meillä sama edessä, Otto on viimeks ollu noin 2kk sitten!! Nyt ollaan juteltu asiasta ja ainakin vaikuttais, että ihan mielellään olis menossa. Sanoi vaan, että nukkua hän ei siellä sitten kyllä haluaisi. No, onneksi on siinä vaiheessa jo niin väsynyt, että varmasti uni maistuu. Herätys on nimittäin 6 jälkeen.

Koivunkävyn pikkumiehelle paranemisia! :hug: Onneksi toimivat ripeästi siellä sairaalassa!

Nyt nukkumaan, että jaksan herätä ajoissa töihin. Kolme peräkkäistä aikaista herätystä olis edessä, huom. aamu, tiistaina sokerirasitus klo 7.10 ja ke aamuvuoro :$

Talvista ensi viikkoa kaikille!

siru h25+2
 
Yöterveisii!

kaksi yötä olis lusittavana. eka yö nyt aloituksessa. :)

koivunkävyn perheelle jaksuja. onneksi tällä hetkellä jo asiat paremmin. :hug: :hug: Juholle paljon paranemisia. :hug:

sippesirkulle, tervetuloa joukkoon mukaan. tänne mahtuu aina uusia. onnea uuteen kotiin. :)

niin ja mullakin pisti silmään toi eskari juttu, vaikka pientä pilkun viilausta onkin niin meidän perheessä kirjoitetaan vasta parin vuoden päästä eskari hakemuksia. sinänsä ihana juttu että Miikka saa rauhassa kasvaa ja kehittyä rauhallisemmaksi koululaiseksi. kuhan ei vaan oppisi lukee ja kirjoittaa niin kuin isoveljensä ennen koulua. sitten voikin tulla vaikeuksia. :)

Meillä ollut ihan normaalia arkea. pakkasta pidetty. töissä olen ollu loppiaisesta lähtien. lauantaina siivoilin kunnolla iltapäivällä töistä päästyäni. Miikka ei ollut vaan niin innolla mukana ja sai kivoja huuto raivareita pitkin iltaa. mut pitkällä pinnalla siitä selvittiin. :whistle: tänään oli aamupäivällä Aksulla pitkästä aikaa jalis harkat, olin miikan kanssa pihalla sen aikaa. mies on ollut kipeä.
ensi ja seuraavan viikon mies onkin lomautuksilla. jospa päästäis ihan kaksin vaikka edes hiihtää joku päivä. hieman kaipais yhteistä aikaa. :heart: =)

Huomenna olis se mikkiksen neuvola..täytyy kattoo aamulla onko mies siinä kunnossa että saa pojan siellä käytettyä. minä meinaan nukkuu.

peppi, hienosti osaa Jonttu kirjoittaa. :) ei meilläkään Miikka kirjoittaa osaa tai siis kirjaimia osaa tehdä, vaikka kirjaimet hyvin tunnistaakin. ja niitä nimiä jotenkin. :)
minäkin sinuna miettisin tuota hoitopaikan vaihtoa, jos paikka on niin vastenmielinen mitä kerroit. onko teidän alueella miten helppoa saada vaihdettua paikkaa??

olen aivan unohtanut kertoa meidän järisyttävän kamalasta jouluaattoaamun sauna kohtauksesta... |O siis tapaus minä ja elävä hiiri/rotta/päästäinen ihan mikä vaan pitkähäntäinen (sorry peppi) en vain tykkää yhtään sellaisista ja tämän episodin jälkeen vielä vähemmän.
eli minä olin menossa poikien kanssa saunaan sillo aamulla, mies oli ulkona kolaamassa lunta. pojat olivat jo kiivenneet lauteille ja minä olin suihkua vaille valmis myös sinne. seisoin kylppärin puolella ovi aukossa, kun katoin että pojat pääsee lauteille, niin eikös meidän saunan takanurkasta juokse MINUN VARPAIDENI yli sellanen hirmuinen pitkähätäinen ötökkä. juoksee kylppärin puolelle ja minä siinä samassa saunan lauteille paiskaten oven kiinni perässäni (ihan kuin se pitkähäntäinen siellä isommaksi hetkessä kasvaisi ja tulisi perässä :LOL: ) ja kiljuin aivan mielettömästi tai itkin hysteerisesti. (pojat olivat ihan hiljaa tai Aleksi yritti neuvoa mitä pitää tehdä.) :D alkusäikähdyksestä selvittyäni aukaisin oven ja nähtiin että hiiri oli meidän kylppärissä onneksi edelleen, eikä siis ollut lähtenyt muualle huoneistoon, jota ehkä eniten pelkäsin, kun ovi jäi sinnekin päin auki. tehtiin sitten sotasuunnitelma, että menen hakemaan miehen avuksi ja pojat pysyy lauteilla. saatiin tämä tehtävä onnistuneesti suoritettua ja mies tuli avuksi. Minäkin taas hetken hysteerisen itkuni jälkeen menin miehen avuksi kalastamaan nopeaa etenijää. (vaikkei minusta mitään apua loppupelissä ollutkaan) niin kiinni saatiin ja eloon kaveri ei jäänyt.
tämä tarina on tosi kaikessa hauskuudessaankin näin jälkeenpäin, mutta jonkin aikaiset muistot se mieleeni jätti. saunaan mennessäni nykyään hakkaan hyvin tarkkaan lattiaa ettei pääse toiste säikäyttelee tuollaiset otukset minun mielenrauhaani. :D

no tässähän tätä jo olikin teille kertomusta riittämiin. palailen...tuas. :wave:
 
Nyt se arki sit alkoi. Äsken vein pojat hoitoon, itse vielä odottelen, että kirjasto aukeaisi niin pääsis sinne tekemään sitä koulujuttua. Rasmus jäi aika kovasti itkien ja koko aamun hoki, ettei halua päiväkotiin, päiväkodissa on tyhmää jne. :ashamed: Joonatan jäi tosi reippaasti, sen lempitäti (osa-aika eläkkeellä oleva ihana hoitaja) oli siellä, hänelle meni kertomaan, kuinka on nyt 4v. jne. :heart:

Mä saatan vähän ylireagoida joissain noissa päiväkotiasioissa, on siellä hyviäkin juttuja ja ihania hoitajia, se "hirviökin" on lopettanut silloin joskus viime kesänä :whistle: Joidenkin kanssa olen eri mieltä asioista ja eräs mieshoitaja on mun mielestä liian tiukka monissakin asioissa (kuten syömisessä, semmosta mun mielestä natsitoimintaa, tyyliin: sinä syöt, kun minä aikuinen niin määrään, lautanen tyhjäksi! :| ), mut tää kyseinen tyyppikään ei ole kummankaan omahoitaja, joten ei syö/vahdi niinkään Rasmuksen syömisiä esimerkiksi. Nyt pitäis olla aika kiva tilanne tuolla päiväkodissa, yksi vakituisista palaa äitiyslomalta ja yksi sijainen, joka on nyt ainakin kesään asti, on löytynyt, eli enää ei pitäisi henkilökunnan vaihtua alati. Kaikilla on hyvät työkokemukset, pitkältä ajalta. Mulla on odotukset korkealla siis :ashamed: Ja mä oon kyllä aina semmonen, että keskustelen kaikista asioista, mitkä huolettaa niin henkilökunnan kanssa. Ja tuntuu, että ne asiat otetaan silleen vakavasti ja niiden eteen tehdään jotain.

Täällä ei niin vaan hoitopaikkaa vaihdeta, ei todellakaan. Eikä varsinkaan sellaiseen hoitopaikkaan, joka olis mieleinen. Ja ihan mihin vaan en poikia edes halua laittaa huonojen kokemusten perusteella (oon ite ollut työharjoitteluissa ja kokemuksia on muiden lasten kautta, pikkuveljen jne. ).

Joonatan oikeastaan jo aamusta asti oli innoissaan päiväkotiin lähdössä :heart: Toivoi, että yksi tyttö olis hoidossa kans ja muutenkin jutteli, että on ihan kiva mennä. Autossa sit sanoi, että kyllä mulla tulee teitä ikävä, mut ei sen kummemmin siitä puhunut.

Ehkä tää tästä...

Uneton: kiitos :hug: :hug: Mukavalta kuulosti teidän viikonloppu :)

Juholle pikaista paranemista, harmi toi panadol-asia :(

taapero, tuuhan kertomaan Juliuksen mittoja kun ootte neuvolassa käyneet :)

siru, no mä mietinkin, et noin se varmasti on :) Miksköhän se on eri paikoissa eri tavalla järjestetty? Mun mielestä on ollu kyllä kiva käydä aina samalla neuvolantädillä, odotuksen jälkeen vauvan kanssa, tietää jo meidät ja miten odotus on mennyt jne. Kiva, että on mukava th teillä =) Jaksamisia aikaisiin aamuihin :hug:

jellona, voi sua :whistle: :LOL: :eek: :D Siis toi hiirijuttu, heh ;) Katotko muuten koskaan csi:tä? Csi miamissa sen Horation poika on mun mielestä ihan teidän Aleksin näköinen! Siis Aleksi voisi näyttää ihan siltä sitten isompana/nuorena =) Eilen just tuli ja pisti taas niin silmään :) Jaksamisia ens yöhön, tuu sit taas kirjoittamaan :wave: Tässä vielä siitä pojasta kuvia: http://screenrant.com/wp-content/uploads/csi_miami_horatios_family.jpg Ja tässä toinen: http://www.straitstimes.com/STI/STIMEDIA/image/20090712/sg-kyle.jpg

Kauheeta muuten jotenkin toi Tony Halmeen kuolema :( Vaikken nyt mikään fani ollutkaan, mutta silti :ashamed:

Nyt pitää ruveta tekemään lähtöä, kirjasto aukeaa klo 10! :wave:
 
Juliuksen tuoreet mitat on 4910g ja 58cm..eli hyvin kasvetaan..mutta siitä täti oli huolissaan kun mitkään d-tipat ei oikee pojalle sovi.

Helmikuussa onki sitte Janeten 4v neuvola jolloin on myös vaavin 3kk neuvola samalla.
 
taaperot, täällä on sanottu että jos parikin tippaa kestää masu niin seki on parempi ku ei mitään. jotta nostaa sit myöhemmin annosta.

kävin poikaa näyttääs tk:lla hoitsulle kun huomasin että ei oo tuo pallinhaava umpeutunu, saatiin erilaisia haavalappuja nyt siihen ni jos se lähtis parantuu ja ovat myös semmosia ettei sinne enää pitäs päästä pisun kirvelee.
 
Hei vain

Viljamille ois sitte uus hoitopaikka hakusessa Hyvinkäältä, en ole tutustunu mihinkään palveluihin vielä vaikka muutosta on jo pari pv, mutta aika on mennyt taloa laittaen ja rv35+2 kun olen, ja jostain syystä supistukset pitää riesana aamu kuudesta alkaen.
Jos kaikki masukin kanssa menee hyvin, voisi keskiviikkona alkaa tutustua pv-koteihin, tk tutustun tällä viikolla kun on masukin tarkistus.
Viljami voi nyt olla niin pitkään kotona kunnes palaan äippälomalta töihin, joten onneksi on aikaa etsitä hoitopaikka, en kyllä tiedä kuinka paljon niitä on täällä Hyvinkäällä?:D
Mitäs muuta?
Ei kai muuta

SippeSirkku&''Vilkku''
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
Alkuperäinen kirjoittaja taaperotx5:
koivunkäpyno kun hän rei kestä yhtäkään tippaa kun hänellä tulee ummetusta siitä yhestäkin enkä halua toiselle tuottaa masun väänteitä tommosella.
meillä A alko saada d-tippoi vasta 4kuisena mahavaivojen takia. :ashamed:
Ai jaa.Oliko hälläki ummetusta sillon?Entä söikö hän sillon hyvin?Kun meitin Julius ei ees suostu sillo hyvin syömään jos antaa tippoja niin hän rupee heti hylkii rintaa,mutta sitte seuraavana päivänä voi syödä jo hiukan paremmin tai sitte ei..

 
pasha kyllä irtos, mutta sitä huutoo kestäny kukaan.. ja täällä annetaan kuulemma ennemmin ummetukseen luumujen liotusvettä ku mallasuutetta, käytetään sairaalassa keskosillekkin :eek: eli 4 kuivattua luumua kahvikupilliseen keitettyä vettä, liotetaan 12h ja siivilöidään, alotus annostus 1-2tl aamuin illoin, max. 4tl saa antaa kerrallaan. veikkaan kyllä että 4tl tuomoselle ni irtoo seuraavan viikon sontaa.. :xmas:
 
Iltoja!

Tänään käytiin sitten Veran 4 v. neuvolassa ja mitat 15kg ja 105cm. Hyvin kasvaa omalla käyrällään.Paino on aina ollut siellä miinuspuolella. Vera on hoikkis toisin kuin minä. Hitsi että harmittaa , kun olen ollut viikon dietillä , niin muutama sata grammaa oli painoa vaan pudonnut :kieh: Ajattelin että ainakin nesteitä lähtis ekalla viikolla jo. Liikuntaakin olen jonkin verran harrastanut viikon aikana. No nyt ei pidä masentua.Toivottavasti ensi viikolla lähtis vähän enempi läskiä pois :ashamed: Mulla on taustalla virusskanneri päällä ja näköjään tarkistus hidastuu huomattavasti jos on taustalla , joten lopetan nyt että pääsen joskus nukkumaankin. Veralla on huomenna eka hoitopäivä joululoman jälkeen.Saa nähdä miten hoitoon jää. Viihtyvyys hoidossa on Veralla joskus aika vaikeaa vieläkin :( Öitä ja mukavaa viikkoa kaikille :wave:
 
Unimasoja teille!

täällä siis yökköillään vielä tää yö. hyvin on mennyt ja rauhallista ollunna. tuli kyllä eilen nukuttua tosi hyvin. Illalla hetki ulkoilua ja sitten pelailua sun muuta poikien kanssa. =)

Mies käytti Miikan neuvolassa. Paino oli 18.2kg, pituus 101,9cm. Pituutta oli tullu n.6cm lisää painoa 2kg, joten pieni kasvupyrähdys tapahtunut. Neuvola korttiin oli kirjoitettu että kielellisesti lahjakas ja pomppaa tehtävästä toiseen, mutta saa palautettua pian takaisin aloitettuun juttuun. kynää käsittelee molemmissa käsissä huolettomasti. ainut mikä oli jota lääkärin pitää kattoo..on toi hahmotus juttu, kun kuulemma teki oikealla kädellä oikealla puolella juttuja esim piirtäminen ja vasemmalla puolella vasemmalla kädellä piirti. kotona kun illalla pyysin tekee samantapaisesti..eli tekemään pienistä nappuloista tornia vasemmalla puolella niin meinasi tehdä sen vasemmalla, mutta kun toistin asian niin teki sen sitten kyllä oikealla ihan hyvin myös. katotaan nyt mitä keskiviikkona lääkäri sanoo asiaan. ja täytyy tänään päikkärissä asiasta sanoa, kun vien pojat hoitoon. jos olis Miikan oma hoitaja aamusella siellä. :) notta sellainen neuvola reissu. Miikka oli itsekseen tekemässä niitä tehtäviä siellä neuvolatädin kanssa ja sitten mies meni vasta myöhemmin.
Minkäslaisia 4-vee tarkastuksia teillä on ollunna? mitä siis tehty?

peppi, aika ihana tuo csi juttu. on siinä jotain samaa näköä tosiaan aksun kanssa. :D kiva kun Jonttu on tykännyt mennä päiväkotiin. toivotaan että helpottais sinulla ja rasmuksellakin kevään kuluessa. :hug:

Tänään olis Miikalla jumppa illalla. samaan aikaan aattelin että voitais aksun kanssa vähän vaik hiihtää siinä lähistöllä missä jumppa on. aika näyttää mitä tehdään. kaksi päivää on vapaata. tarkoitus olis saada poikien vaatteet käytyä läpi, miikan pienet vaatteet olen jo eritellyt, mut aksun kaappi olis vielä selattava läpi ja siirrettävä sit isoja molemmille tilalle sekä pienet varastoon. ja sitä hiihtämistä ootan.

käpynen, edelleen kovasti juholle paranemisia täältä lähetellään. :hug:

on nää vikat yöt vaan aina niin yhtä ihania ja makoisia. vaikka ei olekaan kun nämä kaksi yötä, mutta kun nyt tietää ettei tarvii ensi yöksi tulla niin on vaan ihana olo. ensi viikolla on kyllä yksi yö taas, mut sehän menee ihan lentämällä.

viikonloppuna meille tulee miehen kummityttö äitinsä kanssa. mukavaa kun tulee seuraa pojille. minä kun olen suurimmaksi osaksi töissä. :whistle:

nyt meen vetäsee yhden jugurtin ja sit tulee varmaan kaveri auttelee hetkeksi.

ihanaa tiistaita kaikille. :hug:
 

Yhteistyössä