JOULUTÄHDET -05 syyskuussa

Danjuska 10.12 Tatu Onni Oskari**, Oulainen
Epelis 21.12 Lauri Artturi*
Gerbera 4.12 Julius Weeti Elmeri***, Hyvinkää
jellona78 4.1 Miikka Henri Joonatan**, Mikkeli
Kaiza80 28.12 Matias Juhani**, Turku
Kattinka 17.12 Otto Georg Valtteri***, Norja
koivunkäpy 11.12 Ville Valtteri**, Kontiolahti
kuusikon äiti 5.12 Elina******
Lillukka76 26.12 Onni Anssi Eemeli**, Savo
Metku 10.12 Atte Matias**, Jyväskylä
Neve05 10.12 Vera Fanny Margareta***, Porvoo
Niiskuneiti82 27.12 Joonas Mikael**, 17,5kg/98cm (3v)
Peppi85 29.12 Joonatan Antti Mikael**, Espoo
siru2006 19.12 Otto**, 13,6kg/94,1cm (3v)
smirgelaine 7.12 Sami Antero**, Espoo
taaperotx4 28.12 Janette Sofia, Turku
Tanskuliini 23.12 Veera-Elisa Matilda****, Helsinki
Tinttamooses7 2.1 Oskari***
Uneton 5.1 Peppi***, 14kg/97,1cm (3v)

Tyttöjä 5
Poikia 14
Yhteensä 19

Kaksplus -kerho:
http://kaksplus.fi/kerhot/
Joulutähdet 2005
 
Heippa hei. Me ei oltukaan vielä siirrytty syyskuun pinoon, vaikka on tämäkin kuu jo puolessavälissä :eek: :whistle:

Tänne kuuluu koulua, koulua ja koulua!! Vähän liikaakin koulua :ashamed: Ei siinä, motivaatiota edelleen löytyy ja tykkään käydä koulussa, ei ole mieli todellakaan muuttunut, mut nyt on vaan semmonen ajankohta et on ihan kauheen paljon kaikenlaisia tehtäviä, tehtävänpalautuksia ja kokeita :/ Atk-koe ei mennytkään eilen läpi, jäi kiinni yhdestä liiallisesta pilkusta ja puuttuvasta pisteestä, voitteko kuvitella?? :kieh: Torstaina pitää mennä sitten uusimaan :headwall: Hiukanko tarkkaa ja pilkunviilausta, kirjaimellisesti :D Ja sitäpaitsi ihan turhaa, enköhän näiden tehtävien myötä joka tapauksessa opi nuo kaikki säädökset jne. No, vali vali. Ei voi mitään.

Tänään palautin ruotsintehtävän ja huomenna yhden ison tehtävän, joka on onneksi siis jo valmis. Torstaina saadaankin sit uusi tehtäväksianto ja sen lisäksi nyt on yksi ryhmätyökin, mitä pitäis työstää. Tällä viikolla olis joka päivä 9-16. Huomenna jätän kyllä välistä yhden ei-niin-tärkeän-tunnin. Siis oikeesti ei oo tärkeä.

No joo, ehkä se taas niistä opiskeluista =) Mulla on kuitenkin tässä syksyllä 3 viikon LOMA!! Sain nimittäin hyväksiluettua ensimmäisen harjoittelun lähihoitajan työkokemuksellani, ihanaa :)

Pojilla on mennyt tosi kivasti hoidossa, jäävät hyvin, tänään Joonatan jäi kyllä itkien, se johtui siitä yhdestä miespuolisesta hoitajasta, josta Joonatan ei kauheesti tykkää (enkä mäkään, mut en tietenkään ole siitä lastenkuullen puhunut, semmonen natsimeininki tällä hoitajalla, pakottaa syömään ja muutenkin, puhuttiin tästä Rasmuksen vasu-keskustelussa R:n omahoitajan kanssa ja hänkin sanoi, ettei tän kyseisen hoitajan tyyli ole kovin kiva ja et siitä on ollut puhetta, mut se ei ole enää kauaa hoitajana tuolla).

Kiitos Jellona :hug:

Koivunkäpy ottaa nyt ihan rauhassa sit! :attn:

Niiskuneidille onnittelut tulevasta kummiudesta :heart: Onko ensimmäinen kummilapsi?

Tulkaahan muutkin kirjoittelemaan!
 
koivunkäpy ottaa ihan rauhallisesti nyt

niiskuneiti onnittelut tulevasta kummiudesta

peppi85 kiva että oot viihtyny koulussa.Mitäs koulua käyt?

Täällä oli tänää neuvola ja kaikki oli ihan ok mutta sf-mitta huiteli ties missä viime käynnillä se oli 27 ja nyt muka 35 jonka takia mun täytyy taas huomen mennä uudestaa että lääkäri voi sen mitata.

Kohdunsuu on nyt jo 3cm auki täällä ja kovasti edellee suppailee vaikka sain niitä lääkkeitä mut eipä ne näytä tehoavan.
 
taaperot ottaa viel rauhallisemmin. ja muistat juoda tarpeeksi. ei varmaan lohduta mutta mä olin viljamia odottaessa viimesen 3vk 3cm auki ja kanava hukassa liki kokonaan. kuitenkin mulla oli sillon viikkoja enemmän.
Oisko nassikka ollu eriasennossa ni siitä johtu mitta?

Täällä ei uutta, just tuli 4hatun tilaus, jipii!
 
Tänää kävin uusinta mittauksessa neuvolassa ja nyt saatiin sf-mitaksi 27 sekä samal tehtii tuo sisätutkimus ja täti sano että paikat on tosi pehmeet jo ja taas ollaa auki enemmän sekä vauvan pää on jo nii alhaalla että sen tuntee sormilla ja siltä se myös tuntuukin kun kävelee yms..
 
taaperokin ottaa tosiaan nyt sit ihan rauhassa! Tai ainakin niin rauhassa ku 4 lapsen kanssa voi... Opiskelen tällä hetkellä sairaanhoitajaksi, kätilöksi kyllä haluaisin ja jollain tapaa aion kätilöksi päästä (aikuiskoulutuksena sitten myöhemmin, jos ei muuten) =) Jos en yhteishaussa kätilölinjalle missään vaiheessa pääse niin vaihdan koulunsisällä linjan terveydenhoitoon. Se oliskin hienoa, että olis sit 3 ammatin pätevyys (sairaanhoito, tereydenhoito ja kätilö ) :D

Niiskuneiti, kiitos :hug:

koivunkäpy, kiva, kun tilauksia satelee! :)

Ah, tänään oli sen yhden ison tehtävän palautus ja kylläpäs helpotti, kun sen oli saanut palautettua =) Nyt pitäkää peukut pystyssä et pääsen huomenna sen atk-kokeen läpi :kieh: :D
 
Pepille täällä peukut pystyssä että menee atk koe läpi! bd
Vähänkö tosiaan pilkun viilausta :whistle:

Käpy ottaa rennosti! Paljonko ois hattu, kokoa Jenna??

Taaperot kans ihan hissukseen siellä! Paljos sulla oli viikkoja?? itsellä tais olla 3cm auki joitakin päiviä ennen synnytystä, jos oikein muistan.

Itsellä on veto ihan totaalisesti pois! jalkoja särkee ja väsyttää. Saas nähdä tuleeko se flunssa minuun sittenkin. olin jo niin hyvilläni kun en siihen sairastunut kun mies ja lapset olivat.

Meille ei nyt mitään uutta ees oikeestaan kuulu niin en oo tullu kirjottaneeks niin usein.

Typy kasvaa ja Tatu on alkanut nyt vasta osoittaa kunnolla mielenkiinnon merkkejä Jennaa kohtaan. Puhuu aina että mitä opettaa Jennalle ja näyttelee tavaroita, haluaa syliin jne.

Halusi tänään apupyörät pois pyörästä :whistle: ei uskaltanut kuitenkaan kokeilla ajaa yksikseen.. minä pidin kiinni.
Nyt olis illasta halunnut uudestaan kokeilemaan, mutta vettä satoi ja Jenna hereillä niin ei sitten lähdetty.

jotain mulla oli mielessä, mutta eihän se muistu mieleen nyt kun tässä istun :kieh:

jos lähtis suihkuun.. ja aamulla ekana pesemään hiukset! en oo pystynyt hiuksia pesemään kun kävin luomen poistossa ja on ihan tuossa hiusrajassa niskassa. pari tikkiä tuli niin ei saa kastella vasta kun huomenna.
 
taaperot, miten ne ei ota sua osastolle makamaan?? Mulla ois tavotteena se 30+0, siihen jos kestän niin kaikki on tyytyväisiä.

Mä oon taas sen verran kipee että itkua tirraan ja hommia pitäs hoitaa vaan ku ei perkele kykene kävelemään.. Yö oli syvältä.

Danjuska, huutelehan kun oot messengerissä niin katsellaan sitä hattuasiaa!

Ainiin, poksu viikot paripäivää sitten eli ne taitaa olla nyt 27+2
 
koivunkäpy jaa enpä tiiä ne vaan sanoo että koita ny pärjätä ihan kotona vaa kun turhaa sä tonne osastolle tuut makoilemaan,mut ois se varmaa parempi ku tääl kotona kärvistellä.

Viime yönä tuntu jo kyllä siltä että ny tulee lähtö mutta onneksi oli väärä hälytys ja yhessä koossa ollaa vielä.

Meidän Janette on nyt lähes joka yö nähnyt jotai pelottavaa unta ja se huuto on kyl aivan kauhee kun hän herää siihen mut ihmeen nopeesti hän rauhottuu kun menee hänen luokseen.Välillä hän myös on menny varmaa unissaan siskonsa sängyn jalkopäähän nukkumaan ja toinen laittaa sit jalkansa toisen selän päälle ja siinä nukkuvat välil aamuun asti jos ei tuo Janette herää ja kömmi takas omaan sänkyynsä.
 
taaperot, sillä vaan mietin tuota osastolle joutumista ku mua jo nyt ahdistellaan moisella, ihan vaan kipujen takia että pitäskö mut laittaas inne makaman ihan rauhassa.
no ei pitäs, se nyt on sama volisenko mä kotona vaiko osastolla näitten kipujen kanssa, erijuttu jos paikat ois auki.
Edellistä odottaessa välillä olin yön-pari osastolla että saivat supistukset rahottumaan.
Nyt maanantain lekuri mietti että pitäskö kirjottaa todistus että poika pitää saada kokopäivä hoitoon joka päiväseks kunnes oon synnyttäny, että saisin levätä. houmautin ettei tuo nyt enää hirveitä vaadi päivän aikana..
 
taaperotx4 ja koivunkäpy, nyt tulee iso loota jarrusukkia!!! Pysykeehän vielä vaavit masuissa :hug:

Mä oon nyt toista viikkoa ilman työtä ja kyllä ottaa koville :whistle: :ashamed: Haluisin kovasti töihin.
Tänään on yksi haastattelu jälleen, toivottavasti nyt tärppäisi...

Mukavaa syksyistä viikonloppua kaikille :wave:
 
Öitä!

Yövuoroissa taas olen..kaksi yötä vaan onneksi ja kohtahan tää eka yö on jo puolessa. ensi viikolla on ihan samanlainen rupeama. mut kaikesta selvitään. :) sain onneksi eilen reilun tunnin nukuttuu päivällä mikkiksen päikkäreiden aikaan niin eipä juuri väsytä..nälkä hieman alkaa olla. kuhan saan tän raapustettuu niin täytyy mennä ottaa murua rinnan alle. :p

Meille kuuluu edelleen ihan hyvää. Mies sai prätkäkortin tiistaina. ja uudenvanhan prätkän myös. sillä nyt muutaman kerran käyny ajelee. Mulla oli kaksi vapaapäivää to ja pe. Miikka oli vapaalla myöskin torstain ja Aksu kävi vaan eskarissa. käytiin Miikan kanssa puistoilee aamupäivällä kaverin kanssa. perjantaina siivosinkin sitten jonkin verran. Aksun eskarikeskustelu oli myöskin, eipä juuri uutta ilmenny siellä. hyvin poitsu pärjää. jos olis alkuvuodesta syntynyt niin olisin todella laittanut kouluun jo nyt. laskee päässä esim.135+30 ja vähennyslaskutkin onnistuu. lukee siis myös tavaamalla. kuitenkin ihan hyvä että saa vielä vuoden kypsyä vanhemmaksi. saa vaan koulussa opettajat antaa tiuhaan lisätehtäviä. =)

siru, vois nyt vakaasti miettiä sinne naamakirjaan sisäänkirjautumista. :wave: jooko? kuis muuten menee?

pepin, rasmukselle ihan hirveesti paranemisia tätäkin kautta. :hug: :hug: :heart:

unettomalle paljon tsemppiä työnhakuun. :hug:

kuis moni täällä kattoo bb?? kuka on inhokki/suosikki?? mie tykkään minnasta, esaj, sampo, mut ne ei kuitenkaan ole mitään voittjaehdokkaita, inhokkina ehkä lotta. :) teitä varmaan kiinnostaa...

käpyselle, kovasti jaksuja ja jarruja että kaikki menisi lopulta hyvin. :hug:

taaperotx4, todellatodella paljon jarrusukkii matkan varrelle. :hug:

Mua ketutti taas niin hiukan lähteä illalla töihin mutta selvisin kuitenkin yllättävän hyvin. ketutta ehkä myös se että ensi lauantaina on ihan sama homma, sinänsä helpompaa kun lapset on mummolassa niin saa lähtee ihan itekseen. mieskin illanistujaisissa silloin. :)

Meillä ei lapset tee pihalla mitään muuta kuin pyöräilevät. Miikkakin koko kesän edestä on nyt polkenut pitkin nurmikkoo ja päikkäriinkin ollaan muutaman kerran menty. suhteellisen hyvin kuitenkin osaa, mitä nyt hieman vois hiljempaakin ajella. mut tienristeyksissä odottaa aika hienosti. :)

mie meen nyt syömään..tuun taas ensi yönä, jos joku olis vaikka muistanut mua rivillä parilla. :D
 
Sunnuntaita kaikille :wave:
Jos nyt saisin muutaman rivin kirjoitettua Jellonalle yölukemista. Meille kuuluu nyt ihan hyvää. Kissamurheita on ollut :'( Meille tuli silloin heinäkuun lopussa kaksi kissanpentua ja kahden viikon kuluttua toinen kissoista sairastui johonkin virukseen ja jouduttiin päätymään lopetukseen. Käytiin eläinlääkärissä ja kissaklinikalla , mutta ennuste oli niin huono ja kissa selvästi kärsi , niin oli parempi päästää toinen kärsimyksistään :'( Viime sunnuntaina saimme sitten kasvattajalta vihdoinkin uuden pennun. Profiilissa on kuva kuinka hyvin "velipuolet" tulevat toimeen keskenään =) Nasse oli ollut meillä tuolloin alle vrk:n ja oli kuin kotonaan.

Minä seuraan myös BB:tä :wave: Inhokkia ja suosikkia ei oikein vielä löydy.Ehkä tänään taloon tulevista olis joku. Ninosta jotenkin tykkään ja Lotan marinat ärsyttää. Myös Esa A on kiinnostava persoona. Saa nähdä ketkä kaks lähtee tänään. Veikkaan että Lotta ja Tuija.

Minut löytää myös Facebookista jos joku haluaa kaveriksi. Olen jäänyt koukkuun Farm villeen ja Farm towniin. Niitä siellä pelailen aina kun on aikaa. Muutaman kaverin/naapurin olenkin täältä plussalta sinne saanut. Naapureita kun tarvitaan laajentamiseen ym.

Koivunkävylle ja taaperotx4 tsemppiä loppuraskauteen ja toivotaan että pikkuiset viihtyisivät vielä pitkään mahassa ja teillä olisi voinnit ok.

Unettomalle vielä onnea työnhakuun.

Eipä tässä nyt oikein muuta enään keksi kirjoitettavaa joten menen katsomaan onko viljelmät jo kypsyneet farmeillani :D :wave:
 
Iltoja!

Täällä ollaan sairasteltu. Tai siis Rasmus on. Torstaina Sami käytti lääkärissä, joka ei sitten tutkinut mitenkään, lauantaina mentiin Jorvin päivystykseen, kun oli ollut niin korkea kuume, sinne päästyä oli kuume 39,6 astetta. Siinä otettiin verikokeita (crp 100), pissatesti, tutkittiin korvat, kuunneltiin keuhkot, katsottiin kurkkuun ja otettiin nieluviljely. Kaulan imusolmukkeet oli tosi turvonneet. Rasmus sai sitten antibioottia lihakseen, oltiin Jorvissa yhteensä 6 tuntia :eek: Tänään piti mennä uudestaan, tarkistamaan, oliko crp laskenut, eipä ollut paljoa. Joten kai se sitten on jotain virusta... Huomenna tai ylihuomenna soittavat nieluviljelyn tuloksen vielä.

Joonatan oli koko viikonlopun mun äitin luona :) Nähtiin kyllä eilen. Tosi kivaa oli pojalla ollut, siellä voi olla pihallakin yksinään (osaa olla TOSI nätisti, tulee vähän väliä sisällä käymään ja on ihan lähellä ), siellä on Joonatanille yksi kaverikin, vuotta vanhempi poika, jonka kanssa on paljon nyt leikkinyt. Tänään olivat käyneet veneilemässä äitin tuttavaperheen kanssa, heillä on myös J:tä vuoden vanhempi poika, seuraa on siis riittänyt. Ja paljon kivempaa ollut, kun ei ole tarvinnut meidän kanssa olla vaan sisällä, saatika sairaalassa monia tunteja.

Meidän piti lähteä la mun kaverin luona Hämeenlinnassa käymään, hänellä on tänään synttärit, mut ei sit päästykään. Ei se edes niin hirveästi harmittanut, vaikka olis ihan hyvääkin tehnyt rankan viikon, tai oikeastaan kahden viikon jälkeen. Nähdä vähän kavereitakin.

Nyt on Rasmus jo paremmassa kunnossa, mut ollut TOSI kiukkuinen, ei oo 2 päivään syönyt muuta ku pari viilistä ja jugurtin :/ Ehkä puolikkaan leivän... Ja nukkunut yöt levottomasti ja herännyt 5 aikoihin |O

Ainiin, meni Atk-koe läpi :D Kiitokset peukuista Danjuska :hug:

koivunkävylle ja taaperolle jaksamisia loppuraskauksiin :hug:

Unettomalle tsemppiä :wave:

Jellonalle kovasti jaksamisia ensi yöhönkin :hug: Jonille onnittelut prätkäkortista ja prätkästäkin! Mitä sä muuten syöt yövuorossa? Meillä oli tuolla koululla just puhe yövuoron syömisistä ja suositeltiin, ettei yön aikana syötäis mitään raskasta vaan jotain välipaloja vaan... Mut miten sitä jaksaa koko yön, jos ei syö kunnolla? :) Tuli vaan mieleen ku kirjottelit nälästä viime yönä :D

neve, voi tota teidän kissa-juttua :( Mutta varmasti paras näin, kun oli niin kipeäkin :hug:

Mä en seuraa tänä vuonnakaan Bb:tä :D Vaikka tossa ihan naapurissa majailevatkin ;)

Eipä tänne sit kummempia. Mulla onkin huomenna koulusta vapaata, mut en saakaan koulujuttuja tehtyä, kun pojat on nyt sitten kotona ku Rasmuksella on ainakin tänään vielä ollut lämpöä/kuumetta.
 
Öitä!

Kiitti kirjoituksista..ihanaa oli lueskella. :)

neve, voitko laittaa nimesi mulle yv:nä vaiks niin löydän sut naamakirjasta. kiitos. :) harmi teidän kissa tapausta. :'(

peppi, mie syön öisin leipää ja juon teetä, joskus harvoin jotain herkkua. mulla on huimasti vähentynyt eväs määrä siitä mitä se oli silloin kun aloittelin näitä hommia kunnolla. pari kertaa yössä syön ja sit aamulla kun pääsen kotiin. riippuu tosi paljon öistä.
paranemisia edelleen Rasmukselle. toivottavasti selviää mikä rasmuksella oli. jaksuja kovasti. :hug:

Eilen käytiin pelaa jalkapalloa koko perheen voimin iltapäivällä. Mies kävi ajelemassa moottoripyörällä sit vielä illalla. tänään jos jaksaisin lähteä lenkille kaverin kanssa. olis kivaa. =) En ehdi nukkuu kuin muutaman tunnin kun pitää ajella töihin takas koulutukseen tai ihan ite haluan. saanhan mie käydä sitten illalla omaan sänkyyn nukkuu, ah miten ihanaa. :D

Mukavaa uutta viikkoa kaikille. B)
 
jaha, neuvolassa kaikki ok, oli harjottelijakin paikalla ja lähestulkoon alko itkee kun vissiin sillä kävi sääliks meikäläinen :LOL: en siis pääse tuolista ylös jos en saa käsillä kiinne jostain.. ja kävelen ku ahtisaari, tosin monta kerta hitaammin ja vaivalloisemmin :LOL: viiltää siis häpyluusta joka askelella reiteen ja mahaan ni ei tässä kamalasti sinkoilla.
Muuten neuvolassa kaikki ok, mut sokerit oli liian matalat :eek:

Pojalla on laryngiitti ja tyttö muuten vaan tukossa.. huoh. kait nää joskus taas tästä.
 
Jellona yv:tä laitettu :wave:

Koivunkäpy paranemisia teille. Toi laryngiitti on niin kauhee ja pelottava mun mielestä.Meillä kanssa Vera "haukkui" lauantai aamuna , nyt on flunssassa :(

Pepin Rasmukselle kanssa paranemisia ja toivottavasti ei teihin muihin tulis tautia.

 
Kiitos Peppi85, Jellona ja Neve :hug: :wave:
Huomenna pitäsi kuulla päätös, jännittää ihan hirmuisesti...

Meillä on kaikki tytöt sairastaneet viikon sisällä korkean kuumeen, joka kesti 2 päivää. Keskimmäisellä alkoi tänään. Kurkkua on myös isommat valittaneet.
Mikähän lie pöpö.

Sairastupiin parantavia tuulia :wave:

Käpy, extraiso hali ja jaksamisia :heart:

Nyt hetkeks tv:n luo ja sit aa.

Jellona mä toisella silmällä kattelen bb:tä. Jäljellä olevista Kätlin, Dana ja Nino herättää voimakkaita ärtymyksen tunteita, useimmiten :whistle: ;) Lempparia ei oikein oo. Muutama sellanen persoona, joita haluaa vielä hieman tarkkailla, sillä yhdellä silmällä vain ;) :whistle: Se Lotta oli kaikkista :snotty: onneks joutu pois.
 
Moikka!

toista vapääpäivää vietellyt. eilen oli oikeesti tosi tylsää..päätinkin että ensi viikolla ainakin jompana kumpana päivänä pidän lapset kotona, jos ei mitään ihmeitä tule. tänään sain aikaseksi pestyy sauna ja tuli sit nukuttuu aamupäivästä parin tunnin päikkärit, väsytti aivan törkeesti.

uneton, tuuhan sit kertoo kuinka kävi. :)


Pojat lähtee viikonlopuksi mummolaan. mulla on taas yövuorot sit. tänään olis aksun jalisharkat. ite jos sais käytyy lenkillä. niin maistuis saunakin joltain, kun olis vähän rehkinyt. :)

mitähän lillukalle kuuluu?? käyköhän enää ollenkaan täällä??? eilen oikein juolahti mieleen että hei hänkään ei ole hetkeen käyny kirjoittelee. :wave:

mites niiskuneiti on jaksellut?

kohta pitäis pojat lähtee hoidosta hakee..hieman ulkoilua sit jossain vaiheessa olis saatava aikaiseksi jonkin näköinen omenapiirakka. :p

aurinkoista päivää kaikille. B) :hug:
 
Heippa hei.

Sirulle laitoin yv:tä :wave:

Rasmus on jo ihan kunnossa (tai ruokahalua vielä metsästetään). On ollut tän ja eilisen päiväkodissakin jo. Kiitoksen Jellonalle, Nevelle ja Unettomalle :flower:

Koivunkävylle jaksamisia :hug:

Unettoman poppoolle myös paranemisia! Ja muutenkin halit :hug:

Minäkin usein Lillukkaa miettinyt, mitähän heille kuuluu?? :attn:

Tulkaahan muutkin kirjoittelemaan!
 
Heipä hei tosi pitkästä aikaa!

Taaperotille ja käpyskälle paljon jaksuja ja Pepille opiskeluintoa.

Tossa kun palasin lomalta töihin onkin pitänyt sen verta kiirettä että en ole tänne revennyt. Nyt sitten arkisin pitää valvoa tytön läksyjen tekoa ja jakaa pojallekkin sitä huomiota.

Täytyy kyllä samoa että nykyajan kouluikäiset muksut on tosi meluisia ja jotenkin paljon rauhattomampia ja sääntöjö ymmärrätömämpiä kuin mun aikaan (tai sitten aika on kullannut muistot ).
Mutta syyslomaa odotellassa :) tosin siihenkin saa sitten tehdä ylitöitä, koska muuten kunta verottaa kahden päivän takia koko viikon palkasta :kieh: .

Me ollaan käyty nyt viikonloppuisin sienimetsässä. Sami tunnistaa suppiksen ja karvarouskun ja kärpässiennen ja valkoisen lärpässienen ja pulkkosienen. Mutta helppoa ei ole käydä koko perheen voimin. Muksut kailottaa koko metsän täydeltä mitä ne on milloinkin löynyt, niin että kaikki muutkin saa tietää sienipaikat
:kieh: |O ja sitten Samia pitää valvoa koko ajan ettei pistä suuhunsa mitään asiaan kuulumatonta ja ettei hää juokse sienten päältä murskaten ne.

Ja sitten Samilla on uhma. Milloin tintataan vastaan ja yritetään aina kaikilla kepulikonsteilla saada se omatahto läpi. Hiekka lentää, huudetaan ja tarhassakin sitten tehdään töllön töitä. Tänään poju oli purrut toista poikaa jalkaan. Mutta onneksi ei tullut jälkeä koska olivat olleet ulkona. :( Mutta onneksi tämä ei ole ihan joka päiväistä, mutta äiti alkaa olla vähän väsy...

Tämmöistä tänne meille.

Piipahdan taas kun virtaa riittää :wave:
 

Yhteistyössä