JOULUTÄHDET -05 LOKAKUUN PINOON

JOULUTÄHTIEN KIMPPU

Ametisti 2.1 tyttö***
Caramelli 1.12 Neea, Oulu, 78,5cm / 11600g
Danjuska 10.12 Tatu Onni Oskari*, Oulainen, 78,4cm / 11850g
Epelis 21.12 Lauri Artturi*, 74cm / 8800g
Gerbera 4.12 Julius Weeti Elmeri**, Kuopio, 77,5cm / 10500g
Hannamari 14.11 Vili Valentin**, Pirkkala, 75,5cm / 9340g
Hannele 5.12 Niilo Elmeri*, Tampere
jellona78 4.1 Miikka Henri Joonatan**, Mikkeli, 79,6cm/12260g(1v4kk)
JemiJassu 5.12 Juulia Lumi Linnea, Turku, 76,6cm / 10720g
jemma 6.12 Lisen Amanda*, Ahvenanmaa, 76cm / 9600g
Jonna79 25.12 Wilhelmiina Valpuri**, Loviisa, 72,5cm / 8605g
Jonttuli, Joni*, Kuusamo
Kaiza80 28.12 Matias Juhani*, Turku
katbe 30.12 Juuso*, Salo, 77,8cm / 10745g
Kattinka 17.12 Otto Georg Valtteri*, Norja, 74cm / 8090g koivunkäpy 11.12 Ville Valtteri**, Kontiolahti, 85,5cm/11700g (1,5v) Kristiina 80 23.12 Sauli Otso*, Tampere, 74,5cm / 8540g
kuusikon äiti 5.12 Elina******, 77cm / 9380g
Lillukka76 26.12 Onni Anssi Eemeli*, Savo, 76cm / 10240g
lumikarpalo 2.12 Joel, 78cm / 11300g
mamma-83 7.12 Eino, Helsinki
Mammatuulia 19.12 Noel Luka Ariel*, Helsinki
MammaRiia2 4.12 Maria Hanna Almira****, Kiuruvesi 74,5cm/8400g
minni83 7.10 Lucas Emil Mikael*, Kuopio
Minttusuklainen 31.12 Weeti Marko Sakari**, 82cm / 12500g
Melina 10.12 poika
Metku 10.12 Atte Matias**, Jyväskylä, 76,8cm / 9695g
MM-70 10.12 Topi Tapani***, Itä-Suomi, 77cm / 10500g
Naakka 3.12 Sanni Tuulia**
Naanu86 31.12 Onni Eemil Johannes*, Oulu
nasuliino 11.12 Jone Topias*
Neve05 10.12 Vera Fanny Margareta***, Porvoo, 73,4cm / 8500g Niiskuneiti82 27.12 Joonas Mikael*, 83cm/13175g (1,5v)
Parpapapa 1.12 Jami Aaro Jalmari*, Siilinjärvi, 73cm /9000g
Peppi85 29.12 Joonatan Antti Mikael*, Espoo, 81,7cm/10790g(1,5v) peppiliina 11.12 Peppiina Venla Emilia
Petra 18.12 Vanessa Marina*, Porvoo, 78,5cm / 11630g
Pirre76 1.12 Erkko, 85cm / 12200g (1,5v)
Regina 5.12 Henrik, Kurikka
Siiri-Miina 14.12 Jimi Juhani Waltteri, 80cm / 13700g
siru2006 19.12 Otto**, 74cm / 9270g
smirgelaine 7.12 Sami Antero**, Espoo
Taivaanvuohi 6.1 Anni Catriina**, Kittilä, 73,5cm / 7885g
Tanskuliini 23.12 Veera-Elisa Matilda****, Helsinki, 81cm/11500g(1,5v)
Tigru78 18.12 Atte Eemeli*, 87cm / 12000g (1,5v)
Tinttamooses7 2.1 Oskari***, 78cm / 10250g
Tiukuliini 3.1 Eetu*, 77,5cm / 10875g
Uneton 5.1 Peppi***, 80,5cm / 10700g (1,5v)
Äitee-78 11.12 Dana Emilia**, Espoo, 12090g / 82,5cm

Tyttöjä 15
Poikia 33
Yhteensä 48

http://groups.msn.com/joulutahdet2005

Huomenta.

Oon ollu taas pari päivää tooosi huonolla tuulella ja kiukkuinen :ashamed: Menkat varmaan taas alkamassa :kieh: Sami raukka :whistle: Käytiin tossa pk:n pihalla aamupäivästä, oli oikein mukavaa. Mä lähdin iltapäivästä äitin kanssa auttamaan, kun yksi perhetuttu muutti... Sain omaa aikaa ja Sami pääs eroon musta siksi aikaa :D

Yö meni niin ja näin, aamulla Rasmus heräsi jo 6.10, Joonatan n. 6.20 :| Mikä oli liian aikaisin sille, kun illalla nukahtaminen taas venyi |O Lähempänä 23 nukahti.

Joonatan kaatui eilen vessassa niin, että sai silmien väliin aika pahannäköisen vekin ja toisen silmän heti alakulmaan tuli jälki myös :( Itki niin kyyneleet oli punertavia :/ Ihme kyllä, ei ole vielä ihan mustaa silmää. Vähän tummempi on silmäaluinen ja silmien väli turvonnut, reppana.

Meillä on noi nukkumaan menemiset vaan pahentuneet ja vaikeentuneet Joonatanin kanssa! Se haluais aina tutin suuhun, mutta kun laittaa sen suuhun niin tulee oksennusrefleksi ja sit heittää tutin pois, mutta ilmankaan ei haluaisi millään nukahtaa |O Eilen jouduttiin piiiiiiiitkästä aikaa nukuttaa päiväunille, kun itki vaan tuttia, laittoi suuhun ja hyvä, ettei oksentanut, heitti pois jne... Sama yöunille mentäessä... Vaikka on ihan yliväsynyt niin jaksaa taistella ja tapella vastaan. Ja mulla ei hermot kestä :ashamed: Kivan vaikeeta tutista luopuminen, mä en jaksais tätäkin vielä...

Danjuska:
Hienosti Tatu pärjää ilman vaippaa!

Gerbera: 165cm oon pitkä. Mahaa, tai varsinkin sitä nahkaa löytyy kyllä ja paljon :/ Oon miettinyt, että palautuuko se ikinä :| Mulla on mielessä 2 asiaa, joista voitais peukuttaa ;) Mut peukutan nyt kuitenkin, olkoon jompi kumpi tai sit joku ihan muu :D

Smirgelaine: Mikäs on vointi siellä? Miten Sami nukkui yön? Onnittelut lapsien tulevasta pikkuserkusta, heh :D

Siru: Paranemisia Otolle!

Jellona:
Jaksamisia Mikkiksen kanssa :hug: Meillä on niin usein tollaista, ettei mikään kelpaa ja kaikki kiukuttaa :( Ja se kaikki näyttäytyy vaan mulle. Samille ei todellakaan kiukuttele samalla tavalla ja kaikki onnistuukin niillä paljon paremmin, syömiset, nukkumaanmenemiset, pukemiset jne. Kun taas mulle kiukuttelee joka asiassa :( Varsinkin kipeenä, mutta muutoinkin. Meillä on taas semmonen vaikea-kausi meneillään, kaiken suhteen ja suurimpana on tuo nukkumaanmeno :( Mä niin toivoisin, että tämä vaihe menisi äkkiä ohi!!! No, meillä on oltu nyt yli kuukauden enemmän ja vähemmän kipeänä, varmasti vaikuttaa tämäkin asioihin. Taas on syömisten kanssa tuolla onglemia, kun puuro, eikä mikään muukaan maistuisi |O Anteeksi, tuli taas vähän pitkät sepustukset :ashamed:

Ja kiukku nosti päätään, Jontulla siis. Meen valittamasta!!!!!!! :kieh: :whistle: :wave:

Löyty se ketututksen syy, mulla alko menkat :eek: niiten ois pitäny alkaa vast viikon päästä.. *raapii päätäsä mistä tää nyt johtuu*
Yö oli sieltä, syvältä ja poikittain vaihteeks, poika kitis puolyötä ja oli jossai välissä hukannu vaippasakki jne..
Mua väsyttää ihan pipona tänää pitäs sinne salille kammeta vaan en salettiin mene mihkään jos en piristy.. ja saa kipua loppumaan..

JEllonalle jaksamista mikkiksen kans, kuulostaa ihan meijän isommalta versiolta välillä..

Ja V on oppinut uuden sanan EN ja sitä se viljelee laajalti, aina ja joka asiaan.
Eilen käytiin noukkii kanttaröllit ni yritin saada sen pois metästä, tuli vaan topakka E n ja läks painaa toseen suuntaan :LOL: :headwall: ja nyt on muutenki löytyny se oma tahto, eipähän tuon uhma alkanukkaan kun vuoden myöhemmin ku Annalla..

Danjuska, täällä ne maksaronit mistä oli puhetta on tullu myös sittariin ja prismaan myyntiin!

Täällä eletään jänniä aikoja kaverin ja siskon puolesta :saint:

Peppi meil meni yö siihen asti hyvin kunnes poju heräs yhdeltä ja alkoi vaatia ruokaa. Mutta kun olin päättänyt etten anna, jotta rupeais syömään taas päivällä. Niin varmaankin n. parisen tuntia meni jätkän tainnuttamiseen. |O
Ja ukkohan ei osallistu näihin yöhommiin :kieh: |O :'( Muutenkin vaan valvonut taas 3 yönä putkeen (ei sais valittaa, mut silti... )

Tän taudin seurauksena poju on sitten lopettanut kaiken omatoimisen syömisen, jota Sami on tehnyt melkein koko syömisen historiansa aikana.

Ja muutenkin tää aamua on niin syvältä, että teksi mieli huutaa ja kiukuta kun 3 vuotias uhmakohtauksen kourissa :'(

Ai juu ei samilla enää kuumetta ole, mut katotaan nouseeko se taas tossa iltaa kohden.

:hug:

Nyt kinkut toivotaan jotta jollai muulla renkaan käyttäjällä ei käy viel pskempi tsäkä ku mulla, eli tuo rengas on viallinen siinä ei ilmeisesti ole tarpeeksi hormonia, joten sillä onnistuu vaikka raskautuminen jos on hetelmällisempi ku mää..

Lähtee kiikuttamaan sitä surullisenkuuluisaa rinkulaa apteekkiin*

teret teille kaikille ja jaksamista kiukkujen, niin omien kuin lastenkin kanssa!!!! Ilmouttaudun kiukkuavien vaimojen joukkoon minäkin. Tänään ei ole tarvinnut mitään kiukuta mutta enpä ole miestä nähnytkään kun herättiin vasta kun oli mennyt töihin, mut muuten tuntuu että argh. Taitaa hormonit heitellä täälläkin ;) :/ . JAKSUJA myös huonoihin öihin ja nukahtamispulmiin! Peppi, miten pitkät päikyt Jonttu nukkuu? ja mihin aikaan? Meillä nukahtaminen vaikeutuu tooosi paljon jos päikyt on liian pitkät tai liian myöhään ja itse asiassa tässä mietin, et pitäskö alkaa herätellä toisinaan päikyiltä, kun jotenkin nyt on taas sellainen vaihe et nukkuu pitkiä päikkyjä ja illalla on melkein 22 ennen kuin nukahtaa vaikka tosiaankin sänkyyn mennään jo paljon aiemmin.

Me ollaan ulkoiltu aamulla, kaveri oli lapsensa kanssa ulkoilemassa mukana.

Gerbera mäkin peukutan ja samoin kun Peppi sanoi, mullekin tuli heti kaksi asiaa mieleen ;).

Tässä lopuksi tällainen mietelmä, oikein mukavaa lokakuun alkua kaikille!

Kunnianhimoa

Hän oli hyvä äiti
ihana, kuumaverinen rakastajatar
ymmärtäväinen vaimo
menestyvä uranainen
poliittisesti osallistuva
kävi säännöllisesti kuntosalilla
Ikkunat olivat vasta pestyt
maton hapsut vasta harjatut
koko koti tuoksui hyvältä
tuoreelta leivältä ja
kotitekoiselta appelsiinimarmeladilta
- kun ambulanssi pysähtyi talon eteen

~ Lena Holstein

Käytiin just kaupassa.

Sami kävi lääkärissä, sillä on poskiontelontulehdus, sai antibioottikuurin.

Koivunkäpy: Meillä ei todellakaan voi nykyään kysyä Joonatanilta, että tehdäänkö sitä ja sitä, meetkö nukkumaan jne. kun vastaus on aina Ei tai En :whistle: Vaikka oliskin mieleistä tekemistä, esim. ulos lähtemistä.

Smirgelaine: Harmi teidän yötä :( Ja miestä, kun ei osallistu :/ Joonatan on muutamat tutit rikkonut ite puremalla niihin reiät, sen jälkeen ei ole kyseistä tuttia syönyt tai on ottanut suuhun ja yökännyt, tainnut tulla joskus jopa oksennuskin :/ Sitten alkaa raivoaminen, ei ymmärrä... Tai ei siis kuuntele puhetta, tietää itekin, että tutti on rikki, mutta haluaa uuden :kieh: Selitykseksi ei siis todellakaan kelpaa, että "tutti on rikki, ei voi mitään". Ilman tuttia nukutukset menevät hirveiksi, huutoa, raivoamista, säälittävää itkua jne. Ja sitä kestää monta tuntia. Mä oon niin väsynyt siihen |O

Kohta pojat unille, toivon, että Joonatankin suostuis nukahtaa ilman nukutusta!!!

Mitäs muiden päivään? Niiskuneiti, ehditkö olemaan koneella ollenkaan vai pitääkö pojat kiireisinä, entä Tigru? :D

Lillukka: Olitkin kirjoitellut samaan aikaan. Riippumatta päiväunien pituudesta yöunille meno on joka tapauksessa vaikeaa! Nukkuu yleensä 12.30-14.30-15.30... Eilen nukkui pari tuntia ja yöunille meno oli tappelua... Nyt, kun on ollut kipeenä jo niin pitkään niin en oo viittiny kauheen aikaisin herätellä unilta :/ Jaksamisia sinnekin "myrskyjen" keskelle, täällä kans semmonen hormonihirviö ettei tosikaan :kieh: :whistle:

Heips!
Kiitos kaikille myötätunnosta perjantaisen suhteen... Ei se viikonloppu sitten mennyt kokonaan pieleen ja olisihan se Lauri periaatteeessa pärjännyt pari päivää ilman maitoakin, toki ehkä vähän epäterveellisemmin!Jäin anoppilaan perjantaina yöksi ja lauantaina ajeltiin jo kotia. Käytiin kavereiden luona kylässä ja eilinen päivä siivottiin porukalla! Eli oli ihan mukavaa. Enkä ehkä sitä yksinoloa olisi kuitenkaan niin hirveästi kaivannut.

Laurikin on oppimassa uutta taitoa; nimittäin lasin reunalta juomista. Nokkamukin käyttöä on vähennetty, vaikka se tosin oli kyllä paljon siistimpää!

Yökkökeskusteluun otan minäkin osaa.. aikana ennen Lauria jaksoin hyvin valvoa 3 yötäkin peräkkäin kun sain aina nukuttua sen jälkeen koko päivän. Siis heräsin kerran päivällä ehkä vessaan, jatkoin unia n. klo 17 asti ja klo 19 uudet pikku unet; suihku, "aamu-"/iltapala ja sitten töihin. Eikä rytmin kääntämisessä ollut ikinä öiden jälkeen ongelmaa! Nyt tuntui kaksikin yötä jo hankalalta, kun Lauri täytyi hakea hoidosta pois klo 15 ja mies tuli avuksi vasta klo 17 jälkeen... Ja meilläkin töissä välillä kiirettä niin, ettei syödä ehdi ja välillä taas jutellaan mukavia lähes koko yö kahvihuoneessa! Mulla on jo oikeastaan ikävä vähän töihin, kun olen sieltä kaksi viikkoa pois ollut :LOL:

"Ei" ja "Enma" on meilläkin yleiset sanat. Meidän poika kun ei osaa edes sanoa, että joo tai kyllä. Onkohan sitä kielletty liikaa??? Kysy siltä melkein mitä vaan nin vastaukseksi saa ei. Paitsi kysyttäessä, mennäänkö ulos. silloin vastaus on: "Kengät"

Kiukkupusseille :hug: , niin äideille kuin lapsillekin. Pitäähän sitä välillä vähän ilman puhdistaa... Mukava olla nainen, kun voi tuota mielialaansa vaihdella, miten huvittaa!

t:epeli

Olipas huumorintajutn setä apteekissa, pöh :kieh:

Joo hormoonit on syvältä..

Smirge, oolalalaa, sain paketin postiin, joten pääset parin päivän päästä noutamaan sen, tullee maksina jotenka en voi koodia antaa.. Ihan kävellen mentiin apteekista kauppaan, matkaa huikeat n.150m :LOL:
Ja koti matkalla katottiin heppoja ku oli uusia kaakkeja ilmestyny pellolle, samalla pellolla oli kantturoitaki, niitäki ihmeteltiin..

Maanantaita :)

Kerhoiltu ja kyläilty.
Oskari nukkumassa(ensin söi ja viskeli osan ruokia pitkin permantoo sillä välin kun olin vessassa :kieh: )ja tytöt leikkii =)
Itsellä ihan ähky olo kun tinttasin tuon pitsan lopun hetulaan :x
No tänään pitää mennä lenkille illalla reippaasti ;)

Pepille jaksuja :hug: ,harmi että teillä tuo nukahtaminen ja yöt on rikkonaisia,yhä vaan silti suosittelen tutin poisottoa,ihan sama missä vaiheessa sen otat,huuto on jokatapauksessa sama ja mitä aikaisemmin siitä vierottaa sen parempi ja helpompi =)
Kyllä se sen tutin varmana unohtaa päivien kuluessa ja varmaan alkaa nukahtamaankin paremmin.
Oskarilla ei tuttia ole ollutkaan,koska keskimmäisen kanssa oli juuri tuota samaa ongelmaa :/

Tänään siivosin kuistin :D
Vielä tarttis pestä pyykkiä,siivota kissanhiekkalaatikot ja imuroida,vapaaehtoisia,käsi ylös :wave: :D

Onpa ihana ilma,vettä sataa ei kiinnosta ulos mennä...palaillaan :wave:

Heippa,

ja kiitoksia Pepille uudesta pinosta. Lueskelin äsken teidän viestejä ja tein kerrankin oikein muistiinpanot. Nyt nopeasti yritän kirjoittaa, että ehdin hetken tehdä töitäkin, ennen kuin mies ja Matias tulee kotiin.
Niiskuneidille terkkuja ja hyviä vointeja. Hauska sattuma, kun sekä Joonas, Jesse & Mikael (ja Joonatan) oli meilläkin listalla kun Matiaksen nimeä mietittiin. Niin ne pyörii. Kovasti oli suloinen poika. Mites nykyään, käytkö päivisin esim. turun keskustassa koskaan? Multa vois joskus löytyä joku kahvin paikka tai vastaava keskellä koulupäivää... tosin matias ei silloin olisi mukana.
Peppi, suosittelen minäkin sitä tutin raakaa poisjättöä. Ei mitään kummallisempia venkuroita, ainakin mun logiikan mukaan toimii paremmin kuin sillä "rajalla heiluminen". Tsemppiä!
Ihana kuulla myös Jemmasta, kaunis nimi on tullut myös sinne! Juu, olis kyllä tosi kiva nähdä. Onko teillä mitään reissuja tännepäin tulossa? Ja tsemppiä Gradun tekoon!
Kristiinalle myös gradutsemppejä, jos joku viesteilee ja Katinkalle peukut pystyssä. Samoin myös Gerberalle! Mitäköhän Minnille kuuluu?
Ihana runo oli Lillukka, menee hetkeksi meidän jääkaapin oveen! KIITOS.
Smirgelainelle jaksamista, samoin Koivunkävylle. Multa on mennyt vähän ohi, että mikä siinä renkaassa oli huonoa ja miten se ilmeni?
Epeli, meillä on myös toi kenkä sana ainoa myöntymisen sanallinen muoto. Mistäköhän se johtuu? Paitsi, että nyt muistan kyllä, että samaa asiaa ajaa myös sana pipo.
Jellonalle ja muillekin yötyöläisille jaksamisia öihin. Meillä muuten palapelit on tosi vähällä käytöllä kotona, mutta vieraissa ei muuta tarvitsekaan. Kotona on varmaan jo loppuunkalutut versiot.
Tinttamooses; käy ostamassa vaikka "kakkoskakkosta" tarpeeksi, neljä kulmarautaa ja sahaa sopivat kehykset. Sit kulmaraudoilla kiinni, niin tulee suorat. Ja pingota päälle, esim. niittipyssyllä vanu (toimii sekä "kulmien kaunistajana" että äänieristeenä) ja kangas. Jos niittipyssyä ei löydy, tai haluat ohuen taulun, liimaa kangas ihan vanerilevylle, niin että liimattavat osat tulee taulun nurjalle puolelle. Olikohan vähän sekava sepustus...
Meille kuuluu kai ihan hyvää, Matias tosin on vieläkin/taas hiukan kipeä, mut on nyt ollut appivanhemmilla hoidossa (eikä ole reagoinut kissaan) tänään ja menee vielä huomennakin. Mulla oli jonkinnäköinen opinnäytetyökriiisi viikonloppuna, mut ainakin nyt tuntuu, että se meni jo ohi ja asiat on luisumassa hallintaan. Miehellekin sain taas lauanataina puhuttua vähän asioista. Päällisin puolin kun kaikki näyttää ihan hyvältä, mut tunteet on jääny vähän piiloon.
No, nyt pitää tehdä töitäkin.
Voikaa ihanaisesti ja jatkakaa purkautumista. Ootte ihania!
:hug:
-k-

Kaiza, renkassa totesin jo laittaissa et se on erinäkönen, oli siis semmonen n. sentin pätkä kirkasta ihan ku saniteetti silikonia ja muuten pinta oli kamalan epätasanen jne.

Jaha ei tänäänkään mennä salille, hyvä ku jäpää kärsin nostaa, onneks saan ulkoilu seuraa sinne liikuntakerhon ajaks..

moikka

työpäivä takana ja olo aika väsy.. ens viikolle tuli aamuvuoro joten eipä pahemmin miehen kans nähdä. korkeintaan kun se tulee nukkumaan iltavuorosta kun ite oon jo nukkumassa että jaksaa viideltä sitten herätä :(

Jellonalle jaksuja kiukku pussin kans, :hug:

Koivunkäpy: Meillä kans Tatu viljelee hyvinkin paljon sanaa ei :whistle:

muuten hyvä mieli.. menkat alkoi viimeinkin :D miten moisesta asiasta voi olla iloinen :LOL:
ja kovasti jo perjantaita odottelen että pääsee rentoutumaan.. sitä ennen on tosin käytävä suorittamassa hygieniapassikoe ja missä ihmeen välissä minä luen!! :eek: ?? illat on täynnä touhua kun tulen töistä ja kun poika saadaan nukkumaan niin oon ite ihan väsy. aamuisin ei jää aikaa... plaah..

no mut nyt ei muuta

Kiitos Pepille uudesta pinosta. Hyppään taas kerran mukaan uuteen kuukausipinoon, taasen vakain aikein olla aktiivisempi. Aivan kuin joka maanantai aloitan laihdutuksen...jne :ashamed:
Mutta aina kannattaa yrittää ;)

Onnea Niiskuneidille pienokaisesta :flower:, suloinen on hän kuvissa :heart: Ja kivat nimet saa, sekä Jesse että Julia!
Kelle syntyykään seuraava vauva, Epelillekö?

Luistelen ja oikaisen, eli kommentoin tätä lokakuuta sitten;

Peppi85 Rankalta kuulostaa toi Joonaksen nukuttaminen. Toisilla oli järkeviä ehdotuksia jättää tutti kokonaan pois, ja sehän on joka tapauksessa joskus edessä. Meillä tuo tutti on
edelleen käytössä, mut sen vieroitus on "projektilistalla" vasta häntäpäässä. Onko teillä ehjää tuttia olemassa/tarjottu vai pureeko kaikki rikki? Kamalan aikaisin teillä pojat herää, voin kuvitella kuin rankkaa nousta ylös siihen aikaan :/ Jaksuja :hug: Mitä Rasmuksen elämään, seuraako innoissaan isoveljen touhuja?

Koivunkäpy Olipa huono säkä sen renkaan kans! Onko sulla muuten siitä jo kokemusta, et aiheuttaako sivuoireita? Oon harkinnu sitä
kans sitten imetyksen jälkeen. Kurja tuo selkähomma, jaksuja!

Smirgelaine Valvominen ei oo kivaa, jaksuja sinnekin!

Epelis Hyvä että viikonlopusta tuli kuitenkin onnistunut. Onko teillä apteekin maito siis? Meillä kun on tuo Neocate ja Kelan korvattavuus loppuu 2 v, täytyy sitten yrittää jotain riisi/soijamaitoa - mitäköhän siitäkin tulee. Koivunkävyllä tais olla pojalla käytössä joku tollanen kaupan ei-maito-maito.

Lillukka76 Lohdullinen mietelmä! Viis villakoirista siis, pääasia et on hengissä edes.

Kaiza Hyvät tauluvinkit, täytyypä pistää mieleen.

Danjuska Tsemppiä kokeeseen lukuun, ei oo helppoa keskittyä lapsen kans, eikun iltalukemiseksi sänkyyn ja luet kunnes uni tulee :)

Ja omaa pitkää ja tylsää valitusta;
Me on muutettu tosiaan, olipa rankka muutto, eikäpä ole vieläkään valmista. Oli nimittäin puolet isompi varasto entisessä, ja nyt on sitten puoli olohuonetta lastattu laatikoilla ja rojulla joille ei paikkaa :headwall: Hyvällä järjestelelyllä ja kirpparille viennillä niitä vähemmäksi sais, ja joitakin laatikoita vanhempien varastoon, mut kun ei enää jaksais käydä
läpi ainoatakaan laatikkoa tai pakaasia! Turnausväsymys.

Muuton jälkeen on oltu kaikki pienessä nuhaflunssassa. Ja Joelilla on
nyt joku tulehdus pippelissä, virtsatie tai paikallinen. Eilen sai yhtäkkiä omituisia itkukohtauksia, eikä saatu ensin selvää että miksi. Sitten tajuttiin että liittyy pissaamiseen, eli ei saanut pissattua kun sattui.
Oltiin lähdössä päivystykseen, kun nettisivuilla luki et auki ma-su 8-20,
soitin kuitenkin ja vielä mitä, oli kuudelta menny kiinni ja lähin päivystys
sadan kilsan päässä. Soiteltiin ohjeita sieltä, piti yrittää pissattaa suihkun ja panadolin avulla, mut ei auttanu. Eivät ruvennu kirjottamaan
antibiootteja haettavaksi sairaanhoitajalta täällä, vaan sanoivat et jos
menee pahaksi niin sinne pitää ajaa punkteeraukseen. Kello oli sillon jo puoliyö, kiva miettiä ajaako sata kilsaa pimeässä vauhkojen hirvien keskellä vai uskaltaako oottaa aamuun. Koska poika nukkui jo ja oli rauhallinen, eikä heränny vaikka paineltiin virtsarakon päältä, laskettiin viisaammaksi oottaa aamuun kunnes TK täällä aukeaa. Mies vei pojan lääkäriin sit aamulla, ja pissa olikin tullu sinne mennessä vaippaan. Ja lääkäri oli sanonu ettei se niin vaarallista ole, et kyllä se pissa jossain vaiheessa aina tulee ja määräs paikalliset antibiootit ja pissanäyte tehtäväks. Mut kyllä me viime yö huonosti nukuttiin ja pelättiin et jos pojan "virtsarakko räjähtää" tai jotain..Oon kyllä ihan raivona näistä hemmetin maakunta-terveydenhuolto-yhteistyö- kuvioista, ei todellakaan naurata sairaan lapsen kanssa yöllä jos lähin lääkäri on sadan kilsan päässä - ja lapissa varmaan vieläkin kauempana.

No se valituksesta, muuten kuuluu ihan hyvää. Joel on reipas poika, kuten muutkin joulutähdet, kovin omatahtoinen tätä nykyä. Siskoa hoitaa ja taputtelee, mutta on niin varomaton ja kova pomppimaan ym.
että vahtia saa ettei vahingoita. Hilla seuraa mielellään veljensä touhuja,
hymyilee kovasti. Mutta vielä saa varmaan kauan odottaa ennenkuin heistä leikkikavereiksi on. Huomenna tai siis tänään onkin tytön 4kk lääkärineuvola, näyttäs ainakin kasvaneen taas kovasti.

Mutta nyt nukkumaan, kaksi on aina vaakakupissa, oma aika ja yöuni |O

Mukavaa tiistaita kaikille!

Huomenta!

Kakille kipeille tai muuten vaan valvoneille hurjasti jaksuja tääältä. Meillä poika nukkui koko yön, vaikka ruokahalut onkin kadonneet jonnekkiin huitsinnevadaan.

Yritin äsken mennä maksamaan yhden laskun nettipankkiin, vaan enpäs enää muistanut käyttäjätunnusta :eek: . Viimeksi perjantaina käytin sitä kun maksoin laskuja, mutta tänään en saanut oikein ja se sama tunnus on ollut mulla viissiin jo reilu 8 vuotta, joten en edes tiedä mistä lähtisin sitä etsimään, kun mä olen muistanut sen aina.
Kunhan en hätäänny, niin ehkä se sieltä taas tulee mieleen... :ashamed:

Huomenta.

Viisaudenhampaan poistosta tultu! Olipas helppo homma, nyt poistivat ylähampaan, joka lähti ihan hetkessä, siis alle minuutti meni :D Eikä tunnu puudutustakaan, paljon mukavampi, kuin alahampaan poisto :)

Joonatan heräs yöllä pari kertaa, piti olla siellä sen huoneessa aina niin kauan, että sai unenpäästä kiinni... Kun ei siis sitä tuttia ollut. Rasmus heräili myös ja aamulla hers tuttuun tapaan 6.12 :whistle: On oikeesti tosi tarkka tuon heräämisen kanssa, aina melkein minuutilleen samaan aikaan herää! Joonatan onneksi nukkui vähän pidempään, heräs 7.30.

Ite tein kotitreenin heti aamusta, kun tän hampaan poiston jälkeen ei saa liikuntaa harrastaa. Ja halusin pyhittää sen ainoan lepopäiväni sunnuntaille :D

Epeli: Kiva, kun kävit kirjoittelemassa taas :) Tuosta naisena olemisesta ja mielialan vaihteluista... Sami laittoi mulle eilen vihaisia tekstiviestejä, joissa kirjoitti mm.: " Onhan se hyvä pistää kaikki raskauden, menkkojen tai ihan vaan sen piikkiin et on nainen..." :eek: :whistle: No, ehkä mä vaan oon tällänen hirviö :kieh: :/

Tinttamooses: No, meillä se tutti taitaa nyt näköjään jäädä ihan Joonatanin itsensä "tahdosta" pois :whistle: :LOL: Ite ajattelin, että olisin vieroituksen aloittanut silloin, kun olisi ite ollut vähän pirteämpi...

Kaiza: Kiva, kun ehdit kirjoitella ja jaksamisia taas :hug:

Lumikarpalo:
Koitahan tosiaan kirjoitella useammin ;) Meillä noi 2 viimeisintä tuttia on molemmat ehjiä, mut eivät silti kelpaa vaan tulee yökki, jos suuhun laittaa. Eilen ei enää edes suostunut suuhunsa kumpaakaan laittaa vaan heitti heti pois, jos edes yritti tarjota. Jaksamisia tavaroiden paikoille laittamiseen tai keksimiseen, et mihin ne laittaa... Hui, inhottavaa, kun sairaalaan on noin pitkä matka siellä :eek: Onneksi ei tarvinnut sit kuitenkaan lähteä! Rasmus seurailee Jontun touhuja ja naureskelee veikan tempauksille. Nyt konttaa ihan hirveetä kyytiä pitkin kämppää. Eilen nousi ihan kunnolla seisomaan semmosta laatikkoa vasten! Äitin luona oltiin, äiti sit otti parit kuvat, jos saan ne koneelle niin laitan todisteeksi galleriaan :D Sit kiipes myös sen laatikon (se oli siis matala laatikko) päällekin :whistle: Et menevä poika on! Kuulostaapa tutulta vaakakupilta. Tosin, meillä ei nyt sitä omaa aikaa iltaisin ole, kun Joonatan nukahtaa siinä 23 aikaan niin meen itekin aina heti nukkumaan :( Ei siis voi tai kannata varmaan vähään aikaan suunnitella Samin kaa mitään leffan vuokrausta sun muuta :/

Koivunkäpy:
Jaksamisia ihan hirveesti! Paljon sulla tulee yleensä keksimäärin yössä nukuttua? Meillä se on nykyään tota 6-7h, mutta sekin moooonella herätyksellä ja valvomisella |O

Smirgelaine: Mä unohdin kesällä mun toisen Visa Electronin tunnnusluvun, en tosin ollut käyttänyt sitä kuin vaan vähän aikaa, mutta edellisellä viikolla olin sen vielä muistanut ja kun piti taas muistaa niin en vaan sen jälkeen oo muistanut :/ Mut jospa sulla tulis mieleen se sun tunnusluku!

Eipä tässä sit taas muuta...

Tässä Jessen syntymäkertomus :)

Sunnuntaina 23.9 klo 6 ilmaantui ekat supparit, joita tulikin sitten koko päivän ajan säännöllisen epäsäännöllisesti, lyhin väli n. 10 min, mutta välillä saattoi mennä tuntikin ilman supistusta. Päivällä käytiin miehen työnantajan äidin 80v -juhlissa. Puolen yön aikaan supparit sitten alkoivat tihenemään ja kipeytymään, väli n. 4-10 min. Yö menikin sitten valvoessa joko suihkussa istuskellen tai kauratyynyä vatsan päällä pidellen. Aamuyöllä, kun suppareiden väli alkoi olemaan koko ajan 4-5 min, eikä suihkuttelukaan oikein enää auttanut, niin päätin, että nyt lähdetään. Mies sitten soitti siskonsa esikoisen vahdiksi, viiden maissa päästiin lähtemään kohti Tyksiä. Sairaalassa oltiin puoli kuuden jälkeen. Puolisen tuntia olin käyrällä, jonka jälkeen tarkastettiin kohdunsuun tilanne, joka olikin jo 7-8 cm auki. Eikun synnytyshuoneeseen tilanteen kehittymistä odottelemaan, esim. epiduraalia ei enää tässä vaiheessa kannattanut antaa. Klo 7 vaihtui kätilö. Vähän ennen kahdeksaa pyysin, että kalvot puhkaistaisiin, että pääsisi jo tositoimiin. Kahdeksalta sitten lääkäri tuli kalvot puhkaisemaan, samalla sain myös kohdunkaulan puudutteen toiselle puolelle, toiselle puolelle ei enää pystynyt laittamaan. Ennen yhdeksää sitten jo alkoikin ponnistuttamaan. Aika pian aloin kuitenkin jo olemaan ihan puhki ja aloin jopa leikkauksesta haaveilemaan, onneksi kätilö ei sellaista kuitenkaan lähtenyt edes harkitsemaan. Jonkin aikaa siinä sitten voimia keräilin, enkä ponnistanut supistusten aikana, kun nekin jostain syystä vähän laimenivat, supistusten väli pysyi koko ajan n. 4-5 minuutissa. Sainkin sitten oksitosiinitipan suppareita vahvistamaan ja aika pian tulikin sitten taas tarve alkaa oikein kunnolla ponnistamaan. Klo 10.04 sitten viimeinkin täyden kympin poika putkahti maailmaan. Ponnistusvaihe kesti 1h 39 min, johon vaikutti osaltaan varmasti myös se, että kun vauvan pää tuli esíin, niin todettiin, että oli tulossa otsatarjonnassa. Jonkin verran repesin, kahdeksan tikkiä jouduttiin ompelemaan. Vauvan mitat olivat 3510 g, 51 cm, päänympärys 36 cm. Pisteet 10-10-10. Kolmen päivän kuluttua synnytyksestä kotiuduttiin vauvan kanssa. Kahden päivän päästäkin olisi jo päässyt, mutta vauvan keltaisuutta seurattiin päivän verran. Imetys lähti sujumaan heti oikein hyvin, eikä lisämaitoa ole tarvittu, vauvan paino sairaalasta lähdettäessä oli enää n. 80 g vähemmän kuin syntymäpaino, viikon ikäisenä neuvolatädin kotikäynnillä paino jo 190 g syntymäpainoa enemmän.

-Niiskuneiti ja Jesse 8 vrk :heart: -

Ps. Kovasti kiitoksia kaikille kuva- ja nimikehuista! :hug: Jellona ja Kaiza, aika hassut sattumat tosiaan! :D

Tiistaita täältä sairastuvasta :wave:

Otto siis edelleen lämpöilee, 37.9 oli nyt aamulla. Vähempi kuin eilen, että toivon mukaan oltais jo voiton puolella. Lotta oli eilen ja on tänään pois koulusta, toinen silmä vetistelee ja nyt myös lämpöilee ja päätänsä särkee. Nyt katsovat piirrettyjä ja makailevat sohvalla. Ihmeellistä, kun Ottokin on nyt lauantaista asti tosi paljon vaan makaillu sohvalla. Yleensä kun painaa 100 lasissa koko ajan. Lottaa harmittaa, kun ei ole kouluun päässyt :D Eilen kävin vanhempain vartissa ja toin sieltä läksyt, tänään katsotaan, että kuka ne tuo. Lotta oppi viime vkolla lukemaan, tilittää ylpeä äiti =) On kyllä innoissaan asiasta.

Niiskuneiti; ihana synnytyskertomus! Varmaan olit kyllä rauhallinen synnyttäjä ja melkein luomusti synnytit =)

Pepille jaksamista noiden öiden ja tuttitaistelun kanssa! Tämä naisena olo on kyllä välillä rankkaa, pitäis miestenkin se ymmärtää :D Kun ei itsekään aina ymmärrä itseään ;) Onnea Rasmukselle uudesta taidosta! Uusi maailma avartuu, kun ylös pääsee :)

Epeli; pakko kysellä, että missäs olitkaan töissä? Kuulosti niin tutulta tuo yövrojuttu. Laita vaikka yynä, jollet julkisesti halua.

Lumikarpalo; kuulostipa ikävältä tuo yöllinen Joelin pissaamattomuus-juttu :| Noissa tilanteissa kyllä huomaa, kuinka tärkeää on, että yöpäivystys on lähellä ja auki. Onneksi selvisi kuitenkin tilanne. Huh, voin vain kuvitella, miten rankkaa muuttaminen on kahden pienen kanssa!

Koivunkäpy; voi sitä rengasta! :eek: Meinaatko jatkaa kuitenkin renkaan käyttöä?

Lillukka; ihana tuo mietelmä! Kunpa vain aina muistais sen, eikä stressais turhista.

Gerbera; täälläkin on peukutettu ja myöskin pari juttua mielessä ollunna.

Mies on aamuvuorossa ja kun tulee kotiin, meinaan lähteä juoksulenkille, kun Otto toivon mukaan nukkuu =) Eilen en päässytkään, kun olin siellä koululla ja sitten mies lähti kalaan. Koko päivä sisätiloissa siis.

Nyt ruoanlaittoa jatkamaan.

Ai niin, Unetonta piti vielä huhuilla :wave: Tuuhan kertomaan kuulumisia!

Heipsan!

Tänään oli vaikea aamu nousta,oli tuo nuppi sen verran kipeä :/
Huomenna menen niihin lisätutkimuksiin jospa sit selveis mikä mua vaivaa ja saisin kunnon lääkkeet tuohon päänsärkyyn :/

Piti taas tehdä vaikka mitä,mutta en tie saanko mitään tehtyä...
Keittiön tuoleja ajattelin päällystää,meillä on sellainen vanha isohko(125 kertaa 185)keittiönpöytä,jonka joskus halvalla huutiksesta huusin,ja siinä kuusi tuolia joissa istuinkangas varmaan alkuperäinen.
Oli ihan hyvässä kunnossa ja puhtaat ne päälliset tuoleissa kun tuli,mutta lapset sotkee hirveesti :kieh:
Ne on kamalat nyt,joten päätin että laitan niihin nyt väliaikaisesti muovista(vai mitä kerniä toi nyt onkaan)päälliset.
Ihan kivat tuli,kätevät pyyhkiä,ja hyvät istua :)
Pari tuolia on vielä laittamatta :)
Mulla on aina näin syksyisin kauhee into laitella kotiin kaikkea uutta :D

Nyt pitää mennä Oskarin vaippaa vaihtamaan,jospa suostuis samalla potalle istahtamaan :wave:

Yhteistyössä