JOULUTÄHDET -05 syyskuussa

Yötervieisiä! =)

Taas kaksi yötä olis täällä oltava..no nää menee edelleen helposti ja nopeasti.

smirgelaine, mukava kun kävit kirjoittelee. jaksuja samin uhman kanssa. :hug:

meillä ei olekaan lapsi vapaata viikonloppua nyt. Miehen veli tuli meille pariksi yöksi. olikin jopa eka kerta, kun sunnitelmat ns. menivät uusiksi. Mies kävi päiväseltään olemassa siellä moottoripyörä pippaloissa. minä kävin poikien kanssa illasta kaverin tytön 3-vuotis synttäreillä. päivä meni siten ihan mukavasti. =)
tänään mie meen kotiin nukkuu, kun siellä on jollain lailla kuitenkin kivempi nukkuu. ihanassa omassa pehmoisessa sängyssä. saan myös varmasti ihan hyvissä pätkissä nukuttuu kun se miehen veli on apuna niin on touhu kavereita pojilla.
Lauantaina siis eilen Aleksi onnistu järjestää kunnon etsinnät, kun ei ollut taas kerran kertonut selvästi minne menee pihalla ollessaan..ei vastannut kun huudeltiin, kaverin kanssa oli kävellen liikenteessä. Mies ja miehen veli ehtivät jo vaikka mistä etsii. Aksu sit lopulta saapu ihan ite pihalle ja oli ollut toisen naapurin pihassa leikkimässä. ei ollut kukaan vaan niistä kuullut että oli huudettu yms. Hieman säikähdettiin tai siis tuli mietittyy että mihin ne on keksinyt mennä. Tuli muutaman kerran teroitettua aksulle sitä miksi pitää kertoo minne menee jne..

Miikka on suloinen touhukas oma itsensä. pyöräilee ihan hirveesti. innostunut tekee palapelejä taas hirmuisia määriä. lueskelee ja kyselee. rakastaa ettii smurffeja, kun meillä on kaksi sellaista kirjaa missä seikkailee smurffit ja pitää erilaisia juttuja etsiä. :D

Emsi viikolla meillä ei olekaan onneksi juuri mitän ohjelmaa. ihanaa. saa ottaa ihan lunkisti. eikä ole kuin lauantaina iltavuoro ja se ei haittaa yhtään kun mies on kertaamassa ja pojat sillo yhden yön mun porukoilla. =)

ensi yöhön..uusin jutuin, jos vielä joku jaksais mulle jotain kirjoitella. :wave: :hug:

Sunnuntaita!

Ihan vaan Jellonalle ;)

Mä olin eilen käymässä yhden kaverin luona, juhli pienimuotoisesti synttäreitään. Oli tosi kiva nähdä vanhoja kavereita, jutella ja nauraa vatsalihakset kipeinä kaikille jutuille :D Myöhästyin sit bussista ja jouduin kävelemään, no, eihän tästä oo ku 1,5km ja nopeasti sen käveli =)

Me ollaan viikonloppuna käyty Helsingissä Itäkeskuksessa metroajelulla (halvat on huvit meilläkin :LOL: ), pojat niin tykkäävät, ostin mä siltä reissulta säärystimet :whistle: Joonatan kävi perjantaina mummon ja "tätiensä" (10v. ) kanssa uomahallissa ja eilen käytiin koko porukalla uiskentelemassa, kunnon vesipetoja on kummatkin pojat :) Joonatan on rohkaistunut (jo viime keväänä tai kesällä ) hyppäämään altaan laidalta veteen niin, että pääkin menee veden alle ja sitä tekis koko ajan :heart: Rasmus ei vielä uskalla niin, mut syliin kyllä hyppää. Ja kumpikin osaa kellukkeiden kanssa tosi hienosti uida :)

Joonatan on alkanut viihtymään päiväkodissa PALJON paremmin!! En tiedä, että johtuuko siitä, että ikää on tullut enemmän, vai siitä, kun on jo vuoden siellä ollut vai osaltaan myös siitä, kun se yksi "hirviötäti" lähti sieltä pois :ashamed: Musta tuntuu, että sekin on tosi paljon asiaan vaikuttanut! Jontulla on kavereita (yksi ihana Kiia-tyttö, jonka kanssa aina leikkii, aamuisin aina puhuu, että kiva mennä päiväkotiin, kun Kiia on siellä, iltapäivisin ei aina haluais lähteä, kun on Kiian kanssa leikit kesken, aamuisin heti ensimmäisinä halaavat toisiaan :heart: ). Muutenkin on tullut palautetta, että on tullut rohkeammaksi ja touhuaa ja leikkii siellä tosi kivasti ja viihtyy :)

Rasmus vierastaa ryhmän uutta aikuista, on kuulemma ollut nyt hiljaisempi, ei ole paljoa puhunut jne. :/ Aamuisin toisinaan jää itkien, riippuu, kuka hoitajista on vastassa ja tuleeko Jonttu vähäksi aikaa samalle puolelle vai ei (aikaisina aamuina ovat hetken kaikki pienten puolella). Pihalla pojat leikkivät paljon yhdessä :heart: Rasmus tietää tosi hienosti värejä, melkein aina tulee oikein, iltaisin haluaa lukea yhtä "värikirjaa" ja siitä muistaa välillä jopa ennen Jonttua, mikä väri on kyseessä =) Rasmus on taas ollut enemmän omaitsensä viime viikonloppuisen sairastelun jälkeen kun oli niin kiukkuinen, ruokahalua löytyy taas ja on hyväntuulinen :heart: Toki uhmaileekin joka toinen minuutti, mutta ei ehkä niin voimakkaasti, kuin kipeenä ollessaan ;) Naureskelee, tanssii, laulaa, loruilee :heart: On kyllä tosi musikaalinen! Rasmus opettelee r-kirjaimen sanomista, en oikein osaa selittää, muttei enää sano ärrää ällänä, mut ei se vielä kunnolla särähdä, eikä läheskään aina "harjoittele" sitä, mut eilen pitkän aikaan luetteli päiväkodin lapsien nimiä, jotka alkavat r-kirjaimella :)

Smirgelle jaksamisia Samin uhman kanssa :hug: Kiva, kun kävit pitkästä aikaa kirjoittelemassa!

Jellonalle jaksamisia ensi yöhönkin :hug: Varmasti pelästyitte tota Aleksin katoamista!!

Tulkaahan muutkin kirjoittelemaan! Niiskuneiti, Siru, Uneton, Danjuska jne. :attn:

jaha. Jellonan mieliks täältäkin :LOL:

Ukko rakentelee kotia, sillä on pesänrakennus menossa :LOL: lapsille kokoaa tuolla kerrossänkyä ja alakerran vierashuoneeseeen toi kaks kaappia lisää että saan villen ja tinkan vaatteet laitella sinne.
Eilen tuli käytyä sairaalalla tarkistuttamassa paikat ja hitto ko ei enää meinannukkaan päästä sieltä kotiin. Paikat pehmeet ja ponnistaessa aukee, sisäsuu on pikkusen auki ja ulkosuu kans. painoa Tinkalla on semonen 1300g tällähetkellä. ens perjantaina uusinta käynti.
Iskivät piikin pakaraan joka lopetti kyllä supistukset, mut herrajestas kun se nosti pulssin ja aiheutti tärinää, Tinkaki pisti seuraavan 4h jammaten.'

Jaahas, jos ruokaa laittas ja sit noi pojun vaatteet nakkais kaappiin, ääsis hoitopöydästä eroon :whistle:

Kiitos Peppi ja Käpyskä.ootte ihanii. :hug: :heart:

täällä on oikeesti taas aikas tylsää..enkä tiedä mitä tekemistä oikein kehittäisin. Oon jo aika monta pikkujuttua tehnyt ja yö on hikiseen puolessa välissä. viime yö menikin nopeasti, kun oli kaveri porukkaa hereillä naamakirjassa ja yksi puhelimen päässäkin.. =)
Onneksi mua ei kuitenkaan väsytä hirveesti. Nukuin tänään sillein pätkissä ihan mukavasti. kävin sit vielä tunnin sauvakävelyllä kaverin kanssa alkuillasta. illalla lepäsin hetkisen, kun jalat tuntui hieman voimattomille.
Aamulla täytyy pojat heittää hoitoon sit pääsee muutamaksi tunniksi nukkuu. Aksun haen eskarin loputtua, kun 1 on hänen 6-vuotis neuvola vihdoinkin. hiukka pitkälle venähti toi aika. :)

Miehen veli on meillä vielä ainakin huomisen. Onkin ollut ihana apu noiden lasten kanssa, kun saa ite vaan olla ja hän on käynyt Miikan kanssa pyörälenkillä sekä pelannut jalkapalloa. mieskin pääsi käymään moottoripyörällä ajelemassa, kun minä nukuin iltapäivällä. :)

Peppi, mukava kun pojat ovat oikein toden teolla alkaneet viihtymään päikkärissä. kovasti opiskeluintoa ensi viikolle. :hug:

käpyskä, ottaa edelleen rauhassa. :hug: Kivat pesänrakennuspuuhat teillä käynnissä. :) tiiättekö työ muuten kumpi sieltä on tulossa??

juu, arvatkaa vaan sykkiikö mun runosuoni nyt yhtään...noup..palailen asialle virkeämmillä aivoilla jne. :wave: kaikille oikein ihanaa alkavaa viikkoa kaikille..lokakuu jo käsillä kohta. B)

Täällä ollaan Peppi :wave:

Tulee aina välillä tuolla naamakirjassa käytyä niin jää tämä muu kirjoittelu :ashamed:

Ja ei kai meille oikeestaan mitään uutta kuulu. Tai sen verran että Jenna nous kontilleen viime viikolla :D
Tatu lähtikin viime ke mummolaan ja me mentiin sitten perässä perjantaina tytön ja miehen kans. Ihan kiva vkl oli, mutta Tatu vaan oli ihan kauheen väsynyt ja kiukkunen kun tultiin kotiin.. ei malta aamulla kovin pitkään nukkua ja illasta ei ole siellä mitään nukkumaan meno aikaa. Oli poika ihan rättipoikki vielä tänä aamunakin vaikka 11h huitas nukkua.

Huomenna ois taas meidän lähdettävä ( tai ei siis pakko ) junalla mummolaan.. minun porukoille. Äiti on kuntoutuksessa tämän viikkoa, niin mennään ruokkimaan ja vahtimaan elukoita ja isää :LOL:
Poitsu oottaa jo kovasti junamatkaa. Ukille soitti tänään niin tuntu tuumaavan että kun ei saa niin ajetaan skootterilla ja jos sataa niin sitten traktorilla ;)
Mies ajaa sitten perjantaina töitten jäljeen sinne kans.

oltiin illasta 4-vuotisjuhlissa. Täällä seurakunta järjesti yhteiset julat kaikille 4v täyttäville/täyttäneille. Paljon oli porukkaa ja Jenna hermostuikin siihen hälinään.
Oli ekaks kakku tarjoilu ja sitten pientä ohjelmaa. saivat jokainen pienet lahjat ja ilmapallot =)

Smirgelainelle jaksuja uhmiksen kanssa!!

Peppi: Kiva kun Joonatan alkanut jäädä hoitoon hyvin. Vaikuttaa paljon omaankin mielialaan jos lapsi jää hyvillä mielin hoitoon :) Toivotaan että Rasmuksellakin olisi enemmän niitä hyviä aamuja kuin että itkien jäisi.

Käpy: Hyvä että supistukset loppu.. eikös sulla ollut joulukuussa la?? vai oliko marraskuun puolella.. ei muista :ashamed: :whistle:

Jellona: Onneksi kuitenkin Aleksi oli ihan turvassa, vaikka hukassa olikin. Varmasti säikäyttää! Kerran etsittiin kesällä Tatua kans ihan paniikissa..
Oli porukat käymässä ja minä menin Jennan kanssa edeltä kauppaan kun näin että Tatu jäi palauttamaan äitin kanssa pulloja. Kohta tulee äiti ja isä kauppaan ja minä että missä se poika on.. Äiti näki/luuli että tuli minun perään ja minä että jäi mummun luo. Kierrettiin koko kauppa ja ukki paniikissa parkkipaikalle.. Loppujen lopuksi poika istui kok ajan autokärryissä oottamassa että joku lähtis työntämään :whistle: näin jälkeenpäin huvittavaa mutta mulla oli sillon jo melkein itku silmässä. Onneksi kuitenkin tuttu kauppa ( olin siellä töissä ) ja henkilökunta tuntee pojan, että vaikka oiskin hukassa siellä ollut.. ainut vaan että jos parkkipaikalle ennättäis ja auton alle..

tais tulla mies töistä joten lähen päivän kuulumiset vaihtamaan. Koitan käydä useammin kirjoittamassa.. tosin nettiyhteys on siellä keskellä korpea sen mitä on :whistle:

Danjuska, joulukuun 15 on La.

Jellona, juu tieddetään kumpi tulee, ainakin oletettavasti :LOL:

Taaperot tais joutua sinne sairaalaan kun ei oo näkyny, mikä on hyvä jos hälläki viel tovi pysys.
Tänne näköjään on luvattu lunta loppuviikoks, tarvii ommella lapsille rukkaset :eek: mutta että nyt jo???

Kasassa ollaa ainaki vielä.

Kanava on hävinny jo kokonaan ja suu on auennut taas enemmän ja paikat on niin pehmeet ettei lekurikaan niitä viitti ronkkia olleskaa ettei ärsyynny.

Muutto on saatu hoidettuu jo lähes kokonaan ainut mitä pitäs vielä tehä ni pitäs laittaa loput tavarat paikoilleen.

Yhteistyössä