***Joulutähdet 2005 Kesäkuussa***

Pepille ja Lillukalle oikein ihanaa nimipäivää!! :flower: :hug:

minäkään en muita saa nyt päähäni.

täällä vietetty sade päivä. iltapäivällä tein tiikerikakun sekä täytekakun tein pakkaseen odottaa mun ja Aksun synttäreitä. illalla käytiin vähän autolla kruisailee. nyt on pojat pehkuissa jo ja meillä sauna odottaa.

joten hyvät yöt kaikille. :hug:
 
Huomenta.

Kiitos nimpparionnitteluista Jellona ja Niiskuneiti :hug: Ja myöhästyneet onnittelut ainakin Lillukalle! :flower:

Tänne ei kummempia. Oltiin eilen aamusta poikien kanssa pk:n pihalla leikkimässä, piti sit lähteä (oikeastaan oli ruoka-aikakin jo) kotiin, kun poikien hatut oli jääneet kotiin ja aurinko paahtoi niin kuumasti :/

Käytiin sit aika pikasesti illalla Rasmuksen kummiperheen (kummitäti ja kummisetä) luona.

Mulla on nyt keskellä viikkoa ollut pari vp:tä (jos en jo sanonut), mut viikonloppuna on sit töitä.

Joonatan on nyt onneksi nukkunut päikkäreitä, kiitos kysymästä Jellona =)

Rasmus syö edelleen todella huonosti, siis maks. pari lusikallista päivässä, jos sitäkään. Maito maistuis senkin edestä, mut ei nyt litratolkulla sitä kuitenkaan anneta.

Niiskuneiti, kiva, kun kävit kirjoittamassa :hug:

Kiva oli lukea myös Hannnnelen kuulumisia :)

Erityishalit lähteu Unettomalle ja Tanskulle :hug: :hug: Kiitos viesteistä!

Mitähän Sirulle perheineen kuuluu? :attn:
 
Eipä tänne ihmeempiä.

Peppi onko Rasmukselle tulossa hampaita? Vai miksi syö huonosti? Me muuten ajettiin siitä uuden asuinalueen läpi kun tultiin kotiin eilen. Kivan näköisiä taloja. Mutta ei niin mitään palveluita (vielä ) siellä teillä päin.

Mä soitin sille mun tulevalle esimiehelle, mutta en saanut kiinni. Jätin sitten vastaajaan soittopyynnön. Mutta ei ole se vieläkään soittanut. Ja mä sentään jätin sen soittopyynnön jo puoli 10:ltä aamulla :eek: :kieh: .
 
Iltoja!

kohta pääsen töistä. Mies veikin jo tänä iltana pojat mummolaan. ihan mukava kun otti ne niin ei tartte niitä yhden aamun takia herättää aikaisin, vaikkakin Mikkis heräsi tänäänkin jo 6, onneksi haluaa kattoo barbabaa aina niin saa hetken lepo aikaa lisää.
huomenna oliskin aamuvuoro ja sit alkuillasta käydään Mun kummitytön 9-vee synttäreillä ja luultavasti sit mökille saunoo. lauantaina onkin ne häät. =)

mies on tekemässä meille illaksi porokeittoa ja seuraksi paahdettua ruisleipää. ja tietty valkkaria. :p :p

nyt kotia, kun yökkö tuli...palailen taas. hyvät yöt kaikille. :hug:
 
täältä myöhästyneet nimppari onneittelut!

alkaa elämä voittaa, lapset riehuu no, kohta ne saa nukkumaan. ukko lähti poikien kanssa viihteelle, tekisihän tuo itselläkin mieli moista tehdä joskus, siis käydä ihan vaan tanssimassa, kun mähän olen apsoluutisti nykysin..
 
moro

jospa sais jonkun rivin taas aikaseks.. miten täällä onkin näin hiljaista!??

Tatu kotiutui eilen :heart: oli jo unohtunut kuinka paljon lähtee pikku miehestä ääntä :LOL:
Hyväntuulinen poika ja päivetystä saanut kun tehnyt paljon hommia mummolassa ;)
Joka asiasta kysyy että no minkä takia?? olipa sitten asia mitä tahansa mitä kysyn.

olivat olleet mummon kans jossain talkoissa niin mummo oli sitten että nyt lähetään kotiin. Tatu väittäny koko ajan että ei mennä ja sitten olivat kysyneet että no minne ollaan sitten menossa jos ei kotia niin poika oli tuumannu että leppä mummolaan :D nii.. mummolahan se pojalle on ;)

Aamulla käytiin äitin, Tatun ja siskon kans uimarannalla kun oli niin helle. Tatu oli aivan intona :D
Nyt sitten rupes tuulemaan että kai se alkaa pilviä ja sateita nostamaan..
itellä hirvee väsy |O tunti sitten pääsin töistä.. huominen pitäs vielä jaksaa niin sitten olis vp.

Jellona: Oliko porokeitto hyvää?? Mitä siihen tulee??

poika tais nukahtaa.. nyt ei oikein ajatus juokse.

tulkaahan kuulumisia kirjottaa :attn:
 
Huomenia!

siis juu meillä ei ole pojat kotona ja me ollaan herätty jo ennen 7. Me ei oikeesti osata ikinä nukkuu pitkään, vaikka saisi. on tää kummallista. täytyy kohta yrittää ottaa pikkutorkut, niin jaksais niissä häissä.

Pojilla on mummolassa sujunut ihan hyvin. mitä nyt sielläkin Mikkis herää 6 aikaan. mut onneksi ihan hyväntuulisena aina. toivottavasti edes kesälomalla alkais nukkuu vähän pidempään. Ensi viikko on ihan mukava poikien puolesta, kun heitä ei tartte herättää 6 aikaan, varsinkaan aleksia. Mies menee jo 6 töihin ja minä olen yövuorossa, niin isäni tulee aamulla poikien kanssa pariksi tunniksi, sitten kun minä kotiudun yövuorosta niin viedään pojat hoitoon ennen 8. =)

danjuska, mies kertoo sulle miten porokeitto tehtiin, hän sen valmisti...
juu tein normaalin vaalean kastike pohjan ja ruoka kermaa, savuporokoskenlaskijaa ja porokuutioita. maustoin ja sit eiku ääntä kohti. sekaan vielä hiukan emmental-juustoraastetta. ja lautaselle kans laitettiin.
juu ja oli kaikki ihan mielettömän hyvää. :p suosittelen.

me käytiin eilen niillä synttäreillä ja ilta meni mökillä saunoessa. ihana ilma oli, kun meillä vielä saunalle paistaa ilta-aurinko. =)
kotiin tullessa käytiin vielä fransmannissa syömässä pienet ruuat. sit mie sammuinkin kun saunalyhty sänkyyn.

huomenna mulla alkaa taas yövuorot. joten kirjoittelen yöllä jonkin verran. kiva jos joku ehtis kirjoitella päivänkin aikana.

ei tainnu koivunkävyn ukolla viihdereissu ihan putkeen mennä?? mikäs on nyt olo?kävin siis 'mitäs nyt' puolelta lukasee..

nyt mie meen levittää pyykit pihalle...aurinkoista päivää kaikille. B)
 
Huomenta.

Eilen olin iltaan asti töissä, pikkusen harmitti, kun oli kesän ensimmäinen ja varmaan viimeinen lämmin ja aurinkoinen päivä :kieh: Hikihän siinä tuli, kun sisällä oli kans se 30 astetta ja piti touhuilla |O No, tää on vp. Huomenna taas töissä..

Smirge, Rasmukselle on puhjennut joku kk sit 4 hammasta, mut sehän nyt on koko ikänsä syönyt todella huonosti... Hampaat on jo ihan kivasti nousseet, joten en tiiä et onko kyse niistä. Sanotaan, että sen jälkeen ku R täytti vuoden niin se on ehkä yhteensä pari viikkoa (osissa) syönyt suht hyvin :/ Muun ajan mennyt semmosella lusikallisella per päivä jos sitäkään :|

Meillä Joonatan kyselee koko ajan ihan hirveeti. "Äiti, mikä toi on?" "Kuka soitti?" "Mitä mummu kerto, mitä asiaa mummulla oli?" "Mitä isi miettii?" "Mihin tää avain käy?" "Missä äiti on, missä isi on?". Ja nyt on ruvennut väittää vastaan :LOL: (Vielä se naurattaa ;) ). Jos mä vaikka sanon, että Jonttu, et voi ottaa sitä kiveä sisälle niin poika vastaa "voinpas". Tai: sinne ei saa mennä niin vastaus on: "kylläpäs saa". Tai: älä ota sitä "otanpas" :whistle:

Oltiin eilen aamupäivästä rannalla ja voi että kun pojat nautti! Joonatan oli tosi rohkea ja kahlas vähän liiankin uhkarohkeesti välillä liian syvälle! Rasmus kiltisti kahlasi aika matalalla ja heitteli leluja vedenjuurelta veteen :) Mehua ja keksejä oli eväinä. Mut äiti oli kummipoikansa (Jonttua vuoden vanhempi) kanssa myös siellä. Oli kyllä tosi kivaa =) Sami oli sit vielä hietsun rannalla iltapäivästä ja illasta, kun mä olin töissä, oli siellä siis poikien ja isäpuolensa kanssa.

jellona, kiva, kun pojat on hoidossa, toi kyllä aina harmittaa, jos sais nukkua ja sit herääkin tosi aikaisin. Mut hyvä, et pystytte torkut vielä ottaa :) Hauskoja häitä!

No mut, eipä tässä taas sit muuta, ainakaan tällä kertaa :D
 
Peppi, ei ne kesän kuumimmat päivät ole vielä menneet...ne alkaa heinäkuun lopulla ja jatkuu elokuun. :D elä siis vielä heitä kirvestä kaivoon. näemmä sit muuten toivottavasti 30.7 tai 31.7. ja kaikki muutkin etelässä siellä suunnalla mukaan vaan.

nyt mun pitää lähtee valmistautuu ettei toi mies kulta hermostu...
 
Jellona, juu ei ihan menny putkeen se reissu :LOL:
Anna oksenti viime yön, jos tää nyt jo ois sit ohi, haluun pikkuhiljaa nukkuu :ashamed:

Kuis meni jellonan hääjuhlat?

Mä oon ihan jumissa, niin kropaltani ku kuulaltanikin :whistle: ei siis mitään uutta :LOL:
 
Terve ja kiitos onnitteluista. Palstalla näkyy nyt olevan hiljaista, mun aktiivisuuteen vaikuttaa tää kesä ja monenmoiset menot ja touhut ja vieraat, niin varmaan muillakin. Nyt ollaan oltu mummoloissa ja ollaan edelleenkin. Mun vanhemmat ovat vaihtaneet nyt katon, siinä rempassa on mies ollut apuna ja monta muutakin talkoomiestä. PIan alkaa olla se remppa valmis. MIes on parhaillaan vielä polttarireissulla, oli eilen Hgissä pitämässä polttareita, on bestman ja häät ovat sitten kuun lopussa. Onnilla on myös hirmuinen kyselyikä (Peppi :attn: ) : mikä tuo on, miksi puut on vihreitä, kuka on tehnyt kädet, mikä on termostaatti, mitä tarkoittaa naimisiinmeno, hotelli, mitä tarkoittaa hengessä mukana, yks kaks jne Siinä nyt parilta viime päivältä mitä muistan. Välillä kyllä saa jo ihan miettiä, miten selostaa 2.5 vuotiaalle! Mulla ja miehellä on tänään 6v hääpäivä :heart: , hieman tuossa leipoilin. Kun sanoin Onnille että mulla ja isillä on hääpäivä, Onni sanoi että "minullakin on". Sanoin, että ei voi vielä olla, että sitä pitää olla naimisissa etkä sinä ole. Onni vastasi "Oon". Kysyin että kenen kanssa, vastaus oli "MUMMON KANSSA!" Meni aika nauruksi :). Onni ajelee tuolla papan kanssa traktorilla, tulevat juuri pihaan niin pitää mennä kysymään kuulumiset. Mun vanhemmat asuu maalla, ovat entisiä maanviljelijöitä eli täällä pääsee kohtalaisesti maalaiselon makuun vaikkei karjaa olekaan.

Mutta oikein hyvää kesänjatkoa teille kaikille!
 
moikka

Käpy: Mites Anna voi?? vieläkö oksentanu?

Lillukalle hyvää hääpäivää =)

Jellona
: kiitos ohjeesta :D taidan kokeilla joku pv.. kuulostaa herkulliselta.. kaikki missä on juustoo niin vetoaa meikäläiseen :D

Täällä alkoi tulemaan vettä.. aamusta käytiin Wanhan voiman päivillä mutta oli ihan kamalan kylmä.. Ja Tatua ei meinannu saada traktoreitten luota pois.. :whistle:

Tulipa sitten eilen käytyä yöelämää katsastamassa... mies lähti kavereitten tupareihin illalla.. Ite en jaksanu lähtee vaan jäin Tatua hoitamaan ja kun pojan sain nukkumaan niin katottiin serku kans leffa ja herkuteltiin :p
Kuitenkin puolilta öin soitti kaveri jonka tupareihin mieskin meni että lähe mukaan kattoo kun uusi baari auennut.. pitkään jahkailin ja mietin ja serkku sitten lykkäs minut matkaan :whistle:
en ikinä oo noin pika lähtöö tehnyt.... pari tuntia kävin olemassa ja sitten tultiin yhtä matkaa kotiin.
Tatu oli yöllä kimunnut meidän sänkyyn serkun viereen ja en saanu sitten aamuyöstä unta alakerrassa :| mietin että pitääkö tässä aamunsarastusta kuinka pitkään ootella.. onneks olin kuitenki jossain vaiheessa nukahtanut. Aamulla poika sitten tuli herättelemään jo seiskalta.

noita konepäiviä lukuunottamatta menny vähän lorvaillessa päivä.. aamulla käytin Roopen pyörälenkillä mut muuten ei oo lenkkeilyä tullu harrastettua tänään.. vaikka oltiin kyllä miltei 3tuntia ulkona kun tuli niitä koneita kateltua..
Huomenna alkaa viikko iltavuorolla ja sitäpä onkin seuraavat 4 päivää.. tuo iltavuoro ei oo meikäläistä varten |O

Eilen kun saunassa käytiin niin Tatu tuumi isälleen että ollaan tytön kans saunassa.. minä että kukas tyttö täällä on? No äiti tyttö! kuului pojan vastaus :D :heart:

poju nukkuu.. taidan kohta ite lähteä kirjan pariin..
 
Yölliset terkut taas :)

Täällä valvoskelen ja syön riisimuroja :p
Palstalla ollut hiljaista joten sain luettua kaikki viestit ;)

Meillä ollut hulinaa ja touhua,viime viikolla oli tosiaan se ystävän tyttö koko viikon meillä,oli ihan kiva tytöillekin,perjantaina sitten lähti kotiin :)
lauantai meni mun pikkuveljen synttäreitä järjestäessä ja juhliessa,tultiin kotiin vasta klo 22
Tää päivä(sunnuntai) meni tuolla Okrassa,oskari oli niin innoissaan kaikista koneista ja vehkeistä ja tietty niistä eläimistäkin.
Siellä meni hirmuisesti aikaa kun joka koneeseen sai kiivetä kokeilemaan ;)
Mahtaa se nyt ensi yön nukkua levottomasti :D

Oskarilla on myös(peppi) hirmuinen kyselykausi,kokoajan kyselee kaikenlaista ja sit kun vastaan saattaa monta kertaa kysyä että mitä?mitä?mitä?
Välillä jo meinaan vastata että oletko kenties kuuro? :D
Ihana pikkumies :heart:

Huomenna lähdetään taas käymään Forssassa ja perjantaina sit vien lapset sinne taas äidille hoitoon ja lähdetään miehen kanssa sinne laivalle viikonlopuksi ;)
Ihanaa kun saa olla koko viikonlopun ihan yksikseen(ilman lapsia siis) :)

Mitäs kaikkea aiotte vielä kesänaikana touhuilla?
Me mennään mökille jossain vaiheessa,käydään Kemiössä tuttavaa moikkaamassa ja sit tehdään jokin pieni 2-3 päivän lomareissu autolla.
Sit jossain huvipuistossa(puuhamaassa varmaan)käydään jokupäivä :)
Siinä sitä ohjelmaa onkin ihan riittävästi meille :whistle:

Nyt lopettelen ja menen maate :wave:

Ai niin,Danjuska,miten teidän pikkukoira kasvaa?
Jipon kuva on yhä tuolla profiilissa ja hyvin kasvaa,aika jääräpäinen on vaan ja tarttee paljon koulutusta päivittäin :)
 
Aamuöitä!

en olekaan tänä yönä jaksanut aiemmin kirjoitella. on ollu hiukan väsy pitkin yötä, sit välillä ihan kivasti piristynyt ja nyt jaksaa kyllä onneksi ihan hyvin. pitää kuitenkin vielä Mikkis käydä heittää hoitoon. Ukki vie Aksun. pääsen sit 8 aikaan nukkuu. :)

Meidän hääjuhlat meni ihan mukavasti. oli vaan hirmu kylmä. vihkiminen oli pihalla, sit sisällä oli syömis hommat. tanssiminen sun muu ohjelma pidettiin sellasessa riihessä. tultiin jo 21 aikoihin kotia takas. väsytti aika armottomasti, kun aamulla ei ollu osannu nukkuu. eilen siivottiin meidän sisä varasto ja käytiin syömässä ulkona. iltapäivällä haettiin pojat kotia. Miikalla oli jo kova hinku päästä kotia. ilta meni onneksi vaihteeksi suht mukavasti. =)

tinttamooses, minä olen aiemmin jo kirjoitellut meidän kesäloma touhuista, joten en enää niitä kirjoittele. :whistle: mukavaa kun pääsette risteilylle miehen kanssa kaksin. =)

käpynen, mitäs teille tänään kuuluu??

kaikilta muiltakin odottelen kirjoituksia ensi yöksi....

mut nyt työn touhuun.

oikein mukavaa uuden viikon alkua. B)
 
hyvää viikonalkua!

Täällä koettiin jokua ika sitten ihan hirvee shokki :'(
Oltiin metsässä kävelemässä koko oerhe koirien kans.. Tatu juoksenteli ihan tohkeissaan ja tutki murkkuja... yht äkkiä kuului hirvee kiljahdus ja kun pyörähdin ympäri poikaa ei näkynyt missään enkä osannut paikallistaa mistä ääni kuului. onneksi mies huomasi.. Tatu oli pudonnut kiven vieressä olevaan vesimonttuun :'( ei kerennyt kun siksi että tippui ja mies kiskasi ylös mut oli kuulemma siellä kylellään. itkettää mitä kaikkee olis voinu sattua jos ei olis kerenny kiljasta :'( :ashamed: monttu ei ollut syvä mutta kuitenkin..
Poika sylissä hetken itki ja selitti että kun yritti kivelle kiivetä.. Onneks selvittiin pelkällä hurjalla säikähdykdellä ja märillä vaatteilla. Kylmät väreet juoksee edelleen ja huona omatunto kun en tarkemmin vahtinut :ashamed:

Että tuommosta meille :ashamed:
aamu menikin kivasti.. Tatun kans käytiin pyöräilemässä kun mies käytti Vilin rokotuksessa..

Tinttamooses:
Jep kävin Jipon kuvan joku aika sitten katsomassa, ihana :D
Vili on kans ihan hirveän jääräpäinen ja kokeilee monta kertaa ennen kun uskoo jonkun asian.. esim. että koirat on omalla paikalla kun me syödään jne.. Ja kun korvat menee lukkoon niin sitten ei kuule ei sitten mitään...

nyt ei muuta.. olo on ihan väsy ja taidan hetkeksi ummistaa silmät ennen kuin pitää alkaa töihin valmistautua..
 
Hei vaan tännekin.

On taas mieli vähän maassa, mut sellasta kai se elämä vaan on :|

Ei tänne mitään kummempia kuulu... Sitä samaa vaan. Rasmuksella tuntuu aina vaan löytyvän lisää tahtoa ja huuto on kova, jos ei saa tahtoaan läpi, siis suorastaan karjuu. Tuntuu, että koko ajan on kauhee meteli, Rasmus karjuu, Joonatan huutaa/selittää jne. :ashamed:

Vielä olis tää viikko töitä ja sit alkaa mulla parin viikon loma :) Koitin mun äitille puhua, jos olis lähtenyt mun ja poikien kanssa viikonloppuna muumimaailmaan (ja hotelliin), mut täytyy nyt kattoa.

Lillukka, voi että ihana Onni, oliko mummo otettu? ;) :heart:

Tintta: Meillä kans Joonatan kysyy ihan hirveen usein vaan: "mitä" "mitä äiti sanoi", vaikka olisin moneen kertaan ne samat asiat jo toistanut, huvittava :LOL: Mä oon varmaan kans suunnitelmani jo moneen kertaan kertonut, mut tuol muumimaailmassa haluttais joka tapauksessa käydä ainakin, sit mulla on se Pärnun reissu viikoilla 30 ja sit elokuussa on ne pari viikkoa, kun Sami on siel brasiliassa. Muuta ei nyt ainakaan tule mieleen, mut olis kyllä jotain ihan kiva vielä keksiä/tehdä.

Danjuska, hui sitä Tatun veteen tippumista :'( Onneksi ei kuitenkaan pahemmin käynyt :hug: :hug: :hug:

Meidän pojat lähti just Lippulaivaan... Mä vaan jäin kotiin. En nyt tiiä, miten tähän pitäis suhtautua... Tähän ja kaikkeen :/
 
Öitä!!

hiljaistahan täällä näyttää hiukan vieläkin olevan... no kirjoittelen hiukan nyt.

Meille ei siis oikeesti kuulu mitään ihmeitä. Tänään nukuin iltapäivään asti. ihanaa kun on suhteellisen virkeä olo vielä tällä hetkellä ainakin. eikä olisi enää kuin 1,5 yötä jäljellä.
Mies leikkasi iltapäivällä ruohon ja minä hiukan trimmerillä siistin rinnettä. pojat pelaili yhdessä mailalla ja pallolla sekä ajelivat traktoreilla ympäri taloa. Aksu kävi leikkii hetken naapurissakin.
=)

nyt mie meen hommiin..palailen..
 

Yhteistyössä