***Joulutähdet 2005 Heinäkuussa***

Huomenta!

Unettoman tytölle onnea!


Kiva kuulla Käpy
että selvisitte ilman muita oireita. Mä kans kammoan amppareita. Silloin ennen kuin olin raskaana pojusta, mua pisti amppari ja mä sain siitä reaktion, joka meni onneksi niillä tabuilla ohi. Mutta sen jälkeen oon kiertänyt ampparit kaukaa :x .

Danjuska meilläkin pyritään tuon pojan kanssa vaientamiseen/lahjomiseen automatkan aikana. Sami ei ole koskaan ollut oikein hyvä matkustamaan autossa. Edes vauvana poju ei välttämättä nukkunut autossa unia.
Nyt tulin sen mökkireissun aikana tulokseen että ostan kans Samille jonkinelektronisen vimpaimen millä se saa leikkiä automatkan aikana.
Ja muuten kyllä ne häät hyvin sujuu ;) Ei saa stressata liikaa.

T: Smirge ja kakarat
 
Öitä!

Töissä siis. nyt alko viimeinen rutistus ennen lomaa. Mies jäi saikulle koko viikoksi, kävi tänään vaan muutaman tunnin pyörähtämässä. minä kävin aamupäivällä poikien kanssa kaupungilla ostamassa serkun pojalle synttärilahjaa. torilta ostin kesän ekat mansikat. saadaan miehen kanssa kaksin ne syödä, kun pojat ei jostain syystä tykkää. mikkis muutaman maistoi ihme kyllä tänään mut siihen se sit jäikin. Käveltiin vielä yhteen puistoon hetkeksi aikaa. ennenkuin mentiin lähdettiin linja-autolla kotiin.
Siskoni toi nuoremman tyttönsä meille muutamaksi tunniksi leikkii. Minä sit lepäilinkin päikkäriajan, että jaksan tän yön valvoa. :)

Meidän tykkimäki-reissu meni tosi hyvin. minä en pysty jurikaan laitteissa käymään, mies sit kävi sellasissa mihin lapset eivät päässeet itekseen. muuten ne ipanat juoksikin laitteesta toiseen ja olivat ihan innoissaan. todella onnistunut reissu. Mikkikselläkin oli siskoni kanssa mennyt oikein kivasti. =)

peppi, mitäköhön reissua sinä tarkoitat? siis kunnon lomareissulle me lähdetään heinäkuun lopussa. mukavan kuuloinen reissu teillä ollut. mukavaa. :D ja ei tartte kiitellä. hyvä jos jotain apua on. kirjoittele lissää sitten kun siltä tuntuu. :hug:

danjuska, ollaan siis oltu samassa kaupungissa jopa. mun työkaverikin oli siellä päin häissä just lauantaina. pitääpä kysellä et kenen häissä ne olikaan. vaik ehkäpä tää maailma ei ihan niin pieni ole...hienoa kun reissu mennyt hyvin. =)
niin ja ei kannata ressata häistä. kyllä ne hyvin menee. onkos sulla jo polttarit tiedossa vai haluatko ollenkaan sellasia??

uneton, kiva kuulla sinusta. toivotaan että työpaikka löytyis, siis parempi sellainen. kuinka teidän parisuhderintamalla menee?? aurinkoista kesää sinullekin. niin ja jos sulla on mahdollista niin olis kiva nähdä heinäkuun vikoina päivinä kun tullaan sinne päin. jaksuja. :hug:
Keskimmaiselle tytölle SynttäriOnnittelut. :flower:

käpynen, hyvä että Annan vointi jo hyvä. jaksuja kattoremontin alle. :hug:

hannamarista, ihana kuulla. oikein paljon :hug: ja pirteitä ajatuksia. toivottavasti saisit elämän langasta kiinni. Aleksi on kovasti tulossa teille Artun ja Vilin luokse. muistaa kyllä hirmu tarkkaan kaikki jutut. mukava olis taas nähdä. :)

Onkin mukava kun mies on saikulla niin ei tartte poikia aikaisin herättää pitkään aikaan, vasta sit lomien jälkeen. kun menen töistä aamulla niin nostellaan pojat ylös ja viedään ne hoitoon aamupalalle sit saankin nukkuu ihan rauhassa, kun mies voi ne hakea iltapäivällä. perjantaina ei viedä ollenkaan. Pidetään kuitenkin nuo muutamat hoitopäivät hoidossa kun joudutaan niistä maksamaankin. :whistle: kesäaikana, kun tässä kaupungissa joutuu maksaa kaikista varatuista hoitopäivistä.
huomenna meneekin ilta sit mökillä serkun pojan synttäreillä. joka illaksi oliskin vähän jonkin sortin tekemistä, mutta katellaan mitä tehdään loppujen lopuksi. :)

kauniita unia kaikille. :hug:
 
Huomenta.

Wautsi, Rasmus nukku 7 asti!!! En muista koska viimeks olis niin myöhään nukkunut :D Joonatankin nukahti illalla ilman sellasta tunnin pelleilyä, mitä sillä on ollu tapana nyt vetää :kieh:

Me lähetään tänään Jontun ja Jontun kummitädin kanssa tän kummitädin mummun luo Ikaalisiin :) Rasmuksen kummitäti tulee poikaa vahtimaan huomenna siksi aikaa, kun Sami on töissä, Sami aiko viedä pojan toiseksi yöksi äitinsä luo, vaikka mä olin tätä R:N kummitätiä pyytänyt kyllä molemmiksi päiviksi tänne meille, mut S haluaa omaa aikaa jne. Tullaan siis torstaina iltapäivällä/illalla tms.

Tänään meille tulee yks kaveri poikansa kanssa leikkimään, nyt aamupäivästä. Kivaa niin on pojillakin tekemistä.

Jellona, tarkotin sitä tykkimäen reissua, mut vähän myöhässä taisin sen asian kanssa olla :LOL:

Mietin et menisinkö suihkuun vai siivoilisinko vähän.. Pitäis pikkasen pakatakin...
 
moikka

Jellona: jep kysäseppäs =) näku siellä olevan useempi vihkiminen samana päivänä mut ei sitä teidä vaikka maailma oliski niin pieni :D
Ei oo mulla polttareita tiedossa.. vaikka serkku kyllä oli sitä mieltä että ois ne järjestettävä.. mut en tykkää mistään hirveestä remuamisesta, joihin kai aika monet polttarit johtaa.. no aika näyttää..

Peppi:
Kiva kun pääset reissun päälle :D

Onko kukaan kuullut Kattinkasta??

Aamu meni kämppää siistiessä ja sitten kävin koirien kans lenkillä. Tatulle täytin altaan pihalle sillä aikaa kun mies ajoi nurmikkoa. Nyt onkin sitten poika unilla.. tais käydä reissu Tatunkin voimille kun nukkuu päikkärit ihan hyvän mittaset ja yöllä 211 tuntia yhtä soittoa :whistle:

Huomenna jäänkin sitten yksin koirien kanssa.. mies ja Tatu lähtevät mummolaan.. ite ajelen la perässä..
Vähän hirvittää kun koirat jää mulle.. pitkä aika pennulle olla 8h ulkona käymättä.. vaikka tosi hyvin sisä siistiksi oppinut!
Huomenna kun vien miesväen junalle niin kierrän ite kirpat ja alet.. ja varmaan käydään serkun kans syömässä kun pääsee töistä.

noniiin.. taas ois alettava rueta pikku hiljaa valmistautumaan töihin.. tunnin päästä pitäs olla jo työvaatteita päälle vetämässä.. kunniaan lyhyt työmatka :D
ja ihanaa kun huomenna vapaa.. vaikkakin vähän harmittaa kun yksin jään mut ymmärrettävää että haluaa mieskin hiukan liikkua kun loma on. itse menen varmaan sitten elokuussa porukoille pariks päivää maton pesuun kun loma on.. mies on sillon töissä.

:wave:
 
Heips pitkästä aikaa.

Meillä oli kahden viikon loma ja tuntuu, että en ole yhtään ehtinyt koneella käymään ja nytkin vielä on niin kova lomanjälkeinen väsymys, ettei millään meinaisi jaksaa tässä koneella istua. No työpäivää on vielä puoli tuntia jäljellä ja kun puhelinta pitää kuitenkin "vahtia", niin yritän tässä nyt pari riviä kirjoitella. Anteeksi kuitenkin kaikille, kun olen niin ulkona kaikista jutuista, että en varmaan osaa kommentoida mitään.
Meidän loma meni ihan hyvin. Eka viikko mökillä (jossa rakennetaan) ei ollut kovin lomantuntuista, mutta toinen viikko purhehtiessa meni loistavasti. Matiaskin oikein nautti ja sanavarasto karttui taas kaikemaailman meriaiheisilla sanoilla. Ikävästi vaan, kun oltiin jurmossa, saatiin kuulla, että miehen läheinen mummo kuoli. Hän oli aivan ihana ihminen ja koville otti myös mulle. Meillä on nyt sitten hautajaiset silloin 2.8, eli ikävä kyllä JELLONA ei ainakaan silloin voida nähdä. Pelottaa oikein, että miten me jaksetaan ne hautajaiset, niistä tulee todella rankat. Viikkoa ennenkin varmaan itketään paljon, mutta silloin kavereiden häissä onnesta. Nyt viikonloppuna oli polttarit ja siellä ainakin oli meno kovin tunteikasta. Pitää varmaan jättää meikkaamatta!!!
Matiaksesta on yhtäkkiä tullut valtavan iso poika ja selittää ja tekee kaikkea oma-aloitteisesti. Pottaharjoittelut jäi vähän paitsioon veneessä, mut nyt pikkuhiljaa taas yritellään. Ehkä se sieltä vielä.
Masuasukkikin on vikkelällä päällä ja väsyttää äitiään remuamalla paljon yöllä. Tuntuu, että energiat on ihan lopussa, iltaisin oonkin aika hyödytön työpäivän jälkeen.
No juu, nyt lupas yks työkaveri ottaa ton puhelimen loppuajaksi, joten lähden kotiin ottamaan pikapäikkärit, ennen kuin pojat tulee kotiin, jos jaksaisi illan vähän paremmin, pitäis lähteä hakemaan sitä vaatetusta sinne häihin.
Voikaa oikein ihanasti, yritän kunnostautua ja tulla moikkailemaan vähän useammin.
Haleja
-k-
 
Kaizalle energiaa kovasti!

Smirgelle jaksuja! ja siksi katosin kun puhelimesta loppu YLLÄTTÄEN kentät |O

Täällä kattoremontti siis loppui alkuunsa, kiitos ampiaisten.
ostin tänään häihin kengät kun löysin semmoset milä pysyin pystyssä, ihan jopa oli kahdet mistä valita mut nuo istu paremmin jalkaan.
tänne ei muuten kummempia, viljami tekee molempia ylätakahampaita (niitä viimesiä ) ilmankos se onki ollu hiukka äksy.
anoppi otti sitä tänään tukkapäästä kiinni, niillä on siis paljon lasitavaraa siellä täällä ja osa ihan arvokastakin, ville siinä jotai kiukkus ja sit päätti alkaa viskoo tavaroita, mut eipähän viskonu sen jälkeen. :whistle:
Ja kahvipöydässä poika veti kunnon dramaqueen kohtauksen ku ois halunnu pullaa lisää ja isi kielti, mummi koitti et eikö nyt kuitenki ni sanoin sit ite että ei, isi kun vetos siihen et on kohta iltapalan aika, mä vetosin käytökseen.. no ei saanu lisää pullaa ja voi kun se otti luonnon päälle, meni oikein rullalle alahuuli ja leika väpätti ja sit surkeena huus ja silitteli mun kättä et eikö nyt kuitenki, tuumasin että et saa, voit juoda mehun ja mennä leikkimään, no hiljeni, joi mehua ja meni leikkimään :LOL:

Kaikki ootte mielessä, mut nyt vaivaa nukutusväsymys.
 
Öitä!

toista yötä viedään vielä reilu toinen puolikas jäljellä. kyllä se loma sieltä vaan tulee. =) Eilen käytiin illalla siellä synttäreillä. muuta ei sit ehdittykään tekee. Kivaa kun mies oli käynyt päivällä kaupassa niin nyt ei tartte sinnekään hetkeen sännätä.
tänään olis illalla se Aksun urheilukoulu, toivotaan että ei sataisi.
autokin pitäis siivota jollain aikaa, ikkunat pestä ja sit siivota koko huusholli muutenkin. onneksi on alkuviikoksi luvannut vielä koleita säitä niin saa silloin tehtyä kaikki rästi hommia. sit voikin loppu loman ottaa rennosti. =)

kaiza, osanotto miehen mummon poismenoon. harmi juttu kun hautajaiset osuvat juuri samaan päivään. voitko kuitenkin ehtiessäsi heittää yv:nä sun puhelinnron varmuuden vuoksi. :) pirteyttä päiviin. ja jaksuja masun kasvatteluun. :hug:

peppi, hiukan arvelinkin että tarkoitit sitä tykkimäki reissua, mut oli pakko varmistaa. kivaa kun pääsette reissuun ihan jontun kanssa kaksin. :)

mitähän tanskuliinille kuuluu? onkohan ne mökillä?

niiskuneiti missäs sinä olet? voitko sinäkin heittää sun puhnrosi mulle yv.nä? mitä teille kuuluu?

onkohan tigru mökkeilemässä? sullekin olis asiaa, mut soittelen jossain vaiheessa.

Me ollaan tässä soudettu ja huovattu tulevan viikonlopun suunnitelmien kanssa...olis serkun vaimon 40vee juhlat johon olis kiva lähteä miehen kanssa kaksin, kun ovat jonkin sortin ryyppäjäiset. mukavaa olisi käydä terassilla ja hiukan baarissakin jortsuamassa. :D ilmoitettiin kyllä jo ettei tultais, mut eilen serkkuni siis tämän juhlakalun mies yritti vielä puhua meitä niihin juhliin. ja nyt sit mietittiin taas et jos mentäis. aluksi oli suurin syy se kun jätettiin menemättä ettei viititty viedä lapsia mummolaan viikonlopuksi. nyt kuitenkin mies soittaa päivällä äidilleen ja kyselee heidän tekemisiään viikonloppuna, että jos pojat voisivatkin mennä sinne. katellaan nyt kuin asiassa käy. jotenkin oli kyllä jo täysin asennoitunut perheen keskeiseen viikonloppuun yms. =) elämän suuria kysymyksiä siis pohdittavana. :whistle:

Mikkikselläkin on tullut jotain uusia hampaita taakse, mut minä en niitä tarkkaan ole paikallistanut. mies vaan kerto.
Toissa päivänä Mikkis otti ja karkas kaksi kertaa portin läpi pihasta, eka kerralla oli naapuriin menossa ojaa pitkin, mut toisella kerralla oli ehtinyt tien toiselle puolen postilaatikoille. hiukan piti fiksata portin kiinnikkeitä, että pysyis poika pihalla. tähän asti on yllättävän hyvin pysynytkin. siis ite on pystynyt sisällä käymään pieniä hetkiä ja lapset keskenään pihalla. yleensä Mikkis ajaa vaan traktorilla pitkin pihoja. :)

eipä taida enempiä runosuoni sykkiä enempiä ainakaan nyt..kahotaan jos aamupuolella vielä jotain kirjoittelen muuten palailen taas ensi yönä. kaikille oikein makoisia unia edelleen. :hug:
 
Jellonalle yv:tä lähetetty! :wave:

Nyt ei ennätä muuta, pitää alkaa laittamaan Jesseä yökuntoon... Yritän huomenissa ehtiä jotain kirjoittamaan, kun perjantaina lähdetään taas mökille ja ollaan maanantaihin asti :)

Iso :hug: kaikille! Täällä ollaan kovasti hengessä mukana, vaikka kirjoittelu onkin nyt vähän jäänyt... :whistle:
 
Täällä on hiljastaa...

Miten kestän tätä hiljasuutta lauantaihin asti :eek:
No onneks ei tekeminen kyllä kesken lopu :whistle:

Jellona: Joko ootte saaneet selville viikonlopun ohjelman?

kirpat kierretty.. mitään erikoista en löytänyt.. seppälän alessa myös pyörähdin ja sitten jonotettiinkin magneetin jonoissa ihan tarpeeks pitkään :headwall:

mut jos käyttäs vielä koirat pihalla..
 
Taustalta huhuu!

Eka työviikko tuntuu sitten raskaalta!! Ihan kun ei olis töitä ikinä tehnytkään.. :LOL:

Jelulle tulin vaan sanomaan, että ukolla on elokuun 1. päivä sovittu "poikien ilta", ei siis todellakaan tarkoita miestä lapsineen vaan ukkoa ja muita reilu nelikymppisiä poikia.. :kieh: Meillä saunovat ja syövä't ja aika lailla myös juovat.. Me lähdetään lasten kanssa karkumatkalle mummolaan siks yöks. Olisitteko just sinä viikonloppuna tänne päin tulossa?

Muille :hug: ja palailen kyllä varmasti ajan kanssa vielä. Minusta ei niin helpolla eroon pääse! :D Danjuskalle onnea tulevaan, kaikkimenee loistavasti, usko pois!
 
Alkuyötä!

hannamari, ollaan sinä kyseisenä viikonloppuna juuri sinne päin tulossa. mennään miehen siskon luo yö, jonka myös siis sinäkin tunnet. ollaan siis tre:lla la-su. joten pitänee katella jos su aamupäivällä olette jo kotona niin voitais tulla käymään, ennen kuin jatketaan eteen päin. jaksuja loppuviikkoon. :hug:

danjuska, vielä ei päästy ihan tarkalleen selvyyteen viikonlopun suunnitelmista. mies soitteli äidilleen ja kyseli poikien tulosta, mut vielä hiukan pähkäiltiin. tai siis minä haluan varmistaa että jaksaavat olla poikien kanssa. Mikkis kun ei ole helppo tapaus. sen he onneksi jo oikein hyvin tietävät, mut välillä nykyään Aksukin käyttäytyy siellä niin inhottavasti, eikä siis kuuntele/tottele mitään. kerron ensi yönä mihin tulokseen päädyttiin. :) nautihan hiljaisuudesta. :hug:

niiskuneiti, kiitti yv:stä. kiva kun teillä kaikki hyvin. yritähän ehtiä huomenna kirjoittelee. niin on mullakin ensi yöksi lukemista.

Minä nukuin taas koko päivän. illalla käytiin urheilupuistossa, kun Aksulla oli urheilukoulu. muuten oltiin vaan. jospa huomenna sais jotain aikaiseksi. :)
nyt ie käyn netti surffailulla ja palaan takaisin myöhemmin.

kauniita unia kaikille! :hug:
 
Huomenta!

Täällä yö mennyt mukavasti. aurinkoisen ihana sääkin vielä. toivottaavsti muuallakin. B)
nukkumaan pääsee reilun tunnin päästä kun pojat on saatu hoitoon. Ihanaa. oon meinannu jos jaksaisin tänään siivota illalla. katsotaan kuin käy. saispahan huomenna ottaa ihan rennosti.

mitäköhän kattinkalle perheineen kuuluu??

tulkeehan muutkin kirjoittelee..ensi yönä palaan taas. :wave:
 
heips..

pikaseen ennen töihin lähtöä..

Jestas että nukuinkin hyvät unet :D varmaan yhdeksän tuntia yhtä soittoa!

Tatu meinas eilen olla vähän kipeä kun lähtivät mummolaan mutta nyt kuulemma täysin terve ja virtaa riittää.. olivat kummitytön kans leikkineet kovasti =)

mut nyt töihin lähtöä tekemään..
 
Hengissä ja suht täysjärkisenä meillä vielä elellään. Oon käyny aina välillä vilkasemassa, mutta kirjotaminne on jääny aina kesken saas nähdä miten käy nyt...


Tytøt kasvaa täysimetyksellä hyvin. Ovat reilusti yli 3 kilon ja pienempi kuronut eron umpeen. Kovasti sylissä viihtyvää tyyppiä ovat molemmat. Unet ovat päivällä lyhyitä ja vaunuissa eivät viihdy ollenkaan. Koti on rempallaan jne... Mutta olemme onnellisia terveistä vauvoista niin ^minä, mies kuin Ottokin. Otto ei millään tavalla ole osoittanut mustasukkaisuutta vauvoille, mutta uhmaa ajoittain minulle. Ollaan alettu yhden varoituksen jälkeen viemään huoneeseen miettimään jos menee pelleily tai tottelemattomuus øveriksi ja onkin nyt tajunnut, että joskus kannattaa kuunnella ja totella.
Meillä oli kaveri perheineen viikon kylässä Suomesta. lähtivät eilen. oli mukava kun oli ylimääräisiä sylittelijøitä vauvoille, seuraa Otolle ja kaverin mies rakensi saunan miehen kansw lämmitysvalmiiksi. olemme saunoneet 3 kertaa ja hyvät on løylyt.
Viikon päästä tulee ¨¨aitini ja sisko tulee myøs ristiäisiin jotka pidetään 10.8.

Veljen vaimo (menettivät vauvan synnytyksessä helmikuussa) teki positiivisen raskaustestin, mutta meni kesken :( . Se on niin väärin kun lyødään lyøtyä. Positiivista on se, että kun tuli toisen kerran raskaaksi niin eikøhän tuu kolmannenkin kerran. Silloin kaiken pitää vaan mennä hyvin.

Onko se ny la kun Danjuskasta tulee rouva? Entäs Käpy.

Lopetan tähän ennekuin joku alkaa kiljua ja jää juttu taas lähettämättä tai katoaa.

:hug: Kattinkalta & co:lta
 
Katinka ,mun rouvittumiseen on viellä aikaa, nehän on vasta tammikuussa. elien itseasiassa kyselin ukolta et onhan se nyt asiasta ihan varma :LOL: se näät käski mun opetella uuden allekirjotuksen..

Josta tulikin mieleen että onko kenelläkään avioehtoa? ja jos on niin kertoisiko vaikka sitten yv:nä että kuinka/missä semmonen tehdään?

Mä aloin veistämän itelleni ranskalaista kaulinta, ainut haittapuoli että puukko on huono ja tuloo rakko käteen |O
Tänään onkin tehty vaikka mitä, ja odotellaan et kaverit kertos koska sinne voi mennä.
 
iltoja!

Kattinkan kuulumisia oli kiva lukea!!
Ei nyt ihan vielä sentään häät ole.. syyskuun eka lauantai :D

Mulla on minun miehiä jo ihan hirveä ikävä! Huomenna iltavuoro ja lauantaina pompata aamuun.. sitten pääseeki jo savoon ajelemaan.

jos vielä vähän touhuilis ja rupeis sitten nukkuu.. koko päivän haukotuttanu vaikka niin pitkät unet huitasin viime yönä :whistle: hiukan univelkaa viime viikolta..
 
Heippa ystäväiset! :wave:

Nyt on hyvä hetki kirjoitella, kun pojat nukkuu ja mies lähti Matin ja Tepon keikalle :D Varmaan yhden-kahden välillä kotiutuu.

Eipä me huomenna lähdetäkään mökille, kun miehellä on sen verran paljon töitä... Jää miehen serkun maisterikahvit väliin, mut eipä se paljoa haittaa, kun juuri viime mökkireissulla siellä vierailtiin.

Menen varmaan lauantaina Joonaksen kanssa Muumimaailmaan, jos vaan on hyvä ilma. Mies jää Jessen kanssa kotiin. Saapa vaan nähdä, että miten ne täällä kotona sitten pärjää, kun ei Jesse ole oikein viime aikoina antanut miehen syöttää, kamala huuto vaan mikä loppuu heti, kun mä tulen jatkamaan :whistle: Jotain eroahdistusta varmaankin, eikös se tähän ikään kuulu (kohta 10kk)... Elokuun 9. päivä on mun kaverin polttarit ja olen silloin kotoa pois ainakin seitsemän tuntia, joten siihen mennessä olisi ruuan alettava uppoomaan miehenkin syöttämänä ;)

Nyt valitettavasti jää kommentointi, selkä särkee ja väsy painaa sen verran, et taidanpa lähteä nukkumaan... Kauniita unia kaikille! :hug:
 
Yöterveiset!

Lomaa kohti ollaan kovasti menossa. ei olis enää montaa tuntia jäljellä. JEE!! :D :D :wave:

yö mennyt kyllä uskomattoman hyvin, siihen nähden että tuli eilis päivänä nukuttua vähemmän ja sit vielä siivosin miehen kanssa yhdessä iltapäivällä ennen kuin haettiin lapset kotiin. Olipa ihana kun on sekin homma tehty pois. vessat voin siivota tässä joku päivä ja ne ikkunat pesen myös ennen kun lähdetään mökille. keskiviikkona varmaan menen poikien kanssa kolmestaan mökille muutamaksi yöksi ja mies tulee sit viikonlopuksi. ensi viikonloppuna pitäiskin viettää omia ja Aksun synttäreitä. :)

danjuska, nyt meidän tän iltaiset suunnitelmat on selvillä. Saatiin pojille illaksi miehen sisko meille. laitetaan pojat sänkyihin ja lähdetään sit käymään niillä synttäreillä yms. kotiin on kyllä tultava puolen yön huitteilla, ettei olis aamulla sit hirmu väsynyt, mut eiköhän sitä jo sänkyä siinä vaiheessa ainakin itse kaipaa näiden yövalvomisten jälkeen. :) ihanaa kuitenkin kun päästään edes hetkeksi pois kotoa.
niin ja ei ollu samat häät mun työkaverilla ja teillä. varmaan teillä oli nuoremmasta parista kyse, kuin 45vee..

kattinka, ihana että teillä on kaikki hyvin. jaksuja kovasti. :hug: voi kun meillä ymmärreittäisiin tuollaiset jäähypenkit sun muut. ei toivoakaan. no ehkä sit joskus.

Mun pitäis tänä aamuna viel jaksaa touhuta kotona poikien kanssa puoleen päivään saakka sit käyn kyllä nukkuu ja nuku´nkin jonkin aikaa. että jaksan illalla edes hiukan pilettää. =) Mikkis ja Aksu vaan ovat niin eripuraisia nykyään. kaikkia leluja pitäisi olla kaksi siis kummallekin oma. aina tulee tappelu. puistoissa on ihan helppoa ja suht mukavaa, kun siellä on erilaista tekemistä kummallekkin. varmaan mennään aamulla johonkin puistoon niin on hiukan rennompaa.

Ollaan päätetty että järjestetään Aksulle kaveri synttärit sit elokuussa. eilen sit mietittiin että ketä niihin kutsutaan. kaikki meni hyvin siihen saakka kunnes. Aksu sano yhden hoitokaverin nimen kenet haluaisi. tiesi myös pojan isosiskon nimen ja mekin tiedetään nyt se perhe, mut mulla ei ole täytty varmuutta että se poika olis juuri sen niminen kuin Aksu sen väittää olevan. aika hyvin tähän asti Aksu on kyllä kaikki tuollaiset asiat muistanut joten luottamus on kyllä toisaalta ihan vahva.kuitenkin mietin että miten ton asian pystyis varmistaa. poika on siis eri ryhmässä pk:ssa kuin Aksu. Aksu jäi nyt kesälomalle, joten hoitopaikkaan pitäisi soittaa, jos haluaisi asiaa sitä kautta varmistaa. mut mietin jos kävisin kuitenkin heidän ovellaan kysäisee asiasta/varmistamassa ja sit kutsumassa samalla niille synttäreille. siis kertokee hyvät ystävät onko teillä parempia ehdotuksia asian tiimoilta. ei kovin kummoinen juttu, mutta kun lapset vaan tuntevat toisensa, ei vanhemmat. :) niin ei tiedä miten pitäisi toimia.

Mitäs muiden viikonloppuun? kuinkas pepin reissu meni Jontun kanssa siis siellä Ikaalisissa?

lauantaina meidän olis tarkoitus mennä visulahteen siis ihan vesipuisto puolelle. otetaan mukaan myös mun siskon tytöt. toivotaan että olis hyvä ilma. tai edes lämmintä. B)

nyt käyn surffailee netissä ja sit aamu meneekin töiden parissa. aurinkoista perjantaita ja viikonloppua kaikille. B) :hug:
 
Meille syntyi poika 7.7 klo 12.56 mitoin 3922kg ja 51cm :heart: :heart:

Vähän jännittänyt tän viikon miten selvitään, kun mies joutunu oleen aamu 6 ilta 8 töis. Kauhea kiire ja työkaverikin lomalla. Suht hyvin pärjätty. Välissä on joutunut antaan toisen huutaa :( Juuso jo onneksi joskus jaksaa odottaa. Pientä mustasukkaisuutta on ilmassa. Vauva kun roikkuu pitkiä aikoja tissillä. Yrittänyt siinä sitten Juusolle loruilla, laulaa yms. ettei pahojaan tekis kun huomaa et mä vaan istun sohvalla.

Onneksi on kesä niin ollaan voitu lähteä liikkeellekin =) Yritettykin keksiä joka päivälle ohjelmaa ettei alkas ahdistaa neljä seinää.

Ens viikon mies onneksi onkin lomalla =) Sen jälkeen palaa taas normaali rytmiin niin nähdään sitä kotonakin.

Synnytyksen käynnistys aika oli varattu samalle aamulle, mut yöstä alkoikin supisteleen tiheesti niin lähettiin seitsemältä sairaalaan. Menin ammeeseen jossa lojuin tunnin. Sit alko kivut oleen niin kovat et tulin pois ja sainkin jo epiduraalin. Olin noin kuus senttiä auki ja hetken päästä tuntu et nyt täytyy ponnistaa. Kutsun kätilön ja sit ollaan jo yhdeksän senttiä. Ponnistan sängyllä puoli istualtaan. Näen kun pää on puoliksi ulkona ja sit loppuu supistukset :eek: Siinä katsellaan päätä, et ei enää paljoa olisi, mut ilman supistuksia ei jaksanut ponnistaa. Lopulta tipalla saattiin supistukset ja vauva ulos :heart: Hän huusi ensimmäiset kaksi tuntia synnyttyään. Sen jälkeen ei onneksi muuten kuin nälkää tai märkää vaippaa.

Aikamoinen pissijä hän on. Kestovaippoja käytän niin saa olla todella paljon täytettä,kun vauva saattaa nukkua 3-4 tuntia putkeen. Ei riitä mihinkään pelkkä harso. Onneksi tuli tehtyä imuja hampusta, bambusta ja mikrofroteesta. Öisin laitan suosioilla muovivaipan ettei joka syöttäväli tarvi vaippaa vaihtaa.

Tässä se meidän perhe sitten on =) Ukko valta :D
 
perjantaita :wave:

Jellonalle oikein mukavaa iltaa!! Samoin Käpyselle!

Katben
perheelle onnen toivotukset!! :flower:

Niiskuneiti:
Toivottavasti säät suosisi teidän muumi reissua :D Tatun haluaisin sinne joskus viedä kunhan aikaa olisi sen verran.

Miten tosiaan Pepin ja Jontun reissu mennyt??

Huomenna Tatu lähtee kahtomaan titi nallea :D vihreillä niityillä on aamupäivästä titi niin sinne suuntaavat. harmittaa kun en ite päässyt poikaa käyttämään..
mut ens viikolla vaihdoin vuoroa ihan sitä varten että päästään sirkukseen :LOL:
tuntuu että tämä olo on vaan töitä ja töitä ja pojan kans ei kerkee touhuta mitään :(

Omat suunnitelmat on huomisen osalta hieman auki.. lähdenkö miehen kans kaverin grillijuhliin vai menisinkö porukoille maton pesuun :whistle:
Tai ei siellä mäellä oltas sitten kun minä, äiti ja pikkusisko+ ne kaikki elukat.. isä lähtee johonkin lentopallo juttuun tampereelle..

jpe jep.. jos lähtis koiria leikittämään takapihalle.
sain jopa imuroitua ja lattiat pestyä...
 
Perjantaita!

Katben koko perheelle onnittelut poikavauvasta :flower: :heart: :hug:

Meillä meni reissu oikein hyvin, kiitos kysymästä Jellona ja Danjuska :) Joonatan oli tosi reipas ja kiltti poika, hyvin nukku yöt, tosin toisena tönä tippui sängystä, vaikka nukkui mun ja kummitätinsä keskellä :eek: Ja toisena yönä oli pojan jalat koko ajan kumminsa suussa :whistle: Ja pää kummin tyynyllä jne. :D Päiväunet nukkui sisällä, toiset autossa kun ajettiin kotiin päin. Ajomatkat kesti 4h!! :eek: Pitihän välissä pysähtyä ja käydä kaupassa, mut silti hirveen kauan kesti, Joonatan viihtyi tosi hyvin, kertaakaan ei vinkinut, kitissyt/valittanut, vaikkei sillä siellä autossa mitään tekemistä ollutkaan, ei edes eväitä. Katteli muita autoja, busseja ja rekkoja, kertoi niiden värejä ja selitti, kun ite on ollut bussissa =) Rekkojen kyydeissä oli kontteja, on mummun ja mun isäpuolen kanssa käynyt satamassa nosturilla kontteja nostelemassa ja siitä kertoo edelleen joka päivä, kaikille ja meidänkin kanssa käy ne jutut moneen kertaan läpi, se oli kyllä poitsusta hieno juttu!! Ainoa tossa reissussa oli huonoa, että Joonatan ei syönyt mitään :| Siis ei ruokaa, puuroa, leipää, ei mitään. Keksejä oltiin ostettu ja niitä kyllä tietenkin söi ja pillimehua joi, mut ei vaan kertakaikkiaan suostunut syömään vaikka mitä tarjottiin, kaikki oli yökkiä! Olin varuille ostanut Saarioisten pöperöitä, kun osasin arvata, ettei poika suostu esim. savukalaa syömään, mut ei kelvanneet nekään!

Oltiin ulkona, mut Jontun mielestä auto oli kaikkein kivoin leikkipaikka, siellä olis koko ajan pitänyt saada olla ;) Käytiin me kasvimaata tutkimassa, omenoita ja marjoja (raakoja toki vielä) katsomassa ja palloakin pelattiin. Sää oli vähän vaihteleva, milloin satoi kaatamalla, milloin oli pilvistä ja aurinkokin kyllä paistoi.

Rasmuksella oli mennyt hyvin kotona ja hoitajien kanssa, on niin hyväntuulinen, kiltti ja helppo hoidettava -kuulemma :whistle: :LOL:

Olipa mukava lukea harvemminkin kirjoittelevien kuulumisia, Kattinka, Hannamari, Niiskuneiti, Kaiza ja Katbe :flower: :flower: Yhtä mukava oli silti lukea Jellonan, Danjuskan ja Koivunkävynkin jutut :) Vaikkei nyt kommentointia tulekaan :ashamed:
 
Käpy yhtä hammasta köyhempänä.. oiskohan se pitäny pyytää mukaan se hammas, jos hammaskeiju ois sit käyny yöllä tuomassa yllärin tyynyn alle? :LOL: :ashamed:
Johtopuudute veti jälleen leuan lukkoon, eipä tarvi leukojaan levitellä taaskaan. ja nivel on kippee. jos kohta alkas väsäilee evästä, tarkotuksena tehdä kyljyksiä ja ranskalaisia, eri juttu mitä niitten syömisestä tulee :kieh:
 
myöhäis iltoja

No kuis Käpy onnitu syöminen ;)
Ois kannattanu joo ottaa se hammas mukaan.. meille toi aina jonku kolikon keiju rajaa tms tyyny alle.. ajattele jos sinne ois joku tuhat lappunen ilmaantunukki :D ;)

Kiva kuulla Peppi että teidän reissu meni hyvin! Mitäs muuta teille??

Itse lähden huomenna sitten porukoille.. Tatun otan mukaan jos haluaa lähteä. Saa tällä kertaa ihan ite päättää.

Pahus kun unet karkas.. leikitin pentua pihalla.. oli ihana kun haki palloa ja toi joka kerta luokse.. sitten kun en ollut huomaavinanikaan niin kulki pallon kans perässä ja toi eteen että etkö jo heitä :D

sen verran jo tännekkin sanon että täällä eletään täyden pelon, hämmästyksen ja tietämättämyyden vallassa tällä hetkellä.. ja ennenkaikkea toivoa täynnä.. vaikkakin aivan lähtö kuopissa.
Ja Käpyä tuun jatkossaki mesessä häiriköimään :LOL:

hyvät viikonloput kaikille! palailen linjoille kunhan netin ääreen osun. nyt nukkuu että jaksaa aamulla nousta.. ei oiskaan kun 5.30 herätys :whistle:

:wave:
 

Yhteistyössä